لندینگ پیج چیست؟ | راهنمای جامع لندینگ پیج
اگر بتوانید تنها با انجام یک کار نرخ بازگشت سرمایه (ROI) خود را افزایش دهید، چه میکردید؟ اگر پاسخ شما «استفاده از لندینگ پیج برای تبدیل لید» است باید بگوییم که با شما موافقیم؛ اما لندینگ پیج چیست؟
پیش از این در آزمایشگاه فرود لندین در مطلب «صفحهی فرود چیست؟» به شش + یک مورد اساسی درباره صفحات فرود و صفحات فرود (از نحوهی طراحی و کپیرایتینگ تا شیوههای ارزیابی و بهینهسازی) پرداختهایم؛ در این یادداشت قصد داریم به برخی دیگر از جزییات مهم دیگر در رابطه با صفحات فرود از جمله انواع آفرها/پیشنهاداتی که میتوانیم ارائه کنیم و برخی مزایای منحصر به فرد آن بپردازیم.
لندینگ پیج چیست و چه استفادهای دارد؟
لندینگ پیج یک صفحهی خاص و مشخص در فضای وب است که در آن میتوانید اطلاعات تماس کاربران را در ازای یک پیشنهاد ارزشمند گردآوری کنید. جمعآوری این اطلاعات از طریق فرمهای جمعآوری لید صورت میگیرند که در آنها معمولاً همیشه باکسهایی برای وارد کردن نام، شمارهی تماس و آدرس ایمیل کاربران وجود دارند.
گردآوری لید برای کسب و کارها مهم است چون بخشی جداییناپذیر از کمپینهای بازاریابی محسوب میشوند. در هر کمپین بازاریابی فارغ از کانالی که برای جلب توجه کاربران استفاده میکنید – شبکههای اجتماعی، تبلیغات، بازاریابی محتوایی – مخاطبان به صورت خودکار به لید بدل نمیشوند!
برای تبدیل کردن مخاطب هدف خود به مشتری بالقوه به صفحه فرودی نیاز دارید که به طور خاص برای آن دسته از مخاطبان و هماهنگ با سلیقهی آنها طراحی شده باشد. در ادامه به مزایای متعدد صفحات فرود و نحوهی بکارگیری آنها برای رسیدن به اهداف مختلف صحبت میکنیم.
لندینگ پیج چیست و چه محتوایی دارد؟
حالا که بهتر میدانیم لندینگ پیج چیست باید وارد جزییات آن شویم. صفحات فرود یک هدف مشخص دارند و آن هم گردآوری لید است اما جذب مخاطبان و دریافت اطلاعات آنها نیازمند ارائهی محتوایی خاص و ارزشمند به هر یک از آنهاست.فهرست زیر تعدادی از رایجترین و بهترین آفرها/پیشنهاداتی است که در صفحات فرود در ازای اطلاعات تماس مخاطبان به آنها ارائه میشود.
- ایبوک
- خبرنامهی ایمیلی
- ثبت نام در دورههای آنلاین
- رویدادها
- اشتراک رایگان
- عضویت در انجمنها
- دانلود اَپ
لندینگ پیج چیست و چه مزایایی دارد؟
صفحات فرود امکانهای بیشماری را برای کمپینهای متفاوت پیش روی دیجیتال مارکترها و صاحبان کسب و کارها قرار میدهد. در فهرست زیر به هفت مورد از برجستهترین موارد آنها اشاره میکنیم.
- افزایش نرخ تبدیل
- کسب اطلاعات پرسونای خریدار
- افزایش شمار مشترکین ایمیل
- قابل آزمایش بودن
- قابل ارزیابی بودن
- مهیا کردن زمینهای برای ارائهی پیشنهاد
- افزایش ارزش برند
لندینگ پیج چیست و چطور ساخته میشود؟
برای ساخت صفحه فرود دو راه دارید؛ آن را از صفر توسط یک برنامهنویس بسازید و طراحی کنید یا با استفاده از سرویسهای لندینگ پیجسازی مانند لندین بدون نیاز به دانش برنامهنویسی یا مهارت طراحی صفحه فرودی مناسب با سلیقهی خود بسازید.
- پیدا کردن یک سرویس لندینگ پیجساز
- استفاده از قالبهای آمادهی لندینگ پیج
- بیان شفاف ارزشی که به مخاطبان ارائه میکنید
لندینگ پیج چیست و چطور بهینهسازی میشود؟
یک لندینگ پیج واقعاً خوب مانند یک دروازهبان حرفهای و کارکشته عمل میکند و هر مخاطبی به سمتش میآید را جذب میکند. صفحه فرودی که میسازید باید دقیقاً متناسب با مخاطب و ترافیکی که جذب میکند باشد؛ اگر در صفحه فرود خود یک ایبوک ارائه میکنید باید این نکته به صورت شفاف در صفحه فرود شما ذکر شود یا حتی بهتر از آن در عنوان اصلی صفحه فرود به آن اشاره شود. به این ترتیب مخاطبان دقیقاً میدانند در ازای چه چیزی اطلاعات تماس خود را در اختیار شما قرار میدهند.
مطمئناً تاکنون درک کردهاید که لندینگ پیج چیست و چطور ساخته میشود؛ حالا اگر میخواهید صفحات فرود خود را بهبود ببخشید و از دستیابی هرچه بهتر به هدف صفحات فرود خود مطمئن شوید پیشنهاد میکنیم در طراحی و ساخت آنها به نکات زیر توجه کنید.
- ناوبری آسان
- امکان اشتراکگذاری
- ارائهی محتوای ارزشمند
- فرم لید مختصر و کپیرایتینگ شفاف
- تمرکز بر روی یک هدف
- رصد کردن و ارزیابی
- بهینهسازی و بهبود مستمر
نکتهی پایانی
گاهی روزها و هفتهها و حتی ماهها برای طراحی و اجرای یک کمپین بازاریابی بینقص و ارائهی ارزشی که برای مخاطب هدف شما جذاب باشد تلاش میکنید؛ با کمک یک لندینگ پیج حرفهای اجازه ندهید تلاشهایتان هدر برود. ساخت یک صفحه فرود با کیفیت برای هر کمپین بازاریابی یا آفر با ارزشی که برای جامعهی هدف خود مهیا کردهاید باید، بخشی کلیدی در استراتژیهای جذب لید شما باشد؛ فراموش نکنید که هدف نهایی شما جذب لید است و صفحات فرود برای همین هدف به وجود آمدهاند.
* منبع: