نماد سایت لندین | ساخت صفحه فرود | لندینگ پیج ساز

لندین در برگزاری وبینارهاو دوره‌های آموزشی چه کمکی می‌کنه؟ | لندینگ پیج وبینار

وبینار لندینگ پیج

لندین در برگزاری وبینارهاو دوره‌های آموزشی چه کمکی می‌کنه؟

چگونه یک کمپین دیجیتال برای وبینار یا دوره آموزشی خود برگزار کنم؟ چطوری لندینگ پیج وبینار خود را بسازم؟

اگر شما مدرس یا برگزارکننده یک وبینار یا دوره آموزشی هستید همان طور که که می‌دانید مخاطبان خود را می‌توانید با استفاده از کانال های دیجیتال تبلیغات جذب کنید. کانال‌هایی همچون:
  • شبکه های اجتماعی
  • شبکه های تبلیغات آنلاین
  • ایمیل
  • ریپورتاژ آگهی
  • پست بلاگ 
  • سرویس های پرموت ایونت و وبینار
  • گوگل ادز 
  • و…
اما چطور می‌توانیم این مخاطبان رو به مشتری تبدیل کنیم یا به اصطلاح نرخ تبدیل مخاطبان به مشتریان رو افزایش بدهیم. چه قدر از مخاطبان خود شناخت داریم و چقدر مخاطبان از ما شناخت دارند؟ اصلا چطور می‌توان هزینه‌های جذب مشتری برای وبینار یا دوره آموزشی را پایین آورد؟آیا لندینگ پیج وبینار کمک کننده‌است؟
قبل از هرکاری باید هدف خودتون از کمپین دیجیتال را شفاف کنید. قرار است چه دسته‌ای از مخاطبان خود را از کجای قیف بازاریابی خود به چه نقطه ای منتقل کنید. بعد از آن برای سنجش میزان اثر گذاری باید تعیین کنید با چه شاخصی این میزان را ارزیابی کنید و بعد از آن سنجه‌های ارزیابی خود را تعیین کنید. که در کمپین‌های دیجیتال به شاخص عملکرد کلیدی یا همان KPI معروف است.
بعنوان مثال شما وبینار آموزشی زبان انگلیسی برای نوجوانان برگزار می‌کنید برای اینکار بجای اینکه در نظر بگیرید همه نوجوانان مخاطبان شما هستند آنها را به دسته‌های کوچک‌تر تقسیم می‌کنید. و متناسب با ویژگی‌های آن دسته در کمپین دیجیتال رفتار می‌کنید.
برای دسته بندی دقیق‌تر مخاطبان خود پیشنهاد می‌کنیم مقاله زیر را مطالعه کنید:
پس از دسته‌بندی مخاطبان خود و هدف گذاری بر روی بخشی خاص از مخاطبان خود می‌توانید کانال‌های تبلیغاتی مناسب به همراه پیام مناسب ارائه دهید اما مهم ترین بخش کمپین دیجیتال شما دقیقا اینجاست که شما در جای مناسب، پیام مناسب به مخاطب خود ارائه می‌دهید اما وقتی مخاطب تصمیم می‌گیرد به شما اعتماد کند همراه شما در این مسیر باشد مخاطب را به چه صفحه‌ای منتقل می‌کنید؟ 
فرض کنید شما به فردی علاقه‌مند شده‌اید و او را مجاب می‌کنید که دعوت شما را به صرف یک چای یا قهوه بپذیرد. حال فرد مورد نظر دعوت شما را می‌پذیرد اما شما در آن قرار چه چیزی می‌گویید ممکن است قبل از آن جلوی آینه تمرین کنید اما حتما بدون برنامه و هدف سر قرار حاضر نمی‌شوید. می‌دانید که قرار است در قرار خود چه بگویید و دوست دارید چه اتفاقی در قرار خود رقم بزنید. 
صفحه ای که مخاطبان مورد نظر خود را هدایت می‌کنید دقیقا همان صفحه قرار با مخاطب مورد نظر است که انتظار دارید به هدف خود برسید و مخاطب عمل مورد انتظار شما را انجام بدهد. آن صفحه لندینگ پیج یا صفحه فرود نام دارد.
شما در لندینگ پیج وبینار خود سعی می‌کنید قبل از هر کاری نقشه مسیری که انتظار دارید مخاطب پیمایش کند تا هدف مورد نظر شما را انجام دهد تعیین کنید. کاملا همانند یک نقشه ساختمان تعیین می‌کنید ابتدا در لندینگ پیج شما مخاطب مرحله اول چه چیزی ببیند و در مراحل بعد چه چیزهایی تا بتواند به شما اعتماد کند. با سرویس لندینگ پیج ساز لندین به راحتی می‌توانید ساختار لندینگ پیج خود با توجه به سکشن‌های موجود تعیین کنید.

اهدافی که در لندینگ پیج وبینار باید دنبال کنیم:

در لندینگ پیج وبینار خود از ابتدا تا انتها بدنبال سه هدف مهم باشید که با توجه به آنها سکشن‌های مورد نظر خود را در لندین انتخاب کنید.

۱. لندینگ پیج وبینار کمک می‌کند، مخاطب درک درستی از وبینار یا دوره آموزشی شما داشته باشد :

  • سعی کنید بصورت شفاف و بدون حاشیه تغییری که در زندگی آن فرد با شرکت در دوره یا دیدن وبینار شما برایش ایجاد می‌کنید ارائه دهید. چه ارزش هایی به مخاطب با شرکت در دوره یا وبینار شما منتقل می‌شود. مزیت‌هایی که نسبت دورها و وبینارهای دیگر دارید چیست؟ 
  • با سکشن‌های لندین می‌توانید مخاطب را به درکی درستی از لندینگ پیج وبینار خود برسانید تا راحت تر وارد فرآیند مورد انتظار شما شوند.
  • از سکشن‌های مختلف در ساختار لندینگ پیج وبینار استفاده کنید، همچون:
    • عنوان:  اسلوگان کمپین یا شعار 
    •  متن:  توضیحات کمپین و شفاف سازی
    •  ویژگی‌ها: ارزش‌ها یا مزیت‌های دوره آموزشی یا وبینار خود
    •  رسانه: درج ویدیو معرفی یا اسلایدر تصاویر
    • و…

۲. ایجاد اعتماد برای مخاطبان وبینار یا دوره آموزشی در لندینگ پیج وبینار :

  • حالا مخاطب شما به مرحله‌ای در لندینگ پیج وبینار شما رسید که شناختی از وبینار یا دوره آموزشی شما رسیده اما اولین چیزی که در ذهن مخاطب ایجاد می‌شود موانع رسیدن به خواسته خود و ابهاماتی که نسب به دوره شما دارد به همین دلیل ممکن لست سخت اعتماد کنید. ساختن اعتماد برای مخاطبان در این مرحله به شدت می‌تواند در نرخ تبدیل لندینگ پیج وبینار شما تاثیر گذار باشد. 
  • با سکشن‌های لندین می‌توانید اعتماد مورد نظر را بسازید تا راحت‌تر وارد فرآیند مورد انتظار شما شوند. 
  • سکشن‌هایی همچون:
    • تیم : با معرفی مدرسین و توضیح مختصری از تجربه این افراد می‌تواند درک شفافی تری به مخاطبان جهت افزایش اعتماد ارائه دهد.
    • توصیه نامه : شما با درج نظرات بقیه افرادی که در دوره یا وبینار شما را شرکت کردند می‌توانید تجربه افراد شرکت‌کننده را به مخاطبان خود منتقل کنید تا راحت تر بتوانند به شما اعتمادکنند این افراد می‌توانند علاوه بر شرکت‌کنندگان، افراد تاثیر گذار یا به اصلاح اینفلوئنسر مخاطبان شما نیز باشند تا مخاطبان تاثیری بیشتری دریافت کنند.
    • لوگو : اگر دوره آموزشی یا وبینار شما با همکاری یا حمایت سازمان‌ها یا مجموعه‌های خاص یا معتبری برگزار می‌شود با درج لوگو مجموعه‌های مورد نظر موجب افزایش اعتماد مخاطبان شوید.
    • مرحله به مرحله : به کاربر خود مراحلی که می پیماید تا به خواسته خود برسد شفاف ارائه دهید فرض کنید مخاطب شما از روی رودی خروشان قصد عبور دارد اما ترس دارد و نمی‌داند چگونه باید عبور کند شما چند سنگ بزرگ در آب می‌گذارید تا مخاطبان گام به گام از روی رودخانه به راحتی عبور کنند. مراحل شرکت در دوره آموزشی یا دریافت مدرک و یا هر هدفی که کاربر با شرکت در دوره آموزشی به آن می‌رسد بصورت مسیری مرحله به مرحله رسم کنید تا راحت‌تر به شما اعتماد کند.
    • قیمت گذاری : یکی از نگرانی‌هایی که برای شرکت کنندگان وبینار یا دوره آموزشی شما ممکن است وجود داشته باشد میزان هزینه شرکت در دوره یا وبینار شما می‌باشد بصورت شفاف با سکشن قیمت گذاری به همراه ویژگی هر پکیج می‌توانید در لندینگ پیج وبینار به مخاطبان خود ارائه دهید.
    • سوالات متداول: در قسمت انتهایی لندینگ پیج خود سعی کنید ابهاماتی که فکر می‌کنید مخاطب مورد نظر شما با آن مواجه است و مانع ایجاد می‌کند تا از مخاطب به مشتری شما تبدیل شود بصورت سوال و جواب کوتاه درج کنید تا آخرین شانس شما برای انجام عمل مورد انتظار شما توسط کاربر باشد.

۳. بیان شفاف عمل مورد انتظار از مخاطب با ارائه پیشنهاد مناسب و دعوت به انجام عمل مورد نظر:

  • بعد از اینکه مخاطب به درک مناسبی از وبینار یا دوره آموزشی در لندینگ پیج وبینار شما رسید و اعتماد کرد حالا وقت آن رسیده تا او را به سمت عمل مورد انتظار خود هدایت کنید همانند: جمع‌آوری لید یا همان سرنخ ( جمع آوری اطلاعات ارتباطی با مشتریان بالقوه) ، هدایت به صفحه ثبت نام در وبینار یا دوره آموزشی و…
  • با استفاده از سکشن های لندین می توانید مخاطب را به سمت انجام عمل مورد نظر هدایت کنید سکشن‌هایی همچون:
    • جمع‌آوری لید : شما می‌توانید بجای هدایت مستقیم افراد به ثبت نام اطلاعات اولیه از مخاطبان خود جمع‌آوری کنید و با آنها در ارتباط باشید تا بتوانید احتمال تبدیل شدن به مشتری را افزایش دهید
    • فراخوانی – CTA : می‌توانید مخاطبان مورد نطر را با سکشن مورد نظر به صفحه اصلی وبینار یا صفحه ثبت نام هدایت کنید.
با استفاده از سرویس لندینگ پیج ساز لندین می‌توانید لندینگ پیج وبینار خود را به راحتی بسازید. کافیست در لندین ثبت نام کنید و ۷ روز از خدمات ما به رایگان استفاده کنید.
با کد تخفیف ۵۰ درصدی webinar50 می‌تونید اشتراک یک ماهه دریافت کنید. در فرآیند ساخت لندینگ پیج اگر سوالی یا مشکلی داشتید می‌تونید در مرکز آموزش لندین بدنبال پاسخ خود باشید یا با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

اجرای کمپین دیجیتال و شروع فرآیند بهینه سازی:

پس از انجام فرآیند بالا و تعیین سنجه های اندازه گیری خود وقت اجرای کمپین فراسیده است. با توجه به بودجه و کانال‌های انتخابی کمپین خود را شروع می‌کنید. توجه نمایید که قبل از راه اندازی کمپین جهت بهینه سازی لندینگ پیج خود در لندین می‌توانید آن را به سرویس های آماری همچون گوگل انالیتیکس و… متصل کنید تا براحتی بتوانید لندینگ پیج و کمپین خود را بهینه سازی کنید.
در خصوص لندینگ پیج وبینار هرگونه سوال یا ابهامی داشتید می‌توانید در قسمت نظرات بنویسید تا پاسخ بدهیم.