نماد سایت لندین | ساخت صفحه فرود | لندینگ پیج ساز

دکمۀ دعوت به عمل، هدایتگر صفحات فرود + 3 نمونۀ خارجی اثرگذار

دکمۀ دعوت به عمل، هدایتگر صفحات فرود + 3 نمونۀ خارجی اثرگذار

کلمه CTA مخفف عبارت Call To Action و به معنای “دعوت به عمل” است. دکمه‌ی دعوت به عمل بخشی از یک صفحه‌ی فرود، تبلیغات یا محتوایی است که مخاطب و خواننده‌ی خود را به انجام عملی خاصی دعوت می‌کند. در کسب و کار، یک دکمه‌ی CTA خوب کمک می‌کند تا یک بازدیدکننده از سایت یا لندینگ پیج ما به یک مخاطب و از یک مخاطب به یک مشتری بدل شود. دعوت به عمل بسته به هدف ما می‌تواند مخاطبان را دعوت و ترغیب به انجام کارهای متفاوتی بکند. 

معمولاً دیجیتال ماکترها اهمیت بالایی برای دکمه‌ی دعوت به عمل قائل هستند، زیرا؛ این دکمه است که مخاطبان یک کمپین را به انجام عمل مورد نظر تشویق می‌کند. هدف نهایی هر کمپین دیجیتال، خلاصه می‌شود به هدایت مخاطبان در مسیر خریدار به سمت عمل نهایی که همان خرید کردن است.  

بررسی شش نوع و سه نمونه دعوت به عمل متفاوت

اگرچه هر کمپینی می‌تواند عمل متفاوتی را از مخاطبان خود درخواست و با روش‌های مختفی می‌توان کاربران را در مسیرشان هدایت کند. فهرست زیر شش نوع رایج از انواع دعوت به عمل‌هایی است که معمولاً در کمپین‌ها و صفحات فرود از آنها استفاده می‌شود. 

1. ثبت نام کنید (Sign Up)

از کاربر درخواست می‌شود که برای استفاده از دوره‌ی رایگان خدمات، یا یک دوره‌ی آموزشی آنلاین، شرکت در رویدادی در آینده یا حتی دانلود و نصب یک نرم‌افزار اقدام به ثبت نام کند. 

2. عضو شوید (Subscribe)

این دکمه کاربران را به خرید متعهد نمی‌کند و به جای آن از آنها دعوت می‌کند تا پیوسته در جریان به روز رسانی‌های شرکت قرار بگیرند؛ این دکمه معمولاً در صفحه‌ی بلاگ شرکت‌ها به منظور دعوت از مخاطبان برای عضویت در خبرنامه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

3. رایگان امتحان کنید (Try For Free)

این  دکمه‌ی دعوت به عمل به کاربران پیشنهاد می‌کند پیش از خرید کردن، دموی رایگانی از خدمات شرکت را ببینند و از آن استفاده کنند. 

4. [همین حالا] شروع کنید (Get Started)

این دکمه می‌تواند در شرایط مختلفی مورد استفاده قرار بگیرد که برخی از موارد بالا را نیز شامل می‌شود. 

5. کسب اطلاعات بیشتر (Learn More)

گاهی همه‌ی کاری که می‌خواهید بکنید ارائه اطلاعات بیشتر به مخاطبان است؛ این دکمه در این مواقع استفاده می‌شود. 

6. به ما بپیوندید (Join Us)

آیا یک اجتماع آنلاین را مدیریت می‌کنید؟ آیا خدماتی که ارائه می‌کنید با همکاری کاربران ساخته و بهینه می‌شود؟ بدون شک ملزم به استفاده از این دکمه خواهید بود. 

در ادامه برای آنکه ببینید چه نمونه‌هایی می‌توانند نتیجه‌بخش باشند، سه نمونه‌ی مختلف از دکمه‌های دعوت به عمل را بررسی می‌کنیم:

نمونه‌ی #1: دعوت به عمل‌هایی ساده و اثرگذار

شرکت VRBO که اقامتگاه‌های خاص و متفاوتی را به مخاطبانش ارائه می‎کند، با یک دکمه‌ی دعوت به عمل بسیار ساده اما در عین حال اغواکننده همزمان حس اعتماد و کنجکاوی را در مخاطب خود ایجاد می‌کند. 

دعوت به عمل

نمونه‌ی #2: دعوت به عمل‌هایی با عبارات خلاقانه

کمپانی طراحی داخلی Tweak It Studio تاثیر و اهمیت یک CTA شفاف و در عین حال جذاب را به بهترین شکل به رخ می‌کشد؛ آنها با عبارت “Just Dropped” توجه مخاطب را به جدیدترین خدمات خود جلب می‌کنند و همزمان در دکمه‌ی دعوت به عمل با اعلام اینکه خدمات جدید دقیقاً چه چیزی است – حکاکی اسم بر روی چوب –  آنها را به فشار دادن دکمه ترغیب می‌کنند؛ مطمئناً این استراتژی بسیار بهتر از یک دکمه‌ی نخ‌نمای “حالا خرید کنید” نتیجه خواهد داد. 

نمونه‌ی #3: دعوت به عمل‌هایی که چند هدف متفاوت را دنبال می‎کنند

کمپانی لباس Hija De Tu Madre با صفحه‌ای صورتی نشان می‌دهد که مخاطب هدف خود که جوانان هستند را به خوبی شناخته و همزمان با نوشتن پیام دعوت به عمل خود به هر دو زبان انگلیسی و اسپانیایی به جامعه‌ی هدف خود ادای احترام می‌کند. 

آنها اما به این بسنده نمی‌کنند و برای ایجاد ارتباط هرچه بیشتر و نزدیک‌تر، شماره‌ی تماس مشتریان خود را نیز از آنها درخواست می‌کند و برای ترغیب آنها خود به این کار، پیشنهاد وسوسه‌برانگیز برنده شدن یکی از البسه‌ی خود را ارائه می‌کند. 

نکته‌ی پایانی

نمونه‌های بالا همگی برای هدف خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند اما به خاطر داشته باشید لحن و کلام مورد استفاده برای صفحات فرود مختلف، بسیار متفاوت خواهد بود؛ به ویژه آنکه امروز مارکترها در تلاش هستند تا با خلاقیت بیشتر در دکمه‌های دعوت به عمل، لید و سرنخ بیشتری را برای کسب و کارهای خود جذب کنند.