اگر پادکست میسازید یا مثل همه به فکر ساخت پادکست افتادهاید، داشتن یک صفحه اختصاصی برای معرفی و پروموت پادکست باید در دستور کارتان قرار بگیرد؛ در این یادداشت از مزایا و امکاناتی که یک صفحه فرود اختصاصی برای پادکست شما به همراه خواهد داشت صحبت میکنیم.
اغلب اوقات، ما و دوستانمون به دنبال راحت ترین راهها برای به دست آوردن اطلاعات هستیم و تمایل داریم در حین انجام چند کار، دربارهی موضوعات مختلف اطلاعاتی کسب کنیم. به طور مثال: زمان رانندگی در ترافیک، پیاده روی یا حتی آشپزی و انجام کارهای رزمره به پادکست مورد علاقمون گوش کنیم. شاید همین دلیل باعث شده که پادکستها هر روز محبوب و محبوب تر شوند و اپیزودهای مختلفی در رابطه با موضوعات متفاوت در دسترس ما قرار میگیرند.محتوای آموزنده و مرتبط در قالب مناسب، مثل: پادکست منجر به تعامل واقعی با شنوندگان میشود و آنها با گذشت زمان وفادارتر میشوند.
اما اگر پادکستر باشید، قطعا تا الان به این موضوع فکر کردید، بین انبوهی از این اپیزودها چطور میتونم مخاطبان بیشتری رو با پادکست خودم همراه کنم؟!
راههای زیادی برای جذب مخاطبان و تبلیغ پادکست وجود دارد یکی از این راهکارها ساخت لندینگ پیج پادکست شما است.
قبل از اینکه به چگونگی ساخت صفحات فرود پادکست بپردازیم، بیایید با اصول اولیه شروع کنیم و در مورد اینکه چرا برای پادکست، به صفحه فرود نیاز داریم، صحبت کنیم!
چرا به صفحه فرود پادکست، نیاز داریم؟ (لندینگ پیج پادکست)
میتوانید در صفحه فرود پادکست، از مخاطبان خود لید جمعآوری کنید.
صرف نظر از میزان محبوبیت پادکست شما در رسانههای اجتماعی ،داشتن یک لندینگ پیج پادکست بهترین راه برای جمع آوری آدرسهای ایمیل یا شماره تماس و… از افرادی است که واقعاً به پادکست شما علاقهمند هستند. برخی از سازندگان حتی از این تاکتیک برای جمع آوری ایمیل ها قبل از انتشار اولین قسمت پادکست استفاده میکنند ، بنابراین مخاطبان را زودتر از انشار اپیزود پادکست آگاه میکنند.
شاید شما برای هر اپیزود پادکست خود، حامی ویژهای دارید که تخفیف ویژهای برای مخاطبان شما در نظر دارد، با استفاده از لیدهای جمعآوری شده،پیشنهادهای جذابِ حامی پادکست را برای مخاطبان خود ارسال کنید.
با این حال، ارائه چیزی مهم اغلب باعث میشود آنها همراه شما شوند. یک کتاب الکترونیکی رایگان ، گزارش یا قسمت پادکست شما، به شما کمک میکند تا تعداد بیشتری شنونده داشته باشید. با یک صفحه فرود پادکست ، می توانید این موارد را در فضایی منطقی برای مخاطبان خود ایجاد کنید.
مکانی امن و لینک ثابت برای پادکست خود ایجاد کنید.
ایجاد یک صفحه فرود برای پادکست مکانی برای لینک کردن به سرویسهای مختلف پادگیر است که در آن شنوندگان میتوانند پادکست شما را پیدا کنند، به طور مثال شاید شما علاوه بر Cast Box در پادگیر دیگری فعالیت میکنید که در ایران فیلتر نیست.اما مخاطبان شما هنوز این موضوع را نمیدانند.
صفحه فرود را خانه ای برای پادکست خود در نظر بگیرید که در آن آزادی ارائه پادکست خود را دارید، اما در عین حال، اطلاعاتی را که به دنبال آن هستید به شنوندگان بدهید بدون اینکه آنها را با اطلاعات نامربوط بمباران کنید. همچنین این کار میتواند در سئو نیز به شما کمک کند.
صفحه فرودبه دور از سردرگمی بازدیدکنندگان را تشویق به اقدام میکند.
ماهیت استفاده لندینگ پیج پادکست این است که بازدیدکنندگان را وادار به اقدام کند. اگر به وب سایت یا کانال های رسانه های اجتماعی خود تکیه کنید، نتایج یکسانی نخواهید داشت زیرا حواس پرتی های بسیار زیادی وجود دارد.
با داشتن صفحه فرود پادکست، یک فراخوان برای اقدام دارید. هر چقدر هم که افراطی به نظر برسد، دادن فرصت انتخاب یا خروج به بازدیدکنندگان، آنها را مجبور به انتخاب می کند، بنابراین امکان تبدیل بیشتر را افزایش می دهد.
همچنین، این موارد به شما کمک میکند تا یک صفحه فرود پادکست موثر ایجاد کنید.
عنوان
ممکن است یک پادکست عالی با محتوای جالب داشته باشید ، اما اگر تیتر قانع کننده ای نداشته باشید ، تلاش های شما ممکن است پایین بیاید.هدف نهایی شما باید این باشد که بازدیدکنندگان را به شنوندههای وفادار تبدیل کنید.
محتوا
یکی دیگر از اجزای ضروری یک لندینگ پیج پادکست ، محتوای خوب است. به یاد داشته باشید که صفحات فرود نباید متن سنگینی داشته باشند. از پاراگراف های کوتاه و نقاط مهم برای برجسته سازی مهمترین پیامها استفاده کنید.
تصاویر مهم هستند
پادکستها فایل های صوتی هستند ، بنابراین سازندگان اغلب هنگام ساختن صفحه فرود پادکست اهمیت تصاویر را نادیده می گیرند. با این حال، این واقعیت که مغز انسان تصاویر را 60 هزار بار سریعتر از متن پردازش میکند، یکی از دلایلی است که شما نباید از تصاویر جذاب غافل شوید.تصاویری قوی توجهها را به خود جلب میکند و احساسات را برمیانگیزد ، و همچنین میتوانند نرخ تبدیل را نیز افزایش دهند.
فراخوانی برای اقدام(CTA)
آیا میخواهید بازدیدکنندگان را برای عضویت در پادکست خود، انتخاب خبرنامه خود یا ثبت نام برای اطلاع رسانی در هنگام انتشار قسمت بعدی پادکست ترغیب کنید؟ از یک دعوت به عمل قوی استفاده کنید
پادکست را کجا باید گوش داد؟
چهار عنصر قبلی برای هر صفحه فرود “ضروری” است ، اما این عنصر مخصوص صفحه فرود پادکست است: قسمت های خود را در چندین اپهای پادگیر ارائه دهید تا به مخاطبان بیشتری برسید و عادات مختلف مصرف محتوا را برآورده کنید.
از قبل مخاطبان خود را بسازید
به جای اینکه منتظر بمانید تا قسمت اول پخش شود و تبلیغ پادکست خود را شروع کنید، می توانید از یک صفحه فرود برای ایجاد مخاطبان و علاقه مندی آنها به موقع استفاده کنید. به این ترتیب شما یک لیست از شنوندگانی خواهید داشت که مشتاق شنیدن قسمت اول هستند.
از توصیه نامه استفاده کنید
ما معمولا به دنبال تأیید دیگران هستیم تا به ما در تصمیم گیری کمک کند. استفاده از توصیفات در صفحه فرود پادکست شما یک تغییر کوچک است که می تواند تأثیر بسزایی داشته باشد. نکات خوبی را که افراد در مورد پادکست شما در صفحات اجتماعی میگویند، استفاده کنید.
دربارهی خود بنویسید!
پادکست ها ارتباط ایجاد می کنند. شنوندگان با محتوا ارتباط برقرار میکنند ، اما با میزبان نیز ارتباط برقرار می کنند. به همین دلیل است که بخش “درباره میزبان” همیشه ایده خوبی است. به مردم اطلاع دهید علایق شما چیست و چرا پادکست را در ابتدا برای ایجاد ارتباط احساسی با شنوندگان خود راه اندازی کردید ، زیرا این اولین قدم در جهت ایجاد مخاطب وفادار است.
از تصاویر مهمان پادکستهای خود استفاده کنید.
اگر موضوعات اپیزود شما گفتگو محور است، به مخاطبان خود اطلاع دهید تا الان به چه مهمانهایی در باره چه موضوعاتی صحبت کردی و آنها را ترغیب کنید تا به اپیزودهای قبلی گوش دهند.
برای حامی پادکست خود، بخشی در نظر بگیریدبرای تبلیغات بهتر، استفاده از تصویر اسپانسر پادکست خود و چند خط توضیحات در مورد این حامی که هزینه اختصاصی برای اپیزود پادکست شما کرده است، میتواند کسب و کارهای بیشتری را ترغیب کند تا با شما برای اپیزودهای بعدی و بیشتر همکاری کنند.
از کجا شروع کنیم؟ از ابزار لندینگ پیج ساز لندین.