افزایش نرخ کلیک ایمیل مارکتینگ برای هدایت به لندینگ پیج
ایمیل مارکتینگ از جمله اقدامات رایج به منظور جذب ترافیک بیشتر در لندینگ پیجهاست. میانگین نرخ کلیک در ایمیل، حدود ۲.۵ درصد است.اما در برخی از کسب و کارها، به بیش از ۵ درصد نرخ کلیک میرسند! بیشتر از دو برابر متوسط، به نظر شما علت موفقیت این کسب و کارها چیست؟ علتهای زیادی وجود دارد ، اما برای اکثر برندها استفاده از استراتژیهای هوشمند طراحی ایمیل و ایجاد به روز رسانی مداوم و…، میتواند علت این موضوع باشد.در این پست، قصد داریم پیشنهادهایی را در مورد چگونگی افزایش نرخ کلیک ایمیل با شما به اشتراک بگذاریم تا با ایده گرفتن و اجرای آنها میانگین نرخ کلیک ایمیل خود را افزایش دهید؛ پس همراه ما باشید.
۱.در ایمیل مارکتینگ با تعیین هدف مشخص برای هر ایمیل شروع کنید
تجربه نشان میدهد که هر ایمیل باید هدف خاصی در پشت خود داشته باشد. شاید شما میخواهید خدمت جدیدی را که به تازگی راه اندازی کرده اید معرفی کنید. شاید می خواهید به مشترکان اطلاع دهید که در حال فروش محصولی هستید که آنها می توانند این محصول خاص را با مدت زمان محدود با تخفیف خریداری کنند. یا شاید فقط می خواهید ترافیک بیشتری به وب سایت خود برسانید. به هر حال ، باید بدانید که هدف دقیقاً چیست، زیرا این کار “برقراری ارتباط را آسان میکند تا بتوانید پیام خود را با صدای بلند و واضح به مخاطب خود انتقال دهید”. با دانستن هدف، شما دقیقاً میدانید روی چه چیزی تمرکز کنید. همچنین، خوانندگان کمتر گمراه میشوند و احتمالاً پیام شما را بهتر درک خواهند کرد.
۲.در ایمیل مارکتینگ تا جایی که میتوانید از شخصی سازی و تقسیم بندی ایمیل استفاده کنید.
شناخت مخاطب و سلایق آن ممکن است کار زمانبر و سختی باشد اما اگر بدانید هر ایمیل را برای چه شخصی و مطابق با چه سلیقهای ارسال میکنید، بینهایت در نرخ تبدیل ایمیل خود تاثیر گذار خواهید بود. به طور مثال: یک ایده این است که محصولات شخصی را بر اساس مواردی مانند رفتار خرید ، خریدهای قبلی و غیره ارائه دهید.
۳.در ایمیل مارکتینگ از تصاویر جذاب استفاده کنید
اگر توجه مخاطبان خود را با تصاویر خیره کننده جلب کنید، به احتمال زیاد آنها با محتوای شما درگیر میشوند و در نهایت روی پیشنهاد شما کلیک می کنند و این موضوع در مورد محتوای ایمیل هم صادق است. تصویر خوب باعث ایجاد تعادل می شود و زیبایی ایجاد می کند. همه چیز با یک تصویر چشمگیر آغاز می شود که توجه مخاطب را جلب می کند و علاقه او را به اندازه کافی جابجا می کند تا ایمیل شما را به دقت مطالعه کند و باعث تعامل بیشتر شود.
۴. در ایمیل مارکتینگ عوامل حواسپرتی را از بین ببرید
هرچه شلوغی کمتر باشد، حواس پرتی مخاطبان کمتر می شود و احتمال انجام عمل مورد نظر شما بیشتر است.بنابراین باید همیشه از مقدار اطلاعاتی که به مخاطب ارائه میدهید آگاه باشید و آنها را در حد ضرورت بیان کنید.
۵.در ایمیل مارکتینگ، ایمیل های خود را برای اسکنرها طراحی کنید!
بیشتر مردم (۷۹ درصد) محتوا را اسکن می کنند، در حالی که فقط ۱۶ درصد آن را کلمه به کلمه می خوانند. “یک مطالعه جدید نشان داده است: کاربران حتی بیشتر از اینکه وب سایتها را بخوانند ، خبرنامههای ایمیل را میخوانند.”این موضوعی است که قطعاً باید هنگام طراحی ایمیل به آن توجه شود. شما باید پیش بینی کنید که بیشتر افراد به جای خواندن تک تک کلمات ، محتوارا اسکن میکنند و به دنبال موارد برجسته می گردند. این موضوع دقیقاً در طراحی ایمیل به چه معناست؟
- یک ایمیل باید به قسمت های مختلفی تقسیم شود
- هر قسمت باید یک عنوان داشته باشد
- در هر قسمت تصویر مربوطه قرار داده شود
- مهمترین پیام ها در اولویت و ترجیحا بالا قرار داده شود
- از فاصله کافی بین هر قسمت استفاده شود
- همچنین از فاصله کافی کلمات استفاده شود (به عنوان مثال فاصله بین تایتلها و متن )
۶. در ایمیل مارکتینگ برای CTAها از دکمه استفاده کنید
انسانها تمایل طبیعی برای کلیک کردن روی دکمهها دارند! اگر دقت کنید هرروز مردم دکمههایی را فشار میدهند ( کنترل از راه دور تلویزیون و حتی پستهای رسانه های اجتماعی که” دوست دارند و…) به این دلیل است که اینکار یک رضایت خاطر یا یک آرامش ذهنی همراه دارد. پس منطقی است که شما از دکمههای CTA در ایمیلهای خود استفاده کنید.
۷. در ایمیل مارکتینگ احساس فوریت ایجاد کنید
دانستن اینکه کالا یا خدماتی به زودی از بین خواهد رفت انگیزه ای قدرتمند است که اغلب مشتریان را وادار به اقدام می کند. به عنوان مثال بگویید که شما در یک محصول خاص تخفیف ارائه می دهید. به صراحت بیان کنید که برای دریافت تخفیف تا پایان روز فرصت دارید با این کار، به نوبه خود ، می توانید نرخ کلیک بالاتری از ایمیل خود انتظار داشته باشید.
نکته پایانی
باز کردن ایمیلهای شما توسط مخاطبان، مهمترین قسمت در کمپین ایمیل مارکتینگ است.اما افزایش نرخ کلیک ایمیل، دومین مورد مهم است. این همان چیزی است که اطمینان میدهد که مخاطبان پیشنهاد شما را بررسی میکنند و به لندینگ پیج شما هدایت شوند.
سرویس ایمیل مارکتینگ نجوا
طراحی ایمیل مانند طراحی لندینگ پیج نیاز به تخصص و مهارت کافی دارد. اگر میخواهید نتیجه بگیرید باید اصول و استانداردهای لازم را رعایت کنید. همانطور که برای ساخت یک لندینگ پیج استاندارد میتوانید از نمونههای آماده در لندین استفاده کنید برای ایمیل مارکتینگ نیز میتوانید از سرویس نجوا به همراه قالبهای متنوع استفاده کنید تا خیلی سریع و راحت یک ایمیل جذاب بفرستید.
نجوا یک ابزار حرفهای و ساده برای طراحی یک ایمیل استاندارد جذاب است که تا بتوانید مخاطبان بیشتری را به سمت هدف مورد نظر خود در ایمیل هدایت کنید.این سرویس متناسب با کاربران ایرانی توسعه داده شده است، نهتنها هزینههای جذب کاربران را کاهش میدهد، بلکه باعث افزایش تعامل هم میشود.
پس همین حالا میتوانید با ابزار نجوا به لیدهای جمعاوری شده خود در لندینگ پیج و یا به مخاطبان خود برای اجرای یک کمپین دیجیتال ایمیل ارسال کنید. بهعلاوه نجوا یک پکیج ایمیل مارکتینگ رایگان نیز دارد که با استفاده از آن میتوانید ماهانه تا سقف ۳۰۰۰ ایمیل بدون محدودیت تعداد مخاطبین ارسال کنید و به همه امکانات پنل حرفهای ایمیل مانند ادیتور Drag & Drop، امکان گروهبندی کاربران، گزارشگیری تحلیلی و … نیز دسترسی داشته باشید.