نماد سایت لندین | ساخت صفحه فرود | لندینگ پیج ساز

۶ دلیلی که به «صفحه فرود کمپین دیجیتال» نیاز دارید

۶ دلیلی که برای کمپین ها نیاز به صفحه فرود دارید!

۶ دلیلی که به «صفحه فرود کمپین دیجیتال» نیاز دارید

در دنیای تبلیغات آنلاین کانال‌های زیادی برای جذب مخاطب وجود دارد. اما برای راه اندازی یه کمپین دیجیتال باید چه اقداماتی انجام دهیم؟ نقش صفحه فرود در یک کمپین چیست؟ صفحه فرود کمپین دیجیتال چه ویژگی‌هایی دارد؟

کمپین دیجیتال چیست؟

پیش از آنکه به سراغ بحث نقش صفحه فرود در کمپین‌های دیجیتال برویم، بد نیست مروری بر مفهوم کمپین دیجیتال داشته باشیم. یک کمپین دیجیتال چه ویژگی‌هایی دارد؟
در اولین گام باید بدانید کمپین خود به چه هدفی برپا می‌کنید؛ آیا به دنبال فروش بیشتر هستید یا می‌خواهید نام برند را مطرح کنید؟ در گام دوم باید بدانید را برای کدام دسته از مخاطبان خود می‌خواهید اجرا کنید. تعیین دقیق مخاطب هدف و شناخت آویژگی های رفتاری و شخصیتی آن‌ها گامی ضروری در طراحی یک کمپین دیجیتال است.
در گام سوم باید تعیین کنید که مخاطب هدف شما در کجای نقشۀ سفر مشتری قرار گرفته است و چقدر تا تبدیل شدن به مشتری شما فاصله دارد.  چهارمین گام تعیین کانال‌های ارتباطی است. مخاطب هدف شما بیشتر در کدام فضای آنلاین حضور دارد؟ پاسخ یه این سوالات باعث افزایش کارآیی کمپین شما خواهد شد. حالا که با کلیاتی از یک کمپین دیجیتال آشنا شدیک، اجازه به طور خاص در مورد نقش و تاثیر صفحه فرود در یک کمپین دیجیتال صحبت کنیم. 

چرا به «صفحه فرود کمپین دیجیتال» نیاز دارید؟

صفحه فرود کمپین دیجیتال فضایی را در اختیار شما و مخاطبان کمپین قرار می‌دهد تا بتوانید اطلاعاتی را که می‌خواهید رد و بدل کنید. صفحه فرود امتیازات متعددی در اختیار برگزارکنندگان یک کمپین دیجیتال قرار می‌دهد که در این بخش به شش مورد اصلی آن می‌پردازیم.

صفحه فرود کمپین دیجیتال #01: تولید و گردآوری لید

بسیاری از شرکت‌ها ترافیک ایمیل، رسانه‌های اجتماعی و جستجوی خود را به صفحۀ اصلی وبسایت ارسال می‌کنند؛ این کار درست مثل دور ریختن سرنخ‌هاست! صفحه فرود فضایی است که ‌می‌توان کاربران را روی آن فرود آورد و اطلاعات تماسشان را به راحتی گردآوری کرد. صفحه فرود حواس‌پرتی‌ها و دکمه‌های متعدد یک وبسایت را ندارد و کاربر تنها به سمت یک هدف مشخص هدایت می‌شود. 
با صفحات فرود به راحتی می‌توانید برای مخاطب تمرکز ایجاد کنید تا کاربر آن اقدامی که مد نظر دارید انجام دهد. دریافت لید و سرنخ از مخاطبان یکی از این اقدامات است. دریافت و گردآوری لید‌ با هدف تبدیل مخاطبان به مشتری انجام می‌شود و صفحات فرود راه بسیار آسانی برای جمع‌آوری لید در اختیار می‌گذارند.

صفحه فرود کمپین دیجیتال #02: فضایی برای ارائۀ پیشنهاد به مخاطب

پیشنهادات بازاریابی و صفحات فرود دست در دست هم حرکت می‌کنند. برای مثال تصور کنید که شما یک کسب‌وکار رنگآمیزی حرفه‌ای دارید که در آن انواع رنگ‌آمیزی داخلی و خارجی ساختمان‌ها را انجام می‌دهید و قصد دارید در آستانۀ یک مناسبت خاص، کمپینی ویژه برپا کنید و در آن تخفیف‌ها و امتیازات ویژه‌ای را در اختیار مخاطبان قرار دهید تا مشتریان بیشتری جذب کنید. 
به کمک یک لندینگ پیج معرفی محصول می‌توانید به راحتی همۀ اطلاعات و جزییات مربوط به پیشنهادهای خود را اعم از نحوۀ انجام کار، نحوۀ رزرو وقت مشاوره، نحوۀ پرداخت و هزینه‌ها و … در اختیار مخاطب قرار می‌دهید. مخاطبی که از طریق جستجو در گوگل به صفحه فرود شما رسیده باشد، پاسخ همۀ سوالات و ابهامات خود را به صورت یکجا به دست می‌آورد و می‌تواند از طریق همان صفحه و دکمۀ دعوت به اقدام نسب به خرید خدمات شما اقدام کند. 

صفحه فرود کمپین دیجیتال #03: افزایش نرخ تبدیل و کاهش هزینه‌ها

هنگامی که کمپین خود را برای دستۀ خاصی از مخاطبان اجرا می کنید، کانال‌های متفاوتی را برای دسترسی به آن‌ها به کار می‌گیرید. اگر صفحه فرود شما با توجه به ویژگی‌ها و نیازهای آن دسته از مخاطبان ساخته شده باشد و پیشنهادی مرتبط، اختصاصی و شخصی‌سازی‌شده به آن‌ها ارائه شود، می تواند هزینه‌هایی که پیش از این در کانال‌های گوناگون برای جذب مخاطب متحمل می‌شدید را به میزان بسیار زیادی کاهش دهد. 
فرض کنید کمپین دیجیتال شما قرار دو گروه متفاوت از مخاطبان را هدف بگیرد؛ صفحه فرود به علت راحتی و انعطاف‌پذیری در طراحی و ساخت، این امکان را در اختیار شما می‌گذارد تا برای هر دسته از مخاطب صفحه‌ای جداگانه داشته باشید. داشتن لندینگ پیجی اخصاصی برای گروه‌های مختلف باعث می‌شود نرخ تبدیل بالاتری داشته باشید و در نتیجه حاشیۀ سود خود را بالا ببرید. 

صفحه فرود کمپین دیجیتال #04: ایجاد اعتماد و پاسخگویی به سوالات مخاطب

با استفاده از صفحه فرود می‌توانید اعتماد سازی کنید و ابهاماتی که برای مخاطب ایجاد می‌شود را به میزان بسیار زیادی کاهش دهید. مخاطبان شما بیش از هر چیزی به دنبال اطلاعات هستند. آن‌ها خواهان کسب آگاهی از آثار استفادۀ سایر افراد از محصول یا خدمات شما هستند. اگر تجربه‌نگاری خریدارانی که پیش از این از محصولات و خدمات شما استفاده کرده‌اند را در صفحه فرود خود منتشر کنید، باعث شکل‌گیری حسی از اعتماد در میان مخاطبان جدید و مشتریان بالقوۀ خود خواهید شد. 
اگر قبل از راه اندازی کمپین خود جهت شناخت بیشتر مخاطب تحقیقات بازار انجام داده باشید می توانید از نتایج مصاحبه‌های کیفی، ابهامات و سوالات پرتکرار را دسته‌بندی کنید و به آن‌ها در بخش «سوالات متداول» پاسخ دهید تا پیشاپیش بخش بزرگی از دغدغه‌های مخاطبان جدید خود را برطرف کرده باشید. با کاهش سردرگمی مخاطبان، اعتماد بیشتری جلب می‌کنید و  نرخ تبدیل خود را بدون شک افزایش خواهید داد. 

صفحه فرود کمپین دیجیتال #05: ایجاد فرایند و خودکارسازی امور

در صفحه فرود شما توانایی این را دارید که مسیر و فرآیندی را از قبل برای هر دسته از مخاطبان‌تان مشخص کنید تا آن‌ها مسیری که تعیین کرده‌اید را طی کنند و فعالیت مورد انتظار شما را انجام دهند. شاید تصور کنید افراد دوست ندارند کسی برای آن‌ها تعیین تکلیف کند که در پاسخ باید بگوییم سخت در اشتباهید! کاربران نیاز دارند بدانند که یک) در کمپین شما چه چیز ارزشمندی برای آنها وجود، دو) در مقابل چه انتظاری از آن‌ها دارید و سه) این مبادله به چه صورت قرار است انجام شود. 
شما نمی‌توانید و نباید کاربران را در صفحه فرود خود به امان خدا رها کنید و تصور کنید آن‌ها مسیر خود را پیدا خواهند کرد! صفحه فرود نقشۀ گنج نیست؛ به صورت کاملاً شفاف و گام به گام مراحل را به مخاطب توضیح دهید و اجازه آن‌ها بر روی مسائل مهم‌تری مانند خرید یا پر کردن فرم لید تمرکز کنند. اگر کمپین را یک اقیانوس در نظر بگیریم، صفحه فرود کمپین دیجیتال مانند جزیره‌ای در دل این اقیانوس است و شما به کمک محتوا باید نقشه‌ای به دست کاربران بدهید تا به راحتی به هدف نهایی دست یابند. 

صفحه فرود کمپین دیجیتال #06: اثربخش کردن پیشنهادات بازاریابی

 هر زمان که صفحه فرود کمپین دیجیتال می‌سازید، گنجینۀ ارزشمندی از اطلاعات در پایگاه دادۀ خود ایجاد می‌کنید. با دنبال کردن و تحلیل معیارهای مرتبط با صفحات فرود خود، قادرید ایده‌های زیادی راجع به عملکرد بازاریابی خود به دست آورید. مواردی مانند نحوۀ مقایسۀ پیشنهادات بازاریابی مختلف، نحوۀ تبدیل بازدیدکنندگان به سرنخ و تبدیل سرنخ‌ها به مشتری و اطلاعاتی از این دست به شما یک بینش قدرتمند می‌دهد که می‌تواند در بهینه‌سازی و بهبود بازاریابی یاری‌گر شما باشد.

نکتۀ پایانی

صفحه فرود کمپین دیجیتال جایی است که برآیند همۀ تلاش‌ها در یک کمپین آنلاین را در خود جای می‌دهد. طراحی و خلق یک صفحه فرود استاندارد، بخشی کلیدی از هر کمپین اینترنتی است. مد نظر داشتن شش نکته‌ای که بررسی کردیم نشان می‌دهد که یک صفحه فرود چطور می‌تواند زحمات و هزینه‌های یک کمپین اینترنتی را کاهش دهد و کارها را آسان کند.