نماد سایت لندین | ساخت صفحه فرود | لندینگ پیج ساز

صفحه فروش بلک فرایدی؛ در بزرگترین حراج سال چطور بفروشیم؟

صفحه فروش بلک فرایدی

صفحه فروش بلک فرایدی؛ در بزرگترین حراج سال چطور بفروشیم؟

بلک فرایدی، روز حراج بزرگ آنلاین‌شاپ‌ها و کسب‌وکارهای دیجیتال، فرصت‌های طلایی بسیاری برای افزایش فروش و  سودآوری را در خود جای داده است. در این یادداشت به نکاتی و توصیه‌هایی می‌پردازیم که به طراحی یک صفحه فروش حرفه‌ای و فروش بیشتر در این روز بزرگ کمک خواهند کرد.

بلک فرایدی چیست؟

بلک فرایدی (Black Friday)، بزرگ‌ترین حراج سال در دنیاست. روز بعد از «عید شکرگزاری یا Thanksgiving Day» در آمریکا به عنوان روز جمعۀ سیاه یا بلک فرایدی شناخته می‌شود. این اصطلاح که از اوایل دهۀ شصت در ایالات متحده رایج شد، به شلوغی و هرج و مرجی اشاره دارد که در اولین جمعۀ بعد روز شکرگذاری در فروشگاه‌ها، مغازه‌ها و پاساژها و مراکز خرید در سرتاسر کشور ایجاد می‌شود.

بلک فرایدی اما در عصر دیجیتال دیگر منحصر به کشور آمریکا یا فروشگاه‌های فیزیکی نیست. آنلاین‌شاپ‌ها و کسب‌وکارهای دیجیتال در سالیان اخیر به شکلی پررنگی در این روز بزرگ به پروموت و فروش محصولات و خدمات خود مشغول می‌شوند.

مهم‌ترین نکته در این حراج بزرگ، ارائۀ خدمات و محصولات همراه با تخفیف‌های ویژه است که انگیزۀ اصلی مخاطبان برای خرید محسوب می‌شود. در این پست اما می‌خواهیم ویژگی‌هایی اشاره کنیم که به یک فروشگاه آنلاین یا صفحه فروش کمک می‌کند تا فروش خود را به حداکثر برساند.

محتوای متنی و تصویری در صفحه فروش بلک فرایدی

تمامی صفحات فروش برای دستیابی به فروش حداکثری طراحی می‎شوند؛ این نکته اما در صفحات فروشی که برای بلک فرایدی طراحی می‌شوند باید بیش از همیشه مورد توجه قرار بگیرند. برای طراحی یک صفحه فروش بلک فرایدی موفق که به بالاترین نرخ تبدیل و بیشترین فروش ممکن دست پیدا کند، باید موارد زیر را در نظر داشت:

  • محدود کردن حواس‌پرتی‌هایی که ممکن است توجه مخاطب را از صفحه و محصولاتی که برای فروش ارائه شده‌اند پرت کنند؛ مورادی مانند لینک‌های خارجی یا فرم‌های طولانی برای صفحه فروش بلک فرایدی توجیهی ندارند.
  • صفحه فروش بلک فرایدی باید روی یک هدف مشخص تمرکز کند. معمولاً تمرکز بر مزایای آفرهای ویژۀ جمعۀ سیاه، مهم‌ترین نکته در صفحات فروش بلک فرایدی است؛ در چنین روزی مزایای آفرها بر مزایای محصولات اولویت دارند.
  • اطلاعات و نکاتی که مخاطب باید بداند را در بخش‌های آغازین صفحه قرار دهید. مواردی مانند آفرها و سودی که از آن آفر عاید مخاطب خواهد شد باید در عنوان و توضیحات ابتدایی صفحه به مخاطب مخابره شوند.
  • طراحی صفحه فروش بلک فرایدی باید حال و هوای چنین روزی هماهنگ باشد؛ این به معنای استفاده از مثلاً رنگ سیاه در طراحی نیست بلکه بیشتر به منحصر به فرد بودن آفرها و فوریتی برمی‌گردد که باید به همراه کپی صفحه به مخاطب منتقل شود.
  • مزایای محصولات و برند خود را به طور مشخص به مخاطب ارائه کنید. بله، مزایای آفرها در اولویت است ولی این حرف به این معنا نیست که مزایای محصولات و خدمات خود را به مخاطبان یادآوری نکنید.
  • استفاده از تصاویر باکیفیت و حرفه‌ای برای محصولات امری است که همیشه و در هر صفحه فروشی باید مورد توجه قرار بگیرد اما در روز پر از رقابت بلک فرایدی این مسئله اهمیتی دو چندان پیدا می‌کند.

اعتمادسازی در صفحه فروش بلک فرایدی

در دنیای امروز، کاربران و مخاطبان فضای وب به طور کلی نسبت به برندها، کسب‌وکارها و ادعاهای آن‌ها اعتماد کمی دارند. ایجاد حس اعتماد و اطمینان در مخاطبان، آن هم در صفحه فروش اختصاصی روزی که هر کسی در آن در حال وعده دادن و ادعاهای عجیب و غریب است، کار آسانی نیست. این حرف به این معنا نیست که برای ایجاد اعتماد باید دست به اقدامات خارق‌العاده‌ای بزنیم.

به کارگیری تاکتیک‌ها و استراتژی‌های جواب‌پس‌دادۀ پیشین می‌تونند به اندازۀ کافی اثرگذار باشند به شرطی با صداقت و روراستی به مخاطب ارائه شوند. اشاره به موارد زیر در صفحه فروش بلک فرایدی می‌تواند به ایجاد حسی از اطمینان در مخاطبان بسیار اثربخش باشد:

  • اطمینان به مخاطبان از روند پرداخت و نحوۀ دریافت محصول
  • امکان پس دادن محصول پس از خرید برای محصولات و خدماتی که قیمت بالایی دارند
  • تضمین بازگشت وجه در صورت عدم رضایت مشتری؛ شرایط بازگشت وجه باید به شکلی شفاف به اطلاع مخاطب برسد
  • استفاده از توصیه‌نامه‌ها و ریویوهای مشتریان و خریداران سابق

تکنیک‌های فروش در صفحه فروش بلک فرایدی

یکی از تکنیک‌های بسیار رایج و البته اثربخش در حراج‌های بزرگ، ایجاد حسی از فوریت در مخاطبان است. مخاطبان صفحات فروش در چنین روزی به صورت پیش‌فرض از محدودیت زمانی آفرها آگاه هستند اما قرار دادن تایمر شمارش معکوس برای شروع حراج و همچنین شمارش معکوس پایان حراج، اعلام تعداد موجودی محصولات، سه موردی هستند که باید در صفحات فروش بلک فرایدی به کار گرفته شوند.

صفحه فروش بلک فرایدی پس از فروش

فروش محصول، پایان رابطۀ فروشنده و خریدار نیست. اقدامات فروشنده پس از فروش محصول می‌تواند به اعتمادسازی و خرید مجدد در آینده منجر شود. اقدامات پس از فروش می‌تواند شامل موارد زیر شود:

  • انتقال کاربران به صفحه‌ فرودی که در آن توضیحات بیشتری دربارۀ برند، محصولات و فعالیت‌های آن وجود دارد.
  • ارسال ایمیل و پیامک به خریداران برای سپاسگذاری و تایید خرید
  • ارائۀ آفرهای بیشتر به افرادی خرید کرده‌اند برای تشویق آن‌ها به خرید مجدد
  • ارائۀ پیشنهاد ویژه به افرادی که صفحه فروش یا تصاویر محصولات و خدمات برند شما را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند