نماد سایت لندین | ساخت صفحه فرود | لندینگ پیج ساز

صفحه‌ی فرود به کارتان می آید، اگر جزو این دسته ها هستید

کاربرد صفحه‌ی فرود - نمونه‌های لندینگ پیج - لندین

صفحه‌ فرود به کارتان می آید، اگر جزو این دسته ها هستید

کاربرد صفحه فرود متعدد و متفاوت است؛ بیزینس‌های مختلف، مخاطبین متفاوت و اهداف متعددی باعث می‌شوند تا افراد به استفاده از یک صفحه‌ فرود رو بیاورند. تنوع در طراحی، آسان بودن ساخت لندینگ پیج و هزینه‌ی معقول آن تنها بخشی از دلایل متعددی است که صفحات فرود را به گزینه‌ای جذاب و بسیار کاربردی برای صاحبان کسب و کار‌های آنلاین بدل کرده است.

در این مطلب به بررسی چند مثال موفق و جذاب از لندینگ پیج‌های ایرانی و خارجی می‌پردازیم و با تحلیل کاربرد صفحه فرود کسب و کارها مختلف، به چند نکته برای بهتر نتیجه گرفتن از صفحات فرود اشاره می‌کنیم.

1. کاربرد صفحه فرود در بیزینس B2B

وقتی مخاطبانتان کسب‌وکارها هستند، اهمیت کاربرد صفحه‌ فرود بیش از پیش نمایان می‌شود؛ زیرا آن‌ها معمولاً دنبال راه‌ حلی برای مشکلی خاص هستند و به خوبی می‌دانند چه چیزی لازم دارند و شما نیازی به جلب توجه آنها ندارید، فقط کافی است تحقیقات بازاریابی قوی‌ای داشته‌ باشید و دقیقاً بدانید چه مشکلی را باید حل کنید. با شناخت دقیق جامعه هدفتان می‌توانید برای هر دسته از مخاطبان خود اطلاعات را به صورت شخصی‌سازی‌شده‌ آماده کنید تا آنها دقیقاً چیزی را دریافت کنند که نیاز دارند. 

برای مثال کاربرد صفحه نوین‌هاب معرفی کسب و کار، امکانات، مزایا، پکیج‌های قیمت‌گذاری و در نهایت پیشنهاد اشتراک رایگان به مخاطبانش است.*

صفحه‌ فرود نوین‌هاب

صفحه‌ی فرود نوین‌هاب - لندینگ پیج نوین‌هاب - کاربرد صفحه فرود

نقاط قوت:

  • نوین‌هاب در این صفحه از پالت رنگی و تصاویر گرافیکی مخصوص خود استفاده کرده‌ است؛ این صفحه‌ فرود همچنین چیدمان ساده‌ای دارد که آن را جذاب‌تر کرده است.
  • تیتر به راحتی پیام را منتقل می‌کند و با محتوای اصلی لندینگ پیج که تمرکز بر “مدیریت ساده شبکه‌های اجتماعی” است، تناسب دارد. 
  • توضیحات کاملاً جامع است و نقطه ابهامی برای مخاطب باقی نمی‌گذارد.

نکاتی که بهتر است بررسی شود:

  • اگر CTA جذاب تر باشد، مخاطب را بیشتر به کلیک ترغیب می کند.
  • بالاتر گفتیم که توضیحات به شکلی جامع ارائه شده‌اند اما در عین حال باید گفت اندکی طولانی نیز هست و ممکن است مخاطب را خسته کند، در صفحات فرود همیشه بهتر است کوتاه و موجز بنویسیم. 

صفحه‌ فرود Slack

اگر در یک تیم مشغول به کار هستید، مخصوصاً اگر دورکاری را تجربه کرده باشید، احتمالاً اسلک را می‌شناسید. اسلک نرم افزار موردعلاقه‌ی سازمان‌هایی است که تیم‌های متعددی دارند و پیگیری پروژه‌ها و هماهنگی اعضا برایشان چالش‌برانگیز است. اسلک، بستری دیجیتال است که امکان برقراری ارتباط اعضای سازمان را فراهم می‌کند.

اسلک برای آنکه نشان دهد چیزی بیش از صرفاً ابزاری برای چت کردن است، در صفحه‌ فرود خود با استفاده از تصاویر متحرک و ویدئو، قابلیت‌های اصلی‌اش مانند امکان تیم‌سازی، برگزاری میتینگ، کامنت گذاشتن روی تسک‌های در حال اجرا و … را به نمایش گذاشته است. پس اگر می‌خواهید به مخاطبتان دید درستی از کسب و کار خودتان بدهید، لندینگ پیج می تواند گزینه مناسبی باشد.

نقاط قوت:

  • در اولین نگاه می‌شود فهمید این بیزینس به رضایت مشتریانش اهمیت زیادی می‌دهد. لحن صمیمانه – با شعار کار با اسلک تا هر وقت که بخواهید رایگان است – حس خوبی به کاربر می‌دهد.
  • استفاده از ویدئو باعث می‌شود کاربر زمان بیشتری را در صفحه‌ فرود بماند و رابطه تعاملی بسازد و احساس کند به جای قرار گرفتن در برابر متن‌های خشک و خسته‌کننده، مخاطب کسب‌و‌کاری زنده و پرنشاط است.
  • ارائه تصویری کامل از فضای داخل نرم افزار در ویدئوی ارائه شده، باعث ترغیب و تصمیم‌گیری راحت‌تر مخاطب می‌شود. 

 

2. کاربرد صفحه فرود در بیزینس B2C

مگر می‌توان از کاربردهای صفحه‌ فرود صحبت کرد و توجهی به انبوه بیزینس های B2C نداشت؟ مثال در این دسته بندی زیاد است و رقابت در دیزاین و محتواهای جذاب و تیترهای جنجالی حتی بیشتر؛ در ادامه به معرفی دو نمونه از این نوع بیزینس‌ها می پردازیم.

در نمونه‌ی اول سراغ جاباما می‌رویم؛ جاباما با این لندینگ پیج پیشنهاد می‌دهد در ازای معرفی یک میزبان جدید، به شما اعتبار هدیه می‌دهد و باید گفت این کار را به خوبی انجام داده است. 

صفحه‌ فرود جاباما

نقاط قوت:

  • ترکیب تیتری صمیمی و تصویری از یک اقامت رویایی قطعاً تاثیر اولیه خوبی بر مخاطب می گذارد؛ در عین حال اصلاً شلوغ و گیج‌کننده نیست.
  • مینیمالیسم در این صفحه‌ فرود هم به خوبی رعایت شده. مخصوصاً در قسمت جمع آوری لید و توضیح مراحل کمپین، این نکته به خوبی مشهود است.
  • این لندینگ پیج CTA مناسبی هم دارد و دقیقاً همان چیزی است که باید باشد.

برای مثال دوم سراغ یک نمونه‌ی خارجی برویم؛ حتی اگر این بیزینس را نشناسید در نگاه اول به این صفحه‌ فرود، موضوع آن را حدس خواهید زد و این یعنی Airbnb در معرفی بیزینس خود با لندینگ پیج فوق‌العاده عمل کرده است. با این مثال به خوبی متوجه می‌شوید لندینگ پیج می‌تواند در ارائه مناسب کسب‌وکارتان چه نقش مفیدی داشته باشد.

صفحه‌ فرود Airbnb

نقاط قوت:

  • استفاده از تصویر یک فرد و ارتباط چشمی او با مخاطب، باعث برقراری ارتباط بهتر با کاربر می‌شود. همچنین فضای خانه‌ای گرم و مبل راحتی، بلافاصله تاثیر اولیه خوبی روی او می‌گذارد.
  •  محتوای متنی هوشمندانه و خواندنی این صفحه با کلمه میزبانی شروع می‌شود و پیام را سریع منتقل می‌کند؛ در ادامه توصیفی که از میزبانی می‌کند هر خواننده‌ای را سر شوق می‌آورد: مگر می‌شود با این کار هم از مزایای مادی بهره برد، هم مزایای غیر مادی مثل به اشتراک گذاشتن تجربیات و لذت هم‌نشینی با آدم‌هایی با دنیای متفاوت؟ 
  • در ادامه صفحه، امکاناتی مثل تجربه کاربران، مقاله‌های علمی مفید و حتی ماشین حسابی برای محاسبه درآمد ماهانه احتمالی ایجاد شده است. 

3. کاربرد صفحه در برگزاری جشنواره یا کمپین

در کمپین‌ها و جشنوراه‌ها، صفحات فرود بیشتر از همیشه به چشم می‌آیند. چه چیزی بهتر از صفحه‌ای که از ابتدا تا انتها به طور ویژه برای یک مناسبت خاص طراحی شده؟ مناسبت‌هایی مثل سال نو، شب یلدا، بلک فرایدی، ولنتاین و تخفیف‌های دوره‌ای در کمپین‌های شما با همان حال و هوایی که می‌خواهید.

صفحه‌ فرود جشنواره کورش مال

نقاط قوت:

  • تیزرها و تصاویر از جوایز و فضای جشنواره هم هیجان انگیز است، هم برای مخاطبین کورش مال که شخصاً آن را می‌شناسند آشنا و ملموس.
  •  جوایز همان ابتدا معرفی شده‌اند و این خود به تنهایی ترغیب کننده‌ است.
  • دکمه‌های CTA کاملاً واضح و کاربردی هستند.

 نکاتی که بهتر است بررسی شود:

  •  استفاده از عناصر گرافیکی و دیزاین خلاقانه‌تر با جشنواره می‌توانست تاثیرگذاری خیلی بیشتری داشته باشد.

 4. کاربرد صفحه در معرفی محصول یا خدمات جدید

ارائه یک محصول یا خدمات جدید به مخاطبان، حتی برای مطرح‌ترین برندها نیز می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. درست مانند زمان برگزاری کمپین‌ها، صفحات فرود پاسخی ساده و در عین حال هوشمندانه به این چالش هستند. در زیر نگاهی به یک نمونه‌ی جذاب از برندی بزرگ بین‌المللی و یک نمونه‌ی داخلی داریم.

 استفاده نایکی از صفحه‌ فرود برای کالکشن کفشش، به آنها این امکان را می‌دهد که محصول جدید خود را آن‌طور که واقعاً هست و لیاقتش را دارد به رخ بکشد. لندینگ پیج زیر مربوط به کمپینی متعلق به سه سال پیش است. 

صفحه‌ فرود کالکشن کفش های نایکی 

نقاط قوت:

  • صفحه‌ای که دیزاین و رنگش متناسب با محصول است و از همان فلسفه‌ای تبعیت می‌کند که تولید محصول بر اساس آن بوده.
  • تصاویر کفش ها در این فضای رنگی قطعا خیلی خیره کننده‌تر از یک صفحه سفید معمولی و در کادرهای مربعی یکسان است.
  • این صفحه‌ فرود شما را مجذوب می کند توضیح کوتاهی که برای محصولات نوشته شده را تا آخر بخوانید.

وقتی می‌خواهید یک ویژگی و ابزار جدید را معرفی کنید لندینگ پیج به شما این امکان را می‌دهد که توضیحات کامل و دسته بندی شده ای را به مخاطب ارائه کرده و محصول یا ویژگی مورد نظر را به طرزی که شایسته است به کاربران معرفی کنید.

صفحه فرود بازار

نقاط قوت:

  •  در ابتدای صفحه‌ فرود با ارائه مشکل خیلی سریع باعث در جریان قرار گرفتن مخاطب می شود.
  •  بعد از توضیح دادن اینکه چرا به آن ابزار نیاز داریم احتمال تصمیم به خرید به بالاترین حد می رسد و گذاشتن CTA بلافاصله بعد از آن فکر خوبی است.

5. کاربرد صفحه فرود در برندسازی شخصی

می‌دانستید می‌توانید بدون اینکه دردسرهای سایت را تحمل کنید، یک صفحه اختصاصی برای خودتان داشته باشید که از آن برای معرفی خودتان و کارتان و ارتباط با مخاطبین استفاده کنید؟ اگر از اهمیت پرسونال برندینگ با خبر باشید حتما شگفت‌زده می‌شوید اگر بدانید صفحه‌ فرود چقدر می‌تواند در آن تاثیر گذار باشد و اگر فریلنسر باشید، لندینگ پیج چقدر در شناخته شدن و معرفی شما کمک خواهد کرد.

برای نمونه مارک منسون در این صفحه با دیزاین تخصصی، خودش، کتاب ها، مقاله‌ها و رزومه‌اش را معرفی کرده و با تیتری هیجان انگیز وعده داده “در ازای وارد کردن ایمیل هر ماه ایده‌هایی ناب برای تغییر زندگی” به شما پیشنهاد می‌دهد.

صفحه‌ فرود مارک منسون

نکته‌ی پایانی

فارغ از نوع و اندازه‌ی کسب و کارتان، اینکه مخاطبتان چه کسی است و چه محصول یا خدماتی ارائه می‌کنید، صفحات فرود می‌توانند کمک بزرگی به شما در رسیدن به اهدافتان  باشند؛ صفحات فرود امکانات متعددی را در اختیار افراد و کسب و کار ها قرار می‌دهند و استفاده از آنها نیاز به دانش فنی خاصی ندارد. تردید نکنید که یک لندینگ پیج‌ حرفه‌ای، تصویری حرفه‌ای از کسب و کار شما به مخاطبان نمایش می‌دهد. 

*همه‌ی نمونه لندینگ پیج‌های بررسی شده در این مطلب با لندین ساخته شده‌اند.