پنج نگاه آماری به سرعت لندینگ‌پیج‌

پنج نگاه آماری به سرعت لندینگ‌پیج‌ ها

سرعت لندینگ‌پیج‌ ها چگونه باید باشند؟

سرعت لندینگ‌پیج‌ها چه تاثیری در نرخ تبدیل کمپین‌های دیجیتال دارند؟

ممکن است از دیدگاه شما پارامترهای یک لندینگ‌پیج موفق در کمپین‌های بازاریابی‌دیجیتال شامل طراحی قوی، تمرکز بر روی مسیر کاربر برای انجام اقدام مورد انتظار و… باشد.
یکی از پارامترهای مهم علاوه بر زیباشناسی و ارتباط مناسب کاربر با لندینگ‌پیج، سرعت بارگذاری آن است. اگر بارگذاری صفحه بیشتر ۸ ثانیه باشد. بین ۶۰ تا ۷۰ درصد بازدید کنندهها صفحه را ترک میکنند. یا به عبارت دیگر به ازای هر ثانیه تاخیر در بارگذاری بازدیدکننده‌های بیشتری لندینگ‌پیج را ترک می‌کنند و نرخ تبدیل کاهش می‌یابد.
فراتر از آن نهایت سرعت بارگذاری شما در جایگاه صفحه شما در موتورهای جستجو هم تاثیر گذار خواهد بود.
برای درک بهتر از چرایی اهمیت سرعت بارگذاری لندینگ‌پیج‌ها، ما پنج نگاه آماری در مورد سرعت لندینگ‌پیج‌ها جمعآوری کردیم.

۱. ۴۶٪ از کاربران، صبرکردن برای بارگذاری صفحات برایشان آزاردهنده است.

هنگام ایجاد یک لندینگ‌پیج شما باید چند عامل را در نظر بگیرید. از جمله چیدمان و ساختار صفحه، سلسله مراتب محتوا، تصاویر، CTA و موارد دیگر. ولی همانطور که گوگل توصیه میکند، سرعت صفحه هم باید در اولویت باشد. بازدیدکنندههای شما دوست ندارند منتظر بمانند، پس همیشه زمان بارگذاری(صرف نظر از دستگاه)را به عنوان یک عنصر کلیدی در نظر بگیرید. به سایز و اندازه تصاویر بارگذاری شده نظارت داشته‌باشیدو آنها را بهینه‌سازی کنید. هرچیزی با حجم کمتر از ۸۰۰ کیلوبایت باشد، سرعت بارگذاری شما را بهینه‌تر می‌کند. 

۲. به طور متوسط ۱۵.۳ ثانیه طول میکشد تا یک لندینگ‌پیج در تلفن‌همراه بارگذاری شود

نباید فراموش کرد که با در نظر گرفتن حالت ۴G است!
به طور کلی، صفحات میتوانند خیلی سریعتر در دسکتاپ بارگذاری شوند؛ طبق آخرین اخبار مربوط به Pingdom، برای مثال بیشتر وبسایت‌ها در ۳٫۲۱ ثانیه بارگذاری میشوند. در کمترین حالت شما باید هدف خود را بارگذاری در ۳ ثانیه و کمتر از آن قرار بدهید. به خصوص اگر میخواهید نرخ تبدیل خود را افزایش دهید.
هنگامی که تستی با هدف تاثیر سرعت بارگذاری در نرخ تبدیل در مدت زمان ۳۰ روز گرفتیم، متوجه شدیم که بارگذاری لندینگ‌پیج در ۲.۴ ثانیه نقطه ایده‌آلی به شمار می‌آیدو هنگامی که مدت زمان ۴.۲ ثانیه رسید. ۵۶٪ نرخ تبدیل کاهش یافت. پس پیشنهاد می‌کنیم تلاش کنید سرعت بارگذاری لندینگ‌پیج شما بصورت میانگین بین ۲.۴ تا ۳ ثانیه در تلفن‌همراه و دسکتاپ باشد.

۳.یک تاخیر ۱۰۰ میلی ثانیه ای در بارگذاری میتواند باعث کاهش ۱.۱۱٪ نرخ تبدیل شود.

طبق تحقیقات Akamai در ۲۰۱۷ ، یک ثانیه کامل میتواند نرخ تبدیل را تا ۷۰% کاهش دهد. پس ، علاوه بر از دستدادن بازدید کنندگان ، سرعت صفحه به طور مستقیم با از دستدادن درآمد بلقوه مرتبط است.
همچنین طبق تحقیقات mobify در مورد بررسی تاثیر زمان بارگذاری صفحهاصلی انجام گرفت. در گزارش Q2 Mobile Insights Report، نشان داد که هر کاهش ۱۰۰ میلی ثانیهای هنگام بارگذاری باعث افزایش ۱٫۱۱% در تبدیل هر بازدید میشود.
اما به یاد داشته باشید. سرعت صفحه فقط بر نرخ تبدیل لندینگ‌پیج‌ها، تاثیر نمیگذارد. بعنوان مثال Pinterest تصمیم گرفت تا عملکرد صفحات خود را بازسازی کند با کاهش زمان بارگذاری، ۴۰٪ میزان ترافیک موتور جست‌وجو و ۱۵٪ میزان ثبت‌نام را افزایش یافت.

۴. ۷۳٪ از کاربران تلفنهمراه با لندینگ‌پیج‌هایی روبه رو می‌شوند که بارگذاری آنها زمان زیادی طول می‌کشد.

همهیما این را تجربه کردهایم. ارائه‌دهندگان اینترنت، سرویس‌هایی با سرعت بالاتر به بازدیدکنندگان پیشنهاد می‌دهد. بسیاری از وبسایتها هنوز با اندازه کافی سریع بارگذاری نمیشوند.
این همان خبر بد برای بازدید کننده هاست، ولی این خبر خوبی برای شماست زیرا یک فرصت برای شما وجود دارد که اگر سرعت خود را بالاتر ببرید برجستهتر میشوید. SEMrush گزارش میدهد که اگر سایت شما در ۱.۷ ثانیه بارگذاری شود، تقریبا از ۷۵% سایر وبسایت‌ها سریع‌تر است. 
از این به عنوان یک فرصت استفاده کنید تا در یک حرکت رقابتی لندینگپیجهای برند شما سریعتر بارگذاری شوند. وقتش رسیده که سرعت را یک اولویت قرار دهیم.

۵.صفحاتی که طی دو ثانیه بارگذاری میشوند دارای ۹٪ نرخ پرش(Bounce rate)هستند در حالی که صفحاتی که پنجثانیه طول میکشد تا بارگذاری شوند نرخ پرش آنها ۳۸٪ است.

میزان نرخ پرش بالا نشان میدهد که بازدید کنندهها زمان زیادی در لندینگ‌پیج شما نمیمانند. منظور این است که مشخصا حضور دارند ولی تعاملی با صفحه برقرار نمی‌کنند. این به این معناست که آنها روی CTA کلیک نمیکنند تا به مرحله بعد بروند و ارزشی که با کلیک کردن می‌توانند بدست بیاورند را درک نکردند.
مشخص کردن چرایی این مسئله می‌تواند دشوار باشد. که دقیقا چرا یک بازدیدکننده لندینگپیج شما را ترک کرده است. ممکن است یکی از دلایل زیر باشد:
  • مخاطبان هدف به درستی انتخاب نشده اند.
  • محتوا ارائه شده جذاب نیست و کاربر تعاملی ندارد
  •  رسانه‌های مناسبی برای هدایت بازدیدکنندگان به لندینگ‌پیج انتخاب نشده اند.
اگر با موارد بالا به نتیجه مناسبی نرسیدید. بهتر است الویت را به سرعت بارگذاری بدهید. استفاده از AMP در تلفن‌همراه یکی از راه حل‌های بارگذاری با سرعت بالا می‌باشد.
حالا برمیگردیم به سوالی که در ابتدا مطرح شد. پارامترهای لندینگ‌پیج موفق در کمپین‌های بازاریابی‌دیجیتالدر نظر بگیرید؟ امیدواریم با توجه به این آمارها چشم انداز جدیدی داشته باشید. سرعت صفحه یکی از اولین مواردی است که بازدیدکنندهها هنگام ورود به لندینگپیچ شما تجربه میکنند، و همانطور که زمان بارگذاری تبدیل به یک اولویت میشود (هم برای محیط موبایل و هم دسکتاپ)  و یک عامل موفقیت استراتژی آنلاین شما خواهد بود. اگر نیاز به مشاوره در این زمینه داشتید با کارشناسان ما در ارتباط باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *