نماد سایت لندین | ساخت صفحه فرود | لندینگ پیج ساز

گوگل آنالیتیکس چیست؟

گوگل آنالیتیکس

گوگل آنالیتیکس چیست؟

گوگل آنالیتیکس یکی از سرویس‌های تحلیل وب است که آمارها و ابزارهای مورد نیاز برای آنالیز اطلاعات مربوط به بهینه‌سازی موتور جستجوی گوگل (SEO) را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این سرویس در کنار گوگل تگ منیجر و گوگل ادز بخشی از خدمات پلتفرم بازاریابی گوگل است و به صورت رایگان در اختیار هر کاربری که اکانت گوگل داشته باشد، قرار می‌گیرد.

گوگل آنالیتیکس

گوگل آنالیتیکس چه کاربردی دارد؟

از گوگل آنالیتیکس برای زیر نظر گرفتن و بررسی اطلاعات مربوط به نحوه‌ی رفتار کاربران بر روی وبسایت‌ها استفاده می‌شود. به کمک این سرویس می‌توان برترین ورودی‌های ترافیک به سایت، اقدامات انجام شده توسط کاربران در صفحات وب و الگوی رفتاری آنها را زیر نظر گرفت و به کمک نسبت به تولید محتوا و طراحی برنامه‌های بازاریابی اقدام کرد. این سرویس به ویژه توسط وبسایت‌های فروشگاهی متوسط و کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد تا در فضای پر ترافیک و به شدت رقابتی اینترنت بتوانند سهم بیشتری از بازار را به دست آورند.

گوگل آنالیتیکس چگونه کار می‌کند؟

گوگل آنالیتیکس با بررسی وبسایت‌ها و مرورگر کاربران اقدام به جمع‌آوری اطلاعات می‌کند و سپس این اطلاعات را به صورت آماری در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد؛ آمارهایی از قبیل تعداد بازدیدها از هر صفحه‌ی وب، تعداد بازدیدهای منحصر به فرد، تعداد کلیک‌ها، منابع ترافیک ورودی، نرخ پرش، مدت زمان حضور در هر صفحه و مواردی مشابه به این را به مخاطبان خود ارائه می‌کند.

گوگل آنالیتیکس 4 چیست؟

گوگل آنالیتیکس 4 یا GA4 نسل جدید این سرویس است که در سال 2020 راه‌اندازی شد و از میانه‌ی سال 2023 توسط کمپانی گوگل به طور کامل جایگزین سرویس کنونی یعنی یونیورسال آنالیتیکس خواهد شد. سرویس جدید گوگل نسبت به سرویس قبلی تغییراتی اساسی خواهد داشت. در سرویس جدید گوگل دیگر برای جمع‌آوری اطلاعات به کوکی‌های شرکت‌های ثالث وابسته نیست و اطلاعات دقیق‌تری و جامع‌تری را به مخاطبان ارائه خواهد کرد و همچنیین هماهنگی بسیار بهتری با دیگر سرویس مهم گوگل یعنی گوگل ادز خواهد داشت.