A/B تست لندینگ پیج برای بهینه سازی نرخ تبدیل
چطور با استفاده از A/B تست لندینگ پیج مخاطبان بیشتری را به مشتری تبدیل کنیم؟
لندینگ پیجها بخش اساسی اکثر کمپینهای بازاریابی و تبلیغاتی را تشکیل میدهند ، اما مطمئن هستید که صفحات فرود شما برای رسیدن به اهداف خود، به درستی کار میکنند؟ مشاغل بسیار زیادی بعد از ایجاد و نهایی کردن صفحه فرود آنهارا رها میکنند. آنها براساس فرضیات خود، واکنش مخاطب را حدس میزنند و اکثرا اشتباه میکنند.
انجام A/B تست لندینگ پیج، به شما این امکان را میدهد تا ببینید چه نسخهای از صفحه فرود منجر به کلیک بیشتر ، تبدیل بهتر و کاهش نرخ پرش میشود. بهعلاوه، میتوانید در طول چندین آزمایش، لندینگ پیجهای خود را بهینه و اصلاح کنید. به نظر میرسد که کار سختی باشد، اما برای نرخ تبدیل بیشتر، مهم و تاثیر گذار است.
دقیقا مانند یک سیستم، شما به عناصر مختلفی از صفحه فرود خود نیاز دارید تا برای یک هدف مشخص در کنار هم قرار بگیرند. پس باید بدانید کدام یک از این اجزا کار خود را به خوبی انجام میدهد و کدام یک در این سیستم اختلال ایجاد میکند. برای انجام A/B تست لندینگ پیج، ابتدا لازم است تعریف درست را پیدا کنید.
A/B تست لندینگ پیج یا صفحه فرود چیست؟
A/B تست یک روش بهینه سازی لندینگ پیج است که شما عملکرد دو صفحه فرود را مقایسه میکنید – به طور معمول صفحه فرود “A” و صفحه فرود “B” برای دیدن اینکه کدام صفحه میزان بیشتری از نرخ تبدیل را افزایش میدهد.
A/B تست لندینگ پیج ، دو نسخه متفاوت از همان صفحه را مقایسه میکند (جایی که یک عنصر تغییر میکند) تا ببیند کدام نسخه دارای نرخ تبدیل بالاتری است، شاید شما به دنبال متقاعد کردن مصرف کنندگان بالقوه هستید یا امیدوار هستید که آنها خریدی انجام دهند .
برای افزایش نرخ تبدیل دو نوع تست وجود دارد:
- A/B تست لندینگ پیج
معمولاً برای آزمایش دو نوع صفحه فرود متفاوت در برابر یکدیگر استفاده میشود. در این صفحات معمولاً یک عنصر متفاوت هستند. اگر بیش از یک عنصر را آزمایش کنید ، نمیتوانید دقیقاً مطمئن شوید که چه چیزی باعث پیشرفت میشود.
- آزمایش چند متغیره
آزمایش چند متغیره تعداد بیشتری از متغیرها را مقایسه میکند، به این معنی که چندین عنصر در یک زمان تغییر میکنند. از آزمون چند متغیره بهتر است برای ارزیابی یک تغییر عمده استفاده شود. برای مثال، از این حالت هنگام تغییر شکل کلی صفحه فرود استفاده میکنیم، سپس برای تنظیم دقیق عناصر، جداگانه از A/B تست استفاده میکنیم.
چرا باید از A/B تست لندینگ پیج استفاده کنیم؟
نرخ تبدیل دلیل اصلی است. اگر نرخ تبدیل بالایی ندارید شاید لازم باشد دعوت به عمل (CTA)، تصاویر یا موارد دیگر را کاملاً تغییر دهید. بسیاری از بازاریابان فکر میکنند مخاطبان خود را میشناسند زیرا در مورد آنها تحقیق کردهاند. اگرچه این موضوع مهم است اما بدون اینکه رفتار آنها را در سایت خود ببینید، نمیتوانید پیشداوری به طور حتمی داشته باشید.
A/B تست لندینگ پیج میتواند میزان فروش را افزایش دهد
A/B تست لندینگ پیج نه تنها باعث افزایش نرخ تبدیل میشود ، بلکه باعث افزایش فروش نیز میشود. وقتی نسخه مناسب برای لندینگ پیج خود را شناسایی کنید و صفحه فرود بهینه داشته باشید، پیام شما بهتر به مخاطب منتقل میشود و آنها را به تصمیم گیری سریعتر برای خرید هدایت میکند.
هرگونه ترفندی که بتواند بازدید کنندگان شما را به سمت هدف شما هدایت کند نتیجه کار شما را بهبود میبخشد. به عنوان مثال ، به جای اینکه منتظر باشید که چهار یا پنج بار با کسب و کار شما تماس بگیرند، آنها ممکن است فقط پس از دو مرحله تماس خرید کنند.
با استفاده از A/B تست لندینگ پیج میتوانید تعامل بیشتری داشته باشید
برخلاف نظر رایج، صفحات فرود فقط برای تبدیل و فروش نیست. شما میخواهید بازدید کنندگان را با CTA به سمت هدف خود هدایت کنید، اما حتی اگر این کار را نکنند ، صفحه فرود شما میتواند وسیلهای برای انتشار پیام شما باشد.
اگر یک صفحه فرود با بازدیدکننده ای که هنوز آماده خرید نیست “صحبت” کند و ارتباط برقرار کند، ممکن است شما را در شبکه اجتماعی دنبال کند یا آخرین پستهای وبلاگ شما را بررسی کند. صرف اینکه خریدار در حال حاضر خرید نمیکند به این معنی نیست که بعداً برنمی گردد.
چگونه میتوان A/B تست لندینگ پیج را انجام داد؟
اولین مرحله برای A/B تست و بهینه سازی لندینگ پیج، داشتن دو نسخه مختلف از صفحه فرود خود است، اما دقت داشته باشید، جدا کردن دقیق اینکه چه چیزی را تغییر دهید و آزمایش کنید، مهم است. به طور معمول، بهترین تستهای لندینگ پیج بر روی عناصری متمرکز هستند که مستقیماً روی تبدیل ها تأثیر می گذارند. پیشنهاد میکنیم برای بهینه سازی صفحه فرود خود با استفاده از A/B تست این موارد را در نظر بگیرید.
پیشنهاد
هر صفحه فرود نیاز به یک پیشنهاد دارد. شما به بازدیدکنندگان خود چه پیشنهادی میدهید؟ چندین پیشنهاد را در زمانهای مختلف آزمایش کنید. آنچه مخاطب شما بیشتر از همه میخواهد را دریابید ، سپس آن را برای بهینه سازی لندینگ پیج خود اجرا کنید.
عنوان
حتی در دنیای تصویر محور امروز عنوان و متن همچنان مهم است. آیا عنوان شما توجه بازدیدکنندگان شما را جلب میکند آیا تغییر یک کلمه، اندازه یا محل قرارگیری تفاوتی در نرخ تبدیل دارد؟
محتوا
آیا از واژهها یا عبارات مناسب برای درگیر کردن بازدیدکنندگان خود استفاده میکنید؟ با عنوان شروع کنید؛ سپس از طریق ویژگیها، مزایا و موارد دیگر، محتوای خود درا تست کنید.
دعوت به عمل
آیا افراد روی دکمهی دعوت به عمل (CTA) کلیک می کنند؟ اگر نحوه آدرس دهی به بازدیدکنندگان یا متن را تغییر دهید چه اتفاقی می افتد؟ در مورد رنگ دکمه و محل قرارگیری آن چطور؟
می توانید چندین نکته را در CTA آزمایش کنید تا صفحه فرود بهینه شده داشته باشید:
- رنگ زمینه و قلم
- سبک و اندازه قلم
- متن CTA
- موقعیت CTA در صفحه
فرم ثبت نام
فرمهای کوتاهتر معمولاً موثرتر هستند، آیا افزودن یا حذف قسمت فرم به تبدیل کمک میکند؟
تصاویر و ویدئوها
بیایید این واقعیت را بپذیریم: نیازی نیست که صفحه فرود را پر از ویدیوها و تصاویر مختلف کنیم بسیاری از صفحات فرود بسیار مناسب صفحات مینیمالیستی با تصاویر کم و فضای سفید زیاد هستند. تصاویر و ویدیوها میتوانند باعث جلب توجه و حواس پرتی شوند.
یکی از آزمایشات صفحه فرود شما میتواند حذف تصاویر و فیلم از صفحه فرود شما و آزمایش آن در برابر نسخه موجود باشد. با توجه به صفحه فرود خودتان در صورت لزوم تصاویر و ودیوها را اضافه یا کم کنید تا لندینگ پیج خودتان را بهینه کنید .
چیدمان
با قرار دادن متن در سمت چپ تصویر اصلی خود در یک نسخه و در نسخه دیگر در سمت دیگر ، میتوانید صفحه فرود خود را تست کنید. به نظر میرسد این تغییرات ساده است ، اما میتواند تأثیر زیادی داشته باشد. با چیدمان نسخه در صفحه نیز بازی کنید. آیا با مزایا یا ویژگی ها شروع میکنید؟ از ویژگیها به صورت تایتل صحبت میکنید یا پاراگراف؟
برای بهینه سازی A/B تست لندینگ پیج، نکات زیر را در نظر بگیرید
رفتار کاربر را درک کنید تا تصمیم بگیرید که ابتدا باید چه چیزی را آزمایش کنید. درک رفتار بازدیدکنندگان هنگام ورود به سایت شما میتواند به شما کمک کند. در ابتدا تصمیم بگیرید چه چیزی را برای A/B تست نیاز دارید. چه لینک هایی بیشترین کلیک را به خود جذب می کنند؟ چند درصد از بازدید کنندگان شما با فرمهای سایت شما درگیر میشوند؟
بدانید که چه مدت باید A/B تست را اجرا کنید
شما نمی خواهید بر اساس رفتار یک بازدید کننده ، تصمیمات دائمی بگیرید. درعوض ، شما می خواهید اطلاعات زیادی را از مخاطبان خود جمع آوری کنید تا بتوانید تصمیماتی بگیرید که در بین مخاطبان شما مناسب باشد. ودر آخر نیز برای تجزیه و تحلیل نتایج A/B تست، زمان زیادی صرف کنید تا به بهترین شکل صفحات فرود خود را بهینه کنید.
تجارت یک فضای کاملا رقابتی است. هر چقدر محصولات و خدمات منحصر به فرد باشد ، دارای رقابت است و A/B تست در صفحات فرود ، مزیت رقابتی به شما میدهد. همچنین در نظر داشته باشید، برخی از A/B تستها ممکن است تفاوتهای چشمگیری را نشان دهند ، در حالی که ممکن است برخی دیگر کم و بیش یکسان شوند.