نماد سایت لندین | ساخت صفحه فرود | لندینگ پیج ساز

نقد و بررسی صفحه فرود رهنما کالج؛ سرراست، متمرکز، اثرگذار

لندینگ پیج رهنما کالج

نقد و بررسی لصفحه فرود رهنما کالج؛ سرراست، متمرکز، اثرگذار

در جدیدترین مجموعه از نقد و بررسی‌های صفحات فرودی که با لندین ساخته شده‌اند سراغ صفحه فرود رهنما کالج رفتیم. لندینگ پیجی که بر آفر ویژه و ارزشمند آن متمرکز است و سعی شده همه چیز در این لندینگ پیج اشاره به نیاز مخاطب و البته راه حلی باشد که رهنما کالج برای آن در چنته دارد؛ راه حلی که به صورت رایگان در اختیار مخاطبان قرار گرفته است. بدون معطلی بیشتر به بررسی بخش به بخش این لندینگ پیج بپردازیم. 

صفحه فرود رهنما کالج؛ یک قدم برای همراهی

لندینگ پیج مورد بحث رهنما کالج با عنوان یک قدم برای همراهی” شروع چندان امیدوار کننده‌ای ندارد؛ مهم‌ترین دلیل آن طولانی بودن متن بخش ابتدایی است؛ رهنما کالج سعی کرده است که در این بخش همه‌ی نکات لازم و داستان کمپین خود را یکجا تعریف کند اما متن زیادی طولانی شده و بعید است مخاطبان با دقت چندانی آن را بخوانند به ویژه اینکه کاربر به محض ورود به لندینگ پیج با دو پاراگراف بزرگ و طولانی روبرو می‌شود.

نقطه‌ی قوت این بخش اما دکمه‌های آن است. رهنما کالج در همان ابتدا دو آفر ویژه‌ای که برای مخاطبان در نظر گرفته را در دکمه‌های نارنجی رنگ که هم متمایز از سایر رنگ‌های صفحه هستند و هم یادآوری رنگ‌های اصلی لوگو و سایت رهنما کالج ارائه کرده است.

تصویری که این متن را همراهی می‌کند تداعی کننده‌ی پیام داخل متن است و اشاره به فرصتی دارد که رهنما کالج برای افرادی مشتاق یادگیری و جویای کار فراهم کرده است اگرچه ترکیب رنگ آن توجهی به خود جلب نمی‌کند.

لندینگ پیج رهنما کالج

پیش از ادامه باید مروری هم بر هدر این صفحه فرود داشته باشیم. برخلاف توصیه‌های معمول رهنما کالج تصمیم گرفته که در هدر یک نوار ناوبری داشته باشد و در کنار لوگوی مجموعه سه لینک نیز قرار داده که یکی لینک مستقیم به سایت و دو دکمه‌ی دیگر لینک به صفحات مربوط به آفر ویژه این مجموعه در همین لندینگ پیج است. شاید قرار دادن لینک سایت باعث شود نرخ پرش لندینگ پیج بالا برود زیرا کاربران با کلیک بر آن از لندینگ پیج خارج شده و وارد سایت می‌شوند. 

صفحه فرود رهنما کالج در بخش بعدی روند دریافت آفر ویژه‌ی خود را توضیح داده است که در پنج مرحله به نمایش درآمده‌اند. طولانی بودن مراحل و چشم‌انداز پر کردن دو فرم در دو مرحله‌ی مختلف این روند می‌تواند برخی کاربران را بترساند اما همانطور که اشاره کردیم، آفر ارائه شده در این لندینگ پیج آنقدر جذاب و کاربردی هست که هر کاربری را به خود همراه کند. 

رهنما کالج در بخش سوم به معرفی اساتید خود پرداخته است. اگرچه این بخش نیز اندکی طولانی است اما قرار دادن لینک صفحه‌ی لینکدین و در یک مورد سایت اساتید مربوطه باعث ایجاد حس اعتماد و اطمینان در مخاطب می‌شود و کاربران می‌توانند قبل از هر اقدامی با این افراد و فعالیت‌ها و تخصص‌های هر یک آشنا شوند. 

آفرها و فرم لید در صفحه فرود رهنما کالج

در دو بخش پایانی پیج با یک فرم لید و یک آفر روبرو هستیم. در بخش مربوط به فرم لید، فرمی ساده و با چهار باکس داریم که کاربران همانطور که کمی بالاتر اشاره شده برای دریافت مشاوره‌ی شغلی باید آن را پر کنند؛ اما آفر جذاب‌تر در بخش پایانی صفحه آمده که رنگ، طرح و متن اختصاصی خود را دارد و کاملاً به چشم می‌آید.

شاید بهتر بود فرم لید و آفر دوره‌ی رایگان ورود به بازار کار در صفحه فرود رهنما کالج پشت سر هم قرار نمی‌گرفتند. فرم لید می‌توانست در بخشی بالاتر و پیش از معرفی مربیان رهنماکالج قرار بگیرد تا هماهنگی بیشتری بین سکشن‌های مختلف صفحه فرود برقرار می‌شد. 

صفحه فرود رهنما کالج می‌توانست در برخی بخش‌ها از تصویرسازی‌های چشمگیرتری استفاده کند و شاید با افزودن یک بخش محتوای متنی و کپی رایتینگ خود را بهبود می‌بخشید. در مجموع اما بزرگترین نقطه‌ی قوت لندینگ پیج رهنما کالج آفرهای جذاب و مفیدی است که به مخاطبان ارائه شده‌اند و در شرایط کنونی برای بسیاری از مخاطبان این آفرها آنقدر متقاعدکننده هستند که کاربران و مخاطبان را جذب خود کنند.