نماد سایت لندین | ساخت صفحه فرود | لندینگ پیج ساز

شب یلدای 1401؛ کمپین‌های خود را چطور برگزار کنیم؟

شب یلدای 1401

شب یلدای 1401؛ کمپین‌های خود را چطور برگزار کنیم؟

شب یلدای 1401 به سرعت نزدیک می‌شود و کسب و کارهای بسیاری به این فکر هستند که در شرایط نامطمئن فعلی چطور می‌توانند از پتانسیل‌های این جشن ملی استفاده ببرند. یلدا از قدیمی‌ترین رسوم در میان ایرانیان است و به واسطه‌ی زمان خاص و سمبولیک آن، جایگاهی بسیاری ویژه در میان مردم دارد.

قدمت یلدا به چندین قرن پیش از میلاد مسیح برمی‌گردد. مردمان ایران باستان فعالیت‌ها و زندگی خود بر اساس گردش خورشید و تغییر فصل‌ها قرار می‌دادند و در این میان شب یلدا از جایگاهی منحصر به فرد برخوردار بود. مردم دوران باستان متوجه شده بودند که آخرین روز پاییز، کوتاه‌ترین روز سال است و از آن پس شب‌ها به مرور کوتاه‌تر می‌شوند و طولانی‌تر شدن روزها با خود زایش و فراوانی به همراه می‌آورد؛ از همین رو این شب، «یلدا» به معنای «زایش» نامگذاری شد و  مردم این شب را شب زایش خورشید و آن را نویددهنده‌ی کامیابی اورمزد بر اهریمن و پیروزی نور بر تاریکی می‌دانستند.

شب یلدای 1401 تنها چهارده روز دیگر با ما فاصله دارد و در شرایطی که کسب و کارهای بسیاری طی بیش از 80 روز گذشته دورانی بحرانی را پشت گذاشته‌اند، چشم‌انداز روشنی هم پیش روی خود نمی‌بینند. با تمام اینها کسب و کارها سخت در تلاش‌اند تا ناامید نشوند و به حیات خود ادامه‌ دهند. در حالی که فیلترینگ و سرعت لاک‌پشتی اینترنت و البته حال و هوای جامعه فرصت‌های بسیاری را از کسب و کارهای آنلاین دریغ کرده است، جشن ملی و باستانی یلدا مجالی است که می‌‌تواند کمک بزرگی به کسب و کارها برساند و باید آن را غنیمت شمرد. اما در این شرایط چطور یک کمپین شب یلدا راه‌اندازی کنیم؟

شب یلدای 1401

چالش‌های کمپین شب یلدای 1401

مثل همیشه برای شروع یک کمپین باید سوالاتی اساسی را از خود بپرسید. هدف شما از برگزاری کمپین شب یلدای 1401 چیست؟ چه نوع کمپینی را می‌خواهید یا اساساً می‌توانید برگزار کنید؟ آیا هدف شما فروش بیشتر است یا معرفی بیشتر برندتان؟ آیا خواهان جذب لید هستید یا می‌خواهید لیدهای خود را به خریدار بدل کنید؟ در کمپین‌های شب یلدا معمولاً تمرکز بیشتر کسب و کارها بر افزایش فروش یا تبدیل به لید به خریدار است اما در نهایت هر کسب و کاری باید با توجه به نیازها و پتانسیل خود برای کمپین شب یلدا هدف‌گذاری کند.

در مرحله‌ی بعدی باید محتوای کمپین خود را طراحی کنید. در موقعیتی که فیلترینگ دست و پای کسب و کارها را بسته است، داشتن خلاقیت و طراحی کمپینی منحصر به فرد اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. منحصر به فرد بودن کمپین خود را باید در شعار و عنوانی که برای کمپین و صفحه فرود خود انتخاب می‌کنید به نمایش بگذارید و در عین اینکه حال و هوای یلدا را منتقل می‌کنید باید بتوانید توجه کاربران را نیز به خود جلب کنید. در نوشتن محتوا شناخت مخاطب بسیار کلیدی است و باید بدانید که برای چه مخاطبی تیتر می‌نویسید و عنوان و محتوای صفحه فرود خود را متناسب با سلیقه و روحیات مخاطب هدف خود انتخاب کنید.

در کمپین شب یلدای 1401 تنها یک هدف را دنبال کنید تا هم کار مخاطب را راحت کنید و هم ارزیابی عملکردتان پس از پایان کمپین به شکلی مشخص و دقیق صورت بگیرد. در صفحات فرود خود برای شب یلدای 1401، دکمه‌های دعوت به اقدام متعددی قرار ندهید و سعی کنید همه‌ی توجه و تمرکز مخاطبان را به یک عمل معطوف کنید؛ اگر قصد فروش دارید دیگر نیازی به جذب اطلاعات مخاطب ندارید و اگر قصد جذب لید دارید دیگر به فکر فروش محصولات و خدمات خود نباشید و سعی کنید با ارائه‌ی یک پیشنهاد رایگان و جذاب مخاطبان را نسبت به پر کردن فرم لید تشویق کنید.

چالش مهم دیگری که کسب و کارهای آنلاین این روزها با آن رو به رو هستند، بحث پروموت کمپین‌هاست. در شرایطی که اینستاگرام به عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم در دسترس کسب و کارها در اوضاع کنونی برای فعالیت‌های اینچنینی مناسب نیست، بسیاری از کسب و کارها به کانال‌های بزرگ تلگرامی، ایمیل مارکتینگ و SMS مارکتینگ و تبلیغات کلیکی رو آورده‌اند و به نظر برای شب یلدای 1401 نیز باید همین مسیر را در پیش گرفت.

در شب یلدای 1401 لندین چه کمکی می‌تواند بکند؟

در شرایطی که کسب و کارها به میزان بسیاری زیادی امکان استفاده از بسیاری از کانال‌های ارتباطی و شبکه‌های اجتماعی برای پروموت و معرفی و فروش محصولات و خدمات خود را از دست داده‌اند، می‌توان به عنوان راه حلی ساده و کم‌هزینه برای جایگزینی اینستاگرام و دیگر پلتفرم‌های فروش بر روی لندینگ پیج‌ها حساب باز کرد.

لندین مطابق با انتظارات کاربران خود از سال گذشته پکیج تصویری اختصاصی شب یلدا را به پکیج‌های آماده تصویرسازی‌ خود افزوده است و تا کار مارکترها و طراحان برای ساخت یک لندینگ پیج یلدایی جذاب را راحت کند. البته باید توجه داشت که کمپین شب یلدا تنها به تصویرسازی و طراحی گرافیکی محدود نمی‌شود و یک کمپین واقعی باید هویت شب یلدا را در تمامی وجوه کمپین خود پیاده کند.

یکی از دیگر از امکانات کاربردی و جذاب لندین که می‌تواند برای کمپین‌های فروش و به منظور بالا بردن نرخ تبدیل به شما کمک کند، استفاده از امکان شمارش معکوس است. با طراحی یک لندینگ پیج مناسب می‌توانید از طریق ایمیل مارکتینگ و SMS مارکتینگ مخاطبان بسیاری را به صفحه فرود جذب و سپس آنها را به سمت عمل مورد نظر خود هدایت کنید.

همچنین به رسم سال‌های گذشته لندین برای شب یلدای 1401 نیز کد تخفیف ویژه‌ای در نظر گرفته است و شما می‌توانید با کد yaldagift نسبت به خرید یا تمدید پکیج‌های اشتراک خود اقدام کنید.