نماد سایت لندین | ساخت صفحه فرود | لندینگ پیج ساز

چرا در صفحه فرود به «سرویس چت آنلاین» آنلاین نیاز داریم؟

چرا در صفحه فرود کمپین به ابزار گفتگو آنلاین نیاز داریم

چرا در صفحه فرود کمپین به ابزار گفتگو آنلاین نیاز داریم

چرا در صفحه فرود به «سرویس چت آنلاین» آنلاین نیاز داریم؟

زمانی در کسب و کارهای سنتی آدم ها وقتی می دیدند که در دکانی، صاحب مغازه یا کسی پشت دخل نیست از کنار آن مغازه به سادگی رد می شدند. به خاطر همین بود که همیشه اوستا به شاگردش می گفت ؛ هواست به مشتری باشه و هواش رو داشته باش، حتی اونا هم نگران نرخ تبدیل به مشتری شون بودند. حالا خیلی از آن دوران ها گذشته اما واقعا حضور یک نفر پشت دخل کسب و کار آنلاین چقدر می تواند مناسب باشد؟ که امروز راه حل این نیاز با ابزارهایی گفتگو آنلاین مثل رایچت فراهم شده است.

مزایای سرویس چت آنلاین و ارتباط با مشتری

آیا تا به‌حال از ابزارهای گفتگو آنلاین در کمپین های دیجیتال استفاده کرده‌اید؟

اما مهم تر از داستان روزمره کسب وکار خود، فک کنید یک کمپین فروش ویژه برای خدماتی که ارائه میدهید گذاشتید. در اینجا با چند دلیل می خواهیم به این بپردازیم که ابزارهای گفتگو آنلاین چه نقشی در کمپین های دیجیتال و لندینگ پیج شما دارند :

مزایای سرویس چت آنلاین#01: افزایش اعتماد و ایجاد روابط انسانی 

قبل از دنیای دیجیتال مارکتینگ مسلما دنیای مارکتینگ و فروش بوده است. چیزی که در فروش به‌عنوان یک اصل تاثیرگذار نام برده می‌شود، هنر ارتباط درست با مشتری است. اینکه بدانید مشتری شما چه ویژگی های شخصیتی، رفتاری و چه نیاز هایی دارد و چه پیشنهادی می تواند مشتری را متحول کند تا به مشتری ما تبدیل شود؟ حالا سعی شده در دنیای کمپین های دیجیتال این فرآیند به شکل کنترل شده ای در صفحات فرود یا همان لندینگ پیج ها اتفاق بیوفتند. اما چیزی که فراموش شده، برقراری ارتباط فرد به فرد و روابط انسانی جهت افزایش اعتماد است.

 

همیشه شنیده ایم که سواد رسانه ای و رفتار آنلاین بودن می تواند بر روی تبدیل مخاطب به مشتری تاثیر گذار باشد. افرادی که این ویژگی را ندارند ممکن است یکی از مانع های آنها عدم اعتماد باشد. اینکه مخاطب همانند فرآیند فروش حضوری بداند که پشت این کمپین همه چی ربات گونه و آنلاین نیست و پشتیبانی انسانی پاسخ گوی آنهاست. می تواند بر روی اعتماد افراد تاثیرگذار باشد. نکته ای که نباید فراموش کنید کاهش مدت زمان پاسخ گویی به مشتری است هر چقدر این مدت زمان طولانی تر باشد رضایت مشتری کاهش پیدا خواهد کرد.

 

مخاطبان شما ممکن است مانع (بریر) خاصی برای تبدیل شدن داشته باشند. تمامی فرضیات شما ابهاماتی است که در ذهن شماست که مخاطب مورد هدف من دارای یک سری مانع ها برای تبدیل شدن در فرایند تبدیل شما دارد می توانید این ابهامات خود را با تحقیقات بازار بسنجید.

مزایای سرویس چت آنلاین#02: رفتارسنجی مخاطبان

بعد از مدتی با توجه به اطلاعاتی مخاطبان شما در گفتگو آنلاین داشتند می تواند در ادامه فرآیند کمپین به شما جهت بدهد. اینکه آیا سوالات و ابهاماتی که برای مخاطب مطرح می گردد و سوال می پرسد در طیف های گوناگون چگونه است آیا مسیر و هدفی که شما از مخاطب انتظار داشته اید پیموده است.

مخاطبینی که از چنل A وارد لندینگ پیج می شوند چه تفاوت هایی با مخاطبان چنل B دارند. آیا پارامتری های دموگرافی و ژئوگرافی در رفتار ورودی و سوالات تاثیر گذار است. همان طور که گفته شد این ها و سایر ابهامات را می توان از تعاملی که مخاطب باگفتگو آنلاین دارد، مورد سنجش و بررسی قرار دهید تا یادگیری مناسبی برای کمپین فعلی و آتی شما داشته باشد.

مزایای سرویس چت آنلاین#03: جمع آوری لید هدفمند

همان طور که می دانید ما در صفحات فرود انتظار داریم فعالیت مورد انتظار ما را انجام بدهند. به همین دلیل برای کمپین های دیجیتال بجای اینکه آنها را به صفحه اصلی محصول هدایت کنیم به صفحه فرودی منتقل می کنیم که نقشه برای مسیر کاربر تعیین کردیم تا عمل مورد انتظار ما را انجام دهد. یکی از رایج ترین عمل هایی که از کاربر انتظار داریم جمع آوری لید یا همان سرنخ از مخاطبان برای تبدیل آنها به مشتری می باشد. افرادی که اطلاعات خود را در اختیار شما قرار می‌دهند امکان تبدیل آنها به مشتری بیشتر است. اما آنهایی که علاوه بر دادن لید و به‌دنبال حل ابهامات خود هستند نزدیک‌تر از دسته قبلی برای تبدیل شدن به مشتری هستند.

مزایای سرویس چت آنلاین#04: تکمیل سوالات متداول

یکی از نقاطی که باعث رفع ابهام برای مخاطبین در صفحات فرود می گردد بخش سوالات متداول است که اکثرا در صفحات فرود در بخش آخر قرار میگیرد تا کاربر اگر از ابتدای صفحه تا اخر صفحه دچار ابهاماتی در مسیر خودش شده باشد، بتواند با سوالات متداول ابهامات خود را برطرف کند. اگر کمپین شما برای کاربر جذاب باشد و ابهاماتی داشته باشد ابتدا به دنبال بخش سوالات متداول می گردد و اگر نتواند ابهام خود را برطرف کند به سراغ راه ارتباطی مستقیم با شما می گردد. پس سوالات متداول نقش مهم و ارتباط مستقیمی با گفتگو آنلاین شما دارد شما می توانید با تحلیل سوالاتی که کاربران در گفتگو آنلاین از شما می پرسند. بخش سوالات متداول خود را تکمیل کنید.

داستان وقتی شروع میشود که شما به‌عنوان مالک بیزینس یا دیجیتال مارکتر تصمیم می گیرید برای هدف خاصی از جمله فروش ، جمع آوری لید ، افزایش آگاهی کمپینی راه اندازی کنید. بعد از آن پلن دقیقی با شاخص های عملکرد کلیدی (KPI) به همراه کانال ها و رسانه هایی که میخواهید در این کمپین استفاده کنید، می ریزید. کمپین خود را اجرا می کنید اما با مشکلی مواجه میشوید که نرخ تبدیل آن پایین و هزینه آن بشدت بالاست احساس میکنید که شاید مشکل از سمت محصول یا نمایش دهندگان کمپین شما باشد.
اما مشکل جای دیگری هست وقتی شما هزینه زیادی می کنید و مخاطب را به صفحه اصلی یا محصول خود هدایت می کنید دقیقا همین جا مشتریان بالقوه زیادی با حجمی از ابهام گم می شوند. پیشنهاد ما این است که مخاطبان خود را با توجه به ویژگی ها و اهداف خود به صفحه فرود مجزا هدایت کنید. تا در مسیری که شما تعیین میکنید عمل مورد انتظار شما را انجام دهند.

نکتۀ پایانی

همین حالا می‌توانید با استفاده از سرویس لندینگ پیج ساز لندین، لندینگ پیج خود را بسازید. قرار است باهم باندی فرود برای مشتریان تان بسازیم. مرحله به مرحله از شناخت مشتری تا طراحی، راه اندازی یک  و مباحث زیرساختی فنی کنار شما هستیم تا باهم یک داستان موفق برای مشتریان شما خلق کنیم.