نماد سایت لندین | ساخت صفحه فرود | لندینگ پیج ساز

11 روش جمع‌ آوری لید با استفاده از لندینگ پیج

جمع آوری لید

11 روش جمع‌ آوری لید با استفاده از لندینگ پیج

جمع‌آوری لید یکی از دغدغه‌های همیشگی و تمام‌نشدنی دیجیتال مارکترها و صاحبان کسب و کارهای آنلاین است. لید یا سرنخ، چیزی است که به کمک کسب و کارها به حیات خود ادامه می‌دهند و با آن رشد می‌کنند. پیشتر در یادداشت لید چیست؟ به تمامی جوانب و زوایای لید و تولید لید پرداخته‌ایم اما در این مطلب تصمیم‌ گرفتیم به طور دقیق‌تر به مرور مواردی بپردازیم که در جمع‌آوری لید از طریق لندینگ پیج – کاربردی‌ترین ابزار برای جذب لید – می‌توانند به شما کمک کنند.لید

لندینگ پیج و 11 روش جمع آوری لید

لندینگ پیج‌ یکی از بهترین ابزارها برای جذب ترافیک و جمع آوری لید با کیفیت هستند.چگونگی جذب لید به کمک لندینگ پیج‌ها فرایند پیچیده‌ای ندارد اما همواره نکات ظریفی هستند که عدم رعایت آنها می‌تواند شما را در جذب لید ناکام بگذارد. در این یادداشت به مرور یازده روشی و نکته‌ای می‌پردازیم که با رعایت آنها می‌توانید از داشتن یک لندینگ پیج اثرگذار برای جذب لید اظمینان حاصل کنید.

روش جمع آوری لید

روش جمع آوری لید #01: با یک تیتر خوب شروع کنید.

تیتری که انتخاب می‌کنید باید ارزشی که قرار است در لندینگ پیج خود و در ازای اطلاعات تماس مخاطبان به آنها ارائه کنید را در بر داشته باشد. در واقع تیتر شما باید پاسخگوی یک سوال اساسی از طرف کاربران باشد: چه چیزی عاید من می‌شود؟

روش جمع آوری لید #02: تصویرسازی کنید.

طبیعتاً متنی که می‌نویسید بسیار مهم است و باید تک‌تک کلمات خود را با دقت انتخاب کنید؛ دلیل اصلی این مسئله نیز در این نکته نهفته که شما نمی‌توانید همه‌ی لندینگ پیج خود را با متن پر کنید. متن باید تنها به ذکر نکات ضروری و کلیدی بسنده کند و در کنار متن‌ها باید از انواع تصویر‌سازی‌ها و ویدئوها بهره ببرید.

روش جمع آوری لید #03: از رنگ‌ها نترسید!

در عین اینکه تلاش می‌کنید رنگ‌های پس‌زمینه را ساده نگه دارید و لندینگ پیج خود را شلوغ نکنید، نباید از استفاده از رنگ‌های جیغ بترسید. سعی کنید با استفاده‌ی مناسب از رنگ‌ها فرم لید و دکمه‌ی CTA خود را برجسته کنید.

روش جمع آوری لید #04: فقط از یک CTA استفاده کنید.

هرچه لندینگ پیج شما متمرکزتر باشد احتمال اینکه لید بیشتری دریافت کنید نیز بیشتر است. سعی نکنید اهداف و کارهای مختلف را در یک لندینگ پیج بگنجانید. به مخاطب خود تنها یک پیام ارائه کنید و تنها یک درخواست داشته باشید و از دکمه‌های دعوت به اقدام متعدد استفاده نکنید.

روش جمع آوری لید #05: نوار ناوبری را فراموش کنید!

نوار ناوبری یا حتی از آن بدتر لینک خروجی بر روی لندینگ پیج خود قرار ندهید! همه‌ی هدف این است که مخاطب را در صفحه فرود نگه دارید و او را به سمت کاری که می‌خواهید – پر کردن فرم لید – هدایت کنید.

روش جمع آوری لید #06: به کاربران انگیزه بدهید.

چیزی به مخاطب ارائه کنید که برای مخاطب ارزشمند باشد. اگر اطلاعات تماس کاربران را می‌خواهید می‌توانید در ازای آن به آنها یک کتابچه، یک اشتراک رایگان، یک کد تخفیف یا یک فایل مفید – مانند این لندینگ پیج – پیشنهاد کنید.

روش جمع آوری لید #07: فرم لید را کوتاه نگه دارید.

فرم لید خود را مختصر و کوتاه نگه دارید. هدف شما متقاعد کردن کاربران به پر کردن فرم لید است و از این رو پر کردن فرم باید برای کاربران، کاری راحت و سریع باشد نه عملیاتی پیچیده و پرزحمت. شما نیازی به آدرس منزل یا کد ملی کاربران ندارید و تنها به نام و آدرس ایمیل یا شماره‌ی تماس بسنده کنید.

روش جمع آوری لید #08: اعتمادسازی کنید.

با استفاده از آمارها و توصیه‌ نامه‌ها اعتماد کاربران را جلب کنید. امتیاز و نظرات مشتریان را پیشین و فعلی خود را در لندینگ پیجتان قرار دهید و تنها زمانی از صفاتی مانند «بهترین»، «ارزان‌ترین»، «سریع‌ترین» و امثال آن استفاده کنید که بتوانید این ادعا را با ارائه‌ی آمار در همان صفحه فرود اثبات کنید.

روش جمع آوری لید #09: تشکر کنید!

کاربران را ناگهان میان زمین و آسمان رها نکنید! زمانی که هر کاربری فرم لید شما را پر کرد برای او یک صفحه‌ی سپاسگذاری ارسال کنید. این صفحه همچنین باید به کاربران اعلام کند در ادامه باید منتظر چه چیزی باشند. آیا قرار است به آنها ایمیل یا پیامکی ارسال شود یا قرار است دکمه‌ی دانلود یک فایل یا کتابچه را به آنها ارائه کنید؟

روش جمع آوری لید #10: لیدهای خود را به امان خدا رها نکنید!

برای هر کسی که فرم لید را پر کرد ایمیل خوشامدگویی ارسال کنید. ایمیل‌های خوشامدگویی یکی از بهترین نرخ کلیک‌ها را دارند.

روش جمع آوری لید #11: همه چیز را آزمایش کنید.

A/B تست سلاح بزرگ دیجیتال مارکترها در همه‌ جاست. برای بهترین نتایج همه‌ی موارد اساسی را تست کنید: تیتر، تصویرسازی، کپی‌رایتینگ، دکمه‌ی دعوت به اقدام و فرم لید.

نکته‌ی پایانی

لندینگ پیج‌ها از کاربردی‌ترین ابزارها برای گردآوری لید هستند اما جذب و جمع آوری لید یک راه و روش ثابت و همیشگی ندارد؛ با این وجود وقتی از لندینگ پیج‌ها استفاده می‌کنید، رعایت اصول و نکات ساده و در عین حال کلیدیِ بالا می‌تواند در جذب لیدهای بیشتر و با کیفیت‌تر کمک بزرگی به شما بکند.

* منبع: When To Use Landing Pages To Capture & Convert Leads.