پنج دیدگاه درباره محتوای لندینگ پیج و افزایش نرخ تبدیل – قسمت دوم

پنج دیدگاه درباره محتوای لندینگ پیج و افزایش نرخ تبدیل - قسمت دوم

محتوای لندینگ پیج چه تاثیری در نرخ تبدیل شما دارد ؟ – قسمت دوم

در قسمت قبلی بررسی محتوای لندینگ پیج (پنج دیدگاه محتوایی برای افزایش نرخ تبدیل در لندینگ پیج شما) در مورد تاثیر معرفی محصول یا خدمات در نیم تنه بالایی لندینگ پیج” و “فراخوانی به اقدام (CTA) واضح” در افزایش نرخ تبدیل در لندینگ پیج صحبت کردیم.
در قسمت دوم این مقاله میخواهیم به عوامل بیشتری بپردازیم.

۳. هویت بصری با القای موفقیت 

کلمات جز اصلی سازنده‌ی پیام‌مان هستند اما همه آن نیستند. تصاویر لندینگ پیج‌ نیز پیامی را منتقل می‌کنند. اگر مردم به لندینگ پیج بیایند و تصاویری از ساختمان دفترمان ببینند، احتمالا داریم بخشی از پهنای باند ذهنی آن‌ها را با پیام‌های پوچ هدر می‌دهیم، مگر اینکه هتلی باشیم که صبحانه هم سرو می‌کند. اما حتی در این صورت هم، تصویر سازمان تصویری نیست که من با آن شروع کنم. آن را برای ارتباط بعدی با مخاطب کنار می‌گذارم. ما معتقدیم تصاویر و هویت بصری که احساس رضایت و تجربه لذت بخشی از تعامل با برند شما داشته‌اند، باید در لندینگ پیج شما باشد تا علاوه بر اعتماد برای مخاطب، رضایت خاطر بسازد.
این تصاویر نمایانگر مقصدی عاطفی برای مخاطب هستند که دوست دارند به آن‌ سمت پیش بروند. باید بتوانیم حس سلامتی، بهروزی و رضایتمندی از کاربرد محصول‌مان را نشان دهیم. ساده‌ترین روش انجام این کار نشان دادن مشتری‌های خوشحال است.

۴. تقسیم جریان‌های درآمدی به اجزای کوچک

یکی از مشکلات رایجی که در محتوای لندینگ پیج‌ها وجود دارد این است که باید درباره کاری که انجام می‌دهند به شکلی ساده اطلاع رسانی کنند، اما بدلیل تنوع در جریان‌های درامدی نمی‌دانند از کجا شروع کنند. بعنوان مثال فرض کنید محصول یا خدمت شما در زمینه مشاوره سازمانی است، قیمت گذاری پکیج شما برای سه دسته مخاطب هستند که با یک دیگر تفاوت دارند یک پکیج برای مدیران سازمانها، یک پکیج برای معاونان و پکیج دیگر برای کارمندان سازمان‌ها است. یعنی شما عملا سه محصول یا خدمت ارائه می دهید. اگر شما وضعیت مشابه دارید، اولین چالش شما یافتن پیام ما در جامعی است که در جریان‌های مختلف‌تان را یکی کند.
سعی کنید درمحتوای لندینگ پیج خود بر روی یک نوع مخاطب تمرکز کنید تا بتوانید پیامی متناسب با رفتار و ویژگیهای او از محصولتان ارائه بدهید، در نهایت اگر مجبور شدید دو نوع مخاطب را در یک لندینگ پیج داشته باشید. اگر یک پیام اصلی داشته باشید میتوانید صفحه مورد نظر را تقسیم کنید و هر دسته را به صفحه مورد نظر خودشان هدایت کنید، رمز کار وضوح است. وقتی بخشهای مختلف را به‌وضوح مجزا کنیم و مردم بفهمند چه چیزی را عرضه می‌کنیم. قادر خواهند بود بدون گیج و گم شدن مسیر خود را انتخاب کنند.
نکته مهم این است که هر چقدر مدل‌های درامدی با نوع مخاطب شما همبستگی داشته باشند و تنوع آن زیاد باشد احتمال نرخ تبدیل شما کاهش پیدا می‌کند. 

۵. مختصرگویی

در مرحله اول مردم محتوای لندینگ پیج شما را مطالعه نمی‌کنند. بلکه آن‌ها را اسکن می‌کنند و اگر در نیم‌تای بالای لندینگ پیج‌تان یک پاراگراف نوشته اید، مطمئن باشید کسی به آن توجه نمی‌کند. باید پاراگراف خود را متخصر یا به اصطلاح مانند کد مورس بنویسید. باتوضیحات چند پاراگرافی باورکنید هر چقدر طولانی‌تر باشد مخاطب حوصله خواندن آن را ندارد و به راحتی از آن عبور می‌کند. همین طور که مخاطب به پایین لندینگ پیج اسکرول می‌کند ایرادی ندارد به تدریج جملات بیشتری بخواند. بیشتر منظور تقسیم متناوت محتوا در طول لندینگ پیج است. اگر میخواهید از متن بلند بالایی برای توضیح چیزی استفاده کنید. کافیست یک لینک “بیشتر بخوانید” در پایان جمله قراردهید تا در صورت تمایل آن را باز کنند. با این روش مشتری‌ها را متن باران نمی‌کنید.
برای شروع کافیست محتوای لندینگ پیج خود را بررسی کنید ببنید آیا می توانید نصف کلمات را حذف کنید یا برخی از بخش محتوا متنی را به تصویری تبدیل کنید. اگر امکان دارد پس سریعتر اقدام به عمل کنید. این قانون را فراموش نکنید: هر چه از کلمات کمتری استفاده کنید، احتمال خوانده شدن شان بیشتر می‌شود.
اگر برای شما نرخ تبدیل در لندینگ پیج مهم است و دوست دارید یک لندینگ پیج استاندارد داشته باشید تا در هزینه و زمان خود صرفه جویی کنید، ما کنارتون هستیم؛ کافیه همین حالا درخواست خودتون رو ثبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *