نماد سایت لندین | ساخت صفحه فرود | لندینگ پیج ساز

صفحه فرود چیست؟ | همه‌ی آنچه نیاز دارید بدانید

صفحه فرود چیست

صفحه فرود چیست؟ | همه‌ی آنچه نیاز دارید بدانید

صفحه فرود چیست؟ چه استفاده‌ای دارد؟ تفاوت آن با وب سایت چیست؟ آیا کسب و کار من به صفحه‌ فرود نیاز دارد؟ چطور یک صفحه فرود بسازیم؟ پاسخ این سوالات و نکات بیشتر همگی در این یادداشت گردآوری شده‌اند. 

هر روز که در اینترنت به گشت و گذار و کشف و شهود مشغول هستید، پیوسته با صفحات فرود متعددی روبرو می‌شوید. صفحه فرود ممکن است پیجی باشد که پس از کلیک بر روی یک تبلیغ به آن هدایت شده‌اید؛ صفحه فرود یا لندینگ پیج همچنین می‌تواند صفحه‌ اصلی یک وبسایت باشد. 

فارغ از اینکه چگونه بر روی یک صفحه فرود، «فرود» می‌آیید، هدف آن تبدیل کردن مخاطب به یک لید یا مشتری است. از این رو، صفحات فرود بخشی بسیار حیاتی در استراتژی مارکتینگ هر کسب و کاری هستند. 

صفحه فرود چیست؟

 یک صفحه وب با یک هدف معین است؛ هدف لندینگ پیج‌ها همانطور که گفته شد تبدیل کاربر به لید است. صفحات فرود می‌توانند بسیار متفاوت و متنوع باشند اما در نهایت هدف همه‌ی آنها یکی است: جذب لید بیشتر. 

صفحات فرود شامل فرم لید هستند؛ فرم‌هایی که شما در آن اطلاعات تماس کاربر را – معمولاً در ازای یک پیشنهاد ارزشمند – درخواست ‌می‌کنید. لحظه‌ای به این فکر کنید که چقدر محافظت از اطلاعات شخصی شما برایتان مهم است؛ حالا چه چیزی باعث می‌شود که کاربران اطلاعات شخصی خود در اینترنت در اختیار دیگران قرار دهند؟ 

اینجاست که پای صفحه فرود به ماجرا باز می‌شود. یک صفحه فرود با کیفیت، با یک طراحی هوشمندانه و ساختاری حرفه‌ای به همراه یک پیام تبلیغاتی ترغیب‌کننده‌ی و جذاب، هرکسی برای ارائه اطلاعات تماسش متقاعد می‌کند. اما پیش از هر چیز یک سوال مهم پیش می‌آید: چرا به صفحه فرود نیاز دارید؟

چرا به صفحه فرود نیاز داریم؟

چرا باید یک صفحه اختصاصی بسازیم فقط برای اینکه فرم دریافت اطلاعات در آن قرار دهیم؟ چرا از صفحات اصلی یا صفحه‌ی «درباره‌ی ما» در وبسایت خود استفاده نکنیم؟ سوال خوبی است. 

بعد از خواندن این یادداشت، خودتان می‌توانید به خوبی به این سوالات پاسخ دهید اما جواب کوتاه این است: یک صفحه فرود به حذف حواس‌پرتی‌هایی مثل نوار ناوبری، لینک‌های متعدد و دکمه‌های مختلف، توجه تمام و کمال کاربران را بر روی یک هدف خاص متمرکز می‌کند. و این تمرکز حواس به شما این امکان را می‌دهد تا کاربران را به آن نقطه‌ای که می‌خواهید هدایت کنید که در واقع همان پر کردن فرم لید یا اطلاعات تماس است. به طور خلاصه صفحات فرود طراحی شده‌اند تا نرخ تبدیل را بالا ببرند. 

در این مطلب در شش بخش به جوانب مختلف صفحه فرود و طراحی آن می‌پردازیم. این شش بخش عبارتند از:

  1. چک لیست صفحه فرود
  2. طراحی صفحه فرود
  3. کپی‌رایتینگ صفحه فرود
  4. ارزیابی صفحه فرود
  5. آمار و اطلاعات صفحه فرود
  6. توصیه‌های صفحه فرود 

حالا اهمیت صفحه فرود را درک می‌کنید، ببینیم چطور باید یک صفحه فرود حرفه‌ای طراحی کرد تا بتوانید دستیابی به هدف نهایی خود را تضمین کنید. 

#یک: چک لیست صفحه فرود

تمامی مواردی که باید در ساخت یک صفحه فرود رعایت کنید به شرح زیر است:

  1. عنوانی داشته باشید که مزایای شما را به مخاطب نشان دهد.
  2. تصویری متناسب با عنوان و پیشنهاد خود طراحی کنید. 
  3. یک پیام تبلیغاتی متقاعدکننده بنویسید. 
  4. فرم لید را در نیمه‌ی بالایی صفحه قرار دهید.
  5. یک دکمه‌ی «دعوت به عمل» مشخص و متمایز داشته باشید.
  6. یک پیشنهاد مرتبط و با ارزش به کاربران ارائه کنید. 
  7. فقط و فقط آنچه نیاز دارید را از کاربران درخواست کنید. 
  8. تمامی نوارهای ناوبری را حذف کنید. 
  9. صفحه‌ی خود ریسپانسیو (Responsive) کنید. 
  10. صفحه‌ی خود برای موتورهای جستجو را بهینه‌سازی کنید. 
  11. تشکر کردن را فراموش نکنید!

کمی طولانی و گیج‌کننده شد؟ بیایید هر یک را مجزا بررسی کنیم. 

1. عنوانی داشته باشید که مزایای شما را به مخاطب نشان دهد.

به ازای هر ده نفری که از صفحه شما بازدید می‌کنند، حداقل هفت نفر بدون خواندن یا انجام هیچ عملی آن را ترک خواهند کرد. برای پایین آوردن و پایین نگه داشتن این رقم، کاربران باید در همان چند ثانیه‌ی آغازین ورود به صفحه شما بدانند در این صفحه چه چیز با ارزشی کسب می‌کنند. عنوان صفحه اولین چیزی است که می‌خوانند و این عنوان باید ارزشی که به کاربران پیشنهاد می‌کنید به شکلی مختصر و مفید در خود جای داده باشد. 

2. تصویری متناسب با عنوان و پیشنهاد خود طراحی کنید. 

بله، قرار تصویر اجباری است و باید مناسب مخاطب هدف شما باشد. هدف تصویر القای یک حس است – این تصویر باید نشان دهد کاربران هنگام دریافت چیزی که به آنها پیشنهاد می‌کنید چه حسی خواهند داشت.

3. یک پیام تبلیغاتی متقاعدکننده بنویسید.

همه‌ی انرژی خود صرف عنوان و تصویر نکنید؛ حواستان باشد که باید با نوشتن یک پیام ترغیب‌کننده مخاطب را به «دکمه‌ی دعوت به عمل» هدایت کنید. پیام و محتوای متنی شما باید موجز و شفاف باشد و مخاطب را نسبت به انجام عملی که از او انتظار دارید متقاعد کند.

4. فرم لید را در نیمه‌ی بالایی صفحه قرار دهید. 

فرم لید شما باید به آسانی در دسترس کاربران باشد تا به آسانی به سراغ آن بروند؛ طبیعتاً نباید انتظار داشت که کاربر برای پیدا کردن فرم لید شما صفحه فرود را زیر و رو کند! وقتی می‌گوییم «نیمه‌ی بالایی صفحه» یعنی به محض ورود به صفحه، فرم در دیدرس مخاطب قرار داشته باشد و کاربر برای یافتن فرم لید مجبور به اسکرول کردن نباشد. گاهی می‌توان با یک لینک در بالای صفحه دسترسی کاربر به فرم را آسان کرد یا حتی بهتر از آن: صفحه را طوری طراحی که هنگام اسکرول کردن بخش فرم لید در بالای صفحه ثابت بماند.

5. یک دکمه‌ی «دعوت به عمل» مشخص و متمایز داشته باشید.

دکمه‌ی دعوت به عمل به عبارتی مهم‌ترین دکمه در صفحه فرود شماست. دکمه‌ی Call To Action یا همان دعوت به عمل باید متمایز باشد؛ به این معنا که رنگ آن باید در تضاد با باقی صفحه قرار بگیرد. همچین درباره‌ی اینکه انتظار چه عملی از مخاطب دارید کاملاً شفاف باشید. به این منظور می‌توانید از عبارات دستوری‌ای استفاده کنید که جای هیچ ابهامی برای کاربر نگذارد؛ عباراتی مانند: ثبت نام کنید، عضو خبرنامه‌‌ی ایمیلیی شوید، دانلود کنید چند نمونه از این دست هستند.  

6. یک پیشنهاد مرتبط و با ارزش به کاربران ارائه کنید. 

به صفحه فرود خود به چشم بخشی از سفر خریدار نگاه کنید. در طول این مسیر پیشنهادی که به او می‌دهید باید ارزشی برابر با اطلاعات تماس آنها داشته باشد. این پیشنهاد نه تنها باید ترغیب‌کننده که که همچنین باید کاملاً مرتبط با کسب و کارتان باشد. 

7. فقط و فقط آنچه نیاز دارید را از کاربران درخواست کنید. 

طبیعتاً می‌خواهید تا آنجا که می‌شود از کاربران اطلاعات کسب کنید اما اینکه تا چه حد ‌می‌توانید از آنها اطلاعات بخواهید به چند فاکتور بستگی دارد؛ مواردی مثل اینکه آنها چقدر کسب و کار شما را می‌شناسند، در کدام مرحله از سفر خریدار قرار دارند و مهم‌تر از همه: چقدر به شما اعتماد دارند. در فرم‌های خود ترجیحاً فقط اطلاعات اساسی را درخواست کنید تا کاربر راحت‌تر به شما اعتماد کند. معمولاً نام و آدرس ایمیل برای تبدیل یک لید به مشتری در آینده کفایت می‌کند. 

8. تمامی نوارهای ناوبری را حذف کنید. 

صفحه فرود شما تنها و تنها یک هدف دارد: تبدیل کردن کاربران به لید. هر لینک دیگری روی صفحه – از جمله لینک‌های داخلی به بخش‌های مختلف وبسایت شما – حواس کاربران را پرت خواهد کرد. تمامی لینک‌های اضافی را حذف کنید تا حواس کاربران فقط بر یک مورد متمرکز شود. 

9. صفحه‌ی خود ریسپانسیو (Responsive) کنید. 

درست مثل هر صفحه‌ی دیگر در وب، صفحه فرود نیز باید طوری طراحی شوند که بازدید از آنها روی هر دستگاهی ایده‌آل باشد. مخاطبان گوشی‌های هوشمند یکی از مهم‌ترین مواردی است که نباید فراموش کنید. صفحه فرود را طوری طراحی کنید که مخاطبان با هر دیوایسی به راحتی بتوانند از آن بازدید کرده و عمل مورد نظر شما را انجام دهند. 

10. صفحه‌ی خود برای موتورهای جستجو را بهینه‌سازی کنید. 

می‌توانید مخاطبان را از طریق ایمیل، شبکه‌های اجتماعی و دیگر روش‌های بازاریابی جذب صفحه فرود خود کنید اما بهینه‌سازی لندینگ پیج برای موتورهای جستجو نباید فراموش شوند. وقتی کاربری کلمه‌ی کلیدی خاصی را جستجو می‌کند باید پیش از همه با صفحه فرود شما روبرو شوند.

11. تشکر کردن را فراموش نکنید!

صفحه‌ی سپاسگزاری، صفحه‌ای است که کاربران پس از انجام عمل مورد نظر شما به آن هدایت می‌شوند؛ صفحه‌ای که در آن از کاربران تشکر می‌کنید! البته که انجام این مورد ضروری نیست اما دلایل متعددی وجود دارد که می‌تواند شما را به استفاده از آن مجاب کند؛ یک صفحه‌ی سپاسگزاری می‌تواند سه هدف را دنبال کند: 

  • این صفحه می‌تواند پیشنهادی که به مخاطب وعده داده بودید را در خود جای دهد (مثل دانلود سریع و آسان ایبوک). 
  • می‌توانید توجه مخاطبان را به محتوای تکمیلی جلب کنید.
  • درست حدس زدید! می‌توانید از آنها بابت علاقه‌ای که به شما نشان داده‌اند تشکر کنید. چیزی که می‌تواند در درازمدت و برای تبدیل آنها به مشتریان ثابت نقش پررنگی ایفا کند. 

#دو: طراحی صفحه فرود

اغلب اوقات طراحی صرفاً به معنای خلاقیت، استفاده از رنگ‌بندی مناسب و تصاویر زیباست؛ اما برای یک صفحه فرود، هدف ما کمی بزرگتر است و کاربردی بودن، هدفمند بودن و اثرگذاری بودن نیز باید مد نظر قرار بگیرند. بنابراین برای ساخت یک صفحه فرود یا طراحی مناسب، باید هر دو نیمکره‌ی راست و چپ مغز خود را به کار بگیرید. در ادامه توضیح می‌دهیم که چطور همه‌ی این موارد را باید در کنار هم داشت. در این بخش نُه مورد متفاوت مورد بررسی قرار می‌گیرند:

  1. ساختار صفحه فرود
  2. صفحه‌آرایی صفحه فرود
  3. رنگ‌بندی صفحه فرود
  4. تصویرسازی صفحه فرود
  5. مخاطب هدف صفحه فرود
  6. نگاه مخاطبان صفحه فرود
  7. اثرگذاری تصاویر صفحه فرود
  8. دکمۀ دعوت به عمل صفحه فرود
  9. ریسپانسیو بودن صفحه فرود

اجازه دهید به هر یک به صورت مجزا بپردازیم:

1. ساختار صفحه فرود

خبر خوب این است که در این بخش نیاز به خلاقیت آنچنانی نیست. اکثر صفحات فرود از یک ساختار استاندارد پیروی می‌کنند زیرا اثرگذاری آن ثابت شده است. شما می‌توانید خلاقیت خود در انتخاب رنگ‌ها و عناصری که در صفحه به کار می‌برید خرج کنید اما به فرمتی که کاربران وب به دیدن آن در صفحات فرود عادت دارند پایبند بمانید. 

طراحی یک صفحه فرود خوب دارای پنج عنصر کلیدی است: 

  • عنوانی که توجه کاربر را جلب کند.
  • تصاویری که با محتوا و سلیقه‌ی جامعه‌ی هدف هماهنگ باشد. 
  • فرم لیدی که در نیمه‌ی بالای صفحه قرار می‌گیرد.
  • دکمه‌ی دعوت به عملی که متقاعد کننده باشد.
  • محتوای متنی‌ای همزمان اطلاعات ضروری را در اختیار مخاطب بگذارد و آنها را نسبت به پر کردن فرم لید ترغیب کند. 
صفحه فرود چیست

آیا می‌توان مواردی بیشتر را در یک صفحه فرود قرار داد؟ بله قطعاً. (برای مثال دکمه‌هایی که به کاربران اجازه به اشتراک‌گذاری صفحه فرود شما در شبکه‌های اجتماعی مختلف را می‌دهند.) نمونه‌ای که حداقل‌های اساسی یک صفحه فرود است. پیش از هر چیز باید مخاطب خود را بشناسید، باید بدانید از چه کانالی به شما رسیده‌اند و در کدام مرحله از سفر خرید خود قرار دارند تا بدانید چه چیز‌های دیگری را باید یا نباید اضافه کنید. اما نکته‌ی اساسی ارائه‌ی همه‌ی اطلاعات لازم به مخاطبان است. 

2. صفحه‌آرایی صفحه فرود

شاید کمی غافلگیرکننده باشد اما اکثر مخاطبان تک‌ تک کلمات محتوای متنی شما – هرچقدر هم هوشمندانه و جذاب – را نمی‌خوانند. در واقع آنها محتوای متنی را از نظر می‌گذرانند و مهم‌ترین بخش‌های آن را مطالعه می‌کنند. وظیفه‌ی شما این است که مطمئن شوید آن بخش‌ها از دید مخاطب پنهان نمی‌مانند. و این یعنی باید حواستان به چند نکته باشد:

  • مهم‌ترین اطلاعات را در نیمه‌ی بالای صفحه قرار دهید.
  • تست «پلک زدن» یا همان Blink Test را روی صفحه خود اجرا کنید؛ در این تست مخاطبان باید بتوانند پیام اصلی را در کمتر از زمان بین دو بار پلک زدن – کمتر از 5 ثانیه – دریافت کنند. 
  • فضاهایی خالی (و ترجیحاً سفید) در صفحه فرود خود قرار دهید تا احتمال حواس‌پرتی مخاطبان را کاهش دهید. 
  • پاراگراف‌های خود را کوتاه نگه دارید و از فهرست‌های نشانه‌دار (یا همان Bullet Points) استفاده کنید. 
  • از الگوی F شکل (F-Pattern) در صفحات فرود استفاده کنید؛ در این الگو مانند تصویر زیر مطالب و اطلاعات مهم به شکل حرف F در زبان انگلیسی در صفحه فرود پخش شده‌اند. این الگو در واقع نحوه‌ی اسکن و خوانده شدن صفحات فرود توسط عمده‌ی کاربران است. 

3. رنگ‌بندی صفحه فرود

طراحی صفحه فرود شما – از جمله رنگ‌هایی که استفاده می‌‌کنید – باید شبیه به وبسایت شما باشد؛ البته در شرایطی است که کسب و کار شما دارای یک وبسایت نیز باشد. شما می‌خواهید رابطه‌ای طولانی مدت با مخاطبان ایجاد کنید و این یعنی چشم کاربران باید با رنگ‌ها و استایل منحصر به فرد ببرند شما آشنا باشد.  هر چه شناسایی برند شما آسان‌تر باشد، اعتماد به برند آسان‌تر می‌شود (و طبیعتاً هرچه اعتماد بیشتری وجود داشته باشد راحت‌تر می‌توانید مخاطبان را به انجام عمل مورد نظر خود ترغیب کنید).

استفاده از رنگ‌های متفاوت در صفحه فرود باید مربوط به بخش‌هایی باشند که می‌خواهید بیشتر دیده شوند؛ مانند دکمه‌ی CTA. تضاد (Contrast) نکته‌ی کلیدی در این قسمت است. برای مثال اگر سبز از رنگ‌های اصلی هویت بصری برند شما باشد، برای بخش‌های خاص صفحه فرود باید از رنگی متمایز – مثلاً بنفش – استفاده کنید.   

4. تصویرسازی صفحه فرود

تصاویر اولین چیز‌هایی هستند که در صفحه فرود دیده می‌شوند و بسیار  راحت‌تر از متن در ذهن مخاطبان نقش می‌بندند، از این رو مهم است که از چه تصاویری استفاده می‌کنید؛ اما چطور از میان انبوه تصاویر موجود در فضای وب یا آرشیو شرکت خود می‌توان دست به انتخاب زد؟ روند تصمیم‌گیری را با پرسیدن سوالات زیر ساده کنید. 

5. مخاطب هدف صفحه فرود

پرسونای مخاطب شما به چه شکل است؟ چه سن و سالی دارند؟ چگونه لباس می‌پوشند؟ به چه چیزهایی علاقه دارند؟ پاسخ این سوالات در تعیین اینکه چه تصاویری را در کجای صفحه فرود خود قرار می‌دهید اثرگذار است. اگر تصاویر قرار است مورد توجه مخاطبان قرار بگیرند پس باید به نوعی بازتاب‌دهنده‌ی شخصیت و سلیقه‌ی آنها باشد. 

6. نگاه مخاطبان صفحه فرود

به نظر سوال عجیبی می‌آید اما دانستن درباره‌ی سرنخ‌های جهت‌دهی (Directional Cues) به منظور اینکه یک فرد به چه نقطه‌ای نگاه کند درک این پرسش را راحت‌تر می‌کند. تصاویر، رنگ‌ها و به طور کلی طراحی، توجه نگاه و ذهن مخاطب را به نقاط خاصی هدایت می‌کند؛ برای مثال اگر توجه به فرم لید برای شما بیشترین اهمیت را دارد، پس باید از تصویری استفاده کنید که در پی دیدن آن، توجه مخاطب به فرم شما جلب شود. 

7. اثرگذاری تصاویر صفحه فرود

هر عنصر و اِلمانی در صفحه فرو شما هدفی دارد و تصویری که استفاده می‌کنید باید به شکلی شفاف نشان دهد که کاربران باید چه انتظاری از لندینگ پیج شما داشته باشند. اطمینان حاصل کنید که صفحه فرود به محتوای صفحه شما ارزشی می‌افزاید. 

8. دکمۀ دعوت به عمل صفحه فرود

تا به حال چندین بار درباره‌ی دکمه‌ی دعوت به عمل صحبت کرده‌ایم اما از آنجایی CTA مهم‌ترین بخش صفحه فرود شماست ارزش بررسی بیشتر را دارد. وقتی بحث طراحی CTA می‌شود، می‌توانید با به کار بردن چند حُقه، آنها را به کلیک بر روی آن ترغیب کنید. اگر دقیق‌تر بگوییم، CTA شامل سر و شکل دکمه و متنی است که در آن قرار می‌دهید و نکات زیر در بهبود هر دو مورد به شما کمک خواهند کرد.  

  • رنگی متمایز و چشمگیر برای دکمه‌ی خود استفاده کنید.
  • تمرکز محتوای متنی دکمه‌ی شما باید ارزشی باشد که به کاربران ارائه می‌کنید
  • پیام دکمه باید مختصر باشد؛ بیشتر از  کلمه استفاده نکید. 
  • با استفاده از افعال دستوری مانند «دانلود کنید» یا «کلیک کنید» به شکلی شفاف درخواست خود را به آنها اعلام کنید. 
  • سایز آن باید به اندازه‌ی کافی بزرگ باشد تا به راحتی دیده شود. 
  • کمی فضای خالی در دکمه قرار دهید و آن را با متن خود پر نکنید. 
  • از ساختار و طراحی صفحه خود پیروی کنید و دکمه را در جایی قرار دهید که نگاه مخاطب به آن جلب شود، مانند میانه‌ی صفحه. 
  • شکل، رنگ، اندازه و محتوای متنی و هر چیز مرتبط با آن را تست کنید (درباره‌ی تست کردن صفحه فرود در ادامه بیشتر خواهیم گفت).

9. ریسپانسیو بودن صفحه فرود

بیش از نیمی از ترافیک صفحات فرود از طریق گوشی‌های همراه است. با طراحی صفحه خود به شکل واکنش‌گرا یا همان ریسپانسیو (Responsive) از اینکه کاربران با استفاده از هر دیوایسی – لپتاپ، تلفن هوشمند، تبلت – به راحتی می‌توانند محتوای صفحه را بخوانند و عمل مورد نظر شما را انجام دهند اطمینان حاصل کنید.  

#سه: کپی‌رایتینگ صفحه فرود

پس از طراحی، باید به فکر کپی و محتوا باشید. هدف این است که محتوای صفحه فرود همزمان قانع کننده، پذیرفتنی، مختصر، اثرگذار، قابل اعتماد،  آگاهی‌دهنده و آموزنده باشید؛ اما همه‌ی اینها با هم چطور امکانپذیر است؟ با خواندن ادامه دهید تا جواب خود را بیابید. در این بخش به شش مورد متفاوت خواهیم پرداخت:

  1. جامع بودن
  2. نقطۀ درد
  3. راه حل‌ها
  4. ویژگی‌ها
  5. مزیت‌ها
  6. تایید اجتماعی
  7. پیش‌دستی کردن
  8. ایجاد اعتماد
  9. تحریک‌کننده‌ها

اجازه دهید به هر یک به صورت مجزا بپردازیم:

1. جامع بودن

فارغ از اینکه محتوای خودتون رو چطور ارائه می‌کنید، نکاتی هست که نباید از قلم بیفتند. محتوای شما باید مواردی از قبیل نقطه درد مخاطب هدف، راه حل این درد، چگونگی کارکرد و ویژگی‌های این راه حل، مزایای راه حل پیشنهادی شما و اثبات اینکه این راه حل جوابگوی مشکل آنها خواهد بود را پوشش دهد. 

عمده‌ی آنچه می‌نویسید باید بیانگر این باشد که چگونه می‌توانید به مخاطبان خود کمک کنید نه اینکه خودتان خاص و فوق‌العاده نشان دهید! بیایید این موارد به شکلی عمیق‌تر بررسی کنیم.  

2. نقطه درد

نقطه دردی که روی آن تمرکز می‌کنید باید موردی باشد که برای آن راه حلی نیز داشته باشید. مهم است که درباره‌ی مشکلی که مخاطب هدف شما با آن روبرو شده صحبت کنید تا مخاطبان بدانند که شما از دغدغه‌ی آنها آگاه هستید. همدردی شیوه‌ی اثرگذاری برای ایجاد اعتماد است و اگر کسی بداند که شما مشکل او را درک می‌کنید، احتمال بیشتری وجود دارد که به راه حل پیشنهادی شما گوش کند. 

3. راه حل شما

راه حلی که برای برطرف کردن مشکل آنها پیشنهاد می‌دهید، همان ارزشی است که در ازای اطلاعات تماس آنها ارائه می‌کنید. به شکلی شفاف به آنها نشان دهید که چطور راه حل پیشنهادی شما مشکل آنها را برطرف می‌کند. 

4. ویژگی‌ها

کلی‌گویی درباره‌ی راه حلی که ارائه می‌کنید برای تبدیل کردن لیدها به مشتری کافی نیست؛ آنها نیاز دارند جزییات و ویژگی‌های راه حل شما را بدانند. اگر یک ایبوک به آنها ارائه می‌کنید، سرفصل‌های ایبوک چه مواردی هستند؟ اگر وبیناری را معرفی می‌کنید، چه نکاتی در آن وبینار آموزش داده می‌شود؟ اگر خدماتی ارائه می‌کنید، چه انتظاری باید از خدمات شما داشته باشند؟ همه‌ی اطلاعاتی که برای تصمیم‌‌گیری نیاز است را در اختیار لیدها و مخاطبان خود قرار دهید. 

5. مزیت‌ها

محتوای متنی شما باید تمام امتیازات و ارزش‌هایی که برای کاربران به همراه خواهد داشت را در خود جای دهد؛ در نهایت این همه‌ی چیزی است که مخاطبان به آن اهمیت می‌دهند. در حالی که در بخش ویژگی‌ها امکاناتی که در اختیار آنها قرار می‌گیرد را معرفی و فهرست می‌کنید، در ادامه باید توضیح دهید که هر ویژگی چطور وضعیت آنها را بهبود خواهد بخشید. با ترسیم تصویری شفاف نشان دهید که کیفیت زندگی آنها چطور در پی به کارگیری راه حل پیشنهادی شما بهتر خواهد شد. 

6. تایید اجتماعی

آمار نشان می‌دهد که تایید و اثبات اجتماعی (Social Proof) در ترغیب کردن مخاطبان به انجام عمل مورد نظر شما بسیار اثربخش است. تایید اجتماعی می‌تواند به شکل نمایش لوگو و معرفی برند‌ها و شرکت‌هایی که با آنها کار می‌کنید، ارائه‌ی نقد و ریویوی کاربران یا تاییدیه و رضایت مشتریان شما باشد. به طور خلاصه مخاطبان می‌خواهند درباره تجربه‌ی دیگرانی که از خدمات شما استفاده کرده‌اند بدانند. با قرار دادن تایید اجتماعی در صفحه فرود خود بدون نیاز به زیاده‌گویی، ادعای خود را به مخاطب ثابت می‌کنید. 

استفاده از هر یک از این پیشنهادات محتوای متنی مفیدی را شکل می‌دهد که پاسخگوی همه‌ی سوالات و دغدغه‌های مخاطبان خواهد بود؛ حالا به نکته‌ی مهم بعدی می‌رسیم. 

7. پیش‌دستی کردن

یکی از بخش‌های مهم در نوشتن محتوایی متقاعد کننده پاسخگویی به اعتراضات و انتقادات مخاطبان است؛ پیش از آنکه حتی آنها چیزی بر زبان بیاورند. این مرحله نیازمند ذکاوت بالایی است. 

پس از اینکه همه‌ی اطلاعات و نکات لازم را در اختیار مخاطبان قرار دادید، خود را جای مخاطب قرار دهید و به این فکر کنید که کدام بخش‌های محتوای شما می‌تواند ابهام، نگرانی یا انتقاد شما را در پی داشته باشد. برای مثال، اگر مدعی می‌شوید که «به کمپانی X در جذب مشتری کمک کرده‌ایم»، ممکن است مخاطب شما این حرف را نپذیرد و قرار دادن تایید اجتماعی و آوردن نقل قولی از آن کمپانی که بیانگر رضایت آنها باشد در اینجا کلیدی خواهد بود. 

این تکنیک را در همه‌ی بخش‌های صفحه فرود خود به کار ببرید تا پیشاپیش همه‌ی انتقادات احتمالی را پاسخ داده باشید. اگر پس از انتشار سوال و انتقادی از مخاطبان دریافت کردید به سرعت از این اطلاعات استفاده کنید تا با ویرایش محتوای خود از تکرار این مسئله جلوگیری کنید. حتی می‌توانید با مصاحبه و پرس و جو از اولین لیدهایی که به مشتری تبدیل کرده‌اید، از کامل و بی‌نقص بودن محتوای خود اطمینان حاصل کنید.  

8. ایجاد اعتماد

تصور کنید صفحه فرودی را می‌خوانید که سعی در فروش محصولی دارد و در این لندینگ پیج با این نوشته روبرو می‌شوید: «محصول به صد نفر کمک کرده است و می‌تواند برای شما نیز مفید واقع شود!».احتمالاً صفحه را ترک می‌کنید و برای پیدا کردن شرکتی که راه حلی کاربردی برای مشکل شما ارائه می‌کند به جستجو ادامه خواهید داد. 

هدف کسب و کار شما باید ایجاد اعتماد باشد و این کار با معرفی خودتان به عنوان یک مرجع در حوز‌ی فعالیتتان میسر خواهد شد. به غیر از تایید اجتماعی، راه‌های دیگری نیز برای ایجاد اعتماد وجود دارند:

  • خود را جای مخاطب بگذارید و کپی خود را به گونه‌ای بنویسید که مخاطبان شما بتوانند با آن ارتباط بگیرند. 
  • با استفاده از آمار، پیام خود را تقویت کنید. 
  • با استفاده از مطالعه موردی (Case Study) از تجارب مشتریانی بگویید که به مخاطب هدف شما شباهت دارند. 
  • نقل قول کردنی یا Relatable باشید. به اشتباهات خود اعتراف کنید، از تردیدهای خود بگویید و صادقانه صحبت کنید. اما حواستان باشد تنها در مواردی اینگونه رفتار کنید که مربوط به چالش‌های کاربران و مخاطبان شما باشد؛ هیچکس داستان زندگی شما را نمی‌خواهد!

9. تحریک‌کننده‌ها

تحریک‌کننده‌ها به این منظور طراحی شده‌آند که آخرین تردیدهای کاربران پیش از انجام عمل مورد نظر شما را از بین ببرند. به آنها به چشم اهرمی برای بالا بردن نرخ تبدیل نگاه کنید. این به اصطلاح تحریک‌کننده‌ها مطالبی هستند که در نزدیکی دکمه‌ی دعوت به عمل قرار می‌گیرند تا تردید‌های مخاطبان را از بین برده و آنها را برای انجام عمل نهایی مطمئن کنند. فهرست زیر چند پیشنهاد اثرگذار است برای اینکه مخاطبان را به کلیک کردن تحریک کنید: 

  • تضمین بازگشت وجه
  • لغو آسان اشتراک
  • استفاده از نقل قول یک مشتری راضی
  • بگویید می‌توانند چه تجربه‌ای انتظارشان را می‎کشد
  • استفاده از تکنیک قیمت اصلی/قیمت فعلی
  • اطمینان دادن نسبت به حفظ و مراقبت از اطلاعات کاربران
  • هر راه خلاقانه‌ی دیگری که به ذهنتان می‌رسد!

#چهار: ارزیابی صفحه فرود

هر آنچه تا به حال درباره‌ی آن صحبت کرده‌ایم مطمئناً در طراحی صفحه فرودی موفق نقشی مثبت خواهند داشت… اما صرفاً در تئوری. اما در عمل باید همواره آگاه باشیم که هر بیزینسی متفاوت از دیگر کسب و کارهاست و مخاطب هدف هر یک منحصر به خود آنها. 

پس چطور می‌توان مطمئن شد که محتوایی که نوشته‌اید اثرگذار است؟ یا آیا دکمه‌ی دعوت به عمل خود در جای درستی در صفحه قرار داده‌اید؟ یا اینکه چه رنگ‌هایی برای صفحه فرود شما بهترند؟ با تست کردن هر یک. تست دوگانه یا همان A/B تست مفهومی آشنا برای مارکترهاست با این حال در ادامه در سه بخش به بررسی دقیق‌تر آن می‌پردازیم:

  1. تستA/B چیست؟
  2. چطور این تست را به کار بگیریم؟
  3. چه مواردی را باید تست کنیم؟

اجازه دهید یک به یک به این سه سوال پاسخ دهیم:

1. تست A/B چیست؟

تست A/B به طور خلاصه یعنی دو شاخه کردن کاربران به دو نسخه‌ی مختلف از یک صفحه فرود به منظور درک بهتر عملکرد اجزای هر یک. بگذارید ساده‌تر بگوییم. اجزای اصلی هر تست A/B متغیرهای آن است؛ هر صفحه فرود را باید به دو نسخه‌ی اصلی (Original/Champions Page) و نسخه‌ی رقیب (Challenger Page) تقسیم کرد؛ پیج رقیب همان صفحه‌ای است که برای به چالش کشیدن صفحه‌ی اصلی دچار تغییرات جزیی و مشخصی شده است. 

2. چطور این تست را به کار بگیریم؟

مهم‌ترین نکته در تستA/B این است که در هر آزمایش تغییراتی جزیی ایجاد کنیم. برای مثال نباید عنوان و تصویر اصلی صفحه فرود خود را همزمان در «نسخه‌ی رقیب» تغییر دهید زیرا در این صورت در هنگام تحلیل آمار و بازخوردها نمی‌توانید مطمئن باشید کدام تغییر – عنوان یا تصویر؟ – باعث تغییر نتایج شده است. 

به این منظور هنگام این تست هر بار فقط یک اِلِمان را تغییر دهید؛ صفحه‌ای که بازخورد بهتری دریافت کند بدل به پیج برنده‌ی شما می‌شود و پس از می‌توانید صفحه‌ای دیگر برای به کشیدن این پیج بسازید و این روند را تا جایی که ضروری و ممکن می‌دانید ادامه دهید؛ یعنی تا زمانی که به نرخ تبدیل دلخواه خود دست پیدا می‌کنید یا فکر می‌کنید به نرخ تبدیل شما به رقم معقولی رسیده است. 

3. چه مواردی را باید تست کنیم؟

می‌توان هر بخش و عنصری را آزمایش کرد؛ اما در عین حال بهتر است که تست‌های خود را به چند مورد مهم و اثرگذار محدود کنید. مواردی مانند:

  • عنوان
  • تصاویر
  • رنگ CTA
  • تحریک‌کننده‌ها 
  • محتوای متنی
  • طول و تعداد خانه‌های فرم لید

این تست‌ها بیشترین اثر را بر میزان نرخ تبدیل شما خواهند داشت. سعی کنید با آسان‌ترین تغییرات مانند عنوان یا رنگ دکمه‌ی CTA یا شروع کنید و پله پله موارد سخت‌تر مانند محتوای متنی و کپی صفحه خود را مورد آزمایش قرار دهید.  

#پنج: آمار و معیارهای صفحه فرود

معیارها همه‌ی اطلاعات لازم درباره‌ی نحوه عملکرد صفحه فرود را در اختیارتان می‌گذارند و همچنین این امکان را فراهم می‌کنند تا بر اساس آن کیفیت لندینگ پیج خود را بهبود دهید. وقتی صفحه فرودی را منتشر می‌کنید، دقیقاً نمی‌توانید از پیش مطمئن باشید که تمام بخش‌های آن موفق عمل خواهند کرد یا خیر. 

باید همه چیز را به شکلی دقیق اندازه‌گیری کنید و با اصلاح و بهبود صفحه خود به نرخ تبدیل ایده‌آلتان دست پیدا کنید؛ فهرست زیر هشت موردی را نشان می‌دهند که باید توسط شما زیر نظر گرفته شوند.  

  1. تعداد بازدیدها
  2. منابع ترافیک ورودی
  3. تعداد فرم‌های پرشه
  4. تعداد اطلاعات تماس دریافتی
  5. نقشۀ حرارتی
  6. نرخ پرش
  7. نرخ رها کردن فرم
  8. سنگ محک

مثل بخش‌های پیش، این هشت آیتم را نیز در ادامه به صورت موردی بررسی می‌کنیم:

1. تعداد بازدیدها

صفحه فرود شما چه تعداد بازدید داشته‌ است؟ طبیعتاً هرچه تعداد بازدیدها بیشتر باشد احتمال بالا رفتن تعدادهای لید دریافتی هم بیشتر می‌شود. سعی کنید با اصلاح استراتژی تبلیغات یا کلمات کلیدی داخل صفحه فرود میزان بازدیدها را افزایش دهید.  همچنین می‌توانید از طریق ایمیل، پیامک و شبکه‌های اجتماعی دنبال‌کنندگان فعلی خود را به بازدید از صفحه فرود جدیدتان تشویق کنید. 

2. منبع ترافیک ورودی

دانستن اینکه اصل ترافیک ورودی شما از کدام منبع – دسکتاپ؟ تلفن‌های هوشمند؟ – به شما نشان می‌دهد که تلاش‌های خود را کجا باید متمرکز کنید. 

3. تعداد فرم‌های پرشده

این نرخ، تعداد افرادی که فرم لید شما را پر کرده و به صفحه‌ی سپاسگزاری رسیده‌اند را نشان می‌دهد.

4. تعداد اطلاعات تماس دریافتی

تعداد لیدهایی که از طریق فرم لید به دست آورده‌اید نشان‌دهنده‌ی تعداد Contacts یا همان تعداد اطلاعات تماسی است که دریافت کرده‌اید. تفاوت این عدد با مورد بالا (تعداد فرم‌های پر شده) در این است که اینجا اطلاعات تماس تکراری در آمار لحاظ نمی‌شوند.

یعنی اگر یکی از افرادی که پیش از این در بانک اطلاعاتی شما بوده صرفاً جهت دریافت پیشنهاد ویژه شما اقدام به پر کردن فرم کند طبیعتاً دیگر نمی‌توان آن را به عنوان یک لید جدید در نظر گرفت و در این آمار نخواهد آمد. 

5. نقشۀ حرارتی (Heat Mapping)

این مورد بیش از آنکه واقعاً یک معیار تلقی شود، یک جور مشاهده است؛ مشاهده‌ی نحوه‌ی تعامل کاربران با صفحه فرود شما.  نقشه‌ی حرارتی به شما نشان می‌دهد که کاربران بیشتر کدام بخش‌ها را دیده‌ یا روی کدام قسمت‌ها مکث بیشتر داشته‌اند. این اطلاعات برای صفحه‌آرایی و طراحی ساختار صفحه فرودهایی در آینده می‌سازید، مفید خواهد بود. 

6. نرخ پرش

اگر کاربران وارد صفحه فرود شما می‌شوند اما خیلی زود آن را ترک می‌کنند، پیش از هرچیز باید ببینید آیا محتوای صفحه با پیشنهادی که ارائه می‌کنید هماهنگی دارد یا خیر. آیا محتوای شما توجه مخاطبان را جلب می‌کند؟ آیا آنها پس از فرود بر روی لندینگ پیج شما متوجه می‌شوند که چه اقدامی باید انجام دهند؟ آیا صفحه شما همان چیزی است که تبلیغش را کرده‌اید؟ 

7. نرخ رها کردن فرم

این عدد نشان می‌دهند که چه تعدادی از افراد اقدام به پر کردن فرم لید کرده اما آن را نیمه‌کاره رها کرده‌اند. اگر این رقم بالا باشد باید نسبت به اصلاح فرم لید خود اقدام کنید؛ آیا نیاز است که فرم شما کوتاه‌تر شود؟ آیا درخواست شما از کاربران شفاف است؟ آیا با افزودن تحریک‌کننده‌ها می‌توانید این نرخ را کاهش دهید؟ 

8. استفاده از سنگ محک یا همان Benchmarks

برای اینکه بدانید صفحه فرود شما آنگونه که انتظار می‌رود عمل کرده است یا خیر باید آن را با معیارهای صنعت و صنفی که در آن کار می‌کنید بسنجید. صفحه‌ی خود را با صفحه فرودهای اصناف، صنایع و کسب و کارهایی که ربطی به حوزه‌ی کار و فعالیت شما ندارند نسنجید.

#شش(1): توصیه‌های صفحه فرود

همیشه اصلاحاتی وجود دارند که با اعمال کردن آنها می‌توانید عملکرد صفحه فرود خود را بهبود ببخشید. در ادامه برخی توصیه‌ها و پیشنهاداتی که می‌توانند کیفیت لندینگ پیج شما را افزایش دهند را مرور می‌کنیم. 

  1. بهینه‌سازی صفحه فرود
  2. ارائۀ پیشنهادی ارزشمند
  3. سرعت‌ بارگذاری صفحه
  4. در نظر داشتن سفر خریدار
  5. خلق تجربه‌ای دست اول
  6. ساخت مسیری بی‌دست‌انداز
  7. ارائۀ پیشنهادی منحصر به فرد
  8. استفاده از ویدئو

1. بهینه‌سازی صفحه فرود

بیهنه‌سازی واژه‌ی گیج‌کننده‌ای است؛ وقتی از بهینه‌سازی حرف می‌زنیم، دقیقاً از چه حرف می‌زنیم؟ تصاویر؟ کپی‌رایتینگ؟ کلمات کلیدی؟ رابط کاربری؟ خب پاسخ درست شامل همه‌ی این موارد است. بهینه‌سازی یعنی رساندن صفحه فرود بالاترین کیفیت ممکن. و این کار با اصلاحات متعددی امکان‌پذیر است. اگر می‌خواهید بیشتر درباره‌ی سئو و بهینه‌سازی صفحه فرود بخوانید به این مطلب سر بزنید

2. ارائۀ پیشنهادی ارزشمند

شاید بسیاری بر این عقیده باشند که هر چیز رایگانی، خوب است؛ اما واقعاً اینطور نیست! در صفحات فرود نه تنها پیشنهادی که ارائه می‌کنید باید رایگان باشد که باید کاربران را نسبت به ارائه‌ی اطلاعات تماس خود به شما ترغیب کند. واقعیت امر این است که شرکت‌های بسیاری هر روزه با یکدیگر در رقابت هستند تا توجه و در نهایت اطلاعات تماس کاربران را کسب کنند پس باید تلاش کنید تا از دیگران متمایز باشید؛ اما چگونه؟ پاسخ دادن به سوالات زیر می‌تواند به شما در این راه کمک کند.   

  • آیا پیشنها  من نقطه‌ی درد کاربر را برطرف می‌کند؟
  • آیا کاربران می‌توانند ارزشی از این پیشنهاد کسب کنند؟ 
  • آیا پیشنهاد من یارای رقابت با رقبای دیگر را دارد؟ 

3. کاهش سرعت بارگذاری صفحه 

هر یک ثانیه‌ای که صفحه شما دیرتر لود شود تا 11% کاهش بازدید و تا 7% کاهش در نرخ تبدیل را تجربه خواهید کرد. کندی بارگذاری صفحه فرود می‌تواند باعث سرخوردگی و نارضایتی عمیق کاربران شود پس نیازی به گفتن نیست که سرعت بارگذاری را باید بسیار جدی بگیرید. 

4. در نظر داشتن سفر خریدار

وقتی کاربران را به صفحه فرود خود جذب می‌کنید، همواره باید در نظر داشته باشید که کاربران در کدام مرحله از سفر خریدار قرار دارند. آیا آنها در مرحله شناسایی مشکل خود هستند (مرحله‌ی آگاهی)، در مرحله‌ی جستجو برای راه حل قرار دارند (مرحله‌ی توجه) یا در آستانه‌ی انتخاب راه حل خود (مرحله‌ی تصمیم‌گیری) هستند؟ برای بالا بردن نرخ تبدیل، محتوای متنی و تصویری شما باید بازتاب‌دهنده‌ی این نکته باشد؛ این همان توصیه‌ی همیشگی در بازاریابی است: در لحظه‌ای به سراغ مشتری بروید که می‌دانید به شما نیاز دارد. 

5. خلق تجربه‌ای دست اول

وقتی کسی وارد صفحه فرود شما می‌شود نباید غافلگیری‌ای برای او وجود داشته باشد. محتوای صفحه فرود شما باید دقیقاً همانی باشد که تبلیغش را کرده‌اید. از همان کلماتی در محتوای صفحه فرود خود استفاده کنید که برای جذب آنها هنگام پروموت آن در شبکه‌های اجتماعی، ایمیل‌ یا تبلیغات پولی خود استفاده کرده‌اید. 

6. ساخت مسیری بی‌دست‌انداز برای تبدیل

وقتی کاربران وارد صفحه فرود شما می‌شوند باید مسیر آنها از ابتدا تا انجام عملی که از آنها انتظار دارید شفاف باشد. باید کاربران را با سرنخ‌های هوشمندانه در طول مسیر صفحه فرود به سمت فرم لید هدایت کنید. برخی از این روش‌ها در ادامه برای شما فهرست شده است. 

  • می‌توانید از تصویری شخصی استفاده کنید که یا با نگاه با انگشت خود توجه مخاطب را به فرم لید جلب می‌کند. 
  • دکمه‌ی CTA شما باید رنگی متمایز داشته باشد. 
  • اطراف دکمه‌ی CTA فضای خالی داشته باشید. 
  • با استفاده از انکرتکست‌ها کاربران را به فرم لید هدایت کنید. 
  • چارچوب فرم لید خود را با رنگی متمایز طراحی کنید. 

7. ارائۀ پیشنهادی منحصر به فرد

کمتر چیزی در بازاریابی به اندازه‌ی ترس اثرگذار است، به ویژه ترس از دست دادن یا جا ماندن (FOMO یا Fear Of Missing Out). مشتریان دوست ندارند حق انتخاب را از دست بدهند و به محض آنکه به آنها اعلام کنید محصول شما تقاضای بالا یا عرضه‌ی محدودی دارد، مشتریان فوراً برای به چنگ آوردن آن دست به کار می‌شوند. 

یکی دیگر از دلال اثرگذار بودن این تکنیک آن است که افراد دوست دارند چیزی را داشته باشند که به دست آوردن آن دشوار است. 

8. استفاده از ویدئو 

استفاده از ویدئو از جمله توصیه‌های رایج برای بهبود عملکرد یک صفحه فرود است که متاسفانه مارکترها و صاحبان کسب‌وکار به سادگی از کنار آن عبور می‌کنند. نقش و اثرگذاری ویدئو را جدی بگیرید! بله، ساخت یک ویدئو هزینه‌زاست اما اثرگذاری آن باعث می‌شود تا کاری واقعاً ارزشمند برای شما و مخاطبان شما باشد.

ویدئو مارکتینگ این روزها در بین مارکترها محبوبیت بالایی یافته است؛ کلید موفقیت در ویدئومارکتینگ ساختن ویدئویی است که حواس مخاطب را از هدف صفحه فرود پرت نکرده و آنها نسبت به انجام عمل مورد نظر ترغیب کند. اگر نسبت به استفاده از ویدئو تردید دارید، شاید دلایل زیر نظرتان را عوض کند. 

  • نرخ تبدیل را افزایش می‌دهد. 
  • شیوه‌ای صمیمی‌تر برای انتقال پیام است.
  • از عکس جذاب‌تر است و مخاطبان را بیشتر ترغیب می‌کند.
  • میزان تماس‌ها به تیم پشتیبانی و تیکت‌های ارسالی را کاهش می‌دهد.
  • بسیار راحت‌تر و سریع‌تر (تقریباً 60 هزار برابر سریع‌تر!) از متن درک می‌شود. 

#شش(2): توصیه‌های پس از تبدیل (Post-Conversion)

صفحه فرودی ساخته‌اید که به آسانی کاربران را به لید و مشتری تبدیل می‌کند؛ قدم بعدی چیست؟ مطمئناً نمی‌خواهید لید‌هایی که با زحمت جمع کرده‌اید را به حال خود رها کنید! طبیعتاً قدم بعدی تبدیل کردن آنها به مشتری و سپس تبدیل کردن آنها به مشتری دائم است. برای رسیدن به این هدف بزرگ می‌توانید برخی از دستورالعمل‌های زیر را به کار بگیرید. 

  1. سپاسگذاری
  2. هدایت کاربر
  3. ایجاد رابطه

1. بهینه‌سازی صفحۀ سپاسگزاری

امیدواریم از بهینه‌سازی خسته نشده باشید. صفحه سپاسگزاری اولین صفحه‌ای است که مخاطب پس از انجام عمل مورد نظر شما می‌بینند. این فرصت خوبی برای جلب توجه بیشتر اوست. هدف شما در این بخش دوگانه است: ارائه‌ی پیشنهادی که وعده داده بودید و جلب توجه آنها به یک بخش جذاب دیگر از وبسایت یا کسب و کارتان. صفحه‌ی سپاسگزاری باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد. 

  • از مخاطبان تشکر کند (به چه شکل و با چه کلامی می‌خواهید تشکر کنید؟). 
  • ارائه‌ی لینک به محتوای مرتبط بر روی وبسایت شما
  • دعوت از آنها به دنبال کردن شما در شبکه‌های اجتماعی
  • درخواست از آنها برای ثبت نام در خبرنامه‌ی بلاگ شما

2. هدایت کاربر

مخاطبان با یا بدون شما براه خود را به مرحله‌ی تصمیم‌گیری در سفر خریدار پیدا می‌کنند. اما شما باید سعی کنید در طول این روند کمک حال آنها باشید. حالا که اطلاعاتی درباره‌ی آنها به دست آورده‌اید احتمالاً می‌توانید نیاز بعدی آنها را حدس بزنید. فراموش نکنید مردم از شرکت‌ها و برند‌هایی خرید می‌کنند که آنها می‌شناسند، به آنها علاق‌مندند و به آنها اعتماد دارند. 

3. ایجاد رابطه

پس از آنکه کسی برای به دست آوردن اطلاعات و محتوایی خاص، اطلاعات تماس خود را در اختیار شما قرار می‌دهد تبدیل به یک مشتری بالقوه می‌شود؛ از اینجا به بعد باید سخت کار کنید تا ارتباطی قوی با آنها شکل دهید.

نکتۀ پایانی

صفحات فرود بخش بزرگی از لیدهای شما را ایجاد می‌کنند و از این رو نیازمند توجه ویژه‌ی شما هستند. با توجه به میزان حذف‌ها، اضافه‌ها و به طور کل تغییراتی که می‌توانید در هر صفحه فرود ایجاد کنید، بدون شک می‌توانید صفحه‌ای بسازید که نرخ تبدیل قابل توجهی داشته باشد. تا زمانی که نکات گفته شده را رعایت کنید، می‌توانید از ساخت صفحه فرودی اثرگذار مطمئن باشید.