نماد سایت لندین | ساخت صفحه فرود | لندینگ پیج ساز

9 آمار کلیدی که نشان می‌دهند چرا باید از صفحات فرود استفاده کنیم

9 آمار کلیدی که نشان می‌دهند چرا باید از صفحات فرود استفاده کنیم

صفحات فرود، صفحاتی مستقل در فضای وب هستند که معمولاً به طور خاص برای یک کمپین طراحی شده و هدف کلی آن جذب مخاطب و لید است. 

صفحات فرود معمولاً از مخاطبان خواسته‌ای – مانند ثبت نام در سایت و کمپین یا وارد کردن اطلاعات تماس – دارند و مرسوم است که در ازای این درخواست پیشنهادی – مانند یک کتابچه‌ی آنلاین (ایبوک) یا اشتراک رایگان – به آنها ارائه کنند تا مخاطبان نسبت به انجام آن خواسته‌ی خاص ترغیب شوند؛ کسب اطلاعات کاربران به کسب و کارها این فرصت را می‌دهد تا با بررسی و واکاوی آنها بتوانند کاربران و مخاطبان خود را به بخش نهایی قیف فروش هدایت کنند.

از آنجایی که صفحات فرود بر اساس علایق مخاطبان طراحی می‌شوند، بهره گرفتن از  این علایق در جذب افراد و تبدیل آنها به مشتری بسیار اثرگذار خواهد بود؛ زیرا ‌می‌توان با اطمینان بالایی گفت که کاربرانی را جذب لندینگ پیج خود کرده‌اید که به نحوی به محتوای آن علاقه‌مند بوده‌اند.

حال پیش از آنکه صفحه‌ی فرود جدیدی طراحی یا صفحات فرود پیشین خود را به روز رسانی کنید، نگاهی به 9 آماری که در ادامه می‌آید داشته باشید تا با استفاده از آنها بتوانید صفحه‌ی فرود جذاب‌تر و اثرگذار‌تری خلق کنید.

1. میانگین نرخ تبدیل صفحات فرود در میان همه‌ی کسب و کارها %9.7 است

نرخ تبدیل 10 درصدی رقم قابل توجهی است و از این رو می‌توان گفت صرف وقت و انرژی کافی برای ساخت یک صفحه‌ی فرود جذاب تاثیر زیادی در موفقیت کمپین و توسعه کسب‌وکار شما خواهد داشت. فرقی نمی‌کند که مانند لندین خدمات آنلاین ارائه می‌کنید یا محصولی فیزیکی مانند لباس می‌فروشید، نرخ تبدیل بالاتر یعنی فهرست طولانی‌تری از مخاطبانی که با توجه و دقت شما می‌توانند به مشتریان کسب‌وکار شما تبدیل شوند.

2. صفحات فرود دارای بالاترین نرخ تبدیل در ثبت نام هستند

استفاده از صفحات فرود برای جذب لید از تاثیرگذارترین روش‌هاست. فرم‌های جمع‌آوری لیدی که حداکثر سه فیلد برای پر کردن دارند، دارای نرخ تبدیل 10 درصدی‌اند. اثرگذارترین فرم‌ها معمولاً تنها دارای دو فیلد هستند که در این میان فرم‌های حاوی فیلد‌های “نام و آدرس ایمیل” با نرخ تبدیل 7 درصدی و فرم‌های حاوی فیلد‌های “آدرس ایمیل و تاریخ تولد” با نرخ تبدیل 5.7 درصدی بهترین بازخورد را داشته‌اند. 

3. استفاده از نرم‌افزارهای بهینه‌سازی تا %30 باعث رشد نرخ تبدیل می‌شود

بدیهی است که بهینه‌سازی صفحات فرود همیشه راهی کاربردی در افزایش میزان بازدید است و استفاده از ابزارهای بهینه‌سازی – مانند ابزار گفتگوی آنلاین – برای بهبود ساختار صفحه‌ی فرودتان تاثیر بسزایی در افزایش نرخ تبدیل خواهد داشت.

صفحات فرود

4. پاسخگویی به نگرانی‌های کاربران در صفحه‌ی فرود نرخ تبدیل را تا %80 افزایش می‌دهد

مارکوس شرایدان، نویسنده‌ی کتاب پرفروش “آنها می‌پرسند، شما پاسخ می‌دهید” و سخنران حوزه‌ی دیجیتال مارکتینگ در پی انجام یک آزمایش متوجه شد که پاسخگویی به نگرانی‌های کاربران مانند احتمال ارسال ایمیل اسپم یا نحوه‌ی استفاده از اطلاعات شخصی باعث افزایش نرخ تبدیل می‌شود.

اگر صفحات فرودتان نرخ تبدیل پایینی دارند، سعی کنید با بهره‌گیری از استراتژیِ شرایدان پیش‌دستی کنید و پیش از آنکه مخاطبان از شما بپرسند، پاسخ نگرانی‌هایشان را در صفحه‌ی فرود خود قرار دهید.

5. دکمه‌ی “اقدام به عمل” شخصی‌سازی شده %202 بهتر از CTAهای معمولی نتیجه می‌گیرند

مشتریان محتوای شخصی‌سازی شده را ترجیح می‌دهند؛ چنین محتوایی برای آنها نشان‌دهنده‌ی این است که اطلاعات غیر ضروری یا مطلبی که مورد علاقه‌شان نیست به آنها تحمیل نشده است. بهره بردن از دکمه‌ی “دعوت به عمل یا همان CTA” شخصی‌سازی شده و هدفمند بدون شک نرخ تبدیل شما را بهبود خواهد بخشید.

6. 48% از صفحات فرود موفق در گوگل مپس (Google Maps) و نتایج جستجوی گوگل به نمایش درآمده‌اند 

اطمینان حاصل کردن از اینکه صفحات فرود شما هم برای جستجوی معمولی‌ِ گوگل و هم برای Google Maps بهینه‌سازی شده‌اند، احتمال دیده شدن صفحات شما بالا خواهد برد. همچنین اگر CTA لندینگ پیج خود را در تبلیغات ایمیلی‌تان نیز قرار دهید، از سه کانال مختلف جذب لید خواهید داشت.

7. 65% صفحات فرود موفق، نام برند خود را در عنوان صفحه قرار می‌‌دهند

از آنجایی که مخاطبان ارزش بسیاری برای شفافیت قائل هستند، استفاده از نام و لوگوی کسب‌وکارتان در صفحات فرودی که ایجاد می‌کنید می‌تواند برای کاربران اطمینان خاطر به همراه داشته باشد. البته مخاطبان هشیار صرفاً به نام و برند اکتفا نخواهند کرد اما شما با این کار، در برخورد اولیه تاثیر مثبتی در ذهن مخاطب خواهید گذاشت.

8. 30% از صفحات فرود موفق از محتوای ویدئویی بهره می‌گیرند

اگر در استراتژی بازاریابی خود از ویدئو بهره می‌برید، در استفاده از آنها در صفحات فرود خود تردید نکنید. در واقع، استفاده از محتوای ویدئویی مرتبط می‌تواند تا 86% افزایش نرخ تبدیل را به همراه داشته باشد.

9. 36% صفحات فرود موفق نظرات کاربران را در لندینگ پیج خود قرار می‌دهند

احتمالاً همین حالا هم نظرات و بازخورد‌ها (Reviews) مشتریان خود را جمع‌آوری و دسته‌بندی می‌کنید؛ استفاده از آنها در صفحات فرودتان موجب ایجاد اعتماد و بالا رفتن نرخ تبدیل شما خواهد شد. به ویژه آنکه 60% مخاطبان باور دارند که محتوای تولید شده توسط دیگر کاربران (UGC) – مانند ریویو ها و نقد ها – قابل اتکاترین فرم محتوایی است که کسب‌وکارها می‌توانند از آنها استفاده کنند. 

نکته‌ی پایانی

با توجه به آمارهای بالا، می‌توان دید صفحات فرودی که اطلاعاتی ارزشمند در اختیار مخاطبان قرار می‌دهند و حس اعتماد ایجاد می‌کنند و محتوای متنوعی دارند نرخ تبدیل بهتری به دست می‌آورند. 

اگر از صفحات فرودی که تاکنون ایجاد کرده‌اید نتیجه‌ نمی‌گیرید یا برای اولین بار می‌خواهید از صفحه‌ی فرود استفاده کنید، توجه به این آمارها در جذب مخاطبان جدید کمک بزرگی به شما خواهد کرد.

* این مقاله ترجمه‌ای و خلاصه‌ی است از: Eleven Stats That Make a Case For Landing Pages.