جذب لید در کمپینها به کمک صفحات فرود | وبینار لندین
در زمانی که کسبوکارها بخش قابل توجهی از بودجۀ تبلیغات خود را به اجرای کمپینهای تبلیغاتی اختصاص میدهند، طبیعی است که یکی از دغدغههای برگزار کنندگان کمپینهای تبلیغاتی جذب لید بیشتر باشد. در این یادداشت میخواهیم نکاتی را بررسی کنیم که به ما کمک میکنند از طریق صفحات فرود بتوانیم از کمپینهای تبلیغاتی خود لید بیشتری گردآوری کنیم.
اجازه دهید قبل از اینکه به سراغ این مسئله برویم که چطور از کمپینهای تبلیغاتی لید بیشتری میشود گرفت، کمی به عقب تر برویم و کمپینهای تبلیغاتی را بررسی کنیم.
کمپین تبلیغاتی چیست؟
کمپین تبلیغاتی مجموعهای از تبلیغات هدفمند و برنامهریزی شده است که در یک بازه زمانی مشخص و از طریق رسانههای مختلف صورت بگیرد. نکات مهمی در بحث کمپینها وجود دارد؛ اما استفاده از استراتژی درست و ابزارهای مناسب دو گام مهم و اساسی در طراحی کمپینهای تبلیغاتی است که حتما باید مورد توجه قرار گیرد.
مثل هر فعالیت بازاریابی دیگری برگزاری کمپینهای تبلیغاتی آمادگی و مقدماتی لازم دارد. اگر شما هم قصد برگزاری کمپینهای تبلیغاتی دارید، قبل از شروع هر فرآیندی نیاز است سوالهای زیر در خصوص کسبوکارتان از شما پرسیده شود:
- هدف شما از برگزاری کمپین چیست؟
- کمپین را برای چه دستهای از مخاطبان خود میخواهید اجرا کنید؟
- مناسبترین بازه زمانی برای کمپین شما کدام است؟
- بودجه مورد نظر شما چقدر است؟
- چه رسانههایی در کمپینهای تبلیغاتی مورد استفاده قرار میگیرند؟
- بهترین نوع کمپین برای کسبوکار شما کدام است؟
هدف کمپین تبلیغاتی چیست؟
مهمترین اصل در کمپینهای تبلیغاتی هدفمند بودن آنهاست، زیرا بدون هدف، کمپینها صرفا چندین فعالیت بازاریابی متنوع محسوب میشوند که خروجی به جز هزینههای بالا ندارند. در چنین شرایطی برگزار نکردن آن بهتر است زیرا پیامد خوبی برای کسبوکارها نخواهند داشت.
ممکن است کمپینهای تبلیغاتی با اهداف متفاوتی اجرا شوند، برخی تنها یک هدف را دنبال میکنند اما اغلب کمپینها برای دنبال کردن بیش از یک هدف طراحی شده است.
برای مثال یکی از اصلیترین اهداف کمپینها جمعآوری لید از کاربران و شناسایی مشتریان راغب است. چند نمونه از هدفهایی که ممکن است در کمپینها دنبال شود به شرح زیر است :
- ایجاد و یا افزایش آگاهی از برند
- افزایش فروش و گسترش سهم بازار
- معرفی یا ترویج خدمت و محصول
- بازیابی مشتریان از دست رفته برند
- تشویق به انجام اولین خرید
- ارتباط با مخاطب
صفحات فرود برای کمپین تبلیغاتی چه اهمیتی دارند؟
صفحه فرود یک صفحه ساده و مستقل از وب سایت است که با یک هدف مشخص ساخته شده است. این صفحه نقش مهمی در کمپینهای تبلیغاتی دارد. کمپینهایی که فضای دیجیتال اجرا میشوند ترافیک دریافتی از کانالهای مختلف خود را به صفحه فرود هدایت میکنند.
صفحات فرود فرصتی است برای اینکه مخاطبان تمرکز کنند و به انجام دادن آن فعالیتی که مد نظر شماست ترغیب شوند.پر کردن فرم جمعآوری لید یکی از اقداماتی است که میتوان از کاربران درخواست کرد، تا در صفحه فرود انجام دهند. به همین دلیل اهمیت اینکه چطور از کمپینهای تبلیغاتی لید بیشتری بگیریم، بالا میرود.
چطور در کمپین تبلیغاتی لید بیشتری بگیریم؟
با افزایش تعداد برگزارکنندگان کمپینهای تبلیغاتی لزوم اجرای درست و هدفمند کمپینها بیشتر از قبل شده تا کسبوکارها بتوانند از این راه مشتریهای بالقوه بیشتری را جذب کنند.
همین بهانهای شد که لندین با جناب شراگیم مرادی مدرس حوزه دیجیتال مارکتینگ همراه شود، تا در وبیناری تحت عنوان “چطور از کمپینهای تبلیغاتی لید بیشتری بگیریم؟” به بحث مهم جمعآوری لید در کمپینهای تبلیغاتی بپردازد.
این وبینار فرصت خوبی برای علاقهمندان به حوزه دیجیتال مارکتینگ، صاحبین کسبوکار و سایر افراد فعال در این حوزه را فراهم کرده تا با آموزش بیشتر بتوانند کمپینهایی با نرخ تبدیل بالا طراحی کرده و در آن کمپینهای تبلیغاتی لید بیشتری را جذب کنند.
ما در این تجربه دو ساعته ابتدا به سراغ چگونگی نحوه انتخاب استراتژی در کمپینهای تبلیغاتی میرویم، ابزارهای پرکاربرد این حوزه را معرفی میکنیم و در نهایت نگاهی به نحوه آنالیز کمپینها خواهیم داشت.