نماد سایت لندین | ساخت صفحه فرود | لندینگ پیج ساز

محتوای تولید کاربر یا User Generated Content چیست؟

محتوای تولید کاربر

محتوای تولید کاربر یا User Generated Content چیست؟

محتولی تولید کاربر یا User Generated Content هر نوع محتوایی است – متن، عکس، ویدئو، نقد، … – که توسط مخاطبان و مشتریان یک برند تولید می‌شود.

تولید محتوای کاربر - UGC

محتوای تولید کاربر یا UGC چیست؟

محتوای تولید کاربر (یا محتوای تولید مصرف‌کننده Consumer Generated Content) محتوایی است اصیل و منحصر به برند که توسط مشتریان و مصرف‌کنندگان تولید و بر روی شبکه‌های اجتماعی یا دیگر کانال‌های بازاریابی منتشر می‌شود. این محتوا می‌تواند از طرف دسته‌های متفاوتی از مخاطبان یا مشتریان یک برند تولید شود که در این بخش به چهار دسته‌ی رایج آن اشاره می‌کنیم.

  • مشتریان

حتماً شما هم یکی از انبوه ویدئوهای آنباکسینگ محصولات دیجیتال و انواع گجت‌ها در شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند یوتیوب، اینستاگرام، تیک‌تاک و دیگر پلتفرم‌های مشابه را دیده‌اید، این یکی از انواع محتوای تولید کاربر است که توسط مشتریان و مصرف‌کنندگان یک برند تولید می‌شوند.

مشتریان معمولاً بهترین دسته از تولیدکنندگان محتوای کاربر هستند و برندها بیش از همه از طریق راه‌های مختلف مشتریان مستقیم خود را به تولید این نوع از محتوا تشویق می‌کنند.

  • وفاداران

وفاداران، هواداران یا وکیل مدافعان برند؛ فارغ از اینکه مشتریان متعهد یک برند را با چه برچسبی خطاب کنیم، آنها عمدتاً مشتاق‌ترین گروه از مشتریان نسبت به محصولات و خدمات یک برند هستند. از آنجایی که وفاداران به برند شور و هیجان بسیاری نسبت به برند و هر آنچه به آن مربوط می‌شود دارند – تنها یک لحظه به هواداران اپل فکر کنید – یکی از بهترین گروه‌ها برای تولید محتوای کاربر و پروموت برند و محصولات آن محسوب می‌شوند.

  • کارمندان

محتوای تولید کارمند یا کارکنان Employee Generated Content نشان‌دهنده‌ی ارزش و داستانی است که پشت هر برند قرار دارند. برای مثال تصاویری که اعضای یک تیم از فعالیت‌های روزانه‌ی خود و محتوایی که به عبارتی پشت صحنه‌ی برند را به نمایش می‌گذارد و نشان می‌دهد افراد چرا و چطور از کار برای آن برند خاص لذت می‌برند، قدرت بالایی در ساخت و تثبیت هویت برند و به نمایش گذاشتن اصالت آن دارد.

  • تولیدکنندگان محتوای UGC

تولیدکننده‌ی محتوای UGC کسی است که محتوای اسپانسرشده اما در عین حال اصیل تولید و از این طریق ویژگی‌های خاص یک محصول یا برند را پروموت می‌کند. نکته‌ی حائز اهمیت این است که نباید تولیدکنندگان محتوای UGC را با اینلوئنسرها اشتباه گرفت؛ تولیدکنندگان محتوا درست مانند اینفلوئنسر با دریافت دستمزد از طرف برندها برای آنها دست به تولید محتوا می‌زنند اما محتوای تولیدی آنها باید مانند محتواهای ارگانیک در فضای وب باشد.

چرا محتوای تولید کاربر مهم است؟

محتوای تولید کاربر می‌تواند در تمامی مراحل سفر خریدار به کار گرفته شود و بر تصمیم‌گیری مخاطب اثر گذاشته و از این طریق نرخ تبدیل را افزایش دهد. محتوای کاربر می‌تواند در پلتفرم‌ها و به شیوه‌های متفاوتی تولید و منتشر شود و این خود امتیاز بزرگی برای تیم مارکتینگ هر برندی است.

* این یادداشت ترجمه‌ای است از: ?What is User-Generated Content.