طرز کار لندینگ پیج ( Landing Page ) چگونه است؟

طرز کار لندینگ پیج ( Landing Page ) چگونه است؟

طرز کار لندینگ پیج (landing page) چگونه است؟

یک لندینگ پیج (landing page) در کمپین های دیجیتال چگونه کار می‌کند؟

اول بیایید با یک تعریف ساده از لندینگ پیج (landing page) شروع کنیم.
صفحه‌ی فرود یا لندینگ پیج (landing page) یک صفحه‌ی وب است که به شما اجازه می‌دهد اطلاعات یک بازدیدکننده را با استفاده از فرم ثبت lead (که فرم تبدیل نیز نامیده می‌شود) ثبت کنید. یا کاربر را اقدام به عملی کنید مثل ثبت‌نام، دانلود و حتی اطلاع‌رسانی از محصول یا خدمات شما جهت شفاف‌سازی و ساختن بستری برای اعتماد به کاربران هم می‌توان با ساخت یک لندینگ پیج انجام داد.

 

یک لندینگ پیج خوب مخاطبان خاصی را هدف‌گذاری خواهد کرد، مانند ترافیک حاصل از یک کمپین ایمیلی برای تبلیغ یک ایبوک (کتاب الکترونیکی)، یا بازدیدکنندگانی که روی یک تبلیغ pay-per-click (پرداخت به ازای هر کلیک) وبینار شما را تبلیغ می‌کنند.
شما می‌توانید صفحات فرودی بسازید که به بازدیدکنندگان اجازه دهد محتوای پیشنهاد شده توسط شما (ایبوک‌ها، گزارشات، وبینارها و غیره) را دانلود کنند یا به سایر پیشنهاد‌های بازاریابی مانند محصولات آزمایشی، محصولات نمایشی یا برگه‌های تخفیف رایگان برای محصولتان دست یابند.
ایجاد صفحات فرود این امکان را به شما می‌دهد که مخاطب خود را هدف‌گذاری کنید، به آنها پیشنهادات ارزشمند ارائه دهید، و درصد بالاتری از بازدیدکنندگان خود را به لید (سرنخ) تبدیل کنید درحالی‌که همچنین اطلاعاتی راجع به اینکه آنها چه کسانی هستند و چه چیزی باعث تبدیل آنها شده، جمع‌آوری کنید.

“ لید یا سرنخ به اصطلاح به مخاطبانی گفته می‌شود که با خدمت یا محصول شما به تازگی آشنا شده، برای کسب اطلاعات بیشتر می‌خواهند با ما در ارتباط باشند که در صفحات‌ فرود یا لندینگ پیج (landing page) معمولا محلی برای جذب اطلاعات مشتری جهت ارتباط در آینده مانند شماره تلفن ، ایمیل و… قرار می‌دهیم. علاوه بر آن می‌توان در ازای دریافت لید از مخاطبان ایبوک و… بدهید.“

بعنوان مثال :
برای اینکه کامل‌تر متوجه شوید لندینگ‌ پیج‌ها چگونه تبدیل بازدیدکننده به لید را ممکن می‌سازند، اجازه دهید راجع به یک سناریوی فرضی صحبت کنیم که به روشن شدن مسیر ساده تبدیل یک بازدیدکننده به لید بوسیله‌ی لندینگ پیج کمک می‌کند.
فرض کنید یک کسب‌وکار رنگ‌آمیزی حرفه‌ای داریدو خدماتتان شامل انواع کارهای رنگ‌آمیزی حرفه‌ای داخل و خارج ساختمان است. شما یک بازاریاب درون‌گرا (inbound) هستید؛ بنابراین وبلاگی برای کسب‌وکار خود اداره می‌کنید که مقالاتی راجع به نکات و ترفندهای رنگ‌آمیزی در آن می‌نویسید.
همچنین چند پیشنهاد بازاریابی ویژه مانند ایبوک‌های آموزشی درباره رنگ‌آمیزی و مشاوره‌ی رنگ‌آمیزی رایگان و غیرالزام‌آور دارید. اکنون فرض کنیم مثلا یک مادر به دنبال یک نقاش حرفه‌ای برای رنگ‌آمیزی اتاق کودک در راه او می‌گردد، اما اول قدری راجع به طرح‌های رنگ‌آمیزی تحقیق می‌کند.
او به یک پست بلاگ شما با عنوان «۱۰ طرح رنگ‌آمیزی محبوب اتاق کودک برای سال ۲۰۱۲» به عنوان یکی از نتایج جستجوی گوگل می‌رسد و کلیک می‌کند تا آن را بخواند. هنگامی که به آخر صفحه می‌رسد، متوجه گزینه‌ی تماس برای اقدام (Call-to-Action – CTA) می‌شود که اصولا تبلیغی برای یکی از پیشنهادات شما است – یعنی مشاوره‌ی رنگ‌آمیزی رایگان برای کمک به او در خصوص تصمیم‌گیری راجع به اینکه کدام طرح رنگ با توجه به اندازه و نوع اتاق کودک مدنظر او بهترین گزینه است. او با خود فکر می‌کند «این پیشنهاد ارزشمند است» و روی CTA کلیک کرده و از لندینگ پیج بازدید می‌کند که در آنجا می‌تواند برای مشاوره‌ی رایگان ثبت‌نام کند.
لندینگ پیج برخی اطلاعات و جزییات دیگر راجع به آنچه از مشاوره‌ی رایگان نصیب او خواهد شد ارائه می‌دهد تا او را متقاعد کند ارزشش را دارد اطلاعات تماس خود را در فرم تبدیل لندینگ پیج وارد کند تا از این پیشنهاد بهره‌مند شود. او اطلاعات خود را ارسال می‌کند. او حالا به یک لید باارزش برای کسب‌وکار رنگ‌آمیزی شما تبدیل شده که به این طریق به راحتی می‌توانید او را دنبال کنید! علاوه‌براین او می‌خواهد شما او را دنبال کنید. این ماجرا جالب به نظر نمی‌رسد؟
همچنین پیشنهاد می کنیم مقاله ” شش دلیلی که برای کمپین ها نیاز به صفحه فرود دارید! ” را مطالعه کنید.
البته این تنها مسیری نیست که بازدیدکننده با گذر از آن می‌تواند به لید تبدیل شود. علاوه بر جستجو، بازدیدکنندگان می‌توانند سایت شما و صفحات فرود آن را از طریق چند کانال بازاریابی پیدا کنند از جمله ایمیل، رسانه‌های اجتماعی، PPC، ترافیک مستقیم یا ترافیک ارجاعی. بعلاوه آنها می‌توانند لندینگ پیج های شما را از طریق گزینه‌های تماس برای اقدام که آنها را در همه جای وب‌‌سایت خود گذاشته‌اید یا مستقیما بواسطه‌ی به اشتراک‌گذاری لینک به آن لندینگ پیج‌ها در کانال‌های بازاریابی پیدا کنند.
نکته مهم به عنوان یک بازاریاب این است که لندینگ پیج ها را در جایگاه اول بسازید و یافتن آن در بین پیشنهادات بازاریابی متعدد خود را برای مشتریان بالقوه آسان نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *