۶ دلیلی که برای کمپین ها نیاز به صفحه فرود دارید!

۶ دلیلی که برای کمپین ها نیاز به صفحه فرود دارید!

۶ دلیلی که برای کمپین ها نیاز به صفحه فرود دارید 

 

در دنیای تبلیغات آنلاین کانال های زیادی برای جذب مخاطب وجود دارد. اما برای راه اندازی یه کمپین دیجیتال باید چه کار کنیم ؟ 

و صفحه فرود چه نقشی در آن دارد ؟

اولین گام باید بدانید کمپین را برای چه دسته از مخاطبان خود میخواهید اجرا کنید و آن دسته از مخاطبان دارای چه ویژگی های رفتاری و شخصیتی هستند و چه ارزشی به آن دسته از مخاطبان میدهد. آن دسته از مخاطبان چقدر تا تبدیل شدن به مشتری شما فاصله دارند یا با اصطلاح چه دسته ای از قیف خود را مورد هدف قرار دادید، قرار هست به چه مرحله ای منتقل کنید و چه فعالیتی از آنها انتظار دارید. این اولین گام از راه اندازی یک کمپین دیجیتال می باشد.
حال باید با توجه به استراتژی مشخصی که برای هر دسته از مخاطبان دارید پیام و کانال مناسب را انتخاب کنید. مهم ترین بخش یه کمپین دیجیتال که باعث افزایش کارآیی کمپین شما می گردد و می توانید هزینه جذب شما را کاهش و نرخ تبدیل را افزایش دهد صفحات فرود در کمپین ها می باشد.

 

۶ دلیلی که برای کمپین ها نیاز به صفحه فرود یا لندینگ پیج دارید :

۱. به راحتی leads را ایجاد می‌کند!
بسیاری از شرکت‌ها ترافیک ایمیل، رسانه‌های اجتماعی و جستجوی خود را به صفحات اصلی خود ارسال می‌کنند. این کار مثل دور انداختن leads است. شما می‌توانید این leads را به میزان بسیار بیشتر صرفا از طریق ارسال آنها به صفحات فرود هدف به دست آوردید. با صفحات فرود به راحتی می توانید برای مخاطب تمرکز ایجاد کنید تا آن فعالیتی که شما مد نظر دارید انجام دهند. یکی از آن فعالیت ها دریافت leads از مخاطبان خود با هدف تبدیل آنها به مشتری انجام می گردد. صفحات فرود راه بسیار آسانی برای ایجاد leads برای تیم فروشتان است که می‌توانید به راحتی آنها را تقسیم، پرورش و یا بین تیم‌های فروش خود توزیع کنید.

 

۲. به پیشنهاداتتان جایی برای حیات بدهید
فرض کنید یک کسب‌وکار رنگ‌آمیزی حرفه‌ای دارید و خدماتتان شامل انواع کارهای رنگ‌آمیزی حرفه‌ای داخل و خارج ساختمان است. شما یک بازاریاب درون‌گرا (inbound marketing) هستید؛ بنابراین وبلاگی برای کسب‌وکار خود اداره می‌کنید که مقالاتی راجع به نکات و ترفندهای رنگ‌آمیزی در آن می‌نویسید. همچنین چند پیشنهاد بازاریابی ویژه مانند ایبوک‌های آموزشی درباره رنگ‌آمیزی و مشاوره‌ی رنگ‌آمیزی رایگان و غیرالزام‌آور دارید. اکنون فرض کنیم مثلا یک مادر به دنبال یک نقاش حرفه‌ای برای رنگ‌آمیزی اتاق کودک خود می‌گردد، اما اول قدری راجع به طرح‌های رنگ‌آمیزی تحقیق می‌کند. او  به یک پست وبلاگ شما با عنوان «۱۰ طرح رنگ‌آمیزی محبوب اتاق کودک برای سال ۲۰۱۲» به عنوان یکی از نتایج جستجوی گوگل می‌رسد و رویش کلیک می‌کند تا آن را بخواند. هنگامی که به آخر صفحه می‌رسد، متوجه گزینه‌ی تماس (Call-to-Action – CTA) می‌شود که اصولا تبلیغی برای یکی از پیشنهادات شما است – یعنی مشاوره‌ی رنگ‌آمیزی رایگان برای کمک به او در خصوص تصمیم‌گیری راجع به اینکه کدام طرح رنگ با توجه به اندازه و نوع اتاق کودک مدنظر او بهترین گزینه است. او با خود فکر می‌کند «این پیشنهاد ارزشمند است» و روی CTA کلیک کرده و از صفحه‌ی فرود بازدید می‌کند که در آنجا می‌تواند برای مشاوره‌ی رایگان ثبت‌نام کند.
صفحه‌ی فرود برخی اطلاعات و جزییات دیگر راجع به آنچه از مشاوره‌ی رایگان نصیب او خواهد شد ارائه می‌دهد تا او را متقاعد کند ارزشش را دارد اطلاعات تماس خود را در فرم تبدیل صفحه‌ی فرود وارد کند تا از این پیشنهاد بهره‌مند شود. او اطلاعات خود را ارسال می‌کند و همین! او در حال حاضر به یک lead باارزش برای کسب‌وکار رنگ‌آمیزی شما تبدیل شده که به این طریق به راحتی می‌توانید او را دنبال کنید! علاوه‌براین او می‌خواهد شما او را دنبال کنید. این ماجرا جالب به نظر نمی‌رسد؟
 پیشنهادات بازاریابی و صفحات فرود دست در دست هم حرکت می‌کنند. یک لحظه دوباره به مثال کسب‌وکار رنگ‌آمیزی برگردیم. بدون وارد شدن از صفحات فرود، پیشنهادات شما هیچ کاری برای حمایت از تلاش‌های ایجاد lead نمی‌کرد. ایده این است که بازدیدکنندگان وب‌سایت خود را ملزم کنید در ازای دریافت چیزی ارزشمند مانند یک پیشنهاد، اطلاعات تماس خود را وارد کنند و صفحه‌ی فرود شما همان ابزار جمع‌آوری است.

 

۳.  افزایش نرخ تبدیل و کاهش هزینه
هنگامی که کمپین خود را برای دسته خاصی از مخاطبان اجرا می کنید از کانال های گوناگونی برای جذب استفاده می کنید. اگر صفحه فرود شما با توجه به ویژگی ها و نیازهای آن دسته از مخاطبان ساخته شده باشد و پیشنهادی مرتبط و شخصی سازی شده ارائه شود می تواند هزینه هایی که در کانال های گوناگون برای جذب انجام می گردد را کاهش دهد و نرخ تبدیل را افزایش دهد. 
فرض کنید کسب و کار شما دارای دو بخش مجزا با مخاطبان مجزا می باشد اگر بتواند برای هر بخش صفحه فرود مجزا داشته باشید و تا جای ممکن دسته های مخاطبان خود را به شاخه های کوچک تر تبدیل کنید امکان افزایش تبدیل آنها به مشتری بیشتر می گردد.

 

۴. افزایش اعتماد و کاهش ابهامات
با استفاده از صفحه فرود می توانید اعتماد سازی کنید و ابهامات اولیه ای که برای مخاطب ایجاد می گردد کاهش دهید. مخاطبان شما بیش از هر چیزی بدنبال نتایج استفاده سایر افراد از محصول یا خدمات شما هستند. اگر تجربه نگاری افراد تاثیر گذار مخاطبان خود را با یک جمله که به اصطلاح تستمونیال می گویند یا لوگوی شرکت هایی که از محصولات شما استفاده می کنند در صفحه فرود خود منتشر کنید باعث ایجاد سطحی از اعتماد سازی در بین مخاطبان می گردد. اگر قبل از راه اندازی کمپین خود جهت شناخت بیشتر مخاطب تحقیقات بازار انجام داده باشید می توانید از نتایج مصاحبه های کیفی، یک سری از ابهامات را دسته بندی کنید و از آنها سوالات متداول بسازید که خود باعث کاهش سردرگمی مخاطبان کمپین خود می شود و همچنین باعث افزایش نرخ تبدیل شما می گردد.

 

۵. ایجاد فرآیند از پیش تعیین شده
در صفحه فرود شما توانایی این را دارید که مسیر و فرآیندی را از قبل برای هر دسته از مخاطبان تان مشخص کنید تا آنها مسیری که شما مشخص نموده اید طی کنند و فعالیت مورد انتظار شما را انجام دهند. بعنوان مثل ممکن است برای اثر بخشی دسته ای از مخاطبانتان نیاز باشد تا در صفحه فرود از ویدیو استفاده نمایید و برای افراد دیگر نیاز به بخشی برای گیمیفیکشن با مخاطب دارید. شما کاربران را در سایت خود رها نمی کنید بلکه آنها را به درون جزیره ای می برید و نقشه ای به دست آنها می دهید تا فعالیت مورد نظر شما را انجام دهند. 

 

۶. اثربخشی پیشنهادات بازاریابی شما
 هر زمان یک صفحه‌ی فرود می‌سازید، دارایی اطلاعاتی ارزشمندی در برنامه‌ی بازاریابی خود ایجاد می‌کنید. با دنبال کردن و تحلیل معیارهای مرتبط با صفحات فرود خود، قادرید اطلاعات زیادی راجع به عملکرد بازاریابی خود جمع‌آوری کنید، مانند نحوه‌ی مقایسه‌ی پیشنهادات بازاریابی مختلف، نحوه‌ی تبدیل بازدیدکنندگان و leads در صفحات فرود شما در طی زمان و غیره. این به شما یک بینش قدرتمند می‌دهد که می‌تواند در بهینه‌سازی و بهبود بازاریابی یاری‌گر شما باشد.
 

 

 ما از فرآیند شناخت مخاطب تا طراحی اختصاصی در کنار شما هستیم تا در کوتاه ترین زمان ممکن بهترین نتیجه را بگیرید. کارشناسان ما بصورت رایگان در این مسیر به شما مشاوره می دهند 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *