نماد سایت لندین | ساخت صفحه فرود | لندینگ پیج ساز

طراحی لندینگ پیج نوروزی؛ بایدها و نبایدها در 6 نکته

لندینگ پیج نوروزی

طراحی لندینگ پیج نوروزی؛ بایدها و نبایدها در 6 نکته

تعطیلات نوروز تنها نزدیک به دو هفته‌ی دیگر از راه می‌رسند و این روزها آخرین فرصت‌ها برای کسب و کارهای آنلاینی که می‌خواهند با راه‌اندازی و پروموت یک کمپین نوروزی، فروش خود در آستانه‌ی سال نو را افزایش دهند. در این پست تصمیم گرفتیم به شش نکته‌ی کلیدی در مورد طراحی لندینگ پیج نوروزی صحبت کنیم؛ در یک صفحه فرود نوروزی چه کارهایی باید انجام داد؟ اشتباهات رایجی که باید از آنها اجتناب کرد چیست؟

بایدهای لندینگ پیج نوروزی در سه نکته

ابتدا به سراغ بایدها رفتیم؛ کارهایی که انجامشان در یک لندینگ پیج مناسبتی و نوروزی نه تنها توصیه می‌شود بلکه ضروری است. تعطیلات عید فرصتی ایده‌آل برای کسب و کارهاست تا با مشتریان خود رابطه‌ای تازه برقرار کنند؛ چه با نشان دادن وفاداری خود به مشتریان وفادار یا متقاعد کردن لیدهایی که در اختیار دارید یا حتی ترغیب مخاطبان و لیدهای جدید، عید نوروز پر از فرصت‌های آشکار و هیجان‌انگیز برای برندهاست.

اما در استراتژی‌های خود برای طراحی یک لندینگ پیج نوروزی چه مواردی را باید در نظر بگیریم؟ در ادامه به سه نکته‌ای اشاره می‌کنیم که برای هر کمپین و صفحه فرود نوروزی نه یک انتخاب بلکه یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است

1. قرار دادن تایمر شمارش معکوس در لندینگ پیج

یکی از بخش‌های همیشگی و حذف‌نشدنی لندینگ پیج‌های مناسبتی و نوروزی، استفاده از تایمرهای شمارش معکوس برای ایجاد حسی از فوریت از مخاطبان است. در آستانه‌ی عید مخاطبان شما مثل همه‌ی افراد جامعه در تکاپوی بسیار هستند و یادآوری اینکه فرصت چندانی تا پایان سال و کمپین شما باقی نمانده تاثیر شگرفی در تصمیم‌گیری آنها برای خرید خواهد داشت.

لندینگ پیج نوروزی

2. بهینه‌سازی لندینگ پیج برای گوشی‌های هوشمند

این از جمله‌ مواردی است که بارها آن را شنیده‌اید اما یادآوری مجدد آن خالی از لطف نیست. هر روز افراد، بیشتر و بیشتر از تلفن‌های همراه خود برای جستجو و خرید آنلاین استفاده می‌کنند بهینه‌سازی لندینگ پیج برای تلفن‌های همراه یکی ضرورت است.

از جمله نکاتی که در طراحی لندینگ پیج نوروزی به شکلی بهینه برای تلفن‌های همراه باید در نظر گرفت، طولانی نبودن صفحه و در دسترس بودن دکمه‌ی اقدام به عمل است. همانقدر که مخاطبان شما علاقه دارند از گوشی خود برای جستجو و خرید استفاده کنند، از اسکرول کردن‌های بی‌پایان و کسالت‌بار فراری‌اند. در عنوان لندینگ پیج نوروزی خود پیام و پیشنهادتان را به شکلی شفاف بیان کنید و دکمه‌ی Call To Action یا دعوت به اقدام خود را در همان بخش ابتدایی قرار دهید تا نرخ پرش مخاطبانی که از طریق تلفن‌های همراه به لندینگ پیج شما می‌آیند را پایین نگه دارید.

فراموش نکنید از امکانات کاربردی لندین در طراحی لندینگ پیج، امکان اتصال سکشن‌های مختلف صفحه فرود به یک دکمه‌ی خاص در همان صفحه است. پس اگر فکر می‌کنید مخاطبان شما نیاز به دریافت اطلاعات و توضیحات بیشتری در مورد محصول یا خدماتی که ارائه می‌دهید هستند، با قرار دادن دکمه‌ای در سکشن اول صفحه با عنوانی مانند «اطلاعات بیشتر» (مانند تصویر زیر) می‌توانید کاربران را به سکشن‌های بعدی ارجاع دهید؛ به این ترتیب مخاطبان تنها با لمس یک دکمه به بخش‌های بعدی می‌روند و زحمت اسکرول کردن را نیز از دوش آنها برمی‌دارید.

3. طراحی فلوی درست برای مسیریابی راحت کاربر

شاید نکته‌ای بدیهی به نظر بیاید اما در عین بدیهی بودن، پیاده‌سازی آن کمی دشوار است. فلو یا جریان درست یعنی مسیری را در لندینگ پیج برای کاربر طراحی کنید که کاربر در آن به راحتی از نقطه‌ی الف به نقطه‌ی ب حرکت کند و در نهایت عمل مورد نظر شما را انجام دهد.

یک فلوی منطقی معمولاً یا سکشن تیتر و توصیف مختصری از کمپین و در واقع ارزشی که قرار است به مخاطب خود ارائه کنید، آغاز می‌شود. در ادامه اگر لازم بود در سکشن بعدی توضیحات تکمیلی را ارائه کنید؛ استفاده از گالری عکس از محصولات نیز می‌تواند تصویر دقیق‌تری از آنچه در انتظار مخاطب را می‌کشد در ذهن او ایجاد کند.

در ادامه نیز مخاطب را به سکشن CTA هدایت کنید، جایی که از او انتظار دارید عمل مورد نظر شما – خرید محصول، تمدید اشتراک، ثبت اطلاعات،… – را انجام دهد. پس از آن می‌توانید برای موارد دیگری مانند سوالات پرتکرار سکشن‌های دیگری اضافه کنید.

نبایدهای لندینگ پیج نوروزی در سه نکته

همیشه در کنار کارهای لازم و ضروری که باید برای رسیدن به هدف انجام شوند، باید از برخی موارد نیز اجتناب کرد. برخی کلیشه‌ها و اشتباهات محاسباتی که دوری از آنها برای موفقیت کمپین اساسی است.

1. همه چیز را خودتان انجام ندهید!

در آستانه‌ی روزهای پایانی سال حجم کارهای شخصی و حرفه‌ای بالاست. کسب و کارها باید در آخرین ماه سال مسائل ریز و درشت بسیار زیادی را مدیریت کنند و در نتیجه زمان و انرژی بسیار زیادی از اعضای تیم هر کسب و کاری صرف امور مختلف می‌شود و در چنین شرایطی تنها احتمال خطا بالا می‌رود.

راه حل این مسئله چندان پیچیده نیست. اگر تیم بزرگی ندارید، بخش‌های مختلف کمپین خود را برون‌سپاری کرده یا از خدمات سرویس‌هایی مانند لندین استفاده کنید. به این ترتیب فرصت فراغت بیشتری نیز برای رصد کردن روند کمپین و ارائه‌ی خدمات پشتیبانی به مشتریان خود در شلوغ‌ترین روزهای سال خواهید داشت.

2. زیادی متفاوت نباشید!

کمپین‌های مناسبتی و به تبع آن لندینگ پیج‌هایی که برای این کمپین‌ها ساخته می‌شوند تقریباً همیشه با مقداری کلیشه در تصویرها، تیترها و کپی‌رایتینگ همراه هستند. از کلیشه‌ها نترسید. نمی‌گوییم برای خلاقیت و متفاوت بودن تلاش نکنید؛ هرگز! اما باید در نظر داشته باشید که مخاطب در یک لندینگ پیج مناسبتی معمولاً انتظار دیدن رنگ‌ها و اِلمان‌های آشنای آن مناسبت خاص را دارد؛ پس منطقی نیست که برای لندینگ پیج نوروزی خود از اصلاً رنگ‌های سبز و قرمز نوروزی یا نشانه‌های آشنای آن مانند سبزه و هفت سین استفاده نکنید.

3. زیادی خوشحال نباشید!

این مورد نیز شاید کمی بدیهی به نظر برسد اما وقتی به کمپین‌ها و تبلیغات برخی برندها و کسب و کارها نگاه کردیم به این نتیجه رسیدیم که شاید آنقدرها هم بدیهی نباشد! جامعه‌ی ما از ماه‌ها پیش در شرایط دشواری به سر می‌برد و افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها و بی‌ثباتی اقتصادی در آستانه‌ی عید نوروز باعث شده تا نوروز امسال حال و هوای همیشگی را نداشته باشد.

در نظر گرفتن این مسئله در کمپین‌های نوروزی از جمله در شعارهای تبلیغاتی و کپی‌رایتینگ صفحات فرودمان باید در دستور کار باشد. البته منظورمان این نیست که برای ایجاد اندکی شور و حال نوروزی تلاش نکنید و لندینگ پیج‌هایی بی رنگ و رو بسازید اما نباید فراموش کرد که گاهی مسئولیت اجتماعی کسب و کارها در همین موارد جزیی اما در عین حال بسیار حساسیت‌برانگیز و کلیدی است که اهمیتی بیشتر از همیشه پیدا می‌کند.

نکته‌ی پایانی

طراحی و ساخت لندینگ پیج پیچیده‌ای نیست اما همیشه در مسیر طراحی یک لندینگ پیج مناسبتی چالش‌هایی وجود دارند که باید نسبت به آنها هشیار بود. حالا که می‌دانیم برخی از این چالش‌ها چه هستند و چطور می‌توان از آنها پرهیز کرد، می‌توانید با اطمینان بیشتری نسبت به طراحی لندینگ پیج نوروزی خود اقدام کنید. برای ساخت صفحه فرود نوروزی توصیه می‌کنیم از پیشنهاد ویژه‌ی لندین برای پکیج‌های سالانه در آستانه‌ی سال نو جا نمانید.