نماد سایت لندین | ساخت صفحه فرود | لندینگ پیج ساز

نقد و بررسی صفحه فرود Unlimited Developer؛ شیک، حرفه‌ای، هدفمند

لندینگ پیج Unlimited Developer

نقد و بررسی صفحه فرود Unlimited Developer؛ شیک، حرفه‌ای، هدفمند

در جدیدترین نسخه از مجموعه نقد و بررسی لندینگ پیج‌هایی که با لندین ساخته شده‌اند به سراغ یک صفحه فرود متفاوت رفتیم: صفحه فرود Unlimited Developer که تماماً به زبان انگلیسی نوشته و جامعه‌ی مخاطبین مشخص و متفاوی را هدف گرفته است.

لندینگ پیج Unlimited Developer

نگاهی کلی به صفحه فرود Unlimited Developer

طبق معمول در این نقد و بررسی نیز به صورت بخش به بخش، سکشن‌های مختلف صفحه فرود Unlimited Developer را آنالیز و نقاط ضعف و قوت هر یک را مرور می‌کنیم. پیش از شروع اما بد نیست که خیلی کوتاه با Unlimited Developer آشنا شویم تا بدانیم درباره‌ی صفحه فرود چه شرکتی صحبت می‌کنیم.

آنلیمیتد دِوِلوپِر شرکتی است که به طور اختصاصی به شناسایی و جذب نیروهای مختصص در حوزه‌ی IT در قاره‌های اروپا، آسیا و آمریکا می‌پردازد. از آنجایی که مخاطبان آنها شرکت‌های بین‌المللی هستند، صفحه فرود آنها نیز کاملاً به زبان انگلیسی است.

برای این صفحه فرود از سه صفت شیک، هدفمند و حرفه‌ای استفاده کردیم و چراییِ آن را در طول این یادداشت خواهیم دید.  صفحه فرود Unlimited Developer از دو رنگ سفید و سبز کمرنگ استفاده کرده و هماهنگ با رنگ‌های اصلی برند و لوگوی شرکت است و سادگی پالت رنگی و ریتم سکشن‌های صفحه فرود – یک یا دو سکشن سفید و سپس یک سکشن سبز –  از نظر بصری کار مطالعه و مرور صفحه را برای مخاطب راحت می‌کند و در نمایی کلی یک ساختار شیک و دلنشین را پیش روی چشمان کاربر قرار می‌دهد.

صفحه فرود UD در عین داشتن یک فلوی روان و مناسب، تقریباً از تمامی امکانات موجود برای جلب نظر مخاطب و تبدیل کردن او به یک لید با ارزش یا مشتری بهره می‌برد. پس از دو سکشن که در آن به معرفی برند و خدمات شرکت پرداخته می‌شود، باقی سکشن‌ها یکی پس از دیگری به توصیف مواردی اختصاص دارند که قرار است مخاطب را به انجام عمل مورد UD ترغیب کند.

این موارد و سکشن‌ها عبارتند از توصیف مزیت‌های رقابتی، تشریح مزایای خدمات ارائه شده به مخاطب، ارائه آفر مشاوره‌ی رایگان (از طریق ایمیل یا تماس ویدیویی)، معرفی برندهای بزرگی که با آنها همکاری داشته‌اند و فهرست سوالات پرتکرار که همگی بر روی یک هدف مشخص تمرکز دارند که هدفمند بودن این صفحه فرود را ثابت می‌کند.

نقد و بررسی صفحه فرود Unlimited Developer

همانطور که بالاتر دیدیم، Unlimited Developer دو سکشن ابتدایی صفحه فرود خود را به معرفی برند و خدماتش اختصاص داده است. در اولین بخش با عنوان «استخدام سریع و ارزان بهترین نیروها» پیام اصلی این لندینگ پیج را به مخاطب مخابره می‌کند و باقی سکشن‌های لندینگ همگی به توضیح و تشریح هرچه بیشتر این عنوان می‌پردازند.

در سکشن سوم (تصویر بالا)، در پنج مرحله به شرح جزییات فرایند جذب نیروها برای شرکت‌ها پرداخته شده تا مخاطب روند دقیق جذب نیرو توسط UD را بهتر بشناسد؛ این سکشن با تشریح شفاف پروسیه‌ی کاری شرکت به اعتمادسازی بیشتر در مخاطب کمک می‌کند. در سکشن پنج (تصویر پایین) UD از ضمانت خدمات خود صحبت می‌کند که می‌تواند کارفرمایانی که به دنبال متخصصین کارآمد هستند از اهمیت بالایی برخوردار است؛ از طرفی اگر قرار باشد یک نقد به صفحه فرود Unlimited Developer وارد کنیم، باید بگوییم استفاده از تصاویر آماده‌ی وکتوری مانند نشان گارانتی که در باکس زیر از آن استفاده شده کمی از اعتبار این صفحه فرود کم می‌کند.

در سکشن‌ شش UD نشان می‌دهد که نقاط درد مخاطب هدف خود را به خوبی شناخته است و در سه پاراگراف توضیح می‌دهد که خدماتی که ارائه می‌کند چطور دوای درد کارفرمایان و شرکت‌ها خواهد بود. پس از آن نیز در سکشن هفتم فوراً کاربر را به رزرو وقت مشاوره دعوت می‌کند.

UD در دو سکشن بعدی (هشت و نه)  با استفاده از دو تکنیک به ترغیب بیشتر کاربر می‌پردازد. ابتدا سکشنی که به شرح مزیت‌های رقابتی UD اختصاص پیدا کرده و فوراً پس از آن برندها و شرکت‌های مهمی که با UD همکاری کرده‌اند قرار گرفته تا  تاییدی بر ادعاهای مطرح شده باشد و تصویر مثتبی در ذهم مخاطب به وجود آورد.

در سکشن دهم لندینگ پیج، فرم دیگری از دعوت به مشاوره قرار گرفته که در آن مخاطب را به ثبت آدرس ایمیل تشویق می‌کند و آن دسته از مخاطبان را هدف گرفته که با فوریت بیشتری در جستجوی نیروی کار هستند؛ نکته‌ای که از تیتر آن مشخص است. در بخش یازدهم نیز امکان رزرو یک گفتگو و مشاوره‌ی ویدیویی مطرح شده است.

در سکشن سیزدهم که بخش پایانی صفحه فرود Unlimited Developer را شکل می‌دهد پنج سوال پرتکرار قرار گرفته تا ابهاماتی که در طول این لندینگ پیج به آنها پاسخ داده نشده را برای مخاطبان برطرف کند.

نکته‌ی پایانی

صفحه فرود Unlimited Developer یکی از نمونه‌های موفق لندینگ پیج‌هایی است که محتوای متنی بسیاری را در خود جای داده است. شاید استفاده از یک ویدیوی کوتاه می‌توانست این صفحه فرود را جذاب‌تر و اثربخش‌تر هم بکند اما فلوی مناسب، استفاده‌ی بجا از سکشن‌های متقاعدکننده در کنار آفرهای رایگانی که قطعاً برای مخاطب هدف این لندینگ پیج با ارزش خواهند بود باعث شده تا لندینگ پیج UD یکی از صفحات فرود حرفه‌ای در بین کسب و کارهای B2B باشد.