نماد سایت لندین | ساخت صفحه فرود | لندینگ پیج ساز

چگونه فروش نوروزی خود را افزایش دهیم؟ | 5 راهکار افزایش فروش

فروش نوروزی

چگونه فروش نوروزی خود را افزایش دهیم؟ | 5 راهکار افزایش فروش

عید نوروز به سرعت نزدیک می‌شویم و تقریباً به سان هر سال کسب و کارهای آنلاین برای برگزاری انواع کمپین و افزایش فروش نوروزی خود به تکاپو افتاده‌اند.سال نو و تعطیلات سال نو همواره موقعیتی جذاب برای فروشنده‌ها و فرصت‌هایی طلایی برای خریداران فراهم می‌کند.

اما در شرایطی که کسب و کارهای بسیاری زیادی در فضای وب در حال رقابت با یکدیگر هستند، چه فاکتورهایی می‌توانند در دیده شدن شما و بیشتر فروختن اثرگذار باشد؟ برای فروش نوروزی چه زمانی باید کمپین را استارت زد و چه زمانی آن را به پایان برد؟ چه کارهایی را در کمپین‌های نوروزی نباید انجام داد؟ در این یادداشت به سراغ همین موضوع رفتیم و سعی کرده‌ایم راهکارهایی برای بهبود عملکرد کمپین‌ها و ایجاد فروش بیشتر در آستانه‌ی سال نو و تعطیلات عید نوروز داشته باشیم.

راهکار افزایش فروش نوروزی #01: ایده‌هایی برای عیدی دادن به مخاطبان ارائه کنید.

سال نو و تعطیلات عید نوروز همیشه فرصتی است که بسیاری از افراد را در میان دوستان و خانواده‌ها دور هم جمع می‌کند و در این دورهم جمع شدن‌ها همواره افراد در حال عیدی دادن به یکدیگر هستند. این فرصتی طلایی برای آن است که محصولات خود را به عنوان گزینه‌ای مناسب برای عیدی دادن به مشتریان و مخاطبان خود معرفی کنید و فروش نوروزی خود را افزایش دهید.

کسب و کارهایی که به مشتریان خود خدمات ارائه می‌کنند نیز می‌توانند خدمات خود را همراه با تخفیف‌های ویژه یا هدیه‌ی نوروزی مانند ارائه‌ی بخشی از خدمات به صورت رایگان به عنوان عیدی به مشتریان و کاربران خود ارائه کنید؛ کاری در که شاید در لحظه موجب فروش بیشتر نشود اما با ایجاد حسی مثبت در مشتریان ثابت خود و رابطه‌ای قوی، در بلندمدت سود آن را خواهید دید.

راهکار افزایش فروش نوروزی #02: حسی از فوریت ایجاد کنید.

این از تکنیک‌هایی است که همیشه و در همه حال می‌تواند اثرگذار باشد اما در اسفند ماه و زمانی که بسیاری از افراد بیشتر از همیشه درگیر کار، خانه‌تکانی و تدارکات سال نو هستند، همیشه به بخشی از خریدها و کارها از قلم می‌افتند؛ یا شاید برخی فکر کنند که هنوز فرصت دارند و ضرورتی ندارد که عجله کنند و این همانجایی است که شما باید وارد عمل شوید.

 

فروش نوروزی

برای کمپین‌ها، تخفیف‌ها و هدایای خود ضرب‌الاجل تعیین کنید. در صفحه‌ی اصلی سایت یا در لندینگ پیج‌هایی که می‌سازید حتماً از ثانیه‌شمار استفاده کنید تا تلنگری برای مخاطبان و کاربران باشد. در پیامک‌ها، ایمیل‌ها و پست‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی قرار می‌دهید حتماً ضرب‌الاجل خود را به مخاطبان یادآوری کنید تا بدانند پیشنهاد شما برای همیشه در دسترس نیست؛ اینجا به یکی از سوالاتی می‌رسیم که بالاتر مطرح کردیم: برای فروش نوروزی، چه زمانی کمپین خود را استارت بزنیم و چه زمانی آن را به پایان برسانیم؟

این پرسش، پاسخی قطعی و یکسان ندارد. طبیعتاً کسب و کارها با توجه‌ به ظرفیت‌ها، نیازها و اهدافی که دارند باید نسبت به تعیین بهترین زمان‌بندی اقدام کنند اما یکی از مواردی که تقریباً می‌توان با اطمینان گفت این است که کمپین شما باید تا نزدیکی‌های روز سال نو یا حتی در مواردی تا زمان سال تحویل در جریان باشد و این یعنی نیمه‌های اسفند ماه زمان مناسبی برای راه‌اندازی و پروموت کمپین است.

راهکار افزایش فروش نوروزی #03: خودتان را به مشتریان یادآوری کنید!

بالاتر گفتیم که در ماه پایانی سال به واسطه‌ی بالا رفتن حجم کارهای شخصی و حرفه‌ای، افراد ممکن است نسبت به برخی از موارد نیاز به یادآوری داشته باشند. کسب و کار شما نیز از این قاعده مستثنی نیست پس مطمئن شوید که در برنامه‌های کمپین نوروزی خود اطلاع‌رسانی و یادآوری در فواصل زمانی مناسب (برای در آستانه‌ی شروع، در اواسط و در آستانه‌ی پایان کمپین) برای مشتریان و لیدهای خود پیامک و ایمیل ارسال کنید. در صورت لزوم رپورتاژ آگهی بروید و با تبلیغات سعی کنید در این بازه‌ی زمانی همواره در برابر دیدگان مخاطبان خود باشد.

راهکار افزایش فروش نوروزی #04: محصولات خود را به صورت باندل بفروشید.

این تکنیک نیز از جمله‌ روش‌های آزمون‌پس‌داده برای فروش نوروزی محصولات است. مشتریان شما مطمئناً خریدهای متعددی دارند و به دلایل متفاوت (مانند هزینه‌های ارسال و دسترسی سریع‌تر به سفارش‌ها) ترجیح می‌دهند که نیازهای خود را به صورت یکجا تهیه کنند؛ اما به دو دلیل مهم، نباید اجازه دهید مسئولیت این کار بر دوش مخاطب بیفتد.

دلیل اول این است که با ارائه دادن بسته‌های پیشنهادی به مخاطبان (که باید همراه با تحفیف یا هدیه باشند) کار مخاطبان و مشتریان خود را راحت می‌کنید و نیازی به گفتن نیست که کاهش تلاش مشتری تاثیر بزرگی در ایجاد رضایت و وفاداری مشتریان دارد.

در مورد دلیل دوم نیز باید شما با این کار ابتکار عمل را به دست می‌گیرید؛ با ایجاد بسته‌های مختلف می‌توانید برخی از محصولات خود که ممکن است محبوبیت کمتری داشته باشند را در کنار برخی محصولات محبوب‌تر و پرفروش‌تر ارائه می‌کنید و به این صورت مخاطبان خود را تا حدی در عمل انجام شده قرار می‌دهید.

راهکار افزایش فروش نوروزی #05: به کسب و کار خود حال و هوای نوروزی بدهید.

یکی از مهم‌ترین و در عین سخت‌ترین فاکتورها در اجرای کمپین‌های مناسبتی، ایجاد حس و حال آن مناسبت در کمپین است. طبیعتاً هویت بصری یک کمپین و طراحی‌های مرتبط با آن از جمله‌ی اولین مواردی است که می‌توان به آن حال و هوایی مرتبط با یک مناسبت خاص – در این مورد سال نو و عید نوروز – داد اما نباید به همین بسنده کرد.

سعی کنید در کپی‌رایتینگ کمپین خود از داستان‌سرایی و شیوه‌های مختلف برای جلب توجه مخاطب استفاده کنید؛ هر چقدر در کمپین خود – در پیامک‌ها، ایمیل‌ها، لندینگ پیج‌ها، صفحه‌ی اول سایت، تبلیغات و … – بیشتر بتوانید به فضای نوروز و حال و هوای آن نزدیک‌ شوید، حس بهتر و صمیمیت بیشتری در او ایجاد خواهید کرد و طبیعتاً در چنین حالتی افراد بیش از پیش به خرید از شما تمایل پیدا خواهند کرد.

نکته‌ی پایانی

مطمئناً تکنیک‌ها، تاکتیک‌ها، استراتژی‌ها، شیوه‌ها، روش‌ها، کلک‌ها، حقه‌ها، شگردها (یا هر آنچه می‌خواهید نامش را بگذارید!) برای افزایش فروش محصولات و خدمات بیش از این پنج مورد است؛ در این یادداشت اما سعی داشتیم به صورت مختصر به برخی از موارد مهم‌تر و کلیدی‌تری که می‌توانند برای همه‌ی کسب و کار و برندها با هر اندازه‌ و ظرفیتی اثرگذار باشند اشاره کنیم. کمپین‌های مناسبتی همواره چالش‌برانگیز هستند اما اگر با شور و هیجان کافی و البته دقت نظر طراحی و برگزار شوند، نتایج مثبت آن بسیار چشمگیر خواهند بود.