نماد سایت لندین | ساخت صفحه فرود | لندینگ پیج ساز

محتوای ویدیویی؛ نگاهی به 5 نوع ویدیو برای صفحه فرود

محتوای ویدیویی

محتوای ویدیویی؛ نگاهی به 5 نوع ویدیو برای صفحه فرود

اگر قرار باشد فهرستی از با ارزش‌ترین ابزارهای در دسترسی برای کمپین‌های تبلیغاتی تهیه کنید، بدون شک صفحات فرود یکی از اولین موارد خواهد بود؛ و اگر قرار باشد از محتواهایی که میزان تعامل و نرخ تبدیل را بالا می‌برند نام ببریم، مطمناً محتوای ویدیویی یکی از اولین انتخاب‌ها خواهد بود.

صفحاتی با طراحی جذاب و محتوای مختصر که برای هدفی مشخص و برای مخاطبی مشخص ساخته شده‌اند؛ این صفحات فرود با ساده کردن کار کاربران، ابزاری عالی برای جذب کاربران و دعوت کردن آنها به انجام عمل مورد نظر ما هستند و محتوای ویدیویی یکی از انواع محتوایی است که می‌تواند اثرگذاری هر صفحه فرودی را به میزان زیادی افزایش دهد.

ویدیو می‌تواند میانگین مدت زمان حضور کاربران در صفحه فرود را بالا ببرد و به این ترتیب تجربه‌ی کاربری را بهبود ببخشد. به علاوه ویدیوها می‌توانند در انتقال سریع‌تر و بهتر پیام به مخاطب و ایجاد اعتماد در مخاطب نقش پررنگی داشته باشند. در ادامه‌ی این یادداشت به بررسی پنج نوع متفاوت ویدیو که می‌توانند در صفحات فرود مورد استفاده قرار بگیرند، می‌پردازیم.

محتوای ویدیویی

محتوای ویدیویی #01: توصیه‌نامه‌

توصیه‌نامه‌های ویدیویی با اختلاف یکی از بهترین انواع محتواهایی هستند که می‌شود در صفحات فرود از آنها بهره برد. این نوع ویدیوها بهترین ویژگی‌های محصولات یا خدمات کسب و کار شما را برجسته می‌کنند؛ اثرگذاری توصیه‌نامه‌های ویدیویی در این است که مشتریانی که از خدمات شما استفاده کرده‌اند، آن را به دیگران توصیه می‌کنند و به مخاطبان جدید تجربه‌ی موفق و رضایت‌بخش خرید از برند شما را به نمایش می‌گذارند.

محتوای ویدیویی #02: نحوه‌ی استفاده از محصول

این نوع از ویدیوها به مخاطبان نشان می‌دهند که استفاده از محصولات یا خدمات چقدر راحت است. در این دست ویدیوها نیز مانند مورد پیشین به جای گفتن، به مخاطبان نشان می‌دهید و نیاز به گفتن نیست که تاثیر شنیدن یا خواندن هرگز به پای دیدن نمی‌رسد.

ویدیوهای نحوه‌‌ی استفاده از محصول تا مدت‌ها در ذهن مخاطب می‌مانند و توصیه می‌شود که از نظر زمانی از دیگر ویدیوها طولانی‌تر باشند.

البته طولانی‌تر بودن آنها نباید منجر به کشدار کردن ویدیو شود؛ باید به صورتی مختصر و متمرکز نحوه‌ی کار با محصول را توضیح داده و در نهایت اجازه بدهید مخاطبان پس از اتمام ویدیو به بررسی ادامه‌ی صفحه فرود بپردازند و این یعنی در انتهای ویدیو نیازی به دعوت به عمل یا درخواست از مخاطبان برای خرید محصولات یا خدمات خود نداریم.

محتوای ویدیویی #03: بررسی محصول

ویدیوهای بررسی محصول اساساً مانند ویدیوهای نحوه‌ی استفاده از محصول هستند اما از زاویه‌ای متفاوت به آن می‌پردازند؛ این ویدیوها به جای نشان دادن نحوه‌ی استفاده، مهم‌ترین ویژگی‌های محصول را به نمایش می‌گذارند و به آنها نشان می‌دهند که محصول یا  خدمات شما دقیقاً چه ارزشی را به زندگی آنها اضافه خواهد کرد.

این ویدیوها نباید خیلی طولانی باشند و باید در عرض چند دقیقه به مشتریان می‌گویند که پس از دریافت محصول باید انتظار چه چیزی را داشته باشند.

محتوای ویدیویی #04: ویدیوی انیمیشینی

یکی از چالش‌های ساختن صفحه فرودی که همه چیز را درست کنار هم داشته باشد این است که مخاطبان عصر مدرن به طور کلی بازه‌ی زمانی توجه بسیار کوتاهی دارند. یکی از بهترین اشکال ویدیو که می‌تواند درمانی بر این درد باشد، ویدیو انیمیشنی است.

انیمیشن‌ها نه تنها فوراً احساسات مخاطب را درگیر می‌کنند بلکه جذابیت تصاویر باعث می‌شود که مخاطبان بخواهند تا انتهای قصه آن را تماشا کنند. پیشنهاد می‌شود ویدیوهای انیمیشینی در صفحات فرود کوتاه باشند. در این نوع ویدیوها می‌توان یکی از ویژگی‌های خاص محصول را به تصویر کشید یا با شوخ طبعی تاریخچه‌ی محصول یا برند را به نمایش گذاشت.

محتوای ویدیویی #05: ویدیوی تعاملی

هدف اصلی و اساسی همه‌ی صفحات فرود ایجاد تعامل با مخاطبان است. هیچکس نمی‌خواهد کاربران فضای وب صفحه فرودش را به شکلی منفعلانه تماشا کنند بلکه می‌خواهید کاملاً با آن ارتباط بگیرند و با هیجان به بخش‌های مختلف آن سرک بکشند.

ویدیوهای تعاملی همانطور که از نامشان پیداست یکی از بهترین ابزارها برای دستیابی به این هدف هستند. ویدیوهای تعامل انواع متفاوتی دارند؛ برای مثال ویدیوهای واقعیت افزوده ( AR یا همان Augmented Reality) به مخاطبان نشان می‌دهند که یک محصول در خانه یا محل کار آنها چطور به نظر خواهد آمد و  تاثیر چنین ویدیویی نیازی به توضیح بیشتر ندارد.

نکته‌ی پایانی

در نهایت باید دقت داشته باشید که کدام نوع ویدیو مناسب صفحه فرود و هدف شماست؛ گاهی نیاز دارید تا به صورت دقیق وارد جزییات شوید و گاهی صرفاً جلب توجه مخاطب به نکته‌ای خاص برای یک یا دو دقیقه‌ی کوتاه کفایت می‌کند. با شناسایی اهداف، مخاطب و داشتن یک تصویر دقیق از صفحه فرود خود، می‌توانید مناسب‌ترین نوع محتوای ویدیویی را به آن اضافه کنید.

* این یادداشت ترجمه‌ای است از: Six Types Of Video Content To Leverage On Landing Pages.