نماد سایت لندین | ساخت صفحه فرود | لندینگ پیج ساز

کمپین شب یلدا؛ بررسی 9 فاکتور اثرگذار در موفقیت کمپین یلدا

کمپین شب یلدا

کمپین شب یلدا؛ بررسی 9 فاکتور اثرگذار در موفقیت کمپین یلدا

کمپین شب یلدا همیشه فرصتی مناسب برای فروشگاه‌های آنلاین است تا به کسب و کار خود رونق ببخشند. اگر قصد دارید برای شب یلدا یک کمپین تبلیغاتی طراحی کنید باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید. برای شروع باید به تحقیق و مطالعه درباره شرایط برگزاری یک کمپین بپردازید. اگر تجربه قبلی در برگزاری یک کمپین ندارید بهتر است ابتدا به مطالعه‌ و بررسی برخی از کمپین‌های تبلیغاتی موفق شب یلدا در سال‌های گذشته بپردازید. 
برگزاری کمپین و تبلیغات در شب یلدا هزینه زیادی را برای یک کسب وکار به همراه دارد، بنابراین همواره قبل از اینکه کمپین تبلیغاتی خود را به مرحله‌ی اجرایی برانیم، باید معیارهای ارزیابی و نکات کلیدی در طراحی یک کمپین موفق را به خوبی بشناسیم. 

چرا کمپین شب یلدا برگزار می‌کنیم؟

فروشگاه‌های اینترنتی به مناسبت‌های مختلف کمپین‌های فروش برگزار می‌کنند. هدف از برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی در مناسبت‌های مختلف این است که با توجه به ویژگی آن مناسبت، کالاها با تخفیف‌هایی ویژه به مشتریان ارائه شود.
با توجه به جایگاه ویژه‌ی شب یلدا در بین ایرانیان و همچنین همزمانی با آغاز زمستان موقعیتی مناسب برای فروشگاه‌های آنلاین می‌باشد تا محصولات متناسب با فصل را به مخاطبان خود عرضه کنند. برگزاری صحیح یک کمپین تبلیغاتی در مناسبت‌های مختلف علاوه بر افزایش فروش، رضایت مشتریان را هم به همراه خواهد داشت.

چگونه موفقیت کمپین شب یلدا را ارزیابی کنیم؟

بررسی بهترین کمپین‌های تبلیغاتی شب یلدا در سال‌های گذشته ایده‌های خلاقانه جدیدی را برای شما به همراه خواهد آورد. اگر بتوانید این ایده‌ها را به درستی اجرا کنید فرصت‌های جدیدی برای کسب و کار شما فراهم خواهد شد. برای اینکه بتوانیم میزان موفقیت یک کمپین تبلیغاتی شب یلدا را ارزیابی کنیم باید تعدادی معیار کلیدی (KPI) برای سنجش در اختیار داشته باشیم. با کمک این معیارها می‌توان تعیین کردکه بهترین کمپین‌های تبلیغاتی چه ویژگی‌های را دارند.
کمپین شب یلدا

9 فاکتور مهم برای موفقیت در کمپین شب یلدا

در ادامه به بررسی ویژگی‌هایی می‌پردازیم که در یک کمپین تبلیغاتی شب یلدا باید به آن توجه شود:

1. هدف‌گذاری کمپین شب یلدا

برای اینکه بدانیم یک کمپین شب یلدا موفق بوده است یا خیر؛ باید اهداف کمپین را بررسی کنیم. یک کمپین شب یلدا ممکن است برای:
  • برندینگ
  • افزایش فروش
  • معرفی محصولات یا خدمات جدید
  • شناخت بازار و رقبا
  • شناخت مشتریان جدید
  • برگزاری مسابقه و سرگرم شدن مخاطبان
  • حل مشکل مخاطب در یک موضوع خاص
  • خلق پرسونای جدید
طراحی شده باشد. برای هر کدام از اهداف ذکر شده در بالا باید معیارهایی را تعیین کنیم تا در پایان کمپین بتوانیم میزان موفقیت کمپین را بسنجیم.

2. ایده‌پردازی و سناریونویسی کمپین شب یلدا

بهترین کمپین‌های تبلیغاتی شب یلدا را می‌توان از خلاقیّت ایده آنها شناخت. یک کمپین یلدا را نمی‌توان بدون خلاقیت و نوآوری تصور کرد. استفاده از المان‌هایی که یلدا را به ذهن مخاطب می‌آورد جذاب است امّا به تنهایی نمی‌تواند کارگشا باشد.
اینجا است که معمولا اتاق‌های فکر در شرکت‌های تبلیغاتی وارد کار می‌شوند و سعی می‌کنند با ایده‌پردازی یک سناریو منحصربفرد برای شب یلدا خود ایجاد کنند. این سناریو هر چقدر جذاب‌تر باشد نام برند بیشتر بر سر زبان‌ها خواهد افتاد.
  • سناریو برگزاری مسابقه یلدایی
در کمپین‌های تبلیغاتی شب یلدا شاهد این هستیم که سناریوهای متفاوتی برای برگزاری مسابقات سرگرم کننده طراحی می‌شود. چون در این شب خانواده‌ها دور هم جمع می‌شوند، اجرای یک مسابقه جذاب در شب یلدا می‌تواند باعث جذب مخاطبان شود.

3. تعیین بودجه کمپین شب یلدا

یک کمپین تبلیغاتی شب یلدا زمانی موفق است که بتواند بودجه خود را به درستی خرج کند و نتایج مدنظر صاحبان کسب وکارها را بدست آورد. سودآوری کمپین تبلیغاتی شب یلدا یک معیار مهم برای تشخیص عملکرد آن می‌باشد.
برای تعیین میزان سودآوری یک کمپین، تمامی درآمد بدست آمده از اجرای کمپین تبلیغاتی شب یلدا را باید تقسیم بر هزینه‌های اجرای کمپین نمود. اگر حاصل این تقسیم:
  • بزرگتر از عدد 1 باشد کمپین تبلیغاتی شب یلدا سودآور بوده است.
  • اگر حاصل مساوی عدد 1 باشد، کمپین به لحاظ مالی سودی نداشته است.
  • اگر عدد بدست آمده کوچکتر از 1 باشد، کمپین زیان‌ده بوده است.
معمولا شرکت‌هایی که به برگزاری کمپین تبلیغاتی شب یلدا می‌پردازند هزینه‌ها و میزان فروش خود را به صورت رسمی اعلام نمی‌کنند ولی می‌توان با استناد به شواهد و قراین مختلف، اطلاعات مناسبی از این درآمدها و هزینه‌ها بدست آورد.

4. پیام یا شعار تبلیغاتی کمپین شب یلدا

در شب یلدا تنها فروش مهم نیست، اینکه بتوانیم خودمان را در کنار مشتریان و خانواده‌های آنها قرار دهیم یک پیام برندینگ ارزشمند به مشتریان ما ارسال خواهد کرد. در کمپین شب یلدا باید علاوه بر عرضه محصول با کیفیت، حس خوب هم به مشتری انتقال یابد.
سنجش این معیار کمی برای ما که از بیرون به تبلیغات در شب یلدا یک فروشگاه نگاه می‌کنیم سخت است. معمولا بهترین کمپین‌های تبلیغاتی شب یلدا با کمک محتواها و تبلیغات خود ویروسی می‌شوند. بطوری که ما در جمع خانواده، محل کار یا حتی کوچه و خیابان صحبت‌هایی درباره آن کمپین می‌شنویم.
مهمترین معیار برای اینکه بدانیم یک کمپین تبلیغاتی شب یلدا توانسته است پیام خود را به مخاطبین برسند، همین وایرال شدن کمپین در بین عامه مردم می‌باشد.

5. طراحی لندینگ پیج کمپین شب یلدا

برای برگزاری و نرخ تبدیل بهتر کمپین‌های تبلیغاتی لازم است تا کاربران را به سمت یک صفحه فرود هدایت کنیم تا اطلاعات مورد نیاز را بدون سردرگمی در اختیار آنها قرار بدهیم. اکثر کسب و کارها و فروشگاه‌ها به منظور برگزاری یک کمپین هدفمند در بازار شلوغ شب یلدا سعی می‌کنند با طراحی یک صفحه فرود حرفه‌ای بیشترین مخاطب ممکن را به خود جذب کنند. 

6. استفاده از رسانه‌ها در کمپین شب یلدا

تبلیغات در شب یلدا اهمیت بسیار زیادی دارد. چون اکثر فروشگاه‌های اینترنتی در این شب به برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی می‌پردازند و مخاطبان با حجم زیادی از تبلیغات مواجه می‌شوند. برای اینکه بتوان بهترین کمپین تبلیغاتی شب یلدا را تشخیص داد باید به بررسی نحوه تبلیغات برندهای مختلف پرداخت.
در سالیان اخیر تجربه نشان داده است که یک محتوای خوب می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در موفقیت تبلیغات در شب یلدا داشته باشد. از طرفی شرکت‌هایی که در اجرای کمپین تبلیغاتی شب یلدا موفق هستند اکثرا رسانه‌های قدرتمندی را در اختیار دارند یا اینکه به خوبی رسانه‌های تاثیر گذار را می‌شناسند.
برای داشتن بهترین کمپین تبلیغاتی شب یلدا باید بتوانیم بودجه تبلیغات خود را مدیریت کنیم. مدیریت تبلیغات تنها با شناخت درست از عوامل زیر امکان پذیر است:
  • مخاطب شناسی
  • اطلاع از نیازهای مخاطبان
  • شناخت رسانه
  • اطلاع کامل از شیوه تولید محتوا تاثیرگذار
  • توانایی مدیریت پلتفرم‌های تبلیغاتی آنلاین
  • توجه به قدرت ایمیل مارکتینگ و تبلیغات پیامکی
  • استفاده درست از شبکه‌های اجتماعی
اگر می‌خواهید بهترین کمپین تبلیغاتی شب یلدا در سال گذشته را بشناسید می‌توانید به سراغ گزارشات سالیانه‌ای که پلتفرم‌های تبلیغاتی نظیر مدیااد، صباویژن، یکتانت و.. منتشر می‌کنند بروید. با مطالعه این گزارش‌های آماری اطلاعات دقیقی را از هزینه‌های تبلیغاتی یا نتایج بدست آمده از کمپین بدست خواهید آورد.

7. خلاقیت در کمپین شب یلدا

جذابیت تبلیغات در شب یلدا باعث خواهد شد تا میزان فروش یک فروشگاه به شدت افزایش پیدا کند. سنجش جذاب بودن را باید با میزان خلاقیتی که در طراحی لندینگ پیج و اقلام تبلیغاتی دیگری که در یک کمپین تبلیغاتی شب یلدا به کار گرفته شده است، بدست آورد.
یک کمپین اگر جذاب باشد بدون شک می‌تواند مخاطبان بسیاری را به سمت یک کسب و کار بکشاند و آنها را تبدیل به مشتریانی بالقوه نماید. زمانی که قصد دارید به بررسی بهترین کمپین‌های تبلیغاتی شب یلدا بپردازید حتما به طراحی‌هایی که آنها برای لندینگ پیج و تبلیغات رسانه‌های خود انجام داده‌اند توجه کنید.

8. فراگیر بودن کمپین شب یلدا

بهترین کمپین‌های تبلیغاتی شب یلدا باید فراگیر باشند. اینکه یک فروشگاه اینترنتی بتواند به صورت محلی و برای تعدادی از مشتریان خود یک کمپین تبلیغاتی موفق برگزار کند، دلیلی بر برتری آن نیست.
وقتی یک کمپین تبلیغاتی شب یلدا به صورت سراسری برگزار می‌شود نیاز به زیرساخت‌های بیشتری دارد و اینجا است که باگ‌های گوناگون خود را نشان می‌دهند. تبلیغات در شب یلدا به صورت گسترده خود نیز یکی از چالش‌هایی است که بهترین کمپین‌های تبلیغاتی در شب یلدا با آن مواجه هستند.
برای اینکه بتوان کمپین تبلیغاتی شب یلدا را به صورت کشوری برگزار کرد باید به فرهنگ‌های مختلف توجه داشت و با اجرای کمپین‌های کوچک و محلی نظرات را به سمت کمپین اصلی جلب نمود.

9. پیشنهادات شگفت انگیز کمپین شب یلدا

بهترین کمپین‌های تبلیغاتی شب یلدا پیشنهادات منحصربفردی را به مشتریان خود باید ارائه دهند. بعضی از کمپین‌های تبلیغاتی تنها به فکر برگزاری یک رویداد اینترنتی و فروش محصولات در انبار مانده خود هستند. این در حالی است که فروشگاه‌های برتر سعی می‌کنند پیشنهاداتی را برای مشتریان خود آماده کنند که غیر قابل رد شدن باشند.
برای اینکه بتوانید بهترین کمپین تبلیغاتی شب یلدا را بیابید و از آنها ایده بگیرید می‌توانید به سراغ صفحه اول نشریاتی بروید که اخبار فضای آی‌تی و حوزه آنلاین شاپ‌ها را باز نشر می‌کنند. معمولا تا یک هفته بعد از اجرای کمپین تبلیغاتی شب یلدا گزارشات و تحلیل‌های جالب و جنجالی را می‌توان در این جراید پیدا کرد.
نکته‌ی پایانی
کمپین تبلیغاتی شب یلدا یک ابزار مناسب برای افزایش فروش، برندینگ و جلب توجه مخاطبان است. در این شب خانواده‌های ایرانی در کنار یکدیگر جمع می‌شوند. به همین دلیل می‌توان با تولید محتواهایی خلاقانه، تبلیغات متفاوتی را در شب یلدا بوجود آورد که ظرفیت وایرال شدن را داشته باشند.
بازاریابی دهان به دهان در کمپین‌های تبلیغاتی شب یلدا به سادگی امکان‌پذیر است. فقط باید کمی خلاقیت و نوآوری را در اجرای کمپین‌های شب یلدا به کار گرفت. برای داشتن بهترین کمپین‌های تبلیغاتی شب یلدا باید برنامه‌ریزی مناسبی داشت و از مشاوران حرفه‌ای در این زمینه کمک گرفت.