پنج دیدگاه درباره محتوای لندینگ پیج و افزایش نرخ تبدیل – قسمت اول

پنج دیدگاه درباره محتوای لندینگ پیج و افزایش نرخ تبدیل - قسمت اول

محتوای لندینگ پیج چه تاثیری در نرخ تبدیل شما دارد ؟

محتوای لندینگ پیج نقش بسزایی در نرخ تبدیل مخاطبان شما دارد. در این مقاله قصد داریم تا تاثیر محتوا بر روی افزایش نرخ تبدیل شما را بررسی کنیم.

۱. معرفی محصول یا خدمات در نیم تنه بالایی لندینگ پیج

وقتی مخاطب وارد لندینگ پیج شما می شود، اولین چیزی که می بیند، تصاویر و متن نیم تنه بالایی صفحه است. اصطلاح نیم‌تای بالایی بیشتر در صنعت روزنامه استفاده می‌شود. در لندینگ پیج ها هم تصاویر و متن نیم‌تای بالایی مطالبی هستند که کاربران قبل از پایین رفتن می‌بینند.
پیام هایی که در نیم تای بالایی،محتوای لندینگ پیج هستند را مثل قرار اول با مخاطب در نظر می‌گیریم. پیام هایی را که می‌خواهید در قرارهای دوم و سوم تان لحاظ کنید در قسمت‌های پایین‌ترِ صفحه قرار دهید. اجزایی که در پیام قرار اول‌تان به کار می‌برید باید کوتاه، گیرا و فقط مشتری محور باشد.
بعنوان مثال فرض کنید شما برنده شرکت یک دوره آموزشی شده اید. شما مستقیم وارد لندینگ پیج مورد نظر می‌شوید. تصویر زیبایی از یک کیک کدو می‌بینید که زیرش به شوخی نوشته است. موقع فیلم دیدن چیزی برای خوردن داشته باشید و بعد پایین تر یک ویدیو انیمیشنی درباره اینکه چطور این شرکت کار خودش رو شروع کرده و هر کاری می کنید جایی متوجه پیام نمی‌شوید. شاید اگر در نیم تای بالایی لندینگ پیج جمله زیر را  استفاده می‌کرد :
ما شما را به یک کدبانوی حرفه ای در آشپزخانه تبدیل می‌کنیم.
همین جمله کوتاه می‌توانست کمک‌مان کند بفهمیم چه خدماتی ارائه می‌کنند و از همه مهم تر اینکه چه ارزشی برای ما خلق می‌کنند و تاثیر به سزایی در محتوای لندینگ پیج دارد.
سعی کنید تصاویر و متنی که در نیم‌تای بالایی قرار می‌دهید باید یکی از معیارهای زیر را داشته باشند:

وعده رسیدن به هویتی آرمانی بدهید

  • آیا می‌توانیم بگیم بعد از استفاده از محصول یا سرویس ما چه اتفاقی برایشان می‌افتد؟ آیا در زندگی او بعد از آشنایی با ما تفاوتی ایجاد می‌کنیم؟ رک و صریح به آنها بگوییم.

وعده حل مشکلی را بدهید

  • اگر می‌توانید مشکلی را حل کنید، به ماهم بگویید. می‌توانید جلوی ریزش مو را بگیرید؟ می‌توانید به سلامت من کمک کنید؟ می‌توانید کاری کنید تا قرص هایم را فراموش نکنم؟ و…

توضیح بدهید که دقیقاً چکار می‌کنید

  • ساده‌ترین کاری که می‌توانیم در محتوای لندینگ پیج خود انجام دهیم این است که بگوییم دقیقا چکار می‌کنیم. اگر لندینگ پیج شما از جنس معرفی محصول است نگاه کنید ببنید چیزی که به مشتری می خواهید عرضه کنید مشخص است آیا مبهم نیست ؟! یک راست برید سر اصل مطلب قرار نیست بیوگرافی خود را بنویسید چون کاربر ابتدا باید خدمات یا سرویس شما را ابتدا درک کند.

۲. فراخوانی به اقدام (CTA) واضح

اگر هنوز دقیقا نمی‌دانید فراخوانی به اقدام (CTA) چیست باید اشاره کنم که وقتی شما برای کمپین خود لندینگ پیج می‌سازید بدنبال این هستید کاربری که به لندینگ پیج شما وارد شده، اقدام مورد انتظار شما را انجام دهند. بعنوان مثال شماره خود را برای درخواست تماس و مشاوره وارد کند یا عمل دیگری انجام بدهد.
اما قبل از هرچیزی فراخوانی به اقدام مستقیم و انتقالی چیست؟
فراخوانی به اقدام مستقیم کاملا رک و مستقیم از کاربر در محتوای لندینگ پیج می‌خواهیم عمل مورد انتظار ما را انجام بدهد. بعنوان مثال:
  • همین حالا سفارش بدهید.
  • امروز تماس بگیرید.
  • وقت ملاقات بگیرید.
  • همین امروز ثبت نام کنید.
  • همین حالا بخرید.
هدفِ این کار این است که صریح و رک به مشتری بگوییم چه کاری باید انجام دهد. 
اما در فراخوانی انتقالی بدنبال انجام عمل مورد نظر نهایی از کاربر در همان لحظه نیستیم. مانند انتقال کاربر به مطالعه یک مقاله برای مجاب کردن کاربر به خرید از شما، در آینده می‌باشد.
فراخوانی انتقالی انواع مختلفی دارد:
  • اطلاعات رایگان: یک گزارش تخلیلی یا پی دی اف رایگان درباره حوزه تخصصی‌تان برای مشتری تهیه کنید. این کار باعث می‌شود شما در نقش مشاور و راهنما قرار بگیرید. اعتماد مخاطبان را جذب می کند و ارتباط دو سویه ایجاد می‌کند.
  • توصیه نامه: یک ویدئو یا فایل پی دی اف حاوی توصیه نامه های مشتری‌های راضی می‌تواند در ذهن مشتری‌های بالقوه‌تان یک طرح قصه از تجربه‌ی کار کردن با شما خلق کند. وقتی ببینند بقیه مشتریان تجربه رضایت بخشی از کار با شما داشته اند به شما اعتماد خواهند کرد.
  • نمونه: اگر می‌توانید نمونه‌های رایگانی از محصولات‌تان را به مشتری‌های بالقوه بدهید. حتما این کار را بکنید در افزایش نرخ تبدیل کاربر به مشتری تاثیرگذار است
  • نسخه آزمایشی رایگان: نسخه‌های آزمایشی رایگان ریسک را برای مشتری به حداقل می‌رساند و به او کمک می‌کند در مسیر خرید محصول قرار بگیرد. ممکن است اگر یک بار از آن استفاده کند دیگر نتواند تا آخر عمر محصول شما را کنار بگذارد

 

 در طول محتوای لندینگ پیج باید تلاش کنید تا کاربر مجاب گردد عمل مورد انتظار شما را انجام دهد به همین جهت در طول صفحه دکمه‌هایی برای هدایت به آن بخش در نظر می‌گیریم. هدف شما باید در لندینگ پیج این باشد که دکمه فراخوانی به اقدام مسقیم، واضح و جذاب باشد. ما به مشتری هایمان خدمت می‌کنیم و دنیای بهتری می‌سازیم.
مشتری باید بداند قصدمان ازدواج است. حتی اگر آماده نباشد باید بازهم اصرار کنیم. نمی‌دانیم مشتری چه زمانی می‌خواهد متعهد شود ولی وقتی این میل در او پیدا شد، باید آنجا باشیم و مقابلش زانو بزنیم و با دسته گلی در دست به دوربین لبخند بزنیم. اما اگر بازدیدکنندگان روی دکمه “همین حالا خرید کنید” کلیک نکنند از فضای کسب و کار خود دور شدیم و نرخ تبدیل مناسبی نخواهیم داشت.
دو جای اصلی برای قراردادن فراخوانی به اقدام مستقیم وجود دارد. اول سمت چپ بالای لندینگ پیج و دومی وسط صفحه نمایش در نیم تای بالایی است. چشمان مشتری طبق الگویی زیگ‌زاگی با سرعت زیاد سرتاسر لندینگ پیج شما را دور می‌زنند.
پس اگر سمت راست بالای صفحه جای لوگو و شاید شعارتان باشد سمت چپ بالای صفحه جای دکمه “همین حالا بخرید” است. و وسط صفحه هم دومی دکمه همین حالا بخرید قرار می‌گیرد. اینطوری احتمالا از تمام سر و صداهای ذهنی مشتری عبور کرده اید.
الگو زیگزاگی رفتار کاربر در لندینگ پیج
الگو زیگزاگی رفتار کاربر در لندینگ پیج

 

برای دست‌یابی به بهترین نتایج باید رنگ دکمه های “همین حالا بخرید” با رنگ دکمه‌های دیگر در لندینگ پیج شما تفاوت داشته باشد. ترجیحا روشن تر باشد تا به چشم بیایند و هر دو دکمه‌ی خرید باید دقیقا مثل هم باشند. شاید این کارها زیاد روی به نظر برسند اما یادتان باشد آدم ها محتوای لندینگ پیج را نمی خوانند.
بلکه چشمشان را روی آنها می گردانند. این دکمه باید مثل مضمون تکراری دائم نمایش داده شود. هرکسی قبل از پردازش اطلاعات آن را بارها و بارها بشوند(یا بخواند) پس باید فراخوانی به اقدام مستقیم راهم چند بار تکرار کنید.
فراخوانی به اقدام انتقالی هم باید واضح باشد اما نگذارید حواس مشتری را از فراخوانی به اقدام مستقیم پرت کند. من ترجیح می دهم فراخوانی به اقدام انتقالی را در دکمه کم رنگ تر کنار فراخوان اصلی بگذارم تا درخواست‌های با من ازدواج می‌کنی و بازهم می‌توانیم هم دیگر را ببنیم درست کنار یک دیگر قرار بگیرند. یادتان باشد تا از مردم نخواهید سفارش بدهند آنها هم این کار نمی‌کنند.
بزودی منتظر قسمت دوم در آزمایشگاه فرود لندین باشید.
اگر در زمینه ساخت لندینگ پیج استاندارد نیاز به کمک داشتید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *