نماد سایت لندین | ساخت صفحه فرود | لندینگ پیج ساز

صفحه فروش محصول؛ بررسی 10 نمونه صفحه فروش موفق

صفحه فروش محصول

صفحه فروش محصول؛ بررسی 10 نمونه صفحه فروش موفق

صفحه فروش، فضایی است که افراد و کسب‌وکارها محصولات و خدمات خود را برای فروش در برابر دیدگان مخاطبان خود قرار می‌دهند. صفحات فروش به فروشندگان اجازه می‌دهد تا مدت زمانی کوتاه، پلتفرمی حرفه‌ای برای فروش محصولات خود داشته باشند و از طرفی فضایی در اختیار خریداران قرار می‌دهد تا به راحتی و بدون دردسر محصولات خود را خریداری کنند.

صفحه فروش محصول چیست؟

صفحه فروش به طور خلاصه یک تک‌صفحه در فضای وب است که برای فروش محصولات فیزیکی یا دیجیتال ساخته و طراحی می‌شود. صفحات فروش کمک می‌کنند تا مشتریان بالقوه به خریداران واقعی تبدیل شوند؛ یک صفحه فروش در آخرین مرحله از پایپ‌لاین فروش قرار دارد؛ جایی که سرانجام سرنخ‌های فروش و مشتریان احتمالی به مشتریان واقعی تبدیل می‌شوند.

صغحه فروش محصول چه محتوایی دارد؟

یک صفحه فروش شامل تصاویر محصولات، توضیحات محصول و قیمت محصول و امکان خرید آن می‌شود. توضیحات هر محصول باید شامل ویژگی‌ها و مزایایی که هر محصول برای مخاطب به همراه خواهد داشت و مشکلی که از او برطرف خواهد کرد را در خود جای دهد.

علاوه بر مطالب مرتبط با هر محصول، صفحه فروش می‌تواند پیشنهادهای ویژه مانند تخفیف‌ها و حراج‌ها، دکمه‌های دعوت به عمل یا CTA، ویدئوهایی که نحوۀ کار با محصول را نشان می‌دهند و همچنین نقد و بررسی‌ها و نظرات کاربران و دیگر خریداران را شامل شود.

بررسی 10 نمونه صفحه فروش محصول موفق

صفحات فروش محصول درست مانند لندینگ پیج‌ها ساختار ساده و سرراستی دارند؛ این سادگی می‌تواند مانند یک شمشیر دو لبه عمل کند. در این بخش می‌خواهیم به بررسی 10 صفحه فروش متفاوت بپردازیم تا ببینیم هر کدام در چه مواردی درست عمل کرده‌اند و در کدام بخش‌ها می‌توانستند عملکرد بهتری داشته باشند.

1. صفحه فروش محصول Mobe Limitless

سایت Mobe Limitless با ارائۀ یک ایبوک، مخاطبان خود را به خرید دعوت می‌کند. انتخاب یک تیتر اغواگرانه- «از اکثریت خودت رو جدا کن و پول دربیار» – مخاطب خود را گیر می‌اندازد. با توصیف یک داستان از فردی که از صفر شروع کرده و به ثروت رسیده، مخاطب را بیشتر کنجکاو می‌کند. دکمۀ CTA این صفحه به صورت اول‌شخص نوشته شده است که با کپی صفحه و پیشنهادی که به مخاطب ارائه می‌کند همخوانی دارد.

ضعف بزرگ این صفحه استفاده از تصاویر تکراری و آماده‌ای است که در فضای وب پیدا می‌شود و گرافیک خوب و باکیفیتی نیز در کنار محتوای متنی هوشمندانۀ آن قرار نگرفته است.

صفحه فروش محصول لندین

2. صفحه فروش محصول The Renegade Diet

صفحه فروش Renegade Diet نیز مانند صفحه فروش قبل دست روی نقطه ضعف مخاطب می‌گذارد و تمایل افراد به کاهش وزن و رسیدن به بدن دلخواه در مدت زمانی کوتاه را در عنوان خود قرار می‌دهد: «در 60 روز بدنی آماده داشته باش». توصیف ایراد دیگر برنامه‌های رژیم غذایی و نوید یک برنامۀ غذایی منقطی و قابل اجرا از دیگر بخش‌های تیزهوشانۀ محتوای متنی این صفحه هستند.

همچنین «دسترسی فوری به ایبوک» و همچنین «تضمین بازگشت وجه تا 60 روز» دو پیام متقاعدکننده‌ای هستند که به شکلی هوشمندانه در کنار یکدیگر به مخاطبان عرضه شده‌اند؛ اما ضعف بزرگ اینجاست که دو پیام در یک باکس آبی‌رنگ – که با رنگ‌های اصلی صفحه نیز تمایز دارد معرفی شده‌اند – اما آن باکس، دکمۀ CTA نیست! یک ایراد آماتورگونه که می‌توانند به راحتی نرخ پرش صفحه را بالا ببرد.

3. صفحه فروش محصول AdEspresso University

استفاده از محتوای کوتاه به همراه آیکون‌های هماهنگ که مزایای اصلی دوره را نشان می‌دهند یکی از نقاط قوت این صفحه است. اما استفاده از تصویر کارتونی و دکمه‌های CTA با متنی تکراری و ساده تاثیر خوبی روی مخاطب نمی‌گذارد.

4. صفحه فروش محصول Digital Marketer

در تیتر و و کپی، بدون معطلی به مزایای دوره اشاره می‌شود. استفاده از تصاویر گرافیکی که علاوه بر از یکنواختی خارج کردن صفحه، به عنوان راهنمایی به سمت دکمۀ CTA نیز عمل می‌کند. به جز یک شماره تماس برای دریافت مشاوره نیز هیچ دکمه‌ای به خارج از صفحه وجود ندارد.

از نقاط ضعف این صفحه می‌توان به نبود تصویر یا ویدئویی از استاد دوره اشاره کرد. فرصت استفاده از یک متن هوشمندانه برای دکمۀ CTA نیز از دست رفته است؛ به جای عبارت تکراری «همین حالا سفارش دهید»، این فرصت وجود داشت که عبارتی جذاب‌تر مانند «می‌خواهم یک متخصص شوم» یا چیزی شبیه به آن را به کار گرفت.

5. صفحه فروش محصول Brightpeak Financial

استفاده از ویدئو در این صفحه از نقاط برجستۀ آن است. وجود دکمه‌های اشتراک‌گذاری نیز امکان ارسال این صفحه برای دیگران را آسان می‌کند. وجود لینک‌های متعدد و همچنین تیتری مبهم که اشاره‌ای به مزیتی که ارائه می‌شود ندارد از نقاط ضعف آن هستند.

6. صفحه فروش محصول Dr. Hyman’s Eat Fat, Get Thin

برخلاف صفحه فروش قبلی، این صفحه فروش به وضوح به مزیت اصلی خود اشاره می‌کند و آن را به شکلی ساده و قابل فهم پیش روی مخاطب قرار می‌دهد. استفاده از نظرات دیگر مشتریان و تجربۀ آن‌ها در استفاده از این رژیم غذای به متقاعد کردن مخاطب کمک می‌کنند. استفاده از متن «شروع چالش» برای دکمۀ CTA نیز یک اقدام هوشمندانۀ دیگر برای ترغیب کاربر به کلیک کردن است.

وجود لوگویی که کاربر با کلیک بر روی آن وارد یک لندینگ پیج دیگر می‌شود یکی از اشتباهات این صفحه فروش است. کمی بالاتر به دکمۀ CTA هوشمندانۀ این صفحه اشاره کردیم ولی وجود یک دکمۀ CTA دیگر در کنار آن اشتباه دیگر طراحان این صفحه است.

7. صفحه فروش محصول Intentional Blog

یک ویدئوی کوتاه دو دقیقه‌ای که در آن مزیتی که در عنوان صفحه آورده شده را به طور مختصر و مفید توضیح می‌دهد در کنار یک بخش «سوالات متداول» و «قیمت‌گذاری»، دارای همۀ مواد لازم برای یک صفحه فروش موفق است که یک دورۀ آموزشی را پروموت می‌کند.

توصیه‌نامه‌هایی که از طرف منتشر شده، همگی همراه با اسامی ناقص هستند؛ امری به سادگی اعتماد مخاطب را خدشه‌دار خواهد کرد. دکمۀ CTA ساده و بدون خلاقیت صفحه نیز یکی دیگر از نقاط ضعف آن است.

8. صفحه فروش محصول AWAI

عنوانی که به صورت سوال مطرح شده به همراه زیرتیتری که ساده و جذاب روی نقطۀ درد مخاطب دست می‌گذارد از نقاط قوت این صفحه فروش است. نمونه نامه‌ای که در این صفحه آمده ایدۀ هوشمندانه‌ای است اما طولانی بودن آن و ارائۀ آن به صورت یکجا و بدون هیچ گرافیکی مطمئناً برای بسیاری از مخاطبان کسالت‌بار خواهد بود.

9. صفحه فروش محصول Write With Influence

یک ویدئوی کوتاه، یک تیتر ساده که مزیت دوره را در خود جای داده در کنار یک دکمۀ CTA جذاب و در دسترس، یک ترکیب عالی برای موفقیت هر صفحه فروشی است. اما از طرفی اشاره به قیمت محصول در تیتر، انتخاب جذابی نیست و بهتر است با مزیت‌ها شروع کرده و بعد به قیمت برسیم. گرافیک بی‌روح صفحه نیز یکی دیگر از نقاط ضعف این صفحه فروش است.

10. صفحه فروش محصول RetroCollege

صفحه فروش RetroCollege که با بیلدر لندین طراحی و ساخته شده است، نمونۀ یک صفحه فروش موفق برای پروموت محصولات آموزشی است. وجود نمونه‌های متعدد از انواع رزومه‌ها و توصیه‌های آموزنده که به طور رایگان در این صفحه در اختیار مخاطب قرار می‌گیرند، علاوه برای کنجکاو کردن مخاطب، به اعتمادسازی و متقاعد کردن مخاطب به کیفیت محتوای آموزشی نیز کمک بزرگی می‌کند.

 

* منابع: Sales Page Examples