۱۶ راهکار در چک لیست طراحی لندینگ پیج
همهی ما میتوانیم با این واقعیت موافقت کنیم که وقتی یک چک لیست در دست داریم، انجام کارهای مختلف آسانتر میشود و این موضوع حتی برای لندینگ پیجها نیز صدق می کند. زمانی که نوبت به طراحی لندینگ پیج برای فعالیتهای مختلف بازاریابی می رسد ، یک لیست بررسی لندینگ پیج شامل همهی عناصر اساسی میتواند به شما کمک کند یک لندینگ پیج بهینه سازی شده ایجاد کنید که نرخ تبدیل را افزایش دهد.بنابراین ، با در نظر گرفتن این هدف ، در اینجا یک چک لیست 16 موردی لندینگ پیج وجود دارد که شامل بهترین روشها در طراحی لندینگ پیج برای کسب و کار شما است.
۱. هدف از طراحی لندینگ پیج خود را تعیین کنید
یک لندینگ پیج برای بهدست آوردن یک هدف واحد ایجاد میشود ، اعم از ایجاد لید ، شناسههای ایمیل در ازای دریافت کتاب الکترونیکی یا معرفی برند شما به دیگران.
با تعریف هدف از طراحی لندینگ پیج خود ، می توانید تصور تقریبی از اینکه لندینگ پیج شما چگونه و شامل چه مواردی باشد را در نظر بگیرید
به عنوان مثال ، همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید. هدف از این صفحه فرود جمع آوری اطلاعات بیشتر به منظور ایجاد یک لیست از مشتریان است.
۲. از فضای سفید برای تمیز نگه داشتن چیدمان طرح در طراحی صفحه فرود استفاده کنید
از نظر فنی ، فضای سفید به فضای خالی بین یا اطراف عناصر مختلف طراحی در یک لندینگ پیج اشاره دارد.
به عنوان مثال ، در تصویر زیر نحوه استفاده موثر از فضای سفید کاملاً به تصویر کشیده شده است. هر نماد ، تصویر و فرم تماس با یکدیگر فاصله یا فضای سفید کافی دارند که به هر آیتم کمک می کند تا از بقیه جدا شود و از نظر بصری جذاب تر باشد.
فضای سفید در طراحی لندینگ پیج یک جز ضروری است که نمیتوانید از آن چشم پوشی کنید و در صورت استفاده مناسب، به کاهش آشفتگی و بهبود خوانایی کمک میکند و منجر به بهبود تجربه کاربر می شود و در نتیجه نرخ تبدیل را افزایش مییابد.
۳. طراحی لندینگ پیج خود را برای اندازههای مختلف صفحه بهینه کنید
یک طراحی پاسخگو یکی دیگر از عناصر لازم برای لندینگ پیج است. با بهینه سازی صفحه فرود خود برای اندازههای مختلف صفحه نمایش ، اطمینان حاصل میکنید که برای همه کاربران فارغ از دستگاهی که از آن استفاده می کنند قابل دسترسی است. علاوه بر این ، جدا از افزایش تجربه کاربر تلفن همراه ، یک طراحی خوب به بهبود زمان بارگذاری صفحه و در نتیجه رتبه بندی بالاتر کمک خواهد کرد.
۴. در طراحی لندینگ پیج برای بهبود خوانایی از حروف تایپ خوانا استفاده کنید
تایپوگرافی یکی از ارکان موفقیت آمیز است. متن یا محتوای موجود در طراحی لندینگ پیج نقش مهمی در تبدیل یک لید بالقوه دارد. استفاده از قلمهای خیلی کوچک یا استفاده از سبک فونتهای فانتزی بر خوانایی تأثیر میگذارد. از این رو، هنگام طراحی لندینگ پیج مطمئن شوید که از قلمهایی استفاده میکنید که نه تنها حرفه ای و ظریف هستند بلکه برای خوانایی حتی در وضوح پایین نیز بهینه شده اند. همچنین ، برای شکستن یکنواختی ، می توانید از رنگهای جایگزین برای برجسته کردن متن مانند: عنوان یا تأکید بر متن خاص یا کلمات کلیدی استفاده کنید تا توجه خوانندگان را فوراً جلب کند.
۵. از رنگهای متضاد برای ظاهری پر جنب و جوش استفاده کنید
صفحه فرود جذاب صفحه ای است که به طور مطلوب از رنگهای متضاد به نفع خود استفاده کند. انتخاب طرح رنگی مناسب ، بر .اساس هدف صفحه فرود شما ، نه تنها توجه خوانندگان را جلب میکند بلکه به تقویت تبدیل نیز کمک میکند. بنابراین ، سعی کنید رنگهای متضاد را در صفحه فرود خود قرار دهید تا به آن طراوت و جلوه ای ببخشد. اگر در استفاده از رنگها میخواهید تصویری مثبتی داشته باشید، از بیش از 2 رنگ استفاده نکنید!
۶. یک Call To Action موثر طراحی کنید
به عبارت ساده ، دکمه Call To Action متن یا تصویری است که بازدید کننده را وادار به اقدامی میکند. این یکی از مهمترین قسمتهای یک لندینگ پیج است و دارای هدف خاصی است و به همین ترتیب برای موثر بودن باید عملیاتی باشد.
هنگام طراحی (CTA) ، “ثبت نام” یا “بزن بریم”را امتحان کنید و یا حتی ، سعی کنید توصیفی داشته باشید -“اکنون درخواست کنید” ، “اکنون بخرید” و غیره این به ایجاد احساس فوریت کمک میکند تا مشتریان سریعاً اقدام کنند. می توانید برای CTA خود از رنگ های روشن و فونت های بزرگ استفاده کنید تا از بقیه متن جدا باشد
۷. متن شما باید یک جریان منطقی داشته باشد
مهم است که شما “متن” را در لندینگ پیج واضح و دقیق نگه دارید به یاد داشته باشید که متن شما باید یک نظم منطقی داشته باشد که باعث مطالعه بیشتر شود. به عنوان مثال ، یک نسخه کامل از صفحه فرود با یک عنوان جذاب شروع میشود و به دنبال آن یک عنوان فرعی جذاب ، مزایا ، توصیفات ، فرم جذب و CTA قانع کننده ارائه میشود. وجود این عناصر در صفحه فرود به ایجاد نظم منطقی خواندن کمک میکند. علاوه بر این، با داشتن یک جریان منطقی ، شما نه تنها یک تجربه خواندن برتر را به بازدید کنندگان ارائه میدهید ، بلکه میتوانید آنها را ترغیب کنید که به سرعت اقدام مورد نظر خود را انجام دهند ، که همین موضوع ضمانت شما در افزایش تبدیل است.
۸. یک عنوان جذاب بنویسید
همانطور که در بالا ذکر شد ، برای اینکه بازدید کننده در لندینگ پیج کلیک کند ، باید با بهترین قدم جلو بروید و این کار با انتخاب کردن عنوان شما شروع میشود عنوان یک عامل حیاتی برای صفحه فرود است و به همین ترتیب ، در حالی که طوفان فکری برای عناوین ایجاد میشود، این موارد را در نظر بگیرید: ساده ، منحصر به فرد و با یک نگاه، مزایای آن برجسته باشد به این ترتیب ، مخاطبان شما میتوانند روی یک عنوان مناسب کلیک کنند ، عنوانی که بلافاصله توجه مخاطبان شما را جلب میکند.
۹. برای شفاف سازی، مزیتها را به صورت تیتر وار بیان کنید
به جای استفاده از بخشهای مختلف پاراگراف برای توضیحات طولانی ، از Bullets استفاده کنید تا مزایایی را که فرد میتواند از یک محصول یا خدمات خاص داشته باشد به وضوح بیان کند. Bullets خوانایی را بهبود می بخشد و در عین حال از به هم ریختگی صفحه فرود شما جلوگیری میکند. از این رو ، برای به دست آوردن امتیازات بیشتر ، هنگام طراحی لندینگ پیج خود از این روش استفاده کنید.
۱۰. در طراحی لندینگ پیج لوگوی خود را اضافه کنید
یک لوگو به بازدیدکنندگان کمک می کند تا یک صفحه فرود اصلی را از یک صفحه فرود جعلی تشخیص دهند. ممکن است که بازدید کننده شما را از طریق رسانههای اجتماعی یا سایر سایتهای ارجاع در صفحه وب پیدا کنند ، با افزودن لوگو شرکت به صفحه خود، به اعتماد مشتری کمک خواهید کرد
۱۱. از تصویر یا تصاویر مرتبط و جذاب در طراحی لندینگ پیج استفاده کنید
انتخاب تصاویر و تصاویر مرتبط و جذاب ،به مشتریان کمک میکند تا ارتباط بهتری با یک محصول یا خدمات داشته باشند. بنابراین ، استفاده از تصاویر با کیفیت و وضوح بالا در صفحه لندینگ پیج یکی دیگر از معیارهای مهم چک لیست لندینگ پیج است که بدون آن نمی توانید انجام دهید. علاوه بر این ، برای تأثیرگذاری و ایجاد هویت بصری به صفحه فرود خود ، به جای تصاویر عمومی، از عکسهای واقعی تیم یا محصول و خدمات خود استفاده کنید. این امر به شما کمک می کند تا با مخاطبان خود ارتباط بهتری برقرار کنید و منجر به افزایش اعتماد و تبدیل شود.
۱۲. لینکهای رسانههای اجتماعی را در طراحی لندینگ پیج لحاظ کنید
در عصر دیجیتال ، اگر میخواهید آگاهی از برند را افزایش دهید ، ایجاد یک برند قدرتمند در شبکههای اجتماعی مهم است. برای این منظور ، یکپارچه سازی دکمههای رسانههای اجتماعی در لندینگ پیج شما میتواند علاوه بر افزایش قابلیت مشاهده برای نام تجاری ، به افزایش اعتبار نام تجاری شما نیز کمک کند. علاوه بر این ، می توانید دکمه های اشتراک اجتماعی را به همه صفحات وب خود اضافه کنید – پست های وبلاگ ، ایمیل ها و همچنین صفحات فرود. فقط اطمینان حاصل کنید که آن را به حداقل ممکن برسانید و فقط موارد مهم مانند اینستاگرام ، توییتر ، Google+ و موارد دیگری را که ضروری می دانید اضافه کنید.
۱۳. تست مونیال را در طراحی لندینگ پیج اضافه کنید
مشهور است که نظرات افراد معتبر باعث افزایش اعتبار می شود زیرا افراد بیشتر به توصیههای کاربران موجود اعتماد میکنند.
بنابراین ، هنگام طراحی لندینگ پیج ، تست مونیال مشتری را همراه با تصاویر (در صورت امکان) نمایش دهید ، تا شاهد بهبود بازدید ، فروش و تبدیل باشید.
۱۴. حواس پرتیهای غیر ضروری را در طراحی لندینگ پیج از بین ببرید
حواس پرتیهای غیر ضروری میتواند به صورت اطلاعات بیش از حد (بلوک متن) ، تعداد زیادی لینک قابل کلیک ، CTA نامشخص ، زمینههایی با فرم طولانی یا به سادگی تصویری باشد که با هدف لندینگ پیج ارتباطی ندارد. این اشتباهات کوچک میتواند بر نرخ تبدیل شما تأثیر بگذارد و به همین دلیل ، مهم است که شما حواس پرتیهای غیر ضروری را کاهش دهید تا صفحه فرود خود را بهم نریزید و تجربه کاربری بهتری را به بازدید کنندگان خود ارائه دهید.
۱۵. در طراحی لندینگ پیج فرم دریافت لید را تا جای امکان کوتاه و ساده نگه دارید
جمع آوری لید بهینه شده برای صفحه فرود ضروری است. با این حال ، برای تبدیل بهتر ، باید بتوانید تعادل مناسبی بین آنچه که شما درخواست میکنید در مقابل پیشنهادی که ارائه میدهید ، برقرار کنید. به طور خلاصه ، شما باید از ساده و کوتاه بودن فیلدهای فرم خود اطمینان حاصل کنید. به عنوان مثال ، اگر شما یک موسسه آموزشی هستید ، اطمینان حاصل کنید فیلدهای موجود در فرم تماس با یکدیگر مرتبط و مهم هستند.
۱۶. از A/B تست در طراحی لندینگ پیج استفاده کنید
سرانجام، از آنجا که طراحی نهایی شامل بسیاری از عناصر است ، A/B تست در مورد تغییرات هر یک از عناصر صفحه فرود ، این امکان را به شما میدهد تا موردی که احتمال موفقیت بیشتری دارد را انتخاب کنید. بنابراین، A/B تست در طراحی لندینگ پیج شامل: عنوان ، تصاویر ، CTA ،فیلد فرم و غیره انجام دهید تا یک لندینگ پیج بهینه سازی شده ایجاد کنید که تبدیل شما را به حداکثر برساند و به شما کمک کند بازده بهتری از سرمایه خود کسب کنید.
نکتهی پایانی:
به طور خلاصه ، چک لیست صفحه فرودشانزده موردی فوق برای طراحی لندینگ پیج، روشهای آزمایش شده ای است که به بازاریابان کمک کرده نرخ تبدیل خود را افزایش دهند. با این حال، مهم است که شما عناصر مختلفی را آزمایش کنید تا به یک طراحی مناسب برای کسب و کار خود برسید.