بررسی ۵ روش برای هدایت ترافیک به لندینگ پیج | تبلیغات آنلاین
چگونه ترافیکی با کیفیت در لندینگ پیج خود داشته باشیم؟
اکثر افرادی که قصد راه اندازی یک کمپین دیجیتال را دارند، با چالشهایی مواجه میشوند؛ یکی از این چالشهای مهم و اساسی، رسیدن به نرخ تبدیل مناسب است.
اما نرخ تبدیل به چه پارامترهایی بستگی دارد؟
اگر بخواهیم کمپین دیجیتال خود را به دو بخش تقسیم کنیم، میتوانیم یک بخش را کانال های تبلیغاتی در نظر بگیریم و بخش دیگر، لینکی است که کاربران، پس از مشاهده و کلیک بر روی تبلیغات آنلاین و پیام شما وارد آن میشوند که این لینک میتواند، آدرس لندینگ پیج یا صفحه فرود شما باشد.
در نظر داشته باشید، “حتی اگر بهترین و استانداردترین لندینگ پیج را داشته باشید تا وقتی که کانالهای تبلیغاتی مناسبی را انتخاب نکرده باشید نرخ تبدیل مناسبی را تجربه نمیکنید”
همراه ما باشید تا باهم مثالی را بررسی کنیم:
شاید در گذشته یا حتی در حال حاضر، فروشگاههای فیزیکی را در بازار مشاهده کردید که برای جذب مشتری خود، فردی
را استخدام کردهاند تا به فاصله چند متری از فروشگاه، تراکت تبلیغاتی آنها را پخش کنند آنها از این طریق میتوانند عابران را به سمت مغازه خود بکشانند.
حالا چه پارامتری برای تبدیل عابران به مشتریان مهم است؟
- نوع برخورد و پیامی که تراکت پخش کن به عابران منتقل میکند.
- درک درست مخاطب هدف و پیشنهاد دادن به آنها
- هویت بصری و محتوای داخل تراکت
- دسترسی پذیری آدرس فروشگاه
- مطابقت پیامی که عابر از تراکت برداشت کرده است با نوع فروشگاه، محصولات و خدمات آن
- طراحی داخلی فروشگاه و دسترسی پذیری اجناس و خدمات
هدایت ترافیک به لندینگ پیج در فضای آنلاین به چه شکل است؟
در فضای آنلاین، وقتی مخاطب بر روی پیام یا تبلیغات آنلاین شما (که در کانالهای تبلیغاتی در نظر گرفتید) کلیک میکند،
داستان سفر او آغاز میشود. مانند مثال قبل، او رها نمیشود تا مسیر خود را پیدا کند و مستقیم به آدرس شما منتقل میشود. شما میتوانید این آدرس را صفحه اصلی وبسایت خود در نظر بگیرید یا او را به لندینگ پیج خود هدایت کنید.
قبل از کلیک مخاطب بر روی لینک پیشنهادی، استراتژی و فرآیند خود را مشخص کنید.
قبل از اجرای یک کمپین دیجیتال، ابتدا مخاطبان خود را شفاف بشناسید و متناسب با نوع محصول یا خدمات خود، آنها را دسته بندی کنید. نیاز هر دسته را بشناسید و متناسب با هر دسته به آنها پیشنهاد ارائه دهید. پیام و نوع تبلیغات آنلاین شما بر روی نرخ کلیک شما تاثیر گذار است. یکی از راهکارهای مهم برای شناخت دقیق مخاطبان،تحقیقات بازار است که میتواند به شما اطلاعات جامعه از مخاطبان ارائه دهد تا راحت تر بتوانید آنها را دسته بندی کنید.
کانالهای تبلیغاتی که مخاطبان هدف شما بیشتر در آنها هستند را بیابید. اگر فکر میکنید مخاطبان شما ۸۰ میلیون ایرانی هستند سخت در اشتباه هستند.
پیشنهاد میکنیم مقاله زیر را در این رابطه مطالعه کنید.
اگر در کانال درست، پیام درستی به مخاطب درست ارائه دهید، توانسته اید بخش مهمی از نرخ تبدیل کمپین دیجیتال خود را افزایش دهید.
اما چرا باید هدایت ترافیک به لندینگ پیج داشته باشیم؟
هنگامی که مخاطبان خود را پس از کلیک، به لندینگ پیج هدایت میکنید، آنها را بین انبوهی از لینکهای متنوع در صفحه اصلی خود رها نمیکنید. شما با این کار، مخاطبان خود را به صفحهای مجزا هدایت میکنید که به اصطلاح به آن لندینگ پیج میگوییم.
در لندینگ پیج، برای کاربر مسیر حرکت تعیین میکنید. گام به گام اطلاعات مورد نظر خود را ارائه میدهید. برای او ایجاد آگاهی میکنید سپس اعتماد را افزایش میدهید و در نهایت او را تشویق میکنید عمل مورد انتظار شما را انجام دهد. این عمل مورد انتظار میتواند پر کردن فرمی در ازای یک پیشنهاد باشد که به آن جمعاوری لید میگویند. و یا آنها را به لینک یک محصول یا انجام عمل مورد انتظار خود هدایت میکنید. بدین ترتیب نرخ تبدیل شما افزایش مییابد.
پنج روش برای هدایت ترافیک به لندینگ پیج خود:
۱. پرموت ( تبلیغات بازاریابی) لندینگ پیج در صفحات اصلی وبسایت خود
یکی از سریعترین و سادهترین راهها برای هدایت به لندینگ پیج، تبلیغ آن در وب سایت شماست . در نظر داشته
باشید این روش کاملا رایگان است!
بهعنوان مثال: کمپین خاصی در حال برگزاری است و کاربران خود را به لندینگ پیج خود هدایت میکنید تا در نقشهی مسیر راه شما قرار بگیرند. میتوانید در تمامی قسمتهای وبسایت خود یا فقط تعدادی از بخشها، این موضوع را اطلاع رسانی کنید.
چند روش برای انجام این پیشنهاد وجود دارد:
- یک فرم پاپ آپ در صفحه اصلی یا برخی از صفحات ایجاد کنید و به مخاطبان پیشنهاد دهید.
- نوار ثابت پیشنهاد در بالا یا پایین صفحه اضافه کنید.
- آگهی تبلیغاتی خود را در مقالات وبلاگ خود با موضوع مرتبط اطلاع رسانی کنید.
- و…
مزایا:
- اجرای آن آسان است
- شما کنترل کافی بر آن دارید.
معایب:
- فقط در صورتی برای شما مفید خواهد بود که پیش از این، در وبسایت خود ترافیک داشته باشید.
- محدودیت ترافیک ( ترافیک فقط از سمت وبسایت خودتان است)
۲. برای هدایت ترافیک به لندینگ پیج از شبکههای اجتماعی خود استفاده کنید.
استفاده از شبکهها و رسانههای اجتماعی یکی دیگر از روش های رایگان هدایت ترافیک به لندینگ پیج خود میباشد. اگرچه به اندازه روش قبلی نتایج بزرگی نخواهد داشت، اما باز هم گزینه خوبی است، خصوصاً اگر لیست ایمیل بزرگی ندارید یا نمیخواهید در تبلیغات آنلاین پولی سرمایه گذاری کنید. اگر شبکه نسبتاً بزرگی از دوستان و همراهان داشته باشید که آماده به اشتراک گذاشتن و درگیر شدن با پست های شما هستند، این روش میتواند بسیار موثر باشد.
چند روش برای انجام این گزینه وجود دارد:
- از مخاطبان هدف خود با استفاده از پست و استوریهای دنباله دار سوالهایی بپرسید تا آنها وارد تعامل با شما شوند. سپس آنها را تشویق به هدایت به لینک لندینگ پیج خود کنید.
- یک فیلم کوتاه تهیه کنید و راجب نقاط درد و نیازهای آنها صحبت کنید.
- سعی کنید برای هر دسته از مخاطبان خود با درک شرایط و ویژگیهای آنها یک پیشنهاد منحصر به فرد ارائه دهید.
- و…
مزایا:
- رایگان بودن
- شما کنترل کاملی بر آن دارید
معایب:
- دسترسی محدود
- زمان بر بودن برای رسیدن به نتیجه دلخواه
۳. برای هدایت ترافیک به لندینگ پیج از شبکههای تبلیغاتی استفاده کنید. (تبلیغات آنلاین)
یک کمپین تبلیغاتی پولی در شبکههای تبلیغاتی ایجاد کنید. شبکههای تبلیغاتی همچون تبلیغات گوگل، یکتانت و سایر شبکههای تبلیغات
تبلیغات پولی دارای دو مزیت عمده است:
۱) نتایج بسیار سریع به همراه می آورند.
۲) میزان دسترسی آنها بسیار زیاد است.
قبل از اجرای یک کمپین دیجیتال حتما بدانید مخاطبان شما بیشتر در چه کانالهای تبلیغاتی هستند بیشتر به چه سایتهایی سر میزنند یا چه چیزهایی را بیشتر سرچ میکنند تا بتوانید در نقطه درست، پیشنهاد درستی ارائه دهید.
پس از آن مقدار بودجهای را که در نظر گرفته اید، شفاف مشخص کنید. بهصورت تست، یک کمپین آزمایشی اجرا کنید تا بتوانید هزینه جذب از هر کانال تبلیغاتی را بسنجید. سپس، یک شاخص کلیدی عملکرد (KPI) برای کمپین خود تعیین کنید تا بتوانید بهصورت مدام نتایج را بهینه سازی کنید.
انواع کمپینهایی که میتوانید در شبکههای تبلیغاتی ایجاد کنید مانند:
تبلیغات بنری:
تبلیغات بنری را، متناسب با ارزشی که میخواهید به مخاطبان ارائه بدهید طراحی کنید تا آنها را به محصول، خدمات یا کمپین خود هدایت کنید. برای آن پیام، یک قالب استاندارد، متناسب با شبکه تبلیغات مورد نظر طراحی کنید تا بتوانید مخاطب جذب کنید. مورد مهمی که هیچ وقت نباید فراموش کنید این است: بدون هدف و شناخت مخاطبان، بهصورت عمومی تبلیغات نکنید تا بتوانید بودجه خود را صرف مخاطب هدف خود کنید.
برخی از مزایای تبلیغات بنری:
ایجاد آگاهی از برند
افزایش فروش کسبوکارها
امکان ایجاد تبلیغات جذاب و متحرک
مناسب برای همهی کسبوکارها
هزینه تنها به ازای کلیک
تبلیغات همسان:
نوعی از تبلیغات آنلاین است که به دلیل یکپارچگی ساختاری و ظاهری آن، با سایتی که تبلیغات را نمایش میدهد بهنام همسان یا همان تبلیغات نیتیو شناخته میشوند. تبلیغات همسان کمک میکند که برای کاربر مزاحمتی ایجاد نشود و جایگاه آن مشخص باشد و به دنبال آن، کلیک بیشتری انجام میشود.
در تبلیغات همسان، میتوان موضوع سایتهای نمایش دهنده را تعیین کرد و یا از نمایش در سایتهای نامرتبط جلوگیری کرد.
در برخی از شبکههای تبلیغاتی، علاوه بر انتخاب موضوع سایتهای نمایش دهنده،میتوانید تعیین
کنید براساس کلیدواژه مشخص و باتوجه به رفتار کاربران در گذشته، تبلیغات شما را نمایش دهند.
برخی از مزایای تبلیغات همسان:
افزایش ترافیک و جذب کاربر
افزایش فروش کسبوکارها
سادگی در ایجاد تبلیغ
مناسب برای همهی کسبوکارها
مناسب برای تولیدکنندگان محتوا
هزینه تنها به ازای کلیک
تبلیغات ریتارگت:
در کمپینهای ریتارگت یا هدف گیری مجدد، مخاطبان، سایت یا محصولات شما را بازدید میکنند.
در صورتی که مخاطبان عمل مورد انتظار شما، (مانند خرید) را انجام ندادند، شمامیتوانید تعیین کنید، در صورت مراجعه به سایر سایتهای خبری یا رسانهها، مجددا تبلیغات شما را ببیند تا ترغیب به خرید یا انجام عمل مورد انتظار شما شوند.
برخی از مزایا تبلیغات ریتارگت:
ایجاد آگاهی از برند
افزایش فروش کسبوکارها
برای هدفگیری مجدد مخاطبها
مناسب برای کسبوکارهایی که ترافیک مناسبی دارند.
۴. برای هدایت ترافیک به لندینگ پیج خود به مخاطبان ایمیل ارسال کنید.
همهی صفحات فرود برای ایجاد لیدهای جدید نیستند!
برخی از اوقات، میخواهید از لندینگ پیج، برای تبدیل لیدهای موجود به مشتریان استفاده کنید.
دو روش اصلی برای پیاده سازی وجود دارد: شما میتوانید بهصورت دستی ایمیلها را سال کنید( بهصورت کلی) همچنین می توانید یک کمپین ایمیل قطره ای ایجاد کنید که طی بازههای زمانی متفاوت پیشنهاد شما را ارائه دهد. اجرای اول سریعتر است، اما مورد دوم طولانیتر به دنبال نتایج بهتر است.
مزایا:
- اجرای آن بسیار آسان است
- شما کنترل کاملی بر آن دارید
- اگر در حال حاضر از یک سیستم بازاریابی ایمیل استفاده می کنید ، رایگان است
معایب:
- فقط برای هدف قرار دادن لیدهای موجود قابل استفاده است
۵. بازاریابی محتوایی در تبلیغات آنلاین
بازاریابی محتوا در واقع ایجاد و ترویج محتوای آموزشی است که کمک می کند شما روابط خوبی با مخاطبان خود برقرار کنید و محصولات خود را به مدت طولانی بفروشید.
اگر محتوایی ایجاد کنید که بسیار مورد استقبال خوانندگان قرار گرفته و براساس بهترین روشهای SEO ساختار یافته باشد، احتمالاً میزان قابل توجهی از ترافیک ارگانیک را بهدست خواهید آورد.
انواع مختلفی از محتوا وجود دارد، از جمله مقالات، کتابهای الکترونیکی، وبینارها یا پادکستها.
یک راه ساده این است که پیشنهاد خود (و صفحه فرود) را در داخل محتوای خود ترویج دهید. به این ترتیب، در حال دستیابی به هم افزایی هستید که هم ترافیک را به محتوای خود هدایت کنید و هم این ترافیک را به لید تبدیل کنید. این دقیقاً همان چیزی است که بازاریابی محتوا برای آن ساخته شده است.
۶. سایر روشهای معروف برای هدایت ترافیک به لندینگ پیج
ما در این مقاله برخی از کانالهای بازاریابی و تبلیغات آنلاین برای لندینگ پیج را بررسی کردیم. اکنون که میدانید چگونه میتوانید ترافیک را به صفحات فرود خود هدایت کنید، وقت آن است که ابتدا هر یک از روشها را بررسی کنید و
سپس آنها را انتخاب کنید. ممکن است منابع یا زمان لازم برای استفاده از همهی آنها را نداشته باشید. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم جوانب مثبت و منفی هر یک از روش ها را بررسی کنیم.
در فرایند راه اندازی کمپین دیجیتال خود برای ساخت لندینگ پیج میتوانید از ابزار لندینگ پیج ساز لندین استفاده کنید.