نماد سایت لندین | ساخت صفحه فرود | لندینگ پیج ساز

5 ایده‌ی گیمیفیکیشن برای کمپین تابستانی

کمپین تابستانی

5 ایده گیمیفیکیشن برای کمپین تابستانی

همانطور که هوا گرم‌تر می‌شود و روزها طولانی‌تر می‌شود، زمان‌ ایده‌‌‌آلی برای همراه شدن با حال و هوای تابستان و پیدا کردن راه‌های مبتکرانه و نو برای تعامل با مخاطبان از طریق گیمیفیکیشن و کمپین تابستانی به نظر می‌رسد.

در دورانی که بازه‌ی توجه مخاطبان در فضای مجازی از همیشه کوتاه‌تر است، یافتن راه‌ها و تکنیک‌هایی که به کمک آنها بتوان مخاطبان را همراه و علاقه‌مند کرد بسیار ضروری است. در این یادداشت می‌خواهیم به سراغ چند ایده‌ی جذاب بازی‌سازی برویم که پیش از این بارها تست شده و جواب پس داده‌اند.

کمپین تابستانی

گیمیفیکیشن در کمپین تابستانی

تابستان مساوی است با فان و ماجراجویی و دقیقاً به همین دلیل است که کسب و کارها نیز باید به هر کمپین تابستانی خود المانی که از بازی و سرگرمی اضافه کنند و این کار باید از طریق طراحی بازی‌های آنلاین و چالش‌هایی که مخاطبان بتوانند – و بخواهند – در آنها شرکت کنند به انجام رساند.

با در نظر گرفتن جوایز مختلف مانند هدایای ویژه و تخفیف‌های اختصاصی، کاربران و مخاطبان خود در شبکه‌های اجتماعی را را از طریق خلق فضایی برای رقابت هیجان‌انگیز و سالم به شرکت در این بازی‌ها و کمپین‌ها تشویق کنید؛ همه‌ی آدم‌ها میلی ذاتی به بازی و ماجراجویی دارند و تابستان همیشه فرصتی ایده‌آل برای بهره بردن از این میل غریزی است.

ایده‌های گیمیفیکیشن برای استفاده در کمپین تابستانی

پیش از این درباره‌ی گیمیفیکیشن یا بازی‌سازی و نقش و فواید آن در دیجیتال مارکتینگ صحبت کرده‌ایم و در این یادداشت دیگر وارد این جزییات نخواهیم شد و بی‌درنگ به سراغ ایده‌های گیمیفیکیشن برای استفاده کمپین تابستانی می‌رویم.

1. گردونه‌ی شانس

جایزه بردن بدون زحمت زیاد هر آدمی را به راحتی جذب خود می‌کند. گردونه‌ی شانس همیشه روشی کاربردی و هیجان‌انگیز برای جذب مشتریان جدید و همچنین پاداش دادن به مشتریان قدیمی و تبدیل آنها به مشتریان وفادار است.

2. مسابقه‌ی عکاسی

طراحی مسابقه شیوه‌ای جذاب برای تشویق مخاطبان به حضور فعال در یک کمپین تابستانی است. در فصل تابستان که مسافرت‌ها و ماجراجویی‌های از همیشه بیشتر است از مخاطبان خود بخواهید عکس‌ها و تجربه‌های خود به اشتراک بگذارند.

البته که در چنین کمپینی باید این ایده را متناسب با کسب و کار و برند خود طراحی کنید. برای مثال اگر برند طراحی لباس دارید، به کمک این نوع بازی‌سازی می‌توانید به افزایش آگاهی از برند خود کمک کنید. نیازی به گفتن نیست که مخاطبان باید برای شرکت در چنین کمپینی مشوق داشته باشند؛ این مشوق می‌تواند از قرعه‌کشی بین همه‌ی شرکت‌کنندگان تا امکان رای‌گیری و نظرسنجی برای انتخاب بهترین عکس‌ها متفاوت باشد و تمامی این جزییات به اهداف و هویت برند شما بستگی خواهد داشت.

3. رویداد محلی

اسپانسرینگ و برگزار کردن رویدادهای محلی یکی دیگر از فعالیت‌هایی است که می‌توان به کمک آن رابطه‌ای نزدیک‌تر با مخاطبان برگزار کرد. در فصلی مردم علاقه‌ی زیادی به فعالیت‌های خارج از خانه دارند، راه‌اندازی یا اسپانسرینگ یک فستیوال‌ یا رویداد ورزشی فرصت ایده‌آلی برای معرفی و ایجاد تصویری دلپذیر از برند فراهم می‌کند.

4. تست شخصیت‌شناسی

همه‌ی آدم‌ها عاشق تست‌هایی‌ هستند که خودشان را به آنها بهتر معرفی کند! تست شخصیت‌شناسی علاوه بر اینکه یک بازی بسیار سرگرم‌کننده و محبوب بین کاربران است، فرصتی استثنایی به منظور جمع‌آوری داده از مخاطبان و مشتریان در اختیار کسب و کارها قرار می‌دهد. یک تست شخصیت‌شناسی تابستانی می‌تواند به اشکال مختلفی انجام شود؛ برای مثال «شما کدام نوشیدنی تابستانی هستید؟» یا «کدام فعالیت تابستانی مناسبت خلق و خوی شماست؟» می‌توانند نمونه‌هایی از این بازی تست باشند.

5. تفاوت را بیابید

تفاوت را بیابید از جمله ساده‌ترین و قدیمی‌ترین بازی‌هایی است که در فضای دیجیتال وجود دارد و استفاده از آن می‌تواند برای برندهایی که مخاطبانی جوان‌تر و خردسال دارند مناسبت باشد؛ البته که بسته به نحوه‌ی انجام آن و مشوق‌هایی که برای مخاطبان در نظر می‌گیرید نباید این بازی را به هیچ گروه سنی خاصی محدود کند.

نکته‌ی پایانی

تابستان به سرعت نزدیک‌ می‌شود و حس و حال سرخوش این فصل دوست‌داشتنی از جمله زمان‌هایی است که مشتریان را بسیار ولخرج می‌کند. برای اینکه از این فرصت طلایی نهایت استفاده را ببرید باید به موقع دست به کار شوید.

* این یادداشت ترجمه‌ای از چند مقاله از جمله: Summer Marketing Campaign Ideas for 2023.