نماد سایت لندین | ساخت صفحه فرود | لندینگ پیج ساز

گوگل ادز چیست؟

گوگل ادز

گوگل ادز چیست؟

گوگل ادز (که سابقاً گوگل ادز ووردز نامیده می‌شد) نام پلتفرمی است که کاربران به کمک آن می‌توانند در فضای وب ترافیک بیشتری را جذب خود کنند. این ابزار به طور خاص مربوط به نوعی از قیف‌های تبلیغاتی می‌شود که Pay Per Click نام دارد؛ در این سرویس سفارش‌دهنده‌ی تبلیغ به ازای هر ایمپرشنی (Impression) که از طرف کاربران مبلغی را به گوگل پرداخت می‌کند.

گوگل ادز در کنار گوگل سرچ کنسول، گوگل آنالیتیکس و گوگل تگ منیجر ابزاری کاربردی برای جذب ترافیک و انجام هوشمندانه‌ی تبلیغات است. به کمک این سرویس شما برای مخاطبانی تبلیغ می‌کنید که می‌دانید به دنبال محصولات یا خدماتی مشابه با آنچه شما ارائه می‌کنید هستند.  این ابزار به شما کمک می‌کند تا تبلیغات خود در بهترین زمان‌های ممکن در طول شبانه‌روز و به صورت هدفمند در برابر دیدگان مخاطبان خود و به صورت سازگار با دسکتاپ یا گوشی‌های هوشمند قرار دهید.

به کمک گوگل ادز شما نه تنها کاربران بیشتری را جذب کسب و کار خود می‌کنید بلکه کاربرانی به سمت شما سرازیر می‌شوند که پتانسیل بالایی برای بدل شدن به مشتری شما دارند. این ابزار با ارائه‌ی خدمات و آنالیز به شما امکان بهینه‌سازی تبلیغات خود را می‌دهد. به علاوه مهم نیست که شما کسب و کار کوچکی دارید یا بیزینسی بزرگ، گوگل در این سرویس همچنین به شما این امکان را می‌دهد که تبلیغات خود را متناسب با بودجه‌ی سازمان خود پیاده کنید.

گوگل ادز

گوگل ادز چگونه کار می‌کند؟

گوگل ادز به طور کلی دارای پنج مدل سرویس است: جستجو (Search)، نمایش (Display)، ویدئو (Video)، اپلیکیشن (Application) و خرید (Shopping)؛ کاربرد و هدف هر یک از این سرویس‌ها به میزان زیادی از نام آنها مشخص است، با این حال در ادامه به طور خلاصه این پنج سرویس را بررسی می‌کنیم.

1. جستجو

به کمک این سرویس محتوای وبسایت شما در نتایج صفحه اول گوگل به نمایش در می‌آیند. بزرگترین مزیت این سرویس این است که تبلیغات شما در جایی به نمایش درمی‌آید که مخاطبان پیش از هر جای دیگری آن را بررسی می‌کنند.

2. نمایش

گوگل دارای شبکه‌ی گسترده‌ای از وبسایت‌ها تحت عنوان شبکه نمایش [تبلیغات] گوگل (Google Display Network) که تبلیغات مشتریان خود را در آنها پیش روی مخاطبان قرار می‌دهد. مزیت این سرویس در این است که تبلیغات در وبسایت‌هایی به نمایش درمی‌آید که پرسونای مخاطب کسب و کار شما به احتمال فراوان از آنها بازدید می‌کند.

3. ویدئو

فراموش نکنید که یوتیوب نیز یک موتور جستجوست و این سرویس گوگل به شما کمک می‌کند تا ویدئو‌های خود برابر دیدگان مخاطبین یوتیوب قرار دهید.

4. اپلیکیشن

این سرویس گوگل ادز، اپلیکیشن موبایلی شما را در یوتیوب، گوگل پلی، شبکه نمایش تبلیغات و … پروموت می‌کند. به کمک این مول تبلیغات می‌توانید کاربران موبایل را به دانلود و نصب اپلیکیشن خود یا انجام فعالیت‌هایی خاص در درون اپلیکیشن شما ترغیب کنید.

5. خرید

این مدل تبلیغ نیز مانند موارد یک و سه محصولات شما در موتور جستجوی گوگل برابر مخاطبان قرار می‌دهد؛ در این مدل تبلیغ می‌توانید برخی اطلاعات مهم و مرتبط با محصول خود را در کنار تصویر محصول خود قرار دهید. این سرویس این امکان را به شما می‌دهد تا به جای تبلیغات برند خود به صورت کلی، محصولات خود را به صورت دسته‌بندی‌شده یا به صورت موردی تبلیغ کنید.

چرا از گوگل ادز استفاده کنیم؟

تا به اینجا به برخی از دلایل کلیدی و مهم استفاده از گوگل ادز اشاره کردیم اما اگر هنوز قانع نشده‌اید، به خواندن ادامه دهید. یکی از بزرگترین دلایل استفاده از گستردگی دسترسی گوگل در فضای وب است. گوگل به بخش عظیمی از مخاطبان فضای وب دارد و استفاده از خدمات آنها برای انجام تبلیغات امری بدیهی به نظر می‌رسد.

مورد دیگری که حداقل به اندازه‌ی نکته‌ی اول کلیدی است، هدفمند بودن کمپین‌های گوگل است. گوگل محصولات، خدمات و برند شما را به مخاطبی هیچ شانسی برای بدل شدن به مشتری شما ندارد نشان نمی‌دهد و به این ترتیب پولی که خرج تبلیغات می‌کنید به شکلی کاملاً بهینه هزینه می‌شود.

در کنار اینها باید گفت که گوگل ادز شما را به بسیار سریع‌تر از شیوه‌های دیگر تبلیغات به نتیجه می‌رساند و با داشتن یک استراتژی دقیق و ترکیب آن با تبلیغات گوگل، می‌توانید از رسیدن به نتایج دلخواه اطمینان داشته باشید.