تایمرهای شمارش معکوس لندینگ پیج، راهی برای افزایش نرخ تبدیل
اغلب ما، گرایش به کارهای فوری داریم، به طور مثال: حتی اگر زمان زیادی برای تکمیل یک کار وجود داشته باشد، فشار زمان، باعث میشود ما تمایل بیشتری برای تکمیل آن کار داشته باشیم.
هدف شما برای ساخت صفحه فرود، متقاعد کردن بازدیدکنندگان برای انجام یک کار خاص است.
اما با توجه به میانگین توجه بازدیدکنندگان که معمولا هشت ثانیه است، شما باید تمام سعی خود را کنید تا آنها را در صفحه فرود خود نگه دارید، چه برسد به اینکه آنها را وادار به تبدیل کنید.
تایمر شمارش معکوس در لندینگ پیج به شما کمک می کند تا بازدیدکنندگان خود را سریعتر جذب کنید و می تواند تبدیل شما را تا ۳۰٪ افزایش دهد.
تایمر شمارش معکوس در لندینگ پیج،یک نشانه بصری است که به راحتی دیده میشود و نشان میدهد زمان (به معنای واقعی کلمه) در نهایت پایان پیدا میکند و پیشنهاد شما به زودی منقضی میشود.
قصد داریم در این پست راجع به این موضوع صحبت کنیم که تایمرهای شمارش معکوس چگونه میتوانند به کسب و کارها کمک کنند تا تبدیل های بیشتری داشته باشند، انواع مختلف تایمرها را بررسی میکنیم همچنین خواهیم دید که چگونه با استفاده از لندین، از تایمرهای شمارش معکوس استفاده کنیم.
چه زمانی باید از تایمر شمارش معکوس استفاده کنیم؟
تایمرهای شمارش معکوس صفحه فرود برای کسب و کار شما:
یک تایمر شمارش معکوس می تواند در هر صفحه فرودی که در آن پیشنهادی در یک بازه زمانی خاص، معرفی میشود وجود داشته باشد.
اگر قصد معرفی یک وبینار، یک دوره آنلاین، یک کتاب الکترونیکی، یک تخفیف موقت یا یک محصول را داشته باشید، افزودن یک تایمر شمارش معکوس به صفحه فرود یا لندینگ پیج شما باعث تمایل بیشتر بازدیدکنندگان برای اقدام خواهد شد.
چند نمونه از نحوهی استفاده از تایمرهای شمارش معکوس برای انواع مختلف پیشنهادها را باهم بررسی میکنیم:
خدماتی و آموزشی
تایمرهای شمارش معکوس لندینگ پیج به همان اندازه که برای فروش کار میکنند، برای اضافه کردن تاریخ انقضا ثبت نام در کلاس یا جلسه آموزشی ( مثل وبینار) نیز وسوسه انگیز هستند.
قرعه کشی جایزه
اغلب ما قرعه کشی را دوست داریم چون شانس این را داریم که با هزینه اندک و حتی بدون هزینه برنده شویم. اما اگر به دلایلی تشویق کافی نباشد، یک تایمر شمارش معکوس این واقعیت را نشان می دهد که مسابقه برای همیشه ادامه دار نخواهد بود و فرصت کمی وجود دارد
ایجاد انگیزه برای پیشنهاد جدید
میتوانید از تایمرهای شمارش معکوس لندینگ پیج برای ایجاد کنجکاوی برای پیشنهادات آینده استفاده کنید.
این استراتژی می تواند به خوبی کار کند حتی اگر پیشنهاد آینده به خوبی پیشنهاد اصلی نباشد. فرض کنید قیمت معمولی کالایی که میفروشید ۳۰۰ هزارتومان است و به بازدیدکنندگان اولیهای که از صفحه شما بازدید میکنند، قیمت ویژه ۱۵۰ هزارتومانی را پیشنهاد میکنید.
هنگامی که تایمر اصلی به صفر رسید و پیشنهاد 150 تومانی منقضی شد، میتوانید پیشنهاد دوم را برای دریافت کالای ۲۰۰ هزارتومانی یک بار دیگر برای مدت زمان محدود در نظر بگیرید. موج دوم بازدیدکنندگان ممکن است مثل قبل نباشد اما اگر کاربران بتوانند در قیمت معمولی صرفهجویی کنند، معمولا به پیشنهاد شما جواب مثبت میدهند.
انواع مختلف تایمرهای شمارش معکوس لندینگ پیج
تایمرهای شمارش معکوس لندینگ پیج (صفحه فرود) را میتوانید به چند شکل استفاده کنید:
اولین تایمر که تا یک تاریخ و زمان ثابت شمارش معکوس میکند. این تایمرها برای شرایطی مناسب هستند که در آن شما باید یک محدودیت زمانی ایجاد کنید. به عنوان مثال: “۵ روز مانده به افتتاحیه فروشگاه و شروع تخفیف”.
تایمر شمارش معکوس را میتوانید به شکل دیگری نیز استفاده کنید به طور مثال: مدت زمانی محدودی را برای شروع و پایان تخفیف خود در نظر داشته باشید و اعلام کنید برای خرید این محصول فقط بین یک بازه زمانی مشخص، ( به طور مثال از اول فروردین تا اواسط فرودین) فرصت دارند.
مدت زمان تایمرهای شمارش معکوس لندینگ پیج را چه مدتی تنظیم کنیم؟
به عنوان یک قاعده کلی، اگر بازه زمانی را محدود نگه دارید، تایمر شما تأثیر بهتری بر نرخ تبدیل شما خواهد داشت. این صرفاً به این دلیل است که هر چه مدت طولانیتری احساس کند که باید تصمیم بگیرد، احتمال اینکه در آن لحظه کاربران اقدام را به تعویق بیندازد بیشتر است.
اگر از تایمر استفاده میکنید که بر روی یک مهلت مشخص تنظیم شده است، پیشنهاد میکنیم زمان را تا هفت روز یا کمتر نگه دارید. بازههای زمانی که مدت زمان بیشتری دارند، معمولاً احساس محدودیت ایجاد نمیکنند. اما اگر رویداد یا پیشنهاد شما ماهها در آینده برگزار شود، همچنان میتوانید از تایمرهای شمارش معکوس استفاده کنید.
برای مثال، فرض کنید در حال فروش بلیط برای رویدادی هستید که تا سه ماه دیگر برگزار میشود. میتوانید یک تایمر را از الان تنظیم کنید و در این زمان به کاربران اجازه دهید تا تخفیف ویژهای برای بلیط دریافت کنند.
سپس، پس از اتمام آن مهلت، می توانید تایمر خود را برای هفت روز دیگر تنظیم مجدد کنید و به بازدیدکنندگان تخفیف ویژهای نسبت به بلیط بدهید. می توانید این فرآیند را تا زمان برگزاری رویداد تنظیم کنید.
برای یک فرم جمع آوری لید، که بازدیدکننده اطلاعات خودش را به شما میدهد، یک تایمر پنج تا ده دقیقه ای به اندازه کافی موثر است.
معمولا برای یک تایمر صفحه فروش، یک یا دو روز کافی است تا بازدیدکنندگان در خرید عجله کنند، همواره به این نکته دقت کنید:
معمولاً هر چه هزینه یک محصول یا خدمات بالاتر باشد، باید زمان بیشتری را برای تصمیم گیری در اختیار مشتریان خود قرار دهید.
نحوه تنظیم تایمرهای شمارش معکوس لندینگ پیج در لندین
چطور از تایمرهای شمارش معکوس لندینگ پیج استفاده کنیم؟
به راحتی!
- پس از ثبت نام و ورود به لندین، ساخت صفحه فرود را انتخاب کنید.
- در مرحله بعد، سکشن شمارش معکوس را انتخاب کنید.و همچنین محتوای دلخواه را درج کنید
- متناسب با هویت بصری رنگ و سایز المانها را تغییر دهید.
- زمان شروع رویداد و پایان را مشخص کنید.
- پس از درج سکشنهای انتخابی و دلخواه دیگر، روی ساخت لندینگ پیج کلیک کنید تا تایمر شمارش معکوس برای شما فعال شود.
تایمرهای شمارش معکوس لندینگ پیج، به طور خودکار شروع به شمارش معکوس میکند تا زمانی که به تاریخ و زمانی که شما تعیین کرده اید برسد و سپس صفرها را نمایش میدهد.
نکته مهم
حتما تایمر خود را در مکانی مشخص در صفحه قرار دهید. اگر بازدیدکنندگان نتوانند به راحتی تایمر را ببینند، نرخ تبدیل کم میشود.
وقتی تایمرهای شمارش معکوس لندینگ پیج تمام شد چه کاری باید انجام دهم؟
وقتی تایمر شما به صفر رسید، می توانید آن را در 0:0:0:0 رها کنید، یا بازدیدکنندگان را به صفحه فرود دیگری هدایت کنید، یا حتی اطلاعاتی را که در صفحه نمایش می دهید تغییر دهید یا حتی درنهایت آن سکشن را حذف کنید.
اما اگر میخواهید بازدیدکنندگان را به صفحه دیگری هدایت کنید، مطمئن شوید که برای آنها مشخص است که پیشنهاد به پایان رسیده است و واقعاً آن را از دست دادهاند. علاوه بر این، همیشه میتوانید یک فرم جمعآوری لید در لندینگ پیج «پیشنهاد منقضی شده» خود قرار دهید. به این ترتیب، میتوانید جزئیات بازدیدکنندگان علاقهمند خود را داشته باشید.
چگونه اطمینان پیدا کنیم که تایمر شمارش معکوس روی کسب و کار ما تاثیر گذار است؟
تنها راه برای اطمینان از اینکه تایمر شمارش معکوس شما به افزایش نرخ تبدیل شما کمک می کند، اجرای چند تست A/B است.
دو نسخه از صفحه فرود خود را ایجاد کنید، یکی با تایمر شمارش معکوس لندینگ پیج و دیگری بدون تایمرهای شمارش معکوس لندینگ پیج، و ببینید کدام نسخه بهترین عملکرد را دارد.
ما کاملاً مطمئن هستیم که از نتایج شگفتزده خواهید شد. اما در شرایط نادر، ممکن است متوجه شوید که صفحه فرود بدون تایمر بهتر از نسخهای که دارای تایمر است،بهتر عمل میکند. این اتفاق معمولا برای زمانی است که در تخفیفات یا نوع زمانبندی کمی سخت گیری کردید.
۷ روز رایگان تست کنید و با تایمرهای شمارش معکوس لندینگ پیج شاهد افزایش نرخ تبدیل صفحات خود باشید!