چطور می‌تونم یه لندینگ پیج با لندین بسازم؟ | آموزش ساخت لندینگ پیج

آموزش ساخت لندینگ پیج

چطور می‌تونم یه لندینگ پیج با لندین بسازم؟- آموزش ساخت لندینگ پیج

یک لندینگ پیج در لندین چگونه منتشر می‌شود؟

کافیست به صفحه ثبت نام لندین سر بزنید و ثبت نام کنید. در صفحه ثبت نام لندین به نکته‌ای که باید توجه کنید نام شرکت شماست که به‌عنوان زیر دامنه در لندین ثبت می‌شود. از این به بعد لندینگ‌های شما در آدرس خودتون منتشر می‌شود. البته نباید فراموش کنیم که با قابلیت اتصال لندین شما می‌توانید لندینگ پیج خود را به آدرس دلخواه متصل کنید. نام شرکت رو به زبان انگلیسی باید وارد کنید به‌عنوان مثال: name 
دقت کنید که به‌دلیل استفاده از نام شرکت به‌عنوان زیر دامنه، قبلا کاربر دیگری آدرس شما را ثبت نکرده باشد. درصورتی که شما مالک برندی هستید اما نام شما در لندین ثبت شده است می‌توانید درخواست خود را با کارشناسان پشتیبانی مطرح کنید تا با شما در ارتباط باشند.
پس از ثبت نام در لندین حالا باید ایمیل خود رو تایید کنید برای این‌ کار کافیست به ایمیل خود مراجعه کنید و ایمیلی که ارسال شده تایید کنید. اگر ایمیل مورد نظر در inbox خود پیدا نکردید، به قسمت promotion یا spam های ایمیل خود مراجعه کنید. 
حالا پس از تایید ایمیل به پنل کاربری خود در لندین منتقل می‌شوید. شما در لندین می‌توانید به مدت ۷ روز از پکیج رایگان لندین استفاده کنید و اولین لندینگ پیج خودتون رو رایگان بسازید.
در پنل کاربری خود “ساخت صفحه فرود جدید” را انتخاب کنید و وارد فرآیند ساخت لندینگ پیج خود شوید. ابتدا در مرحله اول دسته‌بندی موضوعی و نوع لندینگ پیج خود را انتخاب می‌کنید متناسب با انتخاب شما در مراحل بعدی پلتفرم لندین سکشن‌ها و پکیج‌های تصویرسازی پیشنهاد می‌دهد.
در مرحله بعدی انتخاب می‌کنید که لندینگ پیج شما شامل چه بخش و سکشن‌هایی باشد.
سکشن هایی همچون : 

 

عنوان (Title)
در قسمت عنوان می‌توانید متنی کوتاه بعنوان مثال اسلوگان لندینگ پیج به همراه بخشی برای زیرعنوان خود وارد کنید.
متن (Text) :
 شما می‌توانید عنوان و متن توضیحات خود را وارد کنید و متناسب با محتوای خود هویت بصری مشخص تعیین کنید از پکیج‌های تصویرسازی آماده استفاده کنید و یا تصویر دلخواه خود را بارگذاری کنید. تصویرسازی‌ها متناسب با موضوع انتخابی و پکیج تصویرسازی که در مراحل قبل انتخاب کردید به شما نمایش داده می‌شود.
 

 

مرحله به مرحله (Step By Step) :
هنگامی که لندینگ پیجی را با هدفی راه اندازی می‌کنید، انتظار دارید مخاطب عمل مورد انتظار شما را انجام دهد. برای اینکه این مسیر برای کاربر شفاف‌تر شود، می‌توانید راهنمای گام به گام برایش تعریف کنید تا نرخ تبدیل شما افزایش یابد.

 

امکانات (Feature) :
در قسمت امکانات می‌توانید ویژگی‌های محصول یا کمپین خود را وارد کنید و آیکون متناسب انتخاب کنید.  از این ویژگی جهت ایجاد شناخت یا افزایش اعتماد مخاطب استفاده کنید.

 

قیمت گذاری (Pricing) :
اگر سرویس، خدمت یا محصولی که ارائه می‌دهید دارای قیمتی مشخص باشد، برای کاربر شفاف‌تر می‌گردد و اعتمادش به شما افزایش می‌یابد، همچنین راحت‌تر به سمت تبدیل شدن به هدف شما قدم بر می‌دارد.

 

توصیه نامه (Testimonial) :
توصیه‌نامه باعث  افزایش اعتماد مخاطبان شما می‌گردد؛  می‌تواند جملاتی از مشتریانی که از محصول یا خدمات شما استفاده کردند باشد و یا افراد تاثیرگذار در آن دسته از مخاطبان شما باشند. 
در مقاله “چطور مشتریان را برای صفحات فرود دسته‌ بندی کنیم؟” می‌توانید مخاطبان خود را برای کمپین خود دسته‌بندی کنید.

 

لوگوها (Logos) :
اگر در کسب و کار خود شرکا کلیدی دارید یا نه مدل کسب و کار شما خدمات به سازمان‌هاست می‌توانید لوگو مشتریان یا شرکا کلیدی خود را در این سکشن درج کنید. هدف از این سکشن ایجاد اعتماد و ساخت جایگاه محصول یا خدمات شما برای مخاطب است.

 

جمع آوری لید (Lead Capture) :
اگر هدف اصلی شما از ساخت لندینگ پیج جمع آوری لید می‌باشد. با استفاده از این سکشن می‌توانید از مشتریان بالقوه یا مخاطبانی که تمایل دارند به مشتری شما تبدیل شوند اطلاعاتی همچون نام ، ایمیل ، شماره تلفن و… متناسب با هدف کمپین خود دریافت کنید و در قسمت مدیریت لیدهای لندین لیدهای جمع آوری شده خود را مشاهده کنید.

 

فراخوانی به اقدام (CTA) :
شما در قسمت فراخوانی به اقدام می‌توانید در بخش‌های مختلف لندینگ پیج مخاطب را به انجام عمل مورد نظری که از کاربر انتظار دارید هدایت کنید. ما در هر لندینگ پیج استاندارد یک هدف باید داشته باشیم. با سکشن فراخوانی به اقدام کاربر را تشویق می‌کنیم که در هر لحظه که مجاب شد عمل مورد انتظار را انجام دهد،  به سمت هدف مورد نظر هدایتش می‌کنیم.

 

رسانه (Media) :
در لندینگ پیج خود می‌توانیم از ویدیو یا اسلایدر تصاویر استفاده کنیم تا درک مخاطب از محصول، خدمات یا کمپین خود را افزایش دهیم.

 

تیم (Team) :
اگر معرفی تیم شما می‌تواند در نرخ تبدیل کمپین را با توجه به اهدافی که تعیین کردید افزایش دهد،  این سکشن برای شما مفید خواهد بود علاوه بر آن اگر در حوزه آموزش فعالیت میکنید یا قصد برگزاری رویدادی را دارید در این سکشن می‌توانید مربیان یا سخنرانان را معرفی کنید.

 

سوالات متداول (FAQ) :
در بیشتر لندینگ پیج ها بعنوان سکشن آخر مورد استفاده قرار می‌گیرد. می‌توانید تمام ابهاماتی که در طول لندینگ پیج برای مخاطب ایجاد شده در بخش سوالات متداول برطرف نمایید. تا مخاطبان بیشتری به سمت عمل مورد انتظار شما هدایت شوند.
پس از انتخاب سکشن‌های مورد نظر هنگامی که گزینه ساختن را انتخاب می‌کنید به راحتی به مرحله بعدی می‌روید که در این مرحله می‌توانید سکشن‌های انتخابی خود را از لحاظ محتوا ویرایش کنید و هر سکشن‌ را متناسب علایق خود مدل‌های مختلف را امتحان کنید و تا به شخصی‌سازی مورد علاقه خود برسید. به هر سکشن می‌توانید ID منحصر به فرد بدهید و سکشن‌ها را به وسیله لینک داخلی صفحه بصورت اسکرول به یک دیگر متصل کنید.
درصورت دلخواه بخش متاتگ تنطیمات تگ‌های مرتبط با سئو، آیکون لندینگ خود و… را تعیین کنید.
در بخش اتصالات جهت دریافت آمار با جزئیات لندینگ پیج خود را به ابزارهای اماری مانند گوگل انالیتیکس متصل کنید. و یا اگر با تگ منیجر کار می‌کنید به راحتی می‌توانید لندینگ پیج خود را متصل کنید. اگر به‌دنبال این هستید که با مشتریان خود در لندینگ پیج خود چت کنید می‌توانید ابزار چت انلاین رایچت را به لندینگ پیج خود متصل کنید.

 

چرا ساخت لندینگ پیج در لندین در چارچوبی محدود می‌باشد و قابلیت درگ اند دراپ ندارد؟
همین طور که می‌دانیم در لندینگ پیج مهم‌ترین نکته نرخ تبدیل لندینگ پیج هست اگر در چارچوب و ساختار دیزاین مشخص و استاندارد نباشد از اندازه‌ها تا جایگاه قرارگیری و… می‌تواند در نرخ تبدیل اثر منفی داشته باشد. ساختار سکشن‌های لندین طوری چیده شده است در یک چارچوب (گایدلاین) شفاف بتوانید بدون دانش فنی ساخت لندینگ پیج استاندارد خود بسازید.

 

در صفحه قیمت گذاری لندین میتونید پکیج خودتون رو انتخاب کنید و ۷ روز رایگان از لندین استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *