نماد سایت لندین | ساخت صفحه فرود | لندینگ پیج ساز

گوگل آنالیتیکس در کمپین‌های تبلیغاتی | وبینار لندین

استفاده از گوگل آنالیتیکس در کمپین‌های تبلیغاتی

گوگل آنالیتیکس در کمپین‌های تبلیغاتی | وبینار لندین

این روزها شاهد برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی متنوع در فضای بازاریابی کشور هستیم. کسب‌وکارها بودجه‌های قابل توجهی را صرف برگزاری کمپین‌های مختلف می‌کنند. در خوشبینانه‌ترین حالت همه این کمپین‌ها با هدف مشخصی اجرا می‌شوند اما در خصوص اثربخش بودن کمپین‌ها حتی با خوشبینانه‌ترین نگاه هم نمی‌شود چنین صحبتی کرد. تقریبا مورد پذیرش است که همواره تعداد قابل توجهی از کمپین‌ها به اهداف خود نمی‌رسند. در این شرایط اما سوالی که پیش می‌آید این است که آیا می‌توان کمپین‌های بهینه تری را طراحی و اجرا کرد؟

 استفاده از داده‌ها و آنالیز و بررسی نتایج هر کمپین از اساسی ترین اقدامات برای افزایش اثر بخشی کمپین‌ها است. برای بررسی داده‌ها‌ ابزارهای مختلفی وجود دارد. اگر در کسب‌وکار شما بودجه مشخصی صرف برگزاری کمپین‌های مختلف می‌شود؛ باید بدانید استفاده از گوگل آنالیتیکس در کمپین‌های تبلیغاتی یکی از راه‌های در دسترس برای بهینه‌تر کردن فعالیت‌های بازاریابی است.

گوگل آنالیتیکس چیست؟

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای محبوب برای آنالیز وب سایت‌ها و دیگر صفحات وب است. این ابزار که توسط شرکت گوگل معرفی شده، با نشان دادن رفتار بازدیدکنندگان، از لحظه ورود تا لحظه خروج از صفحه، به شما امکان آنالیز و بررسی بیشتر نقاط ضعف و قدرت‌تان در جذب کاربران را می‌دهد. هدف از معرفی این ابزار اطلاع به دست آوردن کسب‌وکارها از چگونگی تعامل کاربران با سایت و یا اپلیکیشن آنان بود.

تجزیه و تحلیل‌های صورت گرفته در ابزار گوگل آنالیتیکس برای بررسی ترافیک ورودی، رفتار کاربران در هنگام حضور در وب سایت‌ها، صفحات پر بازدید، خروج کاربران و در نهایت استفاده از داده‌های مختلف برای بهینه کردن نرخ تبدیل است. در یک جمع بندی می‌توان گفت ردیابی رفتار کاربر وظیفه‌ای است که ابزار گوگل آنالیتیکس دنبال می‌کند. 

استفاده از گوگل آنالیتیکس در کمپین های تبلیغاتی

گوگل آنالیتیکس چه نقشی در کمپین های تبلیغاتی دارد؟

ابزارهای دیجیتال از جمله گوگل آنالیتیکس راهنمای مسیر کمپین‌های دیجیتال هستند. در هر بخش کمپین یکی از مهم‌ترین قسمت‌های آن اندازه‌گیری موفقیت کمپین است. برای تصمیم‌گیری‌های داده محور از گوگل آنالیتیکس استفاده کنید، تا بتوانید رفتار کاربران در صفحات خود را بررسی و گزارش کنید و بر اساس اطلاعات موجود اقدام کنید.

صفحات فرود نقش پر رنگی در روند اجرای کمپین‌های تبلیغاتی ایفا می‌کنند. شما با استفاده از گوگل آنالیتیکس به صورت ویژه و مجزا می‌توانید، نحوه تعامل کاربران با این نوع از صفحات را بررسی کنید و از اطلاعات موجود برای بهبود طراحی صفحات فرود استفاده کنید.

اگر در ابتدای مسیر یادگیری این ابزار باشید ممکن است، دیدن تعداد زیادی گزارش در گوگل آنالیتیکس، که هرگز قرار نیست از برخی از این داده‌ها استفاده کنید، باعث شود که برای شما این ابزار کمی پیچیده و گیج‌کننده به‌نظر برسد و شما را مردد کند که آیا استفاده از این ابزار می‌تواند کمک کننده باشد یا بیشتر موجب گمراهی شما می‌شود؟ اما شکی نداشته باشید با یادگیری استفاده از گوگل آنالیتیکس در کمپین‌های تبلیغاتی می‌توانید بهینه‌تر عمل کنید.

گوگل آنالیتیکس در کمپین‌های تبلیغاتی

با توجه به اهمیت گوگل آنالیتیکس در کمپین‌های تبلیغاتی، لندین به سراغ وبیناری دو ساعته تحت همین عنوان رفته‌است. این وبینار رایگان که با تدریس جناب امیرحسین شعبانی نژاد، مدیر مارکتینگ خانه سرمایه، برگزار می‌شود، فرصت خوبی برای علاقه‌مندان به بازاریابی و فروش، علاقه‌مندان به یادگیری گوگل آنالیتیکس، مدیران و کارشناسان دیجیتال مارکتینگ، صاحبین کسب‌وکار و سایر افراد فعال در این حوزه را فراهم کرده تا بار دیگر استراتژی‌های بازاریابی خود را بازنگری کنند و با استفاده از گوگل آنالیتیکس در کمپین‌های تبلیغاتی خود، بهره‌وری فعالیت‌های بازاریابی شان را بالا ببرند.

سر فصل‌های مورد بحث در وبینار «گوگل آنالیتیکس در کمپین‌های تبلیغاتی» به شرح زیر هستند:

  • چرا باید دیتا جمع‌آوری کنیم؟
  • نقش گوگل آنالیتیکس در تحلیل رفتار کاربران در کمپین‌های دیجیتال
  • فهمیدن چرایی رفتار کاربران با آنالیتیکس ممکن است؟
  • آشنایی اولیه با آنالیتیکس و بخش‌های آن 
  • مهاجرت به GA4
  • تحلیل یک کمپین واقعی و بهینه‌سازی