نماد سایت لندین | ساخت صفحه فرود | لندینگ پیج ساز

4 ویژگی کلیدی صفحه فرود دونیشن و نیکوکاری

صفحه فرود دونیشن و نیکوکاری

4 ویژگی کلیدی صفحه فرود دونیشن و نیکوکاری

در آستانه‌ی بهار وسال نو خیریه‌ها، موسسه‌ها و سازمان‌های غیرانتفاعی بسیاری به منظور جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی برای اهداف مختلف فعالیت خود را پررنگ‌تر کرده‌اند. صفحه فرود دونیشن و نیکوکاری یکی از پرکاربردترین انواع لندینگ پیج‌ها در دنیا و همچنین ایران است و در این پست می‌خواهیم به برخی ویژگی‌های اساسی که باعث می‌شوند صفحه فرودی اثرگذار و قابل اعتماد برای جذب کمک‌های مردمی باشیم بپردازیم.

صفحه فرود دونیشن و نیکوکاری چیست؟

صفحه فرود دونیشن و نیکوکاری، صفحه‌ای است که کاربران فضای وب برای اهدای کمک نقدی یا غیر نقدی به یک سازمان یا موسسه‌ی خیریه در آن می‌توانند اطلاعات لازم را به دست آورده و برای اهدای کمک خود اقدام کنند.

خیریه‌ها و موسسه‌های غیرانتفاعی برای مناسبت‌ها و کمپین‌های مختلف با استفاده از صفحات فرود می‌توانند مخاطبان را نسبت به انجام کمک‌های مختلف ترغیب کنند. صفحات فرود این فرصت را در اختیار موسسه‌ها و سازمان‌ها قرار می‌دهد تا با تعریف کردن داستان خود، مخاطبان را در انجام فعالیتی خیرخواهانه همراه کنند. در ادامه چهار نکته‌ی کلیدی که می‌تواند در طراحی و ساخت صفحه فرود دونیشن و نیکوکاری کمک‌کننده باشند را توضیح می‌دهیم.

صفحه فرود دونیشن و نیکوکاری

ویژگی صفحه فرود دونیشن و نیکوکاری #01: داستان‌های واقعی تعریف کنید.

توصیه‌نامه‌ها نقش پررنگی در ایجاد اعتماد در مخاطبان حتی برای خرید محصولات و خدمات دارند پس تعجبی نیست که در یک صفحه فرود نیکوکاری روایت داستان‌ افرادی که در نتیجه‌ی فعالیت‌های سازمان یا خیریه‌ی شما به تغییرات مثبتی در زندگی خود دست یافته‌اند می‌تواند تاثیر بسیار بزرگی در متقاعد کردن مخاطبان برای کمک به کمپین نیکوکاری شما داشته باشد.

ویژگی صفحه فرود دونیشن و نیکوکاری #02: به مخاطب بگویید پول او چطور خرج خواهد شد.

تعارف نداریم؛ شما در یک صفحه فرود دونیشن و نیکوکاری از مردم می‌خواهید که پول خود را به سختی به دست آورده‌اند به راحتی در اختیارتان قرار دهند تا آنطور که ادعا می‌کنید آن مبلغ برای امری خیرخواهانه و بشردوستانه هزینه کنید اما خب این کافی نیست.

اینکه نیت خوبی داشته باشیم یک چیز است و اینکه چطور سعی می‌کنیم به آن نیت جامه‌ی عمل بپوشانیم مسئله‌ی دیگری است. در صفحه فرود خود به شکلی شفاف به مخاطبان توضیح دهید که این پول کجا، ذخیره می‎شود، چه کسانی به آن دسترسی دارد و البته اینکه در چه زمانی و به چه شکلی و برای چه اهداف و افرادی هزینه خواهد شد.

همچنین این امکان را برای مخاطبان فراهم کنید تا بتوانند با موسسه یا سازمان شما ارتباط بگیرند و در صورت لزوم از روند امور اطمینان حاصل کنند.

ویژگی صفحه فرود فرود دونیشن و نیکوکاری #03: از نقش و اثر کمک افراد صحبت کنید.

این نکته به عبارتی مکمل نکته‌ی اول است؛ پولی که افراد در اختیارتان قرار می‌دهند چه تاثیری در زندگی افراد جامعه یا محیط زیست آنها خواهد گذاشت؟ آیا پولی که در اختیار شما قرار می‌دهند کمک می‌کند تا برای قشری خاص مواد غذایی فراهم کنید؟ آیا این پول خرج تحصیل کودکان می‌شود؟ یا مبلغ کمک افراد صرف هزینه‌های درمانی فرد یا افرادی مشخص خواهد شد؟

در هر صورت اینکه افراد بدانند کمک آنها به چه شکل بر زندگی افراد اثر خواهد گذاشت باعث می‌شود تا با میل و اشتیاق بیشتری نسبت به کمکی که از آنها می‌خواهید اقدام کنند.

ویژگی صفحه فرود دونیشن و نیکوکاری #04: کار نیکوکاری را راحت کنید.

فراموش نکنید که یک صفحه فرود دونیشن نیز مانند دیگر صفحات فرود برای جذب حداکثری مخاطب و رسیدن به بالاترین نرخ تبدیل ممکن تلاش می‌کند. یکی از راهکارهای بسیار مهم در بالا بردن نرخ تبدیل در هر لندینگ پیجی و به خصوص لندینگ پیج دونیشن و نیکوکاری ساده کردن کار مخاطب و کاهش تلاش کاربر است.

یکی از راه‌های آسان و اثرگذار برای کاهش تلاش کاربر، قرار دادن گزینه‌هایی مشخص برای اهدای مبالغ کمک‌رسانی است. با قرار دادن چند گزینه‌ که روی آنها مبالغ مشخصی درج و کاربر با کلیک بر روی آنها به درگاه پرداخت وصل می‌شود. البته فراموش نکنید که امکان واریز مبالغ دلخواه را نیز در اختیار کاربران قرار دهید.

نکته‌ی پایانی

در پایان باید به یاد داشت که شیوه‌های مختلفی برای متقاعد و همراه کردن کاربران و مردم برای انجام کمک‌های مالی و غیرمالی در صفحات فرود وجود دارد؛ انتخاب شیوه و تاکتیک مناسب به مسائل مختلفی مانند موضوع مورد بحث و مخاطبان و جامعه‌ی هدف و نوع و اندازه‌ی کمک درخواستی از مهم‌ترین فاکتورها هستند.

برای داشتن یک صفحه فرود اثرگذار برای جذب دونیشن و نیکوکاری مسئله‌ی اساسی اما ایجاد این باور و اعتماد در مخاطبان است که کمک‌های آنها به دست افراد واقعاً نیازمند می‌رسد و تغییری مثبت ایجاد می‌کند.

* این یادداشت ترجمه‌ای است از: Four Ways to Make Your Non-Profit Landing Pages Instill Donor Confidence.