توصیه نامهها (testimonials) چه تاثیری در افزایش نرخ تبدیل لندینگ پیج دارد؟
تا حالا شده به توصیه اطرافیان که از یه محصول استفاده کرده باشید؟ و نظرات آنها بر روی رفتار خرید شما اثر گذاشته باشد؟
۹۲٪ خریداران وقتی که میخواهند محصول یا خدماتی تهیه کنند بخاطر کاهش ریسک خرید خود سعی میکنند نظرات بقیه افراد نیز مورد بررسی قراردهند. اما در لندینگ پیج خودمون چطوری میتونیم از نظرات و توصیه نامهها(testimonials) استفاده کنیم؟
قبل از ساخت لندینگ پیج خود به شناخت کاملی از ویژگیهای مخاطبان خود برسید، آنها را دستهبندی کنید و متناسب با هر دسته از مخاطبان پیشنهاد ویژه ارائه دهید تا تاثیرگذار باشد.سعی کنید مخاطب خاص خود را هدف گذاری کنید.
در مقاله زیر میتونید یادبگیرید که
استفاده از توصیه نامهها(testimonials) موجب افزایش اعتماد میشود. ۳۲ درصد طبق تجربه نگاری ما مطابق A/B Test ها، نرخ تبدیل را افزایش میدهد به دو صورت میتوانید از توصیهنامهها در لندینگ پیج خود استفاده کنید:
- از افراد تاثیرگذار و محبوب مخاطبان هدف توصیهنامه دریافت کنید
هنگامی که مشتریان خود را دستهبندی میکنید با توجه به اطلاعاتی که از آنها بدست میآورید میتوانید بفهید که ویژگیهای رفتاری آنها چیست چه افرادی در رفتار خرید آنها میتواند اثر گذار باشد. بعنوان مثال اگر سرویس یا محصول شما در حوزه تناسب اندام و سلامتی میباشد میتوانید از افراد شاخص کلیدی که بر روی تصمیمات مخاطبان شما میتواند اثرگذار باشد استفاده کنید. تا تجربه و تاثیری که محصول یا خدمات شما بر روی آن فرد داشته موجب ایجاد اعتماد و حس هیجان برای مخاطب هدف شما باشد. استفاده از این نوع توصیه نامه (testimonial) با توجه به میزان محبوبیت فرد تاثیر گذار در جامعه مخاطبانتان میتواند هزینه جانبی برای شما داشته باشد.
- توصیهنامه را از مخاطبان خود دریافت کنید | افزایش نرخ تبدیل لندینگ پیج
استفاده از تجربیات مشتریان قدیمی خود میتواند تجربه نگاری واقعیتری از استفاده از محصول یا خدمات شما بدهند. اگر نظرات مشتریان قبلی شما از نظرات مشتریانی باشد که از لحاظ ویژگیهای رفتاری و انتخابی به مخاطب هدف شما نزدیک باشد باعث ایجاد حس همزادپنداری در مخاطبان جدید شما میکند تا راحتتر به شما اعتماد کنند و به مشتری تبدیل شوند. و برایش مسیر پیشرو شفافتر میشود که افرادی که در گذشته به شما اعتماد کردند چه نتیجهای از محصولات یا خدمات شما دریافت کردهاند.
برای مثال اگر شما لندینگ پیجی برای دوره آموزشی دارید میتوانید از نظرات دانشجویان دورههای قبلی خود استفاده کنید. تا آنها داستان شخصی خود را به اشتراک بگذارند بدلیل اشتراکاتی که از لحاظ ویژگیهای رفتاری و انتخابی با مخاطبان هدف شما دارند باعث افزایش اعتماد مخاطبان فعلی شما میشود.
چطوری میتوانم میزان تاثیری گذاری این بخش در افزایش نرخ تبدیل لندینگ پیج خود را بسنجم؟
یکی از مرسومترین روشهای سنج میزان تاثیرگذاری در بخش مورد نظر، اندازهگیری رفتار مخاطبان در لندینگ پیج شماست. میتوانید از روش A/B Test استفاده کنید دو صفحه با مشخصات یکسان در لندین ایجاد کنید و فقط در یکی از آن دو صفحه یک یا دو ویژگی را تفییر بدهید تا بتوانید میزان اثر گذاری هر کدام را مقایسه کنید. بعنوان مثال در لندینگ پیج اول که آن را به طور مثال A مینامیم از بخش یا سکشن توصیهنامه استفاده نمیکنیم. اما در لندینگ پیج دوم (B) بخش توصیه نامهها را قرار میدهیم تا بتوانیم پارمتر بودن یا نبودن توصیه نامه را در نرخ تبدیل بسنجیم. میتوانیم با استفاده از ابزار گوگل آنالیتیکس دیتا ورودی کاربران را در لندینگ پیج مورد مقایسه قرار بدهیم تا در گوگل تک منیجر ایونت تعریف کنیم تا بتوانیم نرخ تبدیل را شفاف مورد تحلیل قرار بدهیم. در لندین این امکان وجود دارد که به راحتی لندینگ پیج خود به سرویسهایی همچون گوگل آنالیتیکس و گوگل تک منیجر متصل کنید.
چطوری میتوانم از توصیه نامهها (testimonials) در لندینگ پیج خودم در لندین استفاده کنم؟ |افزایش نرخ تبدیل لندینگ پیج
کافیست در لندین ثبت نام کنید و و بر روی ساخت لندینگ پیج کلیک کنید وارد فرآیند ساخت لندینگ پیج میشوید. ساخت لندینگ پیج در لندین شامل ۴ مرحله مطابق مراحل زیر می باشد.
در مرحله ساختار شما تعیین میکنید لندینگ پیج شما دارای چه بخش یا سکشنهایی باشد.
با استفاده از سکشن توصیه نامهها میتوانید حداکثر تا ۸ نظر یا توصیه به سکشن مورد نظر شامل نام فرد، سمت یا شغل یا عنوانی که ارتباط مستقیمی با معرفی دارد و… استفاده نمایید.
چه ویژگیهای دیگری موجب افزایش نرخ تبدیل لندینگ پیج شما میشود؟
علاوه بر سکشن توصیه نامهها و نظرات مشتریان، اگر در راستا ارائه خدمات و محصولات خود شرکتهایی شرکا و همکار شما هستند که باعث ایجاد اعتماد میشوند میتوانید استفاده کنید. علاوه بر آن اگر خدمات مرتبط با کسب و کارها ارائه میدهید میتوانید از لوگو مشتریان خود نیز استفاده کنید.