آناتومی یک لندینگ پیج استاندارد چگونه است ؟

آناتومی یک لندینگ پیج چگونه است ؟

آناتومی یک لندینگ پیج استاندارد چطور باید باشد؟

هر لندینگ پیج استاندارد، مجموعه ای از عناصر آن را تشکیل داده است. اجزای یک لندینگ پیج همانند بلوک‌های یک ساختمان یک دیگر را تکمیل می‌کنند. ما میخواهیم به شما کمک کنیم تا با چیدمان بهتر این ساختار در لندینگ پیج خود، نرخ تبدیل خود را افزایش و هزینه‌های جذب کاربر را کاهش دهید.
ممکن است بعضی از خوانندهها مخالف این تعیین چارچوب باشند. شاید بگویید چرا باید خودم را در فرمت یا ساختار مشخص شده قرار دهم.
ما شما را درک می کنیم.اما بقول یک ضرب المثل قدیمی:
قوانین را خوب بشناسید، تا بتوانید به طور موثر آنها را بشکنید.
معلوم است که تقریبا همه لندینگ پیج ها نرخ تبدیل خوبی دارند اما از لحاظ اصولی ضعیف هستند. یعنی به هدف نهایی ، نوع مخاطب هدفشان، قیمت گذاری که ارائه میدهندو نوع کمپین اجرایی بی‌توجه هستند.
این امر بیشتر به این دلیل است که ساختار یک صفحه فرود بر اساس ترغیب چیدمان می شود و اما عناصری وجود دارد که به این ترغیب کمک میکنند .
با درک آناتومی یک لندینگ پیج استاندارد و با اطمینان از اینکه قوانین استاندارد را رعایت میکنید، می توانید اطمینان داشته باشید که تبدیل اتفاق میافتد. سپس میتوانید روشهای منحصر به فرد و هوشمندانهای را برای بهینهسازی آن پیدا کنید.

اجزای یک لندینگ پیج

هیچ دو لندینگ پیجی یکسان نیست. پنج عنصر اصلی وجود دارد که هر لندینگ پیج استاندارد باید داشته باشد.
  • پیشنهاد منحصر بفرد شما (USP)
  • تصویر یک قهرمان/نگاه اول
  • مزایای پیشنهاد شما 
  • تایید اجتماعی 
  • هدف تبدیل و انجام عمل مورد انتظار شماست (یا CTA)

۱.پیشنهاد منحصر بفرد شما (USP)

پیشنهاد فروش منحصر به فرد شما چیزی است که محصول یا خدمات شما را از رقبا جدا میکند. این پاسخ به این سوال پچیده است “چه چیزی این پیشنهاد را ویژه میکند؟” به همه چیز برچسب ”منحصر به فرد” را نزنید. به پیشنهاد منحصر بفرد خود بیاندیشید و اینکه که چگونه پیشنهاد خود را از همه متفاوت تر و بهتر ارائه بدهید!
لندینگپیجها باید این گزاره را به روشی مرتبط و مختصر بیان کنند تا بازدیدکنندگان سریع‌تر بفهمند چه چیزی محصولات یا خدمات شما را منحصر به فرد میکند. یک سری از عناصر صفحه نشان میدهند که چرا پیشنهاد شما منحصر به‌فرد است:
۱.تیتر اصلی 
عنوان شما اولین چیزی است که بازدیدکنندهها می‌بینند. بنابراین بسیار مهم است که به وضوح برای بازدیدکننده توضیح دهید که از خدمات یا محصولات شما چه میخواهد. عنوان‌های خود را گیرا و موثر نگه دارید. درباره پیشنهاد منحصر بفرد خود قاطع باشید. اینجا مکانی برای سرودن شعر فلسفی نامفهوم نیست.
۲.یک تیتر پشتیبان 
از آنجایی که عناوین باید کوتاه و شیرین باشند، گاهی می‌توانید از یک زیر عنوان برای ارائه اطلاعات اضافی استفاده کنید. نگویید عنوان کوتاه بهتر است، یک عنوان پشتیبانی میتواند از دو رویکرد استفاده کند: 
  • میتواند به عنوان یک پسوند مستقیم برای تیتر عمل کندو پایان‌دهنده عنوان باشد. (هرچند تیتر شما به تنهایی باید قابل توجه باشد)
  • یا میتواند ارزش اضافی را ارائه دهد یا یک پیام ثانویه قانعکننده که بازهم به تیتر اصلی مربوط است منتقل کند.
۳.پیام تقویت کننده
اگر لندینگ پیج شما طولانی باشد، منطقی است که در اواسط صفحه پیشنهاد فروش منحصر به فرد(USP)  خود را را به بازدیدکنندهها یادآوری کنید.
هنگام نوشتن مجدد پیام تقویت کننده توجه کنید که بازدیدکننده‌ها یک بار پیام شما را دیده اند و کلیک نکرده اند، پس الان چه چیزی باید بگویید تا مجاب به انجام عمل مورد انتظار شما شوند؟ چگونه میتوانید USP را به ثمر بنشانید در حالی که آن را در بالاتر دیده اند؟
۴.پیام پایانی
پیام پایانی لندینگ‌پیج از پیشنهاد فروش منحصر به فرد شما پشتیبانی میکند و به بازدیدکننده شما یک شانس نهایی برای تبدیل شدن میدهد. این همان فرصت نهایی شماست تا از پیشنهادتان تعریف کنید. پس کاری کنید که روی شما حساب باز کنند.
یک پیام پایانی قوی میتواند محتوای یک مفهوم اضطراری باشد یا میتواند به بازدیدکنندهها یادآوری کند که چرا در مرحله اول کلیک کرده است به صفحه فرود شما آمده است. علاوه بر آن باید CTA یا دعوت به انجام عمل مورد انتظار را تکرار کنید تا نیاز به بالا رفتن در صفحه را نیز از بین ببرد.

۲. تصویر قهرمان 

تصویر اولیه لندینگ پیج شما و برداشت اولیه کاربر مهم است.
احتمالا تصویر قهرمان، همان تصویر اولیه یا فیلم پس زمینه اولین عنصر بصری است که بازدید کنندگان آن را مشاهده میکنند. 
در حالت ایده آل، یک تصویر در نگاه اول استفاده از محصول یا کمپین شما را نشان دهد. اگر شما یک نرم افزار بعنوان سرویس (SaaS) هستید، این میتواند تصویری از کارکرد نرم افزار شما یا اگر فروشگاه آنلاین هستید میتواند تصویر از کالایی که شما می‌فروشید باشد. یا اگر در راستا سلامتی و تناسب اندام فعالیت می‌کنید می توانید مانند تصویر زیر که بخشی از لندینگ پیج فیت کلاب است شفاف ارزشی که برای کاربر ایجاد می‌کنید نشان دهید.

راستی می دونید لندین چیه ؟ پیشنهاد می کنم سری به لندین بزنید.

۳.مزایا 

لندینگ پیج شما برای ترغیب بیشتر افراد نیاز به یک نسخه پشتیبان دارد. نکته اصلی اینجا توصیف خاص مزایا همراه با ویژگیهاست.
تفاوت ویژگی و مزایا در چیست؟ یک ویژگی در واقع تعریف کیفتی خاص از محصول یا خدمات شما است.درحالی که یک مزیت، تاثیر مثبتی از ویژگی ها را بیان می کند.(یک مثال ساده وجود دارد: لیمونادی که مینوشید ممکن است بسیار خنک باشد اما این واقعیت که شما را در یک روز گرم خنک نگه میدارد یک مزیت است.)
گاهی اوقات میشنوید اگر میخواید مخاطبان بیشتری به مشتری تبدیل شوند باید ویژگی ها و مزایا را بنویسید. با اینکه نشان دادن ویژگی و مزیتها با هم هوشمندانه است، اما در صورت امکان با مزایا شروع کنید .برای مثال : با لیموناد خنک ساشاین خنک بمانید .

۴.تایید اجتماعی

به بیان ساده، تایید اجتماعی اثری است که افراد اطرافما بر روی تصمیمات ما دارند. این همان دلیلی است که ناگهان همه یک گلدان را میخرند، یا دلیل پشیمانی شما از یک تاتو که متقاعد شده بودید بزنید.
در یک لندینگ پیج تایید اجتماعی اشکال مختلفی به خود میگیرد:
  • نقل قول مستقیم از مشتریان 
  • مطالعات موردی (یا پیوند های مطالعات موردی)
  • مصاحبههای ویدیویی یا تجربه نگاری 
  • لوگوی مشتریان یا همکاران شرکتی 
تایید اجتماعی احتمالا قدرتمندترین ابزار مورد استفاده شماست، اما این دو نکته را در نظر داشته باشید.
اولین و مهمترین نکته این است که شما نمیتوانید آن را جعل کنید! اگر مردم بوی خیانت را احساس کنند. بدست آوردن اعتماد مجدد آنها کاری دشوار است. نکته بعدی این است که  این است که دقیق باشید. هر موقع که میتوانید پاسخ ۵ سوال زیر را به مشتری بگویید
چه کسی؟
چی؟
کی؟
چرا؟
و چگونه؟
 تجربه نگاری و نظرات، بیشترین تاثیر را زمانی خواهند داشت که مردم بتوانند کسی که آن را میگوید شناسایی کنند. نظرات را با ذکر نام واقعی و تصویرهای واقعی قانعکنندهتر کنید.

۵.هدف تبدیل و انجام عمل مورد انتظار شماست (call to action)

در آخر، یک لندینگ پیج استاندارد باید فقط روی یک هدف تبدیل تمرکز کند، وگرنه یک لندینگ پیج نیست. برای بازدیدکنندههای شما این همان فراخوانی به انجام عمل مورد انتظار شما (call-to-action) است که میتواند بعنوان مثال یک دکمه مستقل برای جمع‌ آوری لید باشد.
انواع مختلفی از منابع پیشرفته در مورد بهینه سازی نرخ تبدیل کاربر به عمل مورد انتظار شما وجود دارد. 
اما برای شروع به سه مبحث پایه ای اشاره می‌کنیم.
  • از استفاده متن هایی مثل کلیک کنید یا ثبت  برای دکمه های خود خودداری کنید.از زبان مکالمه استفاده کنید و به بازدید کننده های خود اطلاع دهید که دقیقا به ازای کلیک چه چیز با ارزشی بدست می‌آورند.(“دوره مجانی را شروع کنید” “پنجاه درصد از خریدتان را تخفیف بگیرید”)
  • فرم ها را تا حد امکان کوتاه نگه دارید و یک بیانیه حفظ حریم خصوصی را در اختیارشان قرار دهید تا اطمینان حاصل کنند که اطلاعات آنها پیش شما محفوظ استو قرار نیست مورد اسپم واقع شوند.
  • از آنجایی که تغییرات کوچک می تواند تاثیر زیادی روی نرخ تبدیل شما بگذارد، CTA ها همیشه کاندیدای قوی برای  A/B تست هستند.
اگر میخواهید بدانید A/B تست چیست همراه آزمایشگاه لندین باشید تا در مقاله بعدی بصورت مفصل به آن بپردازیم.
اگر در زمینه ساخت لندینگ پیج استاندارد نیاز به کمک داشتید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *