نماد سایت لندین | ساخت صفحه فرود | لندینگ پیج ساز

چند نمونه صفحه فرود موفق که می‌توانید از آنها ایده بگیرید

نمونه صفحه فرود

چند نمونه صفحه فرود موفق که می‌توانید از آنها ایده بگیرید

نمونه صفحه فرود موفق را چگونه می‌توان پیدا کرد؟ جواب ساده است. می‌توانید به پلتفرم‌های آنلاینی مثل لندین مراجعه کنید و نمونه لندینگ پیج موفق را در انواع مختلف ببینید. توجه داشته باشید که فقط دیدن یک صفحه فرود موفق کافی نیست، بلکه باید صفحه را به دقت تحلیل و دلایل موفقیت آن راپیدا کنید. باید بدانید المان‌های اصلی یک صفحه فرود چه هستند و کاربرد آنها چیست. به این ترتیب می‌توانید خیلی راحت رمز موفقیت یک لندینگ پیج را به دست بیاورید و در صفحات فرود خودتان از آن استفاده کنید. در این مقاله همراه با هم چند نمونه لندینگ پیج موفق که در لندین طراحی شده‌اند را بررسی می‌کنیم. ادامه مطلب را از دست ندهید که حسابی ضرر می‌کنید.

صفحات فرود موفق چه المان‌هایی دارند؟

وقتی یک نمونه صفحه فرود موفق را بررسی کنید به چند عنصر مشخص برخورد می‌کنید که نشان می‌دهند علت موفقیت آن صفحه فرود چیست. با کمی دقت می‌توان این المان‌ها را شناخت. کار سختی نیست. فقط کافی است در این مورد مطالعه کنید و صفحه را به دقت زیر ذره‌بین قرار بدهید. باقی کار خودش پیش می‌رود. پیشنهاد می‌کنیم نمونه صفحه فرود موفق برندهای مشهور زیادی را مورد بررسی قرار بدهید و دائم آنها را تحلیل کنید. هر چقدر بیشتر این کار را انجام بدهید، هنگام طراحی صفحه فرود با سرعت و قدرت بیش‌تری عمل می‌کنید. استفاده از چیزهایی که باعث پیشرفت سایر برندها شده نه تنها بد نیست، بلکه یک آسانسور برای رشد کسب و کار شماست. البته این کار یک شرط مهم دارد: «باید حتماً تجربیات موفق دیگران را با موقعیت بیزنس خودتان تطبیق بدهید. تقلید کورکورانه هیچ وقت جواب نمی‌دهد.»

 

نمونه صفحه فرود موفق، صریح و روشن سخن میگوید

در یک نمونه صفحه فرود موفق، عنوان اصلی کاملا مطالعه‌شده انتخاب می‌شود. این عنوان صریح و روشن درباره موضوع صفحه و کسب و کار شما صحبت می‌کند. به شکلی که کاربر با مطالعه آن تشویق می‌شود ادامه محتوای لندینگ پیج را دنبال کند. عنوان باید لب کلام و مزیت رقابتی کسب و کار شما در موضوع مرتبط با صفحه فرودتان را بگوید و درباره پیشنهاد غیرقابل رد کردن شما صحبت کند. پس از عنوان اصلی نوشتن یک لید کوتاه به عنوان شرح تیتر و استفاده از میان‌تیترهای جذاب مهم است.

 

کپیرایتینگ در نگارش متون یک نمونه صفحه فرود موفق نقش مهمی بر عهده دارد

متن اصلی یک نمونه صفحه فرود موفق کاملا حساب شده است. در دنیای امروزی کسی حال و حوصله مطالعه متن‌های طولانی را ندارد. پس اصل ماجرا را ساده و صمیمانه بگویید. از کپی رایتینگ نیز استفاده کنید و متن‌های متقاعدکننده بنویسید.

 

رنگها و المان‌‌های گرافیکی در یک صفحه فرود موفق با کاربر سخن میگویند

در طراحی صفحه فرود موفق از روان‌شناسی رنگ‌ها و ترکیب رنگ‌های متضاد استفاده می‌شود. همچنین فونت‌ها زیبا و خوانا هستند و اندازه مناسبی دارند. آیکون‌های مختلف جهت دسترسی به فرم جمع‌آوری لید، اشتراک‌گذاری لندینگ پیج و بخش‌هایی مثل تماس با ما کاملا در دسترس هستند و مخاطب را تشویق می‌کنند روی آنها کلیک کند.

 

CTAها در یک نمونه صفحه فرود موفق کاملا مجاب‌کننده هستند

در یک صفحه فرود حرفه‌ای دکمه CTA یا call-to-action که در فارسی به آن «دعوت برای اقدام» می‌گوییم اندازه مناسب و متن خلاقانه‌ای دارد. خلاصه کاربر را ترغیب به کلیک روی این دکمه می‌کند.

فرم جمعآوری لید در نمونه صفحه فرود موفق مینیمال و خلاصه است

فرم جمع‌آوری لید در یک نمونه صفحه فرود موفق اطلاعات کمی از مخاطب‌اش بنا بر نوع محصول یا خدمت عرضه شده می‌خواهد، طراحی و چیدمان ستونی دارد، فیلدهایش شسته‌ورفته هستند، سئوالات را از آسان به سخت پیش می‌برد و خیلی پاپیج کاربر نمی‌شود.

در نمونه صفحه فرود موفق از تصاویر و ویدئوهای با کیفیت استفاده میشود

صفحات فرود موفق، مینیمال و خلوت هستند. تصاویر با کیفیت و ویدئوهای مناسب نیز بر موفقیت یک لندینگ پیج اثر زیادی دارند.

نمونه صفحات فرود موفق

تا اینجای کار درباره ویژگی‌های صفحه فرود موفق صحبت کردیم. حالا قصد داریم چند نمونه عینی موفق که در لندین طراحی شده‌اند را تحلیل کنیم. با ما همراه باشید.

لندینگ پیج لندین

پلتفرمی که در زمینه ساخت صفحات فرود فعالیت می‌کند حتماً باید خودش یک صفحه فرود موفق و جذاب داشته باشد. برای لندین همین‌طور هم هست. وقتی صفحه فرود لندین را مشاهده می‌کنید، پیش از هر چیز ترکیب رنگ سفید و آبی الهام گرفته از لوگو و رنگ سازمانی این مجموعه جلب توجه می‌کند. تعداد تَب‌ها کم است و واضح و در عین حال ظریف طراحی شده‌اند. تیتر فانتزی، ژورنالی و دلپذیر است. تصویر اصلی گویاست، نوشته‌ها خوانا هستند، آیکون‌های به اشتراک‌گذاری و آدرس فیزیکی در پایین صفحه قابل مشاهده‌اند. نمونه فعالیت‌ها به سادگی در دسترس قرار دارند، فرم جمع‌آوری لید بسیار ساده و خلاصه اما ترغیب‌کننده است و رنگ‌هایی در آن به کار رفته که آدم را ناخودآگاه به فرمانبرداری تشویق می‌کنند. همچنین دکمه‌های CTA اندازه مناسبی دارند و به همه سوال‌هایی که ممکن است برای یک کاربر در زمان ورود به این صفحه فرود پیش بیاید جواب خلاصه می‌دهند.

ساخت صفحه فرود

صفحه فرود وبینار آموزشی و تخصصی برای کسب و کارها

در اسکرول نخست این لندینگ پیج با ترکیب رنگ‌های زرد پرانرژی، سفید خنثی و مشکی استوار روبه‌رو می‌شوید. طرح صفحه ساده و زیباست و در عین حال لب کلام را حتی اگر عنوان را نادیده بگیرید به شما خواهد گفت. یک فنجان کوچک قهوه نشان می‌دهد این وبینار یک موضوع تکلف‌آور نیست بلکه جذاب و سرگرم‌کننده است. یک دفترچه یادداشت کوچک خبر از ارائه اطلاعات مهمی در این وبینار می‌دهد که نیاز دارید آنها را یادداشت کنید. لوگوی اسپانسرهای بزرگ این وبینار نیز به آن اعتبار می‌دهد. متن‌ها کوتاه هستند. مراحل با استفاده از آیکون‌های جذاب به صورت منظم و ساده دیده می‌شوند. از تصویر یک شخص برای ارتباط بهتر استفاده شده و یک ویدئو با فرمت مناسب در صفحه وجود دارد. آدرس و آیکون‌های اشتراک‌گذاری به همراه دکمه‌های CTA همه درست همان چیزی هستند که باید باشند.

لندینگ پیج نوین هاب برای زمانبندی محتوای شبکههای اجتماعی در شب یلدا

این صفحه فرود، نمونه‌ای ایده‌آل از یک صفحه فرود موفق است. خلوت و مینیمال، گزیده، کم‌متن، بهره‌مند از نظرات مشتریان، دکمه CTA ترغیب‌کننده به دریافت اشتراک رایگان به عنوان یک پیشنهاد غیرقابل رد کردن و تصویرپردازی مدرن و در عین حال کلاسیک از ویژگی‌های مثبت این نمونه صفحه فرود موفق هستند. وقتی به پایان صفحه می‌رسید نیز رنگ قرمز اناری به نیکی حال و هوای شب یلدا را یادآوری می‌کند و حس دلچسبی در کاربر به وجود می‌آورد.

صفحه فرود تراول شما را ترغیب به سفر میکند

وقتی این صفحه فرود را باز می‌کنید بدون معطلی به یاد لذت سفر خواهید افتاد. آیکون‌ها نیز همه گویا هستند. متون گزیده، CTAهای صمیمی و به‌جا، گالری تصاویر زیبا، معرفی مزیت‌های رقابتی، فرم خلاصه جمع‌آوری لید و اطلاعات کامل دفتر فیزیکی و تماس با مجموعه کاملا سر جای خودشان نشسته‌اند. اما نقطه قوت اصلی این نمونه صفحه فرود موفق را باید انتخاب تصاویر جذاب دانست. با مشاهده این صفحه هوس می‌کنید به مسافرت بروید. نه برای تعطیلات نوروز و تابستان یا آخر هفته، بلکه همین فردا یا اصلا همین امروز. این صفحه به خوبی کاربری که در محیط شغلی‌اش در حال مشاهده آن است را مجاب می‌کند فرم مرخصی را پر کند و از همان‌جا مستقیم به سفر برود.

صفحه فرود کیکِ خونه

این یک نمونه لندینگ پیج موفق است. استفاده به‌جا از تصاویر محصولات و CTAهای صمیمانه بسیار دقیق در این نمونه صفحه فرود موفق دیده می‌شوند. تا جایی که با مشاهده آنها سریع موس را به سمت‌شان حرکت می‌دهید. متن‌ها صمیمانه و کوتاه هستند، مزیت‌های رقابتی در قالب گرافیکی و خلاصه دیده می‌شوند و از همه المان‌ها برای ایجاد حس هم‌دلی با کاربر به خوبی استفاده شده است. کیک خونه در طراحی صفحه فرودش تلاش کرده فاصله بین کسب و کار و مخاطب‌اش را حذف کند. اگر انصاف به خرج بدهیم در این راه موفق هم بوده. از همان ابتدا صحبت از تولد کیکِ خونه می‌شود و کاربر با مطالعه عنوان و شرح کوتاه آن فکر می‌کند «کیک خونه» یک شخصیت مستقل است.  

لندینگ پیج جشنواره نوروزی اسپید

در این صفحه ابتدا محیطی ساده و پرسش‌برانگیز در برابر خود می‌بینید. سپس با اسکرول صفحه به اطلاعات کافی دست می‌یابید و در نهایت با قیمت بسته‌ها مواجه می‌شوید. همه چیز ساده و مرتب چیده شده تا شما را به یک فرم جمع آوری لید ستونی برسانند. برای هر پیشنهادی یک CTA دیده می‌شود و کاربر هر جا تصمیم به اقدام بگیرد شرایط برایش آماده است. مراحل خرید به سادگی هر چه تمام‌تر نمایش داده شده و مشتریان معرفی شده‌اند. در این صفحه فرود همه عناصر برای سرعت دادن به روند تبدیل کاربر به مشتری بالقوه، نهایی و وفادار طراحی شده‌اند. اگر به باکس‌ها و تیتر آنها دقت کنید می‌فهمید اسپید گام به گام تا تبدیل شدن به مشتری شما را همراهی می‌کند و تنهایتان نمی‌گذارد. موضوعی که شاید برای همه کسب و کارها جواب ندهد اما برای مجموعه اسپید انتخاب خوبی است.

صفحه فرود نوین هاب با موضوع بلک فرایدی

در این صفحه تایپوگرافی جمعه سیاه همه داستان را برایتان توضیح می‌دهد و عنوان جذاب است. با استفاده به موقع از ویدئو ارتباط مناسبی با مخاطب برقرار می‌شود و CTA یک پیشنهاد مناسب دارد: «خرید اشتراک 2 برابر!» همچنین نوین هاب به بهترین شکل از تکنیک «محدود کردن زمان» کمک گرفته. روایت اختصاصی نوین هاب از جمعه سیاه در این لندینگ پیج موفق کاملا مشخص است. درست مانند نمونه قبلی که مربوط به شب یلدا و مشکل به اشتراک‌گذاری پست‌های شبکه‌های اجتماعی در این شب شلوغ بود. نوین هاب هوشمندانه بر شرح خدمت‌اش متمرکز شده تا به کاربر ثابت کند پیشنهاد ویژه‌ای برای او دارد که به حل مشکل‌اش کمک می‌کند.

صفحه فرود هومسا

ترکیب رنگ سبز و عنوان «راحتی رو تجربه کن!» درست کنار هم نشسته‌اند تا صفحه فرود هومسا را به یک نمونه لندینگ پیج موفق تبدیل کنند. متن‌ها، کوتاه و تشویق‌کننده هستند و تصویر اول کاربر را در شرایطی ریلکس قرار می‌دهد. از ویدئو استفاده مناسبی شده و مشخصات مجموعه به طور کامل در دسترس قرار دارند. امکان به اشتراک‌گذاری نیز وجود دارد. CTA با پس‌زمینه سبز و جمله «همین الان رزرو کن!» حجت را بر کاربر تمام می‌کند.

صفحه فرود تریبون

این نمونه صفحه فرود موفق در زمینه انتخاب عنوان‌ها بسیار هوشمندانه عمل کرده است. تیتر اصلی شفاف است و سایر تیترها منطقی و تشویق‌کننده هستند. اعتماد به نفس در این صفحه فرود موج می‌زند و همه عناصر باعث می‌شوند کاربر با پیام صفحه همراه و تبدیل به لید بشود. فرم نیز با تعداد فیلدهای کم و چینش ستونی کاملا ترغیب‌کننده است.

ختم کلام

همه نمونه صفحه فرودهای موفقی که معرفی کردیم توسط پلتفرم لندین ساخته شده‌اند. آن هم بسیار ساده‌تر از آنچه تصورش را بکنید. لندین همه ابزار مورد نیاز برای طراحی یک صفحه فرود استاندارد و موفق را در اختیار شما می‌گذارد. حالا اگر خودتان هم با مطالعه و افزایش شناخت از محصول و خدماتی که ارائه می‌دهید کمی خلاقیت و نوآوری را چاشنی کار کنید، نتیجه فوق‌العاده از آب درمی‌آید. طراحی لندینگ پیج یک علم آمیخته با هنر است. هم نکات فنی را در بر می‌گیرد و هم اصول هنری. هم با روان‌شناسی سر و کار دارد و هم با جامعه‌شناسی. هم بازاریابی در آن دخالت دارد و هم ذوق نویسندگی. همه ما همه این مهارت‌ها را یک‌جا نداریم اما با کمک پلتفرم‌هایی مثل لندین می‌توانیم مهارت خودمان را با سایر مهارت‌های مورد نیاز ترکیب کنیم و یک نمونه صفحه فرود موفق بسازیم. منتظر چه هستی؟ همین الان صفحه فرود  خودت را با سلیقه خودت بساز.