نماد سایت لندین | ساخت صفحه فرود | لندینگ پیج ساز

نگاهی به کمپین‌های 6 اسپانسر جام جهانی قطر

جام جهانی قطر

نگاهی به کمپین‌های 6 اسپانسر جام جهانی قطر

فوتبال یک تجارت عظیم و پول‌ساز است و برندهای بزرگ طبق معمول حضور پررنگی در جام جهانی قطر دارند. با وجود تمام حواشی و جنجال‌هایی حول جام 2022، اسپانسرهای جام جهانی قطر با کمپین‌های هدفمند در پی کسب سود حداکثری‌ از این رویداد بزرگ‌اند. 

تخمین زده می‌شود که قریب به 5 میلیارد نفر در دنیا شاهد جام جهانی قطر خواهند بود و این فرصتی استثنایی برای برندهایی است که می‌خواهند خود را به جایگاهی بالاتر برسانند. شرکت‌های بزرگ هر چهار سال یک بار تلاش می‌کنند با کمپین‌های خلاقانه، توجه بیشتری را به خود جلب کنند. 

جام جهانی قطر از جهات بسیار جامی منحصر به فرد محسوب می‌شود؛ این جام 220 میلیون دلار هزینه روی دست قطری‌ها گذاشته و گران‌ترین جام تاریخ فوتبال است، برای اولین بار است که یک کشور عرب از جام جهانی میزبانی می‌کند و تکنولوژی و فناوری‌های به کار رفته در این جام دری جدید به روی آینده‌ی محبوب‌ترین روزش دنیا خواهند گشود. 

شش اسپانسر جام جهانی قطر چه کمپین‌هایی تدارک دیده‌اند؟

همه‌ی هزینه‌ها، استادیوم‌های مدرن و لوکس و تکنولوژی‌های روز دنیا، بدون حمایت و اسپانسرینگ برندهای بزرگ دنیا ممکن نمی‌شد. با این توضیحات به سراغ شش برند بزرگی می‌رویم که حضور پررنگی در این جام خواهند داشت. 

جام جهانی قطر

ویزا / Visa

ویزا برای بزرگ‌ترین رویداد بازی زیبا کمپینی طراحی کرده است که همه‌ی هواداران فوتبال از سرتاسر دنیا را کنار هم قرار دهد. پارتنر اختصاصی فیفا برای جام جهانی قطر با رونمایی از سرویس Visa Masters of Movement فرصت شرکت در مزایده‌ی یک NFT را در اختیار مشتریان خود قرار داده است؛ در این مزایده پنج گل به یاد ماندنی تاریخ جام جهانی به شکل هنر دیجیتالی (Digital Art) در سایت Crypto.com (یکی دیگر از اسپانسرهای جام) در اختیار هواداران قرار گرفت. این کمپین همچنین در فستیوال هواداری فیفا در دوحه (FIFA Fan Festival in Doha) که در حاشیه جام برگزار می‌شود، به هواداران اجازه می‌دهد تا هنر دیجیتالی خود را خلق کنند. 

قطر اِیروِیز / Qatar Airways

فیفا مدعی است که برگزار کنندگان جام جهانی قطر بیش از 2.89 میلیون بلیت برای این بازی‌ها فروخته‌اند؛ رقمی تقریباً برابر با کل جمعیت قطر! با سیل جمعیتی که از گوشه گوشه‌ی دنیا به سوی قطر روانه شده‌اند، خطوط هوایی قطر تلاش مضاعفی به خرج داده تا پاسخگوی افزایش درخواست‌ها باشد. 

خطوط هوایی قطر سعی کرده با طراحی و ارائه‌ی خدمات و بسته‌های ویژه با تم جام جهانی، مسافران خود را پیش از حتی رسیدن به قطر در حال و هوای جام قرار دهد. همچنین در طول مدت جام جهانی قطر، هواداران می‌توانند بازی‌ها را به صورت زنده در هواپیماهای این شرکت تماشا کنند.

آدیداس / Adidas

آدیداس از سال 1970 با فیفا همراه بوده و برای چهاردهمین دوره‌ی پیاپی توپ رسمی جام جهانی را طراحی کرده است. اما جدای از الریحلا – توپ رسمی جام جهانی قطر – این کمپانی آلمانی با یک ویدئوی تبلیغاتی با QR To Qatar کمپین تبلیغاتی خود را راه انداخته است. مشتریان آدیداس می‌توانند با اسکن کردن کد موجود در این ویدئو، وارد یک گردونه‌ی بخت‌آزمایی شوند که در آن جوایزی مانند سفر چهار روزه‌ی رایگان به قطر انتظارشان را می‌کشد.

ویوو / VIVO

کمپانی ویوو که در سال 2017 قراردادی شش ساله با فیفا به امضا رساند با کمپین vivogiveitashot# به استقبال جام جهانی قطر رفته است. ویوو از این جام برای پروموت گوشی تاشوی خود +X Fold استفاده خواهد کرد و به عنوان بخشی از کمپین خود یک نسخه از این گوشی هوشمند را به تمامی اعضای برگزارکننده جام اهدا خواهد کرد.

هیوندای موتورز / Hyundai Motors

شرکت کره‌ای هیوندای همکاری خود با فیفا را در آستانه‌ی جام جهانی 2002 که به میزبانی کره جنوبی و ژاپن برگزار شد، آغاز کرد و از آن زمان اسپانسر فیفا باقی ماند. در ماه آوریل، هیوندای کمپین «گل قرن» را برای جام جهانی کلید زد. در ماه جولای با راه‌اندازی برنامه‌ی تعاملی خود با مشتریان همچون تست جهانی رانندگی با ماشین‌های دوستدار محیط زیست خود نسبت به پروموت کمپین خود اقدام کرد؛ تست رانندگی هیوندای در 41 کشور دنیا برگزار شد.

هیوندای در حمایت از جام جهانی قطر که به ادعای فیفا اولین جام بدون کربن تاریخ است، مجموعه‌ای از خودروهای الکتریکی و هیبریدی خود مانند IONIQ 5 را برای اولین بار در سطح گسترده ارائه خواهد کرد. 

کوکاکولا / Coca-Cola

کوکاکولا با کمپین Believing Is Magic پا به این جام گذاشته است و این کمپین را از راه‌های متفاوتی مانند فیلم دیجیتال، بسته‌بندی و فستیوال‌های هواداری پروموت می‌کند. کوکاکولا همچنین با ایجاد یک فضای دیجیتال این فرصت را در اختیار هوادار قرار داده تا با پیش‌بینی بازی‌های جام بیشتر در یکدیگر قرار بگیرند.

* منبع: Here’s How Sponsors Are Scoring At Qatar World Cup 2022.