نماد سایت لندین | ساخت صفحه فرود | لندینگ پیج ساز

+10 ایده برای کمپین بازگشت به مدرسه

کمپین بازگشت به مدرسه

+10 ایده برای کمپین بازگشت به مدرسه

تابستان رو به پایان است و تنور کمپین‌های بازگشت به مدرسه کم‌کم داغ می‌شوند. دیگر وقت آن است که اگر کسب‌وکار مرتبطی با فصل مدرسه دارید، آستین‌ها را بالا بزنید و خودتان را برای چند هفتۀ شلوغ آماده کنید. چه مدیر یک مدرسه یا آموزشگاه باشید، یا صاحب یک نوشت‎افزار یا فروشندۀ لوازم ضروری مدرسه و دانشگاه، این بلاگ‌پست می‌تواند ایده‌های بسیاری برای راه‌اندازی یک کمپین موفق تابستانی در اختیارتان قرار دهد.

فصل بازگشت به مدرسه و هیاهوی دوباره

یکی از مهم‌ترین زمان‌های سال، بازگشایی دوبارۀ مدارس و اوج گرفتن تب درس و مدرسه در اواخر تابستان و روزهایی ابتدایی پاییز است. پس از سه ماه تعطیلی و تفریح و استراحت، دانش‌آموزان، دانشجویان و خانواده‌های آن‌ها مجدداً در تکاپوی آماده شدن برای بازگشت به سر کلاس‌های درس هستند. انواع کسب‌وکارها در این زمان از سال سعی می‌کنند محصولات و خدمات مرتبط با فصل مدرسه را پروموت کنند و فروش و سود خود را افزایش دهند. 

چرا کمپین‌های بازگشت به مدرسه اهمیت دارند؟

کمپین بازگشت به مدرسه نقش مهمی در سودآوری کسب‌وکارهای مرتبط دارد؛ از طرفی کسب‌وکارها و برندهایی که از مسئولیت‌های اجتماعی خود آگاه باشند، سعی می‌کنند از این فرصت طلایی برای ایجاد فضایی مثبت و حسی از همبستگی در میان دانش‌آموزان، دانشحویان، معلمین و اساتید ایجاد کنند.

همه عاشق یک شروع دوباره‌ و البته ماجراجویی‌های تازه‌اند و کمتر زمانی از سال مانند بازگشایی دوبارۀ مدارس این دو حس را در دانش‌آموزان و دانشجویان زنده می‌کند. با ایجاد حسی از هیجان و سرخوشی، کمپین بازگشت به مدرسه – یا حداقل آن کمپین‌هایی که کار خود به خوبی انجام دهند! – می‌توانند پس از تابستانی داغ و طولانی شور و حال لازم برای بازگشت به سر کلاس‌ها و یادگیری را در مخاطبان خود ایجاد کنند.

هرچه باشد، هدف نهایی کمپین بازگشت به مدرسه افزایش فروش و سودآوری است و در طرف مقابل دانش‌آموزان و اولیا آن‌ها به دنبال تهیۀ ابزار و لوازم مورد نیاز برای یک شروع بدون کمبود هستند. کمپین بازگشت به مدرسه کمک می‌کنند تا کسب‌وکارهای محلی و آنلاین رونق دوباره‌ای بگیرند.

چطور یک کمپین بازگشت به مدرسه موفق داشته باشیم؟

طراحی یک کمپین بازگشت به مدرسه موفق تمامی عناصر دیگر کمپین‌ها را در خود دارد. چک‌لیست زیر کمک می‌کند تا قدم به قدم بدانید چه مراحلی را برای راه‌اندازی یک کمپین موفق باید پشت سر بگذارید.

یک/ مخاطب هدف خود را شناسایی کنید 

این مرحله همیشه از مراحل اساسی و کلیدی یک کمپین بازگشت به مدرسه است اما در فصل مدارس شاید حتی از دیگر زمان‌ها نیز مهم‌تر و کلیدی‌تر باشد. مخاطب هدف خود را به خوبی و به دقت شناسایی کنید. طراحی یک پرسونای خریدار برای کمپین بازگشت به مدرسه می‌تواند در موفقیت کمپین نقشی حیاتی بازی کند.

مخاطب هدف شما دختر است یا پسر؟ در کدام مقطع تحصیلی است؟ خواهر و برادری هم دارد؟ شغل والدین او چیست؟ چطور ممکن است از کمپین شما باخبر شود؟ خود دانش‌آموز را هدف گرفته‌اید یا والدین او را؟ شاید هم هردوی آن‌ها را؟ مخاطب شما چه نیازهایی دارد؟ سوال‌هایی که می‌توان برای طراحی پرسونای خریدار یک کمپین بازگشت به مدرسه ساخت بسیار زیادند و انجام تحقیقات و بررسی وضعیت بازار می‌تواند در این فرایند راهگشا باشد.

دو/ هدف خود را به شکلی شفاف تعیین کنید

برای کمپین خود اهدافی مشخص و قابل اندازه‌گیری تعیین کنید. شاید این جمله را بتوان به معلمین، مدیران و دانش‌آموزان و والدین آنها برای داشتن یک سال تحصیلی موفق نیز گفت! آیا هدف کمپین بازگشت به مدرسه شما فروش محصولات است یا بالا بردن نرخ تبدیل و ثبت نام؟ پاسخ به این سوال می‌تواند تعیین کند که شما به لندینگ پیج احتیاج دارید یا به صفحه فروش.

سه/ پیامی شفاف بنویسید

نوشتن تیتر و پیامی شفاف برای یک لندینگ پیج بازگشت به مدرسه کار دشواری است. نیفتادن به دام کلیشه‌ها در انتخاب شعار و تیتر یکی از اولین چالش‌های نوشتن محتوای لندینگ پیج بازگشت به مدرسه است.

چهار/ کانال‌های ارتباطی را مشخص کنید

باید از قبل تعیین کرده باشید که از طریق کدام کانال‌ها قرار است با مخاطب هدف خود ارتباط بگیرید. طراحی پرسونای خریدار تا حد زیادی به انجام این مرحله نیز کمک می‌کند. مخاطبان شما بیشتر در کدام فضاهای دیجیتال حضور دارند؟ اینستاگرام یا توییتر؟ یا شاید اهل جستجوگری در گوگل هستند؟ اولویت‌بندی کانال‌های ارتباطی در مصرف بهینۀ هزینه‌ها بسیار اثرگذار خواهد بود.

پنج/ گیمیفیکیشن و بازی‌سازی را از قلم نیندازید

مخاطبان کمپین‌های بازگشت به مدرسه را بدون قشر جوان، نوجوان و کودک تشکیل می‌دهند. طراحی برنامه‌ها و بازی‌هایی که این گروه از مخاطبان و حتی والدین آنها را درگیر و به برند و کمپین شما علاقه‌مند کند، می‌تواند برگ برندۀ کمپین شما باشد. به‌کارگیری بازی‌های سوال و جوابی، انواع گردونه‌های شانس و تحریک حس نوستالژی والدین تنها تعدادی از ایده‌های گیمیفیکیشنی هستند که می‌توان از آن‌ها در کمپین‌ها و لندینگ پیج بازگشت به مدرسه بهره برد. 

شش/ همگام با خریداران پیش بروید

کمپینی که در میانۀ شهریور کلید می‌زنید می‌تواند در پایان تابستان یا هفتۀ آغازین مهرماه سر و شکل متفاوتی به خود گرفته باشد. خوشبختانۀ انعطاف‌پذیر بودن لندینگ پیج‌ها به شما این امکان را می‌دهد که در صورت نیاز و با توجه به ترندهای بازار، پیام یا ویژگی‌های بصری لندینگ پیج خود اصلاح کنید و همگام با سلیقه و خواست خریداران پیش بروید.

+10 ایده برای کمپین بازگشت به مدرسه

حالا رسیدیم به اصل مطلب؛ جایی که سی ایدۀ متفاوت و درجه یک برای ایجاد شور و حالی تازه در مخاطبان و جذب آنها به سوی کسب‌وکارها را فهرست کرده‌ایم. طبیعتاً ایده‌ها هرگز محدود به فهرست زیر نیستند و با توجه به مخاطب هدف، بسیاری ایده‌های متفاوت دیگر نیز می‌توانند به کار گرفته شوند. با این حال فهرست زیر ایده‌های خوبی برای انواع کمپین‌ها و لندینگ پیج‌ها در اختیارمان می‌گذارد.

ایده کمپین بازگشت به مدرسه #01: کمک به دانش‌آموزان کم‌بضاعت

به عنوان فروشنده و صاحبان کسب‌وکاری که در فضای آنلاین به پروموت و فروش محصولات و خدمات خود مشغول هستیم، بد نیست در آستانه‌ی شروع سال تحصیلی جدید، نیم‌نگاهی به دانش‌آموزان و دانشجویانی داشته باشیم که به دلیل مشکلات مالی ممکن است از امکانات کافی و لازم برای تحصیل محروم بمانند.

اختصاص بخشی از درآمد حاصل از کمپین بازگشت به مدرسه خود به این گروه از دانش‌آموزان می‌تواند اقدام انسان‌دوستانه‌ای باشد که وجهۀ خوبی نیز از کسب‌وکار و برند ما در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند.

ایده کمپین بازگشت به مدرسه #02: باندل فروشی

یکی از تاکتیک‌هایی که همیشه در این نوع کمپین‌ها اثربخش است، فروش محصولات به صورت دسته‌بندی یا به عبارتی باندل‌فروشی است. آماده کردن پکیج‌هایی از محصولات پروفروش و متنوعی که می‌دانیم مخاطبان حتماً به سراغ آنها خواهند آمد، می‌تواند کار خریداران را به میزان زیادی راحت کند و تنوع باندل‌ها به فروش بیشتر کمک خواهند کرد.

ایده کمپین بازگشت به مدرسه #03: تخفیف ویژه بر روی محصولات خاص

محصولات خاص در اینجا باید با توجه به مخاطب هدف تعیین شوند. برای مثال اگر دانش‌آموزان دختر مخاطب هدف ما باشند، روپوش مدارس یکی از خریدهای پرتکرار آن‌ها خواهد بود و قرار دادن تخفیفی قابل توجه می‌تواند به جلب توجه و افزایش فروش کمک کند.

ایده کمپین بازگشت به مدرسه #04: همکاری با مدارس و آموزشگاه‌ها

این مورد نیز به نوع فروشگاه و مخاطب هدف بستگی دارد. اما همکاری با موسسه‌ها و مدارس خصوصی می‌تواند فرصت خوبی برای فروش محصولات در تعداد بالا باشد.

ایده کمپین بازگشت به مدرسه #05: گیمیفیکیشن

بازی‌سازی و گیمیفیکیشن همیشه یکی از تاکتیک‌های ثمربخش در این نوع کمپین‌هاست. ابداع و پروموت بازی‌های ساده در لندینگ پیج و صفحات خود در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند نرخ تعامل مخاطبان را بالا برده و به توجه و در نهایت فروش بیشتر کمک کند. همراه کردن این بازی‌سازی با جوایز و هدایای خاص مانند کد تخفیف یا تعیین محصولی خاص به عنوان جایزه به موفق‌تر عمل کردن گیمیفیکیشن ما کمک خواهد کرد.

ایده کمپین بازگشت به مدرسه #06: تشویق به حضور فیزیکی

فروشندگانی که فقط به صورت آنلاین فعالیت نمی‌کنند می‌توانند با قرار دادن برخی مشوق‌ها، مخاطبان را به حضور فیزیکی در فروشگاه دعوت کرده و از این طریق فروش خود را افزایش دهند.

ایده کمپین بازگشت به مدرسه #07: دعوت از دوستان

تشویق مخاطبان به معرفی لندینگ پیج و صفحه فروش ما به دوستان و اطرافیان یکی دیگر از روش‌هایی است که می‌تواند به پروموت کمپین بازگشت به مدرسه ما کمک کند. تعیین کردن برخی مشوق‌ها مانند کد تخفیف برای هر معرفی یکی از تکنیک‌های رایج در این نوع استراتژی است.

ایده کمپین بازگشت به مدرسه 3+: استفاده از شبکه‌های اجتماعی

تقریباً در تمامی موارد قبلی نیز شبکه‌های اجتماعی نقشی جدایی‌ناپذیر خواهند داشت. نمی‌توان کمپینی آنلاین راه‌اندازی کرد اما شبکه‌های اجتماعی را نادیده گرفت. با این حال در این بخش می‌خواهیم تعدادی از ایده‌هایی را بررسی کنیم که کاملاً حول محور شبکه‌های اجتماعی رقم می‌خورند و لندینگ پیج‌ها و صفحات فروش در نقش مکمل آنها عمل می‌کنند.

#هشتگ

انتخابی هشتگی جذاب و دعوت از مخاطبان به استفاده از آن در اکانت‌های شخصی و رصد کردن این هشتگ‌ها و اشارات در فضای سوشال، یکی از شیوه‌های جذاب پروموت کمپین‌های آنلاین است.

چالش مطالعه، نقاشی، خاطره‌نویسی

راه‌اندازی چالش‌هایی متفاوت مانند مطالعه، نقاشی، عکاسی یا خاطره‌نویسی که همراه با جوایزی مشخص و هیجان‌انگیز باشد، راهی متفاوت برای پروموت یک کمپین آنلاین است. انتخاب نوع چالش، نحوه‌ی انجام و جوایز آن طبیعتاً همگی به پرسونای مخاطب و اندازۀ کسب‌وکارمان برمی‌گردد و دست‌مان را شخصی‌سازی کمپین باز می‌گذارد.

محتوای تولید کاربر مورد

تشویق کاربران به اشتراک‌گذاری تصاویر محصولاتی که خریداری کرده‌اند، شیوه‌ای به شدت اثرگذار برای تشویق دیگر مخاطبان به شرکت در کمپین ماست. برای مثال تشویق مخاطبان نوجوان یا حتی جوان دانشجو به اشترا‌ک‌گذاری تصاویر خود به همراه محصولات ما در اولین روز مدرسه یا سر کلاس درس نه تنها به پروموت کمپین که به اعتمادسازی در نزد دیگر مخاطبان نیز اثر خواهد گذاشت.

سوالات پرتکرار برای خلق یک کمپین بازگشت به مدرسه موفق

مهم نیست که کسب‌وکارتان چه اندازه‌ای دارد. حتی مهم نیست اگر کسب‌وکار شما دارای یک مغازه‌ی فیزیکی مانند یک نوشت‌افزار یا کتاب‌فروشی است. به کمک یک لندینگ پیج بازگشت به مدرسه می‌توانید فروش خود در این فصل را به راحتی افزایش دهید و تحت هیچ شرایطی از پتانسیل یک کمپین آنلاین غافل نشوید.

یک/ خرده‌فروشان چطور باید بازاریابی کنند؟

استفاده از تخفیف‌های گسترده به شکل یک حراج بر روی محصولاتی که گران‌تر و در عین حال پرفروش‌تر هستند می‌تواند ایدۀ خوبی برای کسب‌وکارهای خرده‌فروشی باشد.

دو/ چطور می‌توان فروش را به حداکثر رساند؟

ارائۀ قیمت‌های رقابتی، در اختیار شدن محصولات و برند متنوع و گسترده که به مشتریان حق انتخاب بدهد و همچنین فراهم کردن یک فرایند خرید آسان در صفحه فروش یا لندینگ پیج مرتبط می‌تواند نرخ تبدیل را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

سه/ چرا باید برای کمپین خود یک صفحه فرود یا صفحه فروش داشت؟

در غیر این صورت محصولات و خدمات خود را چگونه پروموت می‌کنید؟ در آستانۀ فصل مدارس، رقابت در میان فروشنده‌های آنلاین و حتی آفلاین بالا می‌گیرد و استفاده از روش‌های تازه برای دسترسی به تعداد بیشتری از مخاطبان می‌تواند به سودآوری بیشتر شما کمک کند.

چهار/ چه زمانی کمپین خود را استارت بزنیم؟

همین حالا هم دیر شده است! اگر برای کمپین خود به دنبال طراحی و ساخت یک صفحه فرود یا صفحه فروش هستید، می‌توانید از اشتراک یک هفته‌ای و رایگان لندین استفاده کنید و با همۀ امکاناتی که یک لندینگ پیج یا صفحه فروش در اختیارتان می‌گذارد به صورت دست اول آشنا شوید.

نکتۀ پایانی

ایده‌های کمپین بازگشت به مدرسه کمک می‌کنند تا حس و حالی دلپذیر و دوست‌داشتنی در مخاطب هدف خود ایجاد کنیم. یک کمپین حرفه‌ای لزوماً قرار نیست دست به کارها و اجرای ایده‌های خارق‌العاده بزند. شناخت درست مخاطب و فراهم کردن شرایطی آسان برای خرید و دسترسی به محصولات برای جذب مشتریان و ایجاد حسی خوب در آنها می‌تواند کافی باشد.