نماد سایت لندین | ساخت صفحه فرود | لندینگ پیج ساز

اضافه شدن اتصال مستقیم دامنه یا زیر دامنه به لندینگ پیج | بروزرسانی لندین

اتصال مستقیم دامنه

اتصال مستقیم دامنه

با یه کلیک، فقط یک بار

همه‌ی لندینگ پیج‌هات رو به دامنه دلخواه مستقیم وصل کن!

قابلیت اتصال مستقیم دامنه یا زیر دامنه به لندینگ پیج از طریق روش NS , CNAME , Proxy به لندین اضافه شد.

دامنه و زیردامنه چیست؟

در مفهوم وبسایت، دامنه و زیر دامنه دو مفهوم متفاوت هستند:

  1. دامنه (Domain): دامنه به آدرس اصلی وبسایت اشاره دارد، که معمولاً شامل نام دامنه و پسوند دامنه است، مانند “example.com”. این بخش از آدرس وبسایت به صورت کلی به وبسایت اشاره دارد و معمولاً توسط یک نهاد مربوطه (مانند ICANN) منظم می‌شود.
  2. زیر دامنه (Subdomain): زیر دامنه به بخشی از آدرس وبسایت اشاره دارد که قبل از نام دامنه اصلی آمده و به عنوان یک شاخه یا بخش فرعی از وبسایت عمل می‌کند. به عنوان مثال، در “blog.example.com”، “blog” زیر دامنه است. زیر دامنه‌ها می‌توانند برای سازماندهی و دسته‌بندی محتواهای وبسایت، ایجاد محیط‌های مختلف، یا ارائه خدمات متفاوت استفاده شوند.

بنابراین، تفاوت اصلی بین دامنه و زیر دامنه در وبسایت، در این است که دامنه نشان‌دهنده آدرس اصلی وبسایت است، در حالی که زیر دامنه بخشی از این آدرس است که برای سازماندهی و دسته‌بندی محتواها و خدمات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اتصال مستقیم دامنه
اتصال مستقیم دامنه

قابلیت اتصال مستقیم دامنه یا زیر دامنه به لندینگ پیج از طریق روش NS , CNAME , Proxy به لندین اضافه شد.

 اضافه شدن امکان اتصال مستقیم دامنه‌ و زیردامنه‌ به سرویس لندینگ پیج ساز لندین، یک بروزرسانی مهم در جهت بهبود تجربه کاربری و موثرتر شدن هدف‌های مارکتینگ برای کاربران لندین است. این بروزرسانی این امکان را فراهم می‌کند تا همه صفحات لندینگ خود را فقط یکبار به دامنه یا زیر دامنه دلخواه متصل کنید.
با استفاده از امکان اتصال مستقیم دامنه، شما ارتباط مستقیم‌تری با مخاطبان خود برقرار می‌کنید و انطباق بیشتری با شناسایی برند خود دارید. همچنین، اتصال دامنه یا زیر دامنه  دلخواه در سرویس لندینگ پیج ساز لندین، به بهبود جایگاه شما در نتایج موتورهای جستجو کمک می‌کند. با استفاده از این روش، لندینگ پیج شما به عنوان یک صفحه اصلی استفاده می‌شود و موتورهای جستجو بهتر آن را شناسایی و رتبه بندی می‌کنند.
تا به الان در لندین یک روش اتصال وجود داشت، در این روش امکان درج اسکریپت در هاست یا زیرساخت  فراهم بود تا از لندینگ پیج در آدرس دلخواه استفاده کنید. همچنین، با ساخت هر لندینگ پیج نیاز بود تا اسکریپت را مجزا  برروی زیر ساخت فنی خود بارگزاری کنید و یا برای اتصال به آدرس دلخواه علاوه بر هاست به دامنه هم نیاز داشتیم. 
اما حالا در جهت رفع نیازهای کاربران لندینگ پیج ساز لندین، در این بروز رسانی ۳ روش اتصال متفاوت و جدید اضافه شده . باهم این ۳ روش را بررسی می‌کنیم:‌

اتصال مستقیم دامنه یا زیر دامنه از طریق روشاتصال NS: 

این روش برای آن دسته از کاربرانی است که قصد دارند دامنه اصلی  را به لندینگ پیج خود متصل کنند. و از آن دامنه استفاده دیگری ندارند. برای اتصال دامنه به لندین از روش NS، لازم است ابتدا دامنه خود را در قسمت دامنه ها اضافه کنید. سپس رکوردهای NS نمایش داده شده را در تنظیمات دامنه خود تنظیم کنید.
راهنمای اتصال این روش

اتصال مستقیم دامنه یا زیر دامنه از طریق روش اتصال Cname :

این روش برای برای آن دسته از کاربرانی است که از یک دامنه برای چند مقصد مختلف استفاده می‌کنند. به طور مثال : یک  صفحه اصلی برای وبسایت خود و دیگری یکی از زیردامنه‌ها برای لندینگ پیج‌ها. در این روش باید دامنه شما  به ابزارهای مدیریت DNS مثل ابر آروان ، cloudflare و یا … متصل باشد. پس از اضافه کردن دامنه در قسمت دامنه‌ها در لندین، یک رکورد Cname جدید با تنظیمات نمایش داده شده در پنل مدیریت DNS خود اضافه کنید.
راهنمای اتصال این روش

اتصال مستقیم دامنه یا زیر دامنه از طریق روش اتصالProxy :

این روش برای برای آن دسته از کاربرانی است که میخواهند لندینگ پیج خود را به یکی از صفحات داخلی وصل کنند و دارای سرور مجزا هستند. همچین اگر هاست دارید میتوانید مطابق با روش اتصال با اسکریپت لندینگ پیج خود را متصل کنید.
راهنمای اتصال این روش
همچنین این نکته را در نظر داشته باشید در این بروزرسانی، کافیست فقط یک بار دامنه خود را به لندین متصل کنید تا هر زمان با ساخت صفحه فرود، لندینگ پیج شما بر روی آدرس دامنه یا زیر دامنه دلخواه هم منتشر بشود. 
فقط با یه کلیک و یکبار همه‌ی لندینگ پیج‌ها به دامنه دلخواه مستقیم متصل می‌شوند. همین حالا شروع کنید.

بعد از اتصال به دامنه دلخواه، در چه آدرسی لندینگ پیج در دسترس خواهد بود؟

هر صفحه‌ای که در لندین در زیر دامنه landin.ir منتشر می‌شود. پس از اتصال دامنه یا زیر دامنه درلخواه در آدرس موردنظر نیز در دسترس خواهد بود.

بعنوان مثال من یک لندینگ پیج در لندین به ادرس name.landin.ir/yalda منتشر و سپس در قسمت دامنه‌های لندین یک دامنه بنام yourname.com اضافه کرده‌ایم و مطابق با یکی از روش‌های بالا تنظیمات اتصال مستقیم دامنه یا زیردامنه را انجام می‌دهیم. پس از فعالسازی دامنه در قسمت دامنه‌های پنل کاربری هم اکنون لندینگ پیجی که در بالاتر ذکر شده در ادرس yourname.com/yalda هم در دسترس خواهد بود.