نماد سایت لندین | ساخت صفحه فرود | لندینگ پیج ساز

چرا لندینگ پیج ولنتاین؟ | 5 نکته‌ برای تضمین فروش بیشتر

لندینگ پیج ولنتاین

چرا لندینگ پیج ولنتاین؟ | 5 نکته‌ برای تضمین فروش بیشتر

روز ولنتاین که به روز عشاق معروف است سال‌هاست که در ایران نیز مانند بسیاری از نقاط دنیا به یک جشن جاافتاده بدل شده است. محبوبیت این روز فرصت بزرگی برای فروشنده‌ها در حوزه‌های مختف فراهم آورده تا با راه‌اندازی کمپین‌های اختصاصی، فروش خود را در آستانه‌ی این روز به میزان قابل توجهی افزایش دهند.

در ولنتاین 1401 اما کسب و کارهای آنلاین و فروشگاه‌‌های اینترنتی با توجه به فیلترینگ اینستاگرام با چالشی جدی روبرو هستند و اصلی‌ترین پلتفرم آنها برای معرفی و فروش محصولاتشان از آنها گرفته شده است. در این شرایط استفاده از لندینگ پیج می‌تواند یک آلترناتیو منطقی و هوشمندانه باشد. در این پست می‌خواهیم در این مورد صحبت کنیم؛ درباره‌ی اینکه چطور با کمک لندین یک لندینگ پیج ولنتاین اثرگذار بسازیم و فروش خود در آستانه‌ی روز عشاق را افزایش دهیم.

چگونه لندینگ پیج ولنتاین بسازیم؟

ساخت لندینگ پیج هرگز فرایند پیچیده و دشواری نداشته است اما طبق معمول نکاتی ریز و البته کلیدی وجود دارند که در اثرگذاری لندینگ پیجی که برای مناسبت‌های مختلف از جمله روز ولنتاین می‌سازید بسیار اثرگذارند. در این یادداشت می‌خواهیم مروری داشته باشیم بر مهم‌ترین نکات در ساخت یک لندینگ پیج مناسبتی و به طور ویژه لندینگ پیج ولنتاین.

لندینگ پیج ولنتاین #01: مخاطب خود را بشناسید!

قبلاً نیز در یادداشت‌های مختلف درباره‌ی این مسئله صحبت کرده‌ایم اما باز هم نمی‌توانیم از تکرار این نکته‌ و تاکید بر اهمیت آن دست بکشیم. هنگام راه‌اندازی یک کمپین فروش و ساخت لندینگ پیج مرتبط با آنها کمتر فاکتوری به این اندازه اثرگذار است.

همیشه و قبل از هر چیز باید، باید، باید مخاطب خود را بشناسید. مشتری شما کیست؟ پرسونای خریدار شما چه ویژگی‌هایی دارد؟ تنها با دانستن پاسخ دقیق این پرسش‌هاست که می‌توانید برای کمپین و نحوه‌ی طراحی و هویت بصری لندینگ پیج خود برنامه‌ریزی و اقدام کنید.

لندینگ پیج ولنتاین #02: یک آفر ویژه داشته باشید.

آفری که در لندینگ پیج به مخاطبان خود ارائه می‌کنید نه تنها باید هماهنگ با پرسونای مخاطب و سفر خریدار که باید با مناسبت مورد نظر نیز هماهنگ باشد. ولنتاین روز محبوبی است و در آستانه‌ی این روز فضای وب پر می‌شود از کمپین‌های تخفیف و فروش مختلف و در چنین فضایی باید بتوانید پیشنهادی به مخاطبان خود ارائه کنید که نتوانند آن را رد کنند. ارسال رایگان، بسته‌بندی‌های ویژه و هدایای شخصی‌سازی شده از جمله آفرهایی هستند که می‌توانند برای مخاطبان جذاب باشند.

لندینگ پیج ولنتاین

لندینگ پیج ولنتاین #03: شفاف عمل کنید.

آفری که به مخاطبان پیشنهاد می‌کنید باید از هر نظر شفاف باشد. جزییات مربوط به نحوه‌ی ارسال و مهم‌تر از آن زمان ارسال و (زمان رسیدن به خریدار)، نحوه‌ی بسته‌بندی و هر جزییاتی که فکر می‌کنید می‌تواند برای مشتریان شما مهم باشد را در لندینگ پیج خود به صورت شفاف و گام به گام توضیح دهید.

لندینگ پیج ولنتاین #04: فاکتور FOMO را دستکم نگیرید.

بالاتر از این گفتیم که یک آفر ویژه به مخاطبان خود پیشنهاد کنید. همزمان فراموش نکنید که ایجاد یک محدودیت زمانی مشخص (و کوتاه) یا ارائه‌ی یک محصول یا پکیج خاص به تعداد محدود باعث می‌شود تا مخاطبان در تصمیم‌گیری و خرید سریع‌تر و راحت‌تر عمل کنند.

وقتی مشتریان بدانند که آفر شما به زودی از دسترس خارج خواهد شد باعث می‌شود تا فومو یا حس ترس از جا ماندن آنها تحریک شود و بدون معطلی نسبت به خرید و دریافت آن عمل کنند.

لندینگ پیج ولنتاین #05: برای خریداران دقیقه نودی برنامه داشته باشید.

مهم نیست چه زمانی از سال و چه مناسبتی باشد. همیشه افرادی هستند که به دلایل مختلف تا آخرین لحظه خریدهای خود را انجام نداده‌اند و در همه‌ی مناسبت‌های مهم باید در استراتژی‌های خود بخشی را نیز برای این دسته از خریداران در نظر بگیرید. پس اگر برای کمپین خود تاریخ و زمانی مشخصی تعیین کرده‌اید، حواستان باشد که همیشه افرادی هستند که در دقیقه نود به خود می‌آیند و در برنامه‌های زمانی خود باید این افراد را نیز لحاظ کنید.

* این یادداشت ترجمه و خلاصه‌ای است از: Valentine’s Day Marketing Ideas to Try This Year.