نماد سایت لندین | ساخت صفحه فرود | لندینگ پیج ساز

لندینگ پیج چیست؟ 10 برتری لندینگ پیج نسبت به صفحه اصلی سایت

لندینگ پیج چیست؟

لندینگ پیج چیست؟

لندینگ پیج چیست؟ 10 برتری لندینگ پیج نسبت به صفحه اصلی سایت

مشاغل مختلف برای معرفی خدمات خود در فضای آنلاین به‌ عنوان یک صاحب کسب و کار ممکن است بخواهند اطلاعات اولیه در مورد شرکت خود به اشتراک بگذارند، تا راحتتر بتوانند به کاربران در فضای آنلاین اطلاع بدهند: کجا آن‌ها را پیدا کنند و یا ممکن است لازم باشد محصولات خود را به صورت آنلاین بفروشند یا بازدیدکنندگان را ترغیب کنند تا برای گفت‌وگو در مورد جزئیات خدمات خود ارتباط مستقیم برقرار کنند.
ممکن است حتی شما  برای رسیدن برای یکی از اهداف بالا یا موارد بیشتر  نیاز به وبسایت داشته باشید. بسیاری معتقدند که می‌توان از صفحه اصلی به عنوان یک لندینگ پیج استفاده کرد و بالعکس. افراد بیشتری حتی میپرسند ، آیا تفاوتی بین صفحه فرود و وب سایت وجود دارد؟” واساساً صفحه فرود یا لندینگ پیج چیست؟”.
فهرست مطالب:
  1. لندینگ پیج چیست؟
  2. انواع لندینگ پیج چیست؟
  3. تعداد زیر صفحات لندینگ پیج چیست؟
  4.  اهداف لندینگ پیج چیست؟
  5. مخاطب لندینگ پیج کیست؟
  6. تفاوت عملکرد صفحه اصلی و لندینگ پیج چیست؟
  7. لینک‌سازی در لندینگ پیج چیست؟
  8. دکمه دعوت به عمل یا CTA در لندینگ پیج چیست؟
  9. بخش‌های موجود در لندینگ پیج کدامند؟
  10. کاربرد لندینگ پیج چیست؟ 

#01 لندینگ پیج چیست؟

برای درک تفاوت بین لندینگ پیج و صفحه اصلی می‌خواهیم از یک مثال ساده استفاده کنیم: ساخت یک وبسایت به معنای این است که افرادی را برای بازدید از یک سفر ببرید. در برخی موارد ما آن را نقشه سفر مشتری می‌نامیم. یک وبسایت ممکن است برای کاربران به یک دو راهی یا چند راهی تبدیل شود. درحالی که لندینگ پیج کاربران را به یک نقطه مشترک از جاده مقصد هدایت می‌کند. اما چه اهمیتی برای وبسایت دارد؟
معمولا، صفحه اصلی شرکت یک وبسایت جامع است که شامل حاوی تعداد زیادی زیر صفحه و پیوندها( لینک‌ها ) ست. 
این فرصت را به کاربران می دهد تا با تیم تماس بگیرند ، درباره ماموریت و ارزشهای شرکت بیشتر بدانند یا حتی محصولات خود را بخرند. در واقع، یک صفحه اصلی بهعنوان دفتر مرکزی شرکت برای تمامی خدمات در دسترس برای هر شخص یا مرکز است. تمامی صفحات مهم در این مکان به هم متصل می‌گردد.
از طرف دیگر، یک لندینگ پیج بیشتر برای هدایت ترافیک از یک منبع خاص(یا منابع) ساخته می‌شود. محتوای  یک لندینگ پیج بر یک هدف متمرکز است. بازدیدکنندگان را ترغیب می کند تا اقدامی را که قبلاً تعریف شده انجام دهند. 
همچنین، لندینگ پیج یا صفحه فرود معمولاً برای فعالیت‌های بازاریابی ساخته می‌شوند، نه به عنوان بخشی دائمی از وب سایت شما.در برخی شرایط، ممکن است بخواهید کاربران را به یک دوراهی هدایت کنید و به آنها اجازه دهید مسیر خود را به تنهایی انتخاب کنند، یعنی زمانی که شما یک خدمت کاملاً جدید ارائه می‌دهید.
قبل از اینکه تصمیم‌گیری کنید، بیایید بیشتر به تفاوتهای صفحه اصلی و لندینگ پیج بپردازیم. صفحه فرود یا لندینگ پیج چیست؟
لندینگ پیج چیست؟

#02 انواع لندینگ پیج چیست؟

همه صفحات اصلی یکسان نیستند. آن‌ها اهداف و اطلاعات گوناگونی را ارائه می‌دهند. همین امر درباره لندینگ پیج‌ها نیز صدق می‌کند. می‌خواهیم باهم انواع صفحات اصلی را بررسی کنیم.
  • صفحه اصلی اطلاعات محور
وب سایتی که برای ارائه مهمترین اطلاعات در مورد کسب و کار شما ساخته شده است. می‌تواند شامل : اطلاعات تماس، محصولات یا خدمات، فرصت‌های شغلی کسب و کار شما و… باشد.
  • صفحه اصلی فروشگاه
اگر شرکت شما محصولاتی را می‌فروشد، صفحه اصلی شما می‌تواند فروشگاه محور باشد، محصولات قابل خرید را معرفی کنید، دسته‌بندی‌های مختلفی داشته باشید و پیشنهاد‌های شگفت انگیز ارائه بدهید. برای درک مفهوم یک صفحه اصلی فروشگاه می‌توانید صفحه اصلی دیجی‌کالا را بررسی کنید.
  • خبری، رسانه‌ای
اگر ماهیت شما یک سایت خبری یا یک رسانه باشد. در صفحه اصلی آن آخرین اخبار در دسته بندی گوناگون ارائه میدهید برای بررسی بیشتر ماهیت این نوع صفحه اصلی می‌توانید سایت‌هایی همچون زومیت، دیجیاتو، تک راسا، اکوموتیو، نشریه شنبه و… سر بزنید.
  • لندینگ پیج جمع‌آوری لید
لندینگ پیج‌های جمع‌آوری لید با این هدف ساخته می‌شود تا اطلاعات تماس بازدیدکنندگان را جمع‌آوری کند و در نهایت آنها را به مشتری تبدیل کنید. می‌تواند کاربران را تشویق کنید تا در ازای وارد کردن اطلاعات تماس ارزشی دریافت کنند. مانند مشاوره رایگان، ارائه کدتخفیف، دریافت کتاب و…
در لندین می‌توانید از این بخش جمع‌اوری یا فرم‌ساز استفاده کنید، از کاربران اطلاعات اولیه دریافت نمایید و حتی می‌توانید تعیین کنید پس از تکمیل فرم چه عملی برای کاربر اتفاق بیفتد. او را به صفحه دیگری منتقل کنید یا به‌طور مثال پیامی به همراه گزینه انتخابی همانند لینک یک کتاب یا راهنما نمایش دهید.
  • لندینگ پیج کلیک‌گذر 
این لندینگ پیج بیشتر به افرادی کمک می‌کند که نقشه سفر مشتری خود را ترسیم کرده‌اند و می‌دانند نقطه هدف بعدی که برای کاربران تعیین می‌کنند کجاست؛ در این صفحه هدف این است که آگاهی بیشتری از مسیری که برایشان در نظر گرفتید بدهید تا بتوانند به شما اعتماد کنند و هدفی که شما بهدنبال آن هستید انجام دهند. بهعنوان مثال دانلود اپلیکشن، هدایت به خرید یک محصول یا خدمات، ثبت نام و…

#03 تعداد زیر صفحات لندینگ پیج چیست؟

تفاوت دیگر لندینگ پیج(صفحه فرود) با صفحه اصلی در تعداد زیر صفحات است. در این مورد تفاوت لندینگ پیج (صفحه فرود) با صفحات اصلی شفاف تر است. صفحات اصلی همیشه شامل ۳ یا تعداد بیشتری زیر صفحات است. فقط کافی است برای اینکه از میزان پیچیدگی و تنوع زیر صفحات در صفحه اصلی خبردار شوید نگاهی به منو صفحه اصلی بیاندازید.
صفحات اصلی به بازدیدکنندگان این فرصت را می‌دهد تا وبسایت رو بررسی کنند و هر نقطه از آن را که می‌خواهد کشف کنند. به عنوان مثال: وبلاگ، صفحه ورود و ثبت نام، صفحات هر محصول، درباره ما و… .
از طرف دیگر، لندینگ پیج معمولا یک تک صفحه می‌باشد و ممکن است به همراه یک صفحه تشکر نیز باشد. بیشتر از این به موارد دیگری نیاز نیست مگر اینکه بخشی از یک قیف فروش یا بازاریابی باشد. در این حالت، یک لندینگ پیج می‌تواند کاربران را بیشتر راهنمایی کند و به انجام عمل مورد نظر در صفحه بعدی که ممکن است در قیف فروش باشد هدایت کند در لندینگ پیج هیچ دو راهی، یا دور برگردان برای خروج از مسیر نیست و کاربر را به مسیری مستقیم هدایت می‌کنیم. صفحات فرود کاملا مستقل از سایت هستند و پیوند اضافی ندارند.
یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های یک لندینگ پیج و صفحه اصلی اهدافی است که لندینگ پیج یا صفحه فرود برای آنها ساخته می‌شود. 

#04 اهداف لندینگ پیج چیست؟

هر وبسایت باید هدف خود را داشته باشد. معمولا یک هدف برای یک لندینگ پیج(صفحه فرود) و چندین هدف برای صفحه اصلی می‌باشد. برای مثال اگر شما برای یک شرکت لوازم خانگی یک وبسایت ایجاد کنید ممکن است چند هدف را دنبال ‌کنید.
یک وبسایت ایده‌آل برای شما این است که کاربران بتوانند محصولات شما را بررسی کنند و بصورت آنلاین سفارش بدهند. همچنین باید حاوی اطلاعات ارزشمندی همچون : مواد استفاده شده در محصول، جزئیات فنی محصول، تکنولوژی‌ها و مزیت‌های محصول و چیزهایی که بتواند مشتریان بالقوه را مجاب به خرید کند درج گردد.
بسیاری از شرکت‌ها علاوه بر وبسایت اصلی ماموریت آموزشی نیز دارند. در وبلاگ خود یا صفحات خود در سرویس‌های ویدیوی از جمله آپارات و یوتیوب مباحث آموزشی خود را ارائه می‌دهند. صفحه ای برای سوالات متداول مخاطبان خود فراهم میکنند و…
یک موضوع مهم که باید سریع و شفاف مطرح کنیم این است که “ دستیابی به همه اهداف در یک زمان دور از امکان است.” بیاید بر روی مهم‌ترین هدف خود متمرکز شویم. هدفی که هم برای صفحات اصلی و هم برای لندینگ پیج مناسب است، بنابراین می‌توانید تصمیم بگیرید که ابتدا باید روی کدام یک تمرکز کنید:
  • دریافت ترافیک در لندینگ پیج
داشتن یک وبسایت موفق بدون داشتن بازدیدکننده قابل توجه امکان پذیر نیست. تعداد بیشتر بازدیدکنندگان در صفحه اصلی، افزایش نرخ تبدیل یا فروش شما را تضمین نمی‌کند، اما برای دریافت آنها ضروری است. شما می‌توانید با تولید محتوا ، انتشار آن و همچنین تبلیغات پولی، مقداری از بازدیدکنندگان صفحه خود را تامین کنید. فراموش نکنید که با نرم افزارهای آماری همچون گوگل آنالیتیکس برای اهداف خود Goal تعیین کنید و آن را اندازه گیری کنید.
  • لید در لندینگ پیج

جمع آوری مقداری زیادی لید یا سرنخ باکیفیت از مخاطبان خود یکی از اهداف معمول بین لندینگ پیج‌هاست. اما می‌تواند تا حدی در صفحات اصلی نیز باشد.

منظور از جمع آوری لید به این معناست که از مخاطبان خود اطلاعات اولیه دریافت کنیم تا بتوانیم با آن‌ها در ارتباط باشیم و به مشتری بالقوه تبدیل کنیم. می‌توان در ازای دریافت ایمیل یا شماره تماس از مخاطب به آن هدیه، کدتخفیف، مشاوره رایگان یا ارزشی ویژه بدهیم تا بتوانیم آن‌ها را تبدیل کنیم.”

مهم‌ترین اطلاعاتی که در جمع‌اوری لید می‌توانید دریافت کنید ایمیل یا شماره تماس است. یکی از مهم‌ترین داده‌های موثر است که می‌توانید از مخاطبان دریافت کنید و به طور منظم با آن‌ها در ارتباط باشید. فرآیند تولید لید از مخاطبان یکی از ستون‌های مهم مارکتینگ در کسب و کار‌ها می‌باشد که در ایجاد بانک اطلاعات مشتریان موثر و مفید است.

  • رتبه‌ بهتر در موتورهای جستجو
ممکن از یکی از اهداف شما شناخت برند باشد بنابراین کسب رتبه در موتورهای جستجو تاثیر قابل توجهی دارد. البته این یک هدف بلند است نمیتوان یک شبه به آن دست یافت. با انتخاب کلمات کلیدی مرتبط با رقابت کمتر شروع کنید و محتوا در سایت یا لندینگ پیج خود بهینه سازی کنید.
  • تعامل کاربر در لندینگ پیج
بدون توجه به جذابیت برای بازدیدکنندگان ایجاد یک وبسایت به اندازه کافی سخت است. اگر چه اندازه‌گیری آن آسان نیست، اما بهبود محتوای وبسایت شما میزان جذابیت را برای کاربران افزایش می‌دهد. یکی دیگر از راهکارها می‌تواند بهینه سازی ساختار و چیدمان استفاده از محتوا بصری و متنی است که بتوانیم موارد غیرضروری و بخش‌های اضافی را حذف کنیم. علاوه بر این موضوع باید بتوانیم سرعت بارگذاری نیز بهینه کنیم. تا کاربر راحت‌تر بتواند تعامل برقرار کند.
  • تبدیل کاربر در لندینگ پیج
هنگامی که رتبه شما در موتورهای جستجو بالا می‌آید. توجه مخاطبان را جذب می‌کنید پس وقت آن است که این توجه را به نفع خودتان استفاده کنید. هدف مرحله بعدی تبدیل بازدیدکنندگان است. دریافت تبدیل در لندینگ پیج‌ها بسیار راحت‌تر خواهد بود. اما در صفحات اصلی بهدلیل پراکندگی نرخ تبدیل بر روی یک نقطه تمرکز ندارید. با توجه به اهداف صفحه اصلی ممکن است نقاط تبدیل متنوعی داشته باشید.
  • افزایش فروش در لندینگ پیج
یکی از اهداف محبوب و کمی از دشوارترین اهداف است. علاوه بر‌آن هر کسب و کار اینترنتی بدنبال آن است که فروش خود را افزایش دهد. اگر بخواهیم به زبان ساده بگوییم تلاش برای تحقق اهدافی که در بالاتر ذکر شده می‌تواند شما را به سمت فروش ببرد. خود را باید برای یک سفر طولانی آماده کنید رسیدن به این هدف یک شبه امکان پذیر نیست.

#05 مخاطب لندینگ پیج کیست؟

هر وبسایتی که ما می‌سازیم برای مردم است. حتی اگر برای دسته‌ای خاصی از افراد نیز بسازیم ما به آنها مخاطب می‌گوییم. تعیین نوع مخاطب بسیار مهم است چون از محتوا متنی گرفته تا محتوا بصری برای آن دسته از مخاطب باید طراحی کنیم. گاهی محصول یا خدمت مورد نظر ما مخاطب هدف خود را درگیر می‌کند. اما همه چیز همیشه به این راحتی نیست. بیاید یک مثال واقعی را بررسی کنیم:
اگر شما یک شرکت کوچک تولیدکننده پوشک بچه دارید مخاطب شما (برای تبلیغات نه استفاده) می‌توان پدر و مادرانی باشند که جوان هستند. اما وقتی به‌طور مثال شما فروشگاه اینترنتی محصولات دیجیتال دارید طیف مخاطبان شما گسترده خواهد بود. در هر صورت فاکتورهایی وجود دارد که به شما کمک می‌کند مخاطبان خود. را مشخص کنید.
اگر هنگام تلاش برای جمع آوری مشتری بالقوه خود احساس سردرگمی پیدا کردید. این پنج سوال به شما کمک می‌کند تا مخاطبان خود را بهتر درک کنید.
  • مشتریان بالقوه من در چه مرحله سنی هستند؟
  • آنها از چه زبان و لهجه‌ای برای ارتباط با یک دیگر استفاده می‌کنند؟
  • آنها به چه چیزهایی علاقمند هستند؟
  • سطح تقریبی درآمد آنها چقدر است؟
  • درمورد مشخصات دموگرافی( محل زندگی، سن، جنسیت) چه چیزهایی می‌دانید؟
با پاسخ دادن به این پنج سوال می‌توانید به مخاطب هدف خود نزدیکتر شوید. اما شناخت مخاطب چه تاثیری در انتخاب بین لندینگ پیج و صفحه اصلی دارد؟ جواب خیلی ساده است. اگر مخاطب شما هنوز با نوع فعالیت و شرکت شما آشنا نیست بهتر است مخاطبان را به صفحه اصلی خود هدایت کنید. جایی که بتوانند هر چه بیشتر راجع‌به نوع فعالیت و شرکت شما اطلاعات کسب کنند.
هر چند اگر مخاطب خاص خود را مورد هدف قرار داشته باشیم، لندینگ پیج بسیار مناسب آنها خواهد بود زیرا فقط برای رسیدن به هدف ایجاد شده‌اند. برای دسته بندی مخاطبان خود در لندینگ پیج پیشنهاد می‌کنم مقاله زیر رو مطالعه کنید.
چطور مشتریان را برای صفحات فرود دسته بندی کنیم؟

#06 تفاوت عملکرد صفحه اصلی و لندینگ پیج چیست؟

عملکرد،  یکی از اصلی‌ترین تفاوت بین صفحه فرود (‌لندینگ پیج) و صفحه اصلی وبسایت است. لندینگ پیج‌ها دارای ویژگی‌های همچون فرم تماس، تعیین زمان و محتوا (اعم از فیلم و…) است. اما این موارد از ساده ترین ویژگی‌های یک لندینگ پیج است.
اگرچه برای ارائه محصول، دعوت به انجام عمل مورد نظر( به طور مثال: تکمیل فرم اطلاعات شخصی)  یا تشویق به کلیک مناسب است، اما فروش مستقیم بسیار نتیجه بخش‌تر و قدرتمندتر به نظر می‌رسد زیرا به اندازه کافی پیچیده نیست و  با بخشی از اطلاعات مخاطبان، سرو کار ندارد تا به نتیجه مطلوب برسد. 
  
ویژگی‌های مورد نیاز شما بیش‌تر به هدف وب‌سایت شما بستگی دارد. به‌عنوان مثال: ساخت یک فروشگاه اینترنتی در یک لندینگ پیج احتمالاً ممکن است، اما در عین حال  بی معنی هم هست، زیرا یک وبسایت استاندارد از عهده این کار بهتر برمی آید و با محدودیتهای بیشماری مواجه نخواهید شد.
مسئله این است که، اجرای یک کسب و کار آنلاین احتمالاً به این معنی است که شما هم به صفحه اصلی و هم لندینگ پیج‌ها و به طیف امکاناتی که ارائه میدهند نیاز دارید.  اما سوال اینجاست!  چه زمانی؟ در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت
  •  تولید محتوا در لندینگ پیج
تقریبا تمام مواردی که برای وبسایت خود انجام میدهید روی مخاطب تاثیر گذارند . محتوا یکی از بهترین مثال برای اثبات این مورد است. به نظر می‌رسد نوشتن محتوا برای یک وبسایت معمولی وقت گیر است، زیرا باید متن بسیار زیادی را تهیه کنید.
این به این دلیل است که یک صفحه اصلی بیشتر از یک لندینگ پیج یا صفحه فرود، موضوعات را پوشش می دهد. محتوایی که برای صفحه وبسایت شرکت یا نام تجاری خودتان مینویسید کلیتر است و لازم نیست حتما کوتاه باشد.هر زمان لازم باشد چیزی را با جزئیات توصیف کنید، می‌توانید این کار را انجام دهید و از فضا به دلخواه خودتان استفاده کنید.
به طور مثال چنین مقدار متن در صفحه اصلی مشکلی ندارد. ظاهراً این صفحه کاملاً آموزنده و سئو شده است و همین امر آن را توضیح می دهد اما این مقدار متن و  محتوا برای صفحه فرود مناسب نیست. محتوای لندینگ پیج‌ها یا صفحات فرود مختصر و مفید است. به همین دلیل است که برای رسیدن به یک محتوای ایده‌آل در لندینگ پیج ممکن است زمان زیادی رو صرف کنید . 
  • عناصراساسی محتوا
برخی محتواها وجود دارند که هم در صفحه اصلی و هم در لندینگ پیج(صفحه فرود) کاربرد دارند اما مواردی هم هستند که به طور ویژه بعنوان محتوای وبسایت در نظر گرفته میشوند بیاید مهمترین این موارد رو مرور کنیم.  
  • عنوان
معمولا این اولین موردی است که مخاطب پس از ورود به صفحه شما می‌بیند که رسیدن به یک نتیجه عالی رو میسر میکند. با توجه به مواردی که این روزها توجه کاربران را به خود جلب میکند و توجه کوتاه مدت آن‌ها به یک موضوع، عنوان باید قوی‌ترین چیزی باشد که میتوانید بنویسید. اگر ضعیف باشد، خیلی طولانی باشد یا نامشخص باشد بازدیدکننده را از دست میدهید.تمام تلاش خود را انجام دهید تا کوتاه، مستقیم، آموزنده و احساسی باشد(سعی کنید احساسات مثبت را تحریک کنید).
  • بخش‌ها
هنگام نوشتن محتوا برای لندینگ پیج یا صفحه فرود، بخشها رو کوتاه کنید و فقط مهمترین اطلاعات را در نظر بگیرید. قرار نیست که یک لندینگ پیج شامل تمام دانش مربوط به محصول یا یک شرکت باشد( البته صفحه اصلی این اطلاعات را دارد). استفاده از لیست را در لندینگ پیج و صفحه اصلی فراموش نکنید، زیرا؛ به خوانندگان اجازه میدهد تا چشمان خود را استراحت دهند و نکات اصلی اطلاعات را پیدا کنند.
  • فراخوانی به اقدام (Call to Action)
این موردی است که بازدید کننده را ترغیب میکند یک عمل خاص را انجام دهد. اغراق نخواهد بود اگر بگویم لندینگ پیج دقیقاً برای آن ساخته شده اند، بنابراین CTA حداقل به اندازه عنوان مهم است. در صفحات اصلی ، CTA اختیاری است، اما ممکن است در موقعیتهای مختلف مفید باشد. ایجاد یک دعوت به عمل می تواند یک مسئولیت واقعی بر گردن شما باشد زیرا گاهی اوقات ساعت‌ها وقت صرف نوشتن یک متن سه کلمه‌ای میکنید.

#07 لینک‌سازی در لندینگ پیج چیست؟

لینک‌ها میتوانند برای وب سایت شما معجزه کنند، اما اگر به طور نامناسب استفاده شوند ، می توانند به‌جای فرصت به تهدید تبدیل شوند. چه طور؟ همه چیز بستگی به هدف وبسایت شما دارد . شما اگر تلاش میکنید تا آنجا که امکان دارد مخاطبان را به هدف مورد نظر خود تبدیل کنید، بهتر است از هرگونه لینک به جز لینکی که افراد را به سمت نقطه آخر هدایت کند، پرهیز کنید.
به عنوان مثال ، ثبت نام در خبرنامه یا تغییر مسیر برای مرحله دیگری، ممکن است کاربران را از دلیل واقعی بازدید از صفحه‌ی هدف شما منحرف کرده و به نرخ تبدیل شما آسیب جدی وارد کند. سعی کنید کاربر را راهنمایی کنید تا کجا کلیک کند.
به طور مثال این وب سایت را در نظر بگیرید:
بسیار گیج کننده و نامرتب است. لینک‌های زیادی برای انتخاب بهترین راه در اینجا وجود دارد. مطمئن باشید که چنین وب سایتی باعث می شود بازدیدکنندگان شما به جای اینکه به راحتی به مرحله بعدی بروند، بیشتر دچار ابهام شوند و از مسیر اصلی خود دور شوند. پیمایش واضح و آسان در یک صفحه اصلی در ایجاد تجربه‌ی روان بسیار مهم است.

#08 دکمه دعوت به عمل یا CTA در لندینگ پیج چیست؟

 موردی خاص برای لندینگ پیج است است (معمولاً دکمه ای است که در جایی نزدیک به انتهای وب سایت قرار می گیرد، یا گاهی اوقات در قسمت اول نیز با متن دلگرم کننده‌ای ظاهر می شود) CTA خوب کاربران را ترغیب می کند تا به روشی کوتاه و به یادماندنی اقدام مورد نظر خود را انجام دهند.
وقتی صحبت از CTA میشود همه چیز مهم است. رنگ اطراف، اندازه قلم، شکل یک دکمه و البته وضوح آن. یک CTA ایجاد کنید به گونه ای که باعث شود کاربران پس از کلیک روی دکمه تعجب نکنند چه اتفاقی میافتد. باید بلند و واضح درخواست خود را بگویید. یک  نمونه باهم ببینیم: 
این تصویر به تنهایی خوب به نظر نمیرسد اما مطمئنا در یک صفحه اصلی معنا پیدا میکنند. اما آیا میتوانید از CTA در صفحه اصلی استفاده کنید؟ چرا نمیتوانید؟ حتی شما باید بیش از یک عدد استفاده کنید! آنچه در ابتدای این مقاله گفته شد را به خاطر دارید؟!
همین موضوع را پیچیده می‌کند. در یک صفحه اصلی به یک دو راهی بر می‌خورید اما در حالی که لندینگ پیج نقطه مشخصی از جاده به سمت مقصد است و به راحتی بدون سردرگرمی مخاطب را با هدف روبرو می‌کند. شما باید به بازدیدکنندگان فرصت دهید تا راه خود را برای کشف شرکت شما انتخاب کنند. شما در صفحات اصلی این فرصت را به کاربران می‌دهید که در وبسایت شما پیمایش کنند (از صفحه قیمت‌گذاری ، تماس با ما و…) و عمل دلخواه خود را نسبت به نیاز خود انجام دهند.

#09 بخش‌های موجود در لندینگ پیج کدامند؟

 

  • تصاویر جذاب و گیرا
احتمالا بارها شنیده‌اید که” ارزش یک تصویر بیش از هزار کلمه است.” صفحات لندینگ پیج فضای محدودی دارد و بهتر است تمام تلاش خود را برای پرهیز از اضافه گویی به کار ببریم. اضافه کردن تصاویر با کیفیت و جذاب که بتواند به خوبی مفاهیم را به کاربران نشان دهد نه تنها از شلوغی صفحه فرود جلوگیری می‌کند، در بلکه در جذب مشتریان هم اثر گذار خواهد بود. 
  • ویدئوهای خیره‌کننده
اگر قصد معرفی محصولات جدید و نحوه آموزش استفاده از یک محصول و یا خدمت را در یک صفحه فرود دارید، احتمالا استفاده از ویدئو بهترین انتخاب ممکن است. زیرا با استفاده از این نوع محتوا می‌توانید در زمان کوتاه‌تر اطلاعات بیشتری را به مخاطبین خود منتقل کنید. سبک‌های مختلف ویدئوهایی که شما می‌توانید، متناسب با هدف لندینگ پیجتان، استفاده کنید به شرح زیر است:
    • ویدیو معرفی محصول
    • ویدیو معرفی برند
    • ویدیوهای انیمیشنی و موشن گرافیک‌ها
    • ویدیوهای موردی و نظرات مشتریان
    •  ویدیوهای ۳۶۰ درجه پانوراما
    • ویدیوهای آموزشی و راهنمای استفاده از محصول و یا خدمات یک شرکت

#10 کاربرد لندینگ پیج چیست؟ 

با دانستن همه این موارد، باید بتوانید تصمیم بگیرید که چه زمانی واقعاً به یک صفحه اصلی احتیاج دارید و در چه موقعیتی یک لندینگ پیج ساده کافی است. اگرچه همیشه داشتن یک صفحه اصلی کامل برای شرکت خود، به‌عنوان جایگاه اصلی در فضای آنلاین، خوب است؛ 
برخی از افراد شبکه‌های اجتماعی را برای کسب و کار خود انتخاب میکنند، به خصوص اگر یک کسب و کار کوچک را اداره می کنند. اگرچه ممکن است بهترین ایده نباشد، اما راهی برای شروع است. اما تلاش برای پایه گذاری کل تبلیغات فقط در شبکه های اجتماعی خطرناک و بهدور از آیندهبینی است.
 اگر میخواهید کمپین تبلیغاتی Google Ads یا شبکه‌های تبلیغاتی از جمله یکتانت و… را اجرا کنید ، به لندینگ پیج نیاز دارید. هر کمپین بازاریابی باید حداقل یک برنامه داشته باشد، زیرا این کارآمدترین راه برای هدایت ترافیک، به نقطه مورد نظر است.

نکته‌ی پایانی: لندینگ پیج چیست؟  

ممکن است یک صفحه اصلی ضروری به نظر نرسد، اما به عنوان مکانی که در آن افراد میتوانند درباره کسب و کار شما بیشتر بیاموزند، وبلاگ شما را بخوانند یا اطلاعات تماس مفیدی پیدا کنند بسیار عالی عمل میکند.  لندینگ پیج برای اهداف تبلیغاتی بی نظیر هستند و آنچه جالبتر است، ساخت بسیار آسان‎‌ آن‌هاست و با استفاده از لندینگ پیج ساز لندین می‌توانید در کوتاهترین زمان ممکن و بدون دانش فنی لندینگ پیج خود را بسازید و به آدرس دلخواه متصل کنید. همین حالا می‌توانید ثبت نام کنید و یک هفته رایگان استفاده کنید.