نماد سایت لندین | ساخت صفحه فرود | لندینگ پیج ساز

تقویم مناسبتی تیر ماه 1402 برای راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی

تقویم مناسبتی

تقویم مناسبتی تیر ماه 1402 برای راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی

همه کسب و کارهای آنلاین که از استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ و رسانه‌های اجتماعی برای تعامل با مخاطبان خود استفاده می‌کنند، بدون تردید با تقویم محتوایی آشنا هستند و بر اساس آن برنامه‌های دیجیتال خود را پیش می‌برند. تقویم‌های مناسبتی یکی از پیش‌نیازهای تقویم‌های محتوایی هستند و در این یادداشت قصد داریم تقویم مناسبتی تیر ماه 1402 را با یکدیگر مرور کنیم.

تابستان امسال تنها 15 روز دیگر آغاز می‌شود و بدون تردید کسب و کارهای بسیاری از حالا در تکاپوی طراحی و راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی و کمپین‌های بازاریابی خود هستند. در اختیار داشتن یک تقویم مناسبتی که در آن مناسبت‌های مهم و کلیدی را در اختیارمان قرار دهد، فرایند ایده‌پردازی، طراحی و اجرای کمپین‌های تبلیغاتی و بازاریابی را بسیار آسان خواهد کرد و از این رو ما به سراغ اولین ماه تابستان رفته‌ایم و تصمیم داریم مهم‌ترین مناسبت‌های ملی و جهانی که حول آنها می‌توان کمپین‌های مختلفی طراحی کرد را در تقویم مناسبتی تیر ماه 1402 به شما معرفی کنیم.

تقویم مناسبتی تیر ماه 1402

تقویم مناسبتی تیر ماه 1402

پیش از هر چیز باید گفت که تقویم مناسبتی تیر ماه 1402 نیز درست مانند تمامی ماه‌های دیگر پر است از انواع و اقسام مناسبت‌های جهانی و تاریخی و البته انواع مناسبت‌های فان که هر کدام با توجه به هویت برند، پرسونای مخاطب، سفر خریدار و اهداف کسب و کارتان به اشکال مختلف – از پست و استوری اینستاگرامی گرفته تا کمپین‌های جامع و بزرگ – به کار گرفته شوند.

با این حال در تقویم مناسبتی این پست قصد داریم بیشتر روی مواردی تمرکز کنیم احساس می‌کنیم ارزش بالاتری دارند و می‌توانند هسته‌ی اصلی یا بخش مهمی از یک کمپین بازاریابی خلاقانه باشند. تیر ماه امسال از یک پنج‌شنبه برابر با 22 ژوئن 2023 (ماهی که در آن هستیم) آغاز می‌شود و تا روز جمعه 22 جولای ادامه خواهد داشت. در فهرست زیر مناسبت‌های مهم و کلیدی این 31 روز را به انتخاب لندین مشاهده می‌کنید.

 

  • پنج‌شنبه یکم: روز جهانی رسانه‌های مثبت – Positive Media Day / روز آب‌پاشی و جشن آغاز تابستان [22 ژوئن]

شروع تابستان خود به اندازه‌ی کافی بهانه‌ی خوبی برای طراحی و راه‌اندازی یک کمپین است اما روز جهانی رسانه‌های مثبت لایه‌ی دیگری به روز آغازین این فصل هیجان‌انگیز اضافه کرده است.

  • جمعه دوم:
    • روز جهانی ماشین تحریر- Typewriter Day
    • روز جهانی خدمات عمومی- Public Service Day
    • روز جهانی زنان مهندس – Women in Engineering Day
  • شنبه سوم: روز جهانی بِه‌یافت یا استفاده‌ی خلاقانه از وسایل قدیمی یا دورانداختنی -Upcycling Day
  • سه‌شنبه ششم: روز جهانی کسب و کارهای کوچک – Micro-, Small & Medium-sized Enterprises Day

بسیاری از کسب و کارهای آنلاین در زمره‌ی کسب و کارهای کوچک قرار می‌گیرند و این روز فرصت خوبی برای ایجاد رابطه‌ای صمیمانه‌تر بین برند و مخاطب به دست می‌دهد.

  • چهارشنبه هفتم: روز جهانی آگاهی از بیمه – Insurance Awareness Day
  • پنج‌شنبه هشتم: روز جهانی دوربین – Camera Day / عید قربان [10 ذوالحجه]
  • جمعه نهم: روز جهانی شبکه‌های اجتماعی – Social Media Day

دو روز مهم پیاپی که هر کدام می‌توانند به شکل متفاوتی توسط برندها و کسب و کارها برای اهداف تابستانی خود به کار گرفته شوند؛ روز عید قربان می‌تواند شروع یکی از کمپین‌های رایج این سال‌ها – عید قربان تا عید غدیر – باشد و از طرفی در روز جهانی شبکه‌های اجتماعی – که در دوران فیلترینگ معنا و اهمیت متفاوتی برای ما پیدا کرده است – باید انتظار حضور فعال مخاطبان و برندها را داشت.

  • شنبه دهم: روز جهانی جوک – Joke Day [یک جولای]

روز جالبی برای فعالیت در شبکه‌های اجتماعی به نظر می‌رسد!

  • یکشنبه یازدهم: روز جهانی فراموش کردم – I Forgot Day
  • دوشنبه دوازدهم:
    • روز جهانی سرپیچی – Disobedience Day
    • روز جهانی بدون کیسه‌ی پلاستیکی – Plastic Bag Free Day

روزی مهم برای کسب و کارهایی که محصولات فیزیکی ارائه می‌کنند تا هم خود و هم مخاطبانشان را با ایده‌های تشویقی و خلاقانه‌ به مصرف کمتر پلاستیک دعوت کنند.

  • پنج‌شنبه پانزدهم: روز جهانی بوسه – Kissing Day
  • جمعه شانزدهم: روز جهانی بخشش – Forgiveness Day / عید غدیر خم [18 ذوالحجه]
  • شنبه سیزدهم: روز جهانی رهایی از فکر و خیال‌ منفی – Savor the Comic, Unplug the Drama
  • یکشنبه چهاردهم: روز ملی قلم
  • چهارشنبه بیست‌و‌یکم:
    • روز جهانی سادگی – Simplicity Day
    • روز جهانی گفتگوهای تازه – New Conversations Day

روز جهانی سادگی از جمله روزهایی است که باید از برندها انتظار خلاقیت بسیاری داشت؛ اما آیا واقعاً می‌توان «سادگی» را جشن گرفت و همزمان از آن برای پروموت اهداف بازاریابی برندها استفاده کرد؟

  • جمعه بیست‌و‌سوم: روز جهانی آشوب و غوغا – Pandæmonium
  • شنبه بیست‌و‌چهارم: روز جهانی مهارت جوانان – Youth Skills Day
  • دوشنبه بیست‌و‌ششم: روز جهانی ایموجی – Emoji Day

محبوبیت ایموجی‌ها این روز را به مناسبتی با پتانسیل بالا برای تعامل با مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی بدل می‌کند.

  • جمعه سی‌اُم: روز جهانی فست فود و بستنی – Junk Food & Ice Cream [22 جولای]

نکته‌ی پایانی

فهرستی که در بالا آمد تنها بخشی از ده‌ها مناسبتی است که هر روز تیر ماه 1402 را اشغال کرده‌اند. در این تقویم مناسبتی به روز و مناسبت‌هایی پرداختیم که احساس کردیم پتانسیل بالایی برای طراحی و اجرای انواع کمپین‌های کوچک و بزرگ حول آنها وجود دارد.