نماد سایت لندین | ساخت صفحه فرود | لندینگ پیج ساز

صفحه فرود شب یلدا؛ چک لیست 16 نکته‌ طراحی لندینگ پیج شب یلدا

صفحه فرود شب یلدا

صفحه فرود شب یلدا؛ چک لیست طراحی لندینگ پیج شب یلدا

 
ساخت صفحه فرود شب یلدا در روزهایی که اینترنت با بحران روبروست و کسب و کارهای آنلاین امکان استفاده از شبکه‌های اجتماعی به صورت صابق از دست داده‌اند می‌تواند یک گزینه‌ی منطقی باشد.
شب یلدا از جمله مناسبت‌هایی است که در ایران مورد توجه بسیاری از خانواده‌ها قرار می‌گیرد. در سالیان اخیر فروشگاه‌های اینترنتی نیز با برگزاری کمپین‌های مختلفی به دنبال این هستند تا از توجهی که به این شب می‌شود برای فروش بیشتر خود استفاده کنند. 
در آستانه شب یلدای 1401، برای اینکه بتوانیم کمپین یلدایی موفقی اجرا کنیم و یک صفحه فرود ایده‌آل برای این شب باستانی بسازیم، برای شما باید یک چک لیست طراحی صفحه فرود شب یلدا آماده کرده‌ایم که به بررسی آن می‌پردازیم. 
صفحه فرود شب یلدا

صفحه فرود شب یلدا

در صفحه فرود شب یلدا شاهد این هستیم که از المان‌های مختلفی برای نمایش سنت و آداب این شب استفاده می‌شود. در صفحه فرود شب یلدا با توجه به رنگ میوه‌هایی که نماد این شب هستند طراحی‌ها شکل می‌گیرند تا حس و حال یلدا بهتر به مخاطب انتقال یابد.
اگر قصد دارید یک صفحه فرود حرفه‌ای برای شب یلدا طراحی کنید، حتما یک چک لیست طراحی صفحه فرود شب یلدا داشته باشید تا در هر مرحله از کار بتوانید فرآیند کاری خود را به خوبی تحلیل کنید. در ادامه به بررسی این چک لیست می‌پردازیم.

#01 اهداف صفحه فرود شب یلدا

این موضوع اهمیت دارد که هدف از طراحی لندینگ پیج شب یلدا را به درستی بدانید. ممکن است هدف شما فروش، برندینگ، رقابت با رقبا و.. باشد. دانستن اهداف کمپین بر روی طراحی صفحه فرود شب یلدا تاثیر خواهد داشت.

#02 پیش‌نویس صفحه فرود شب یلدا

در دومین گام طراحی صفحه فرود شب یلدا، سعی کنید با توجه به اهدافی که در مرحله قبل شناسایی کرده‌اید یک پیش‌نویس اولیّه از طرح خود را بر روی کاغذ بیاورید. این پیش‌نویس را با کمک طراحان، برنامه‌نویسان و مدیران فروش تهیه و به بررسی دقیق آن بپردازید تا از عملکرد درست طرح مطمئن شوید.

#03 قالب صفحه فرود شب یلدا

با توجه به زبان برنامه‌نویسی که سایت شما با آن طراحی شده است و همچنین طرح اولیه‌ای که در مرحله قبل به آن رسبده‌اید یک قالب لندینگ پیج شب یلدا برای کمپین خود طراحی کنید. اگر برنامه‌نویس یا طراح مناسبی را در اختیار ندارید بهتر است به دنبال جذب نیروی جدید یا برون‌سپاری پروژه خود باشید.
توجه داشته باشید که این قالب طرح نهایی نخواهد بود و ممکن است بارها تغییر کند. این قالب اولیه تنها برای بدست آوردن یک مدل ذهنی دقیق‌تر از لندینگ پیج طراحی می‌شود.ذتعیین جایگاه مولفه‌های مختلف در صفحه فرود شب یلدا در قالب لندینگ پیج شب یلدا، جایگاه مولفه‌های مختلف را بطور دقیق تعیین کنید:
  • محل قرارگیری دکمه‌ها، تصاویر، منوها و باکس‌های محتوایی مشخص شود.
  • لوگوی اصلی سایت در بالای لندینگ پیج شب یلدا قرار بگیرد و به صفحه اصلی سایت لینک شود.
  • فونت و اندازه آن مشخص شود. تا جایی که امکان دارد از فونت‌های خوانا و درشت استفاده شود تا کاربر در خواندن متن‌ها دچار مشکل نشود.
  • استفاده از رنگ‌های مناسب با هویت بصری برند و شب یلدا مدنظر قرار گیرد.
  • تهیه تصاویر یا ویدئوهایی مرتبط با شب یلدا برای صفحه فرود

#04 کپی رایتینگ صفحه فرود شب یلدا

میزان فروش شب یلدا در یک فروشگاه اینترنتی به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از این عوامل، کپی رایتینگ تیترهای لندینگ پیج شب یلدا است. کپی رایتینگ به معنای هنر تبلیغ نویسی است. هر چه تیترهای صفحه فرود شب یلدا جذاب‌تر باشند احتمال اینکه به فروش بیشتری دست پیدا کنید، افزایش خواهد یافت. در چک لیست طراحی صفحه فرود شب یلدا حتما به کپی‌رایتینگ توجه کنید و با به کارگیری یک کپی‌رایتر حرفه‌ای صفحه‌ای متفاوت و با نرخ تبدیل بالا خلق کنید.

#05 متن بدنه صفحه فرود شب یلدا

همانطور که گفتیم تیترها اهمیت زیادی دارند، امّا متن اصلی یک صفحه لندینگ پیج شب یلدا هم می‌تواند با توضیحاتی که به مخاطب ارائه می‌کند او را مجاب به انجام اقدام نماید. به همین دلیل در کنار استخدام یک کپی‌رایتر حرفه‌ای از نویسندگانی که با اصول بازاریابی محتوا آشنا هستند هم استفاده کنید.

#06 دکمه‌ی دعوت به اقدام صفحه فرود شب یلدا

هر صفحه فرودی که طراحی می‌شود باید یک دعوت به اقدام (Call to Action) داشته باشد. دعوت به اقدام در واقع آن کاری است که طراح از مخاطبان یا مشتریان می‌خواهد در صفحه فرود انجام دهند. ممکن است دعوت به اقدام در یک صفحه فرود شب یلدا یکی از حالات زیر باشد:
  • دعوت به خرید
  • ثبت‌نام در سایت یا تکمیل یک فرم مشخص
  • شرکت در نظرسنجی
  • دانلود یک فایل یا کاتالوگ محصولات
  • شرکت در مسابقه شب یلدا 
در چک لیست طراحی صفحه فرود شب یلدا حتما به داشتن یک دعوت به اقدام توجه کنید. به هر میزانی که کال تو اکشن مشخص‌تر و واضح‌تر باشد، نرخ تبدیل بهتری برای لندینگ پیج شب یلدای شما بدست خواهد آمد.

#07 تطابق هویت بصری برند با صفحه فرود شب یلدا

هر برند معتبر دارای یک هویت بصری یکتا است. این هویت بصری شامل لوگو، رنگ، فونت، شعار و.. می‌شود. در طراحی قالب لندینگ پیج شب یلدا باید یک هماهنگی کامل بین هویت بصری و لندینگ پیج وجود داشته باشد. این هماهنگی موجب می‌شود تا کاربران حس حرفه‌ای بودن کسب و کار را از سایت و لندینگ‌پیج شب یلدا دریافت کنند.

#08 تعیین نقطه کلیدی فروش صفحه فرود شب یلدا

در چک لیست طراحی صفحه فرود شب یلدا حتما یک نقطه فروش تعیین کنید. این نقطه فروش بعد از دادن اطلاعات لازم به مخاطب و قانع نمودن او اتفاق می‌افتد. نقطه فروش ممکن است با CTA تشابه داشته باشد و در برخی از موارد هم کاملا با آن متفاوت است. مثلا در یک فروشگاه اینترنتی، افزودن کالا به سبد خرید می‌تواند کال تو اکشن باشد و زدن دکمه پرداخت آنلاین، نقطه کلیدی فروش تعریف می‌شود.
در نقطه کلیدی فروش، مخاطب به یک درک درست از محصول یا خدمت می‌رسد و حاضر خواهد شد بابت کالا بهایی(پول، زمان کاربر و..) را پرداخت کند. برای اینکه نقطه کلیدی فروش را بتوانیم در صفحه فرود شب یلدا بوجود بیاوریم بهتر است به معرفی امتیازات و فواید محصولات یا خدمات خود به کاربران بپردازیم.

#09 طراحی تخفیف یا فروش ویژه در صفحه فرود شب یلدا

فروشگاه‌های اینترنتی برای اینکه بتوانند مشتریان خود را جذب کنند در شب یلدا تخفیف‌ها یا هدایای گوناگونی را به مشتریان خودمی‌دهند. در چک لیست طراحی صفحه فرود شب یلدا به تعیین میزان تخفیف و قیمت عرضه کالاها بپردازید.
داشتن انواع تخفیف‌های جذاب برای یلدا به شما کمک می‌کند تا بتوانید در هنگام اجرای کمپین شب یلدا قیمتی رقابتی و البتّه به لحاظ مالی توجیه‌پذیر را برای محصولات خود تعیین کنید.

#10 تعیین کانال‌های تبلیغاتی و بازاریابی صفحه فرود شب یلدا

به هر میزان یک لندینگ پیج شب یلدا خوب طراحی شده باشد باز هم به تنهایی نمی‌تواند فروش مناسبی را به همراه بیاورد. به همین دلیل باید به تبلیغات و شیوه‌های بازاریابی برای جذب حداکثری مخاطبان توجه کافی داشت. در چک لیست طراحی صفحه فرود شب یلدا به شناسایی کانال‌های مختلفی بپردازید که از طریق آنها می‌توانید تبلیغات کنید:
  • شبکه‌های اجتماعی
  • روزنامه‌ها و جراید
  • رادیو و تلویزیون
  • تبلیغات محلی
  • رسانه‌های اینترنتی
  • محتواهای وایرال
  • پیام‌رسان ‌ها
  • سئو و بازاریابی موتورهای جستجو
  • و..
هر چه تعدا کانال‌هایی که برای تبلیغات شناسایی می‌کنید بیشتر باشد، شانس موفقیت کمپین شب یلدای شما افزایش پیدا خواهد کرد. البتّه در تبلیغات باید به بودجه‌ای که برای برگذاری کمپین تبلیغاتی در نظر گرفته‌اید نیز توجه داشته باشید.

#11 ارزیابی عملکرد صفحه فرود شب یلدا

بعد از طراحی لندینگ پیج شب یلدا، عملکرد درست این صفحه را مورد ارزیابی قرار دهید:
  • عملکرد دکمه‌ها و لینک‌ها مورد بررسی قرار گیرد.
  • تست صفحه لندینگ پیج شب یلدا توسط عده محدودی از مشتریان خاص
  • فرم‌های ثبت نام یا صفحه خرید به شکل ساده طراحی شود.
  • از تست A/B استفاده شود تا بهترین حالت ممکن برای صفحه فرود انتخاب شود.
  • و..
در مرحله تست لندینگ پیج شب یلدا، حتما از افرادی استفاده کنید که در طراحی نقشی نداشته‌اند. با ثبت نظرات و تجربه کار آنها با صفحه فرود می‌توانید باگ‌های مختلف را شناسایی کنید.

#12 طراحی مینیمال صفحه فرود شب یلدا

در چک لیست طراحی صفحه فرود شب یلدا به طراحی مینیمال توجه کنید. بعد از اینکه قالب لندینگ پیج شب یلدا طراحی شد با دید انتقادی به آن نگاه کنید و به دنبال حذف موارد اضافه و غیرضروری باشید.
هر چه صفحه فرود شب یلدا ساده‌تر باشد و از فضای سفید بیشتری در آن استفاده شود می‌تواند نرخ تبدیل را بیشتر کند. حذف دکمه‌های اضافه یا لینک‌های بدون استفاده موجب خواهد شد تا توجه کاربر به کال تو اکشن مدنظر طراح افزایش پیدا کند.

#13 طراحی واکنش‌گرای صفحه فرود شب یلدا

امروزه تعداد زیادی از کاربران با گوشی‌های هوشمند به وب‌سایت‌ها مراجعه می‌کنند. به همین دلیل در چک لیست طراحی صفحه فرود شب یلدا، لندیگ پیج‌ها باید کاملا واکنش‌گرا (Responsive) باشند تا کاربر با هر دیوایسی که وارد لندینگ پیج می‌شود بتواند از آن استفاده کند.

#14 ارائه‌ی پیشنهادات رد نشدنی در صفحه فرود شب یلدا

ارائه تخفیف در شب یلدا برای مخاطبان جذاب است. امّا نباید فراموش کنیم که در این شب، فروشگاه‌های زیادی به طراحی کمپین‌های فروش می‌پردازند. بنابراین بهتر است در چک لیست طراحی صفحه فرود شب یلدا، پیشنهادات خاصی را برای مخاطبان‌مان در نظر بگیریم.
این پیشنهادات باید آن قدر جذاب باشند که مخاطب نتواند به راحتی آنها را رد کند. در کمپین شب یلدا صریح و شفاف هدف خود از کمپین را با مشتریان در میان بگذارید تا آنها اقدام مدنظر شما را انجام دهند.

#15 سئوی صفحه فرود شب یلدا

در چک لیست صفحه فرود شب یلدا برنامه‌ریزی لازم برای سئو لندینگ پیج را انجام دهید. درست است که کمپین شب یلدا به لحاظ زمان برگزاری محدود است امّا اگر بر روی سئو آن تمرکز کنید، می‌توانید ترافیک مناسبی را از طریق موتورهای جستجو بدست آورید.
برای سئو لندینگ پیج شب یلدا می‌توان از مقالات کاربردی درباره محصولات شب یلدا استفاده کرد. لینک‌سازی داخلی باعث تقویت صفحه فرود شب یلدا خواهد شد. همچنین توجه به کدنویسی تمییز و طراحی یک لندینگ پیج سبک برای شب یلدا باعث می‌شود تا سرعت دسترسی به سایت بهبود یابد و نرخ پرش ترافیک ورودی از گوگل کاهش پیدا کند.
استفاده از سوشال سیگنال و انتشار رپورتاژ و تبلیغات در سایت‌های معتبر نیز ابزارهای مطمئنی برای تقویت سئو خارجی لندینگ پیج شب یلدا می‌باشند.

#16 بهینه‌سازی صفحه فرود شب یلدا

در چک لیست طراحی صفحه فرود شب یلدا به بهینه‌سازی توجه کنید. این بهینه سازی می‌تواند شامل موارد زیر شود:
  • بهینه‌سای در طراحی قالب لندینگ پیج شب یلدا
  • مدیریت تبلیغات
  • بهبود فرآیندها
  • بهینه‌سای متون و عناوین لندینگ پیج
  • افزایش کیفیت طراحی و هویت بصری
  • تحلیل آماری و استفاده از نتایج کمپین‌های قبلی در کمپین جدید شب یلدا
  • اصلاح قیمت گذاری و تخفیف‌ها
  • اصلاح شیوه فروش و سیستم پرداخت 
  • و..
نکته‌ی پایانی 
در پایان باید به ذکر این نکته بپردازیم که در تهیه چک لیست طراحی صفحه فرود شب یلدا حتما به تجارب گذشته توجه داشته باشید. این تجارب به شما کمک می‌کند تا بتوانید چک لیست خود را کامل کنید و با اجرای دقیق آن به راحتی یک صفحه فرود شب یلدای کامل و بدون نقص را طراحی کنید.
اجرای کامل چک لیست طراحی صفحه فرود شب یلدا اطمینان خاطر مناسبی به شما می‌دهد که همه کارها به درستی پیش رفته است. شما با کمک این چک لیست می‌توانید با دغدغه کمتری، تمرکز اصلی خود را بر روی شناخت نیاز مخاطب و تهیه محصولات مورد نیاز برای شب یلدا بگذارید.