۱۳ نکته در طراحی لندینگ پیج برای ساخت یک کمپین دیجیتال

طراحی لندینگ پیج برای ساخت یک کمپین دیجیتال

۱۳ نکته که به شما در ساخت یک لندینگ پیج موثر در یک کمپین دیجیتال کمک میکند.

عملکرد لندینگ پیج چه تاثیری بر روی موفقیت کمپین دیجیتال شما خواهد داشت؟

شما ساعت‌های زیادی را صرف ساخت یک کمپین اثرگذار با هدف جذب مخاطب و تبدیل مخاطبان به مشتری راه‌اندازی کرده اید. مخاطبان در رسانه‌ها و کانال‌های تبلیغاتی که شما آنها را انتخاب کرده‌اید با پیام شما بدنبال‌تان خواهند آمد.
اما موفقیت یا عدم موفقیت شما به نتیجه عملکرد لندینگ پیج شما بستگی دارد. این به این معناست که طراحی ساختار ضعیف یک لندینگ پیج به سادگی اولین فرصت شما در اولین ملاقات با مخاطب خراب می‌کند.
طراحی یک لندینگ ‌پیج یک رکن اساسی برای راه‌اندازی یک کمپین موفق به شمار می‌آید. اگر مخاطب نتواند پیام شما را در لندینگ پیج به‌درستی دریافت کند، ممکن است به بن‌بستی برسد که نداند در صفحه باید چه کار کند. شما بدنبال چیزی از مخاطب هستید اما نتیجه یک لندینگ پیج شلخته و شلوغ به نظر میرسد که بجای فرستادن مخاطب به سمت اینکه پیشنهاد شما را قبول کند به سمت دیوار هدایتش می‌کند.
واقعیت این است که شما برای ساخت یک لندینگ پیج با کارایی بالا به سلیقه ذاتی نیازی ندارید بلکه به یک استراتژی قوی نیاز دارید تا طراحیتان را رهبری کند.
داشتن یک لیست برای اینکه مطمئن باشید همیشه در مسیر درست قرار دارید می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. در قسمت اول این مقاله  ما ۷ مورد از مهمترین نکاتی که منجر به موفقیت لندینگ پیج شما میشود را بررسی میکنیم.

۱) مخاطبان مورد نظر خود را کامل بشناسید

از نظر ست گوردون نویسنده آمریکایی تمامی افراد در دایره‌ی مخاطبان شما نیستند. واقعیت هم همین است بیشتر کارآفرینان و بازاریابها تصور میکنند که بازدیدکنندگان خود را میشناسند، در حالی که هیچکدام وقت کافی صرف شناسایی آنها صرف نکردهاند.به بیان دیگر اکثر کسبوکارهای کوچک دایره‌ پهناوری از افراد را به عنوان مخاطبان در نظر گرفته و در نهایت به همه دست پیدا کرده اما هیچ کس را به انحصار خود در نیاوردند.
به عنوان مثال اگر تمرکز شما روی نویسندههای فریلنسر و یا صاحبان کسبوکاری که به کتابدار نیاز دارند و یا هر کسی که میخواهد وزن خود را کم کند باشد، دایره مخاطبان شما بسیار گسترده میباشد. لندینگ پیج شما وقتی بر مخاطب اثرگذار خواهد بود که به طور ویژه دسته‌ای خاص از مخاطبان رو مورد هدف قرار بگیرد.
وقتی دایره مخاطبان شما متناسب با دسته‌ای خاص باشند. شما قادر هستید که هر جنبه از لندینگ پیج را متناسب با نیازهای خاص آن مخاطب طراحی کنید.
بیاید آخرین مخاطبان گستردهای که در بالا اشاره کردیم را به عنوان یک مثال در نظر بگیریم: هر کسی که میخواهد چند کیلو وزن خود را کم کند.
حالا بیایید کوچکترش کنیم، بعنوان مثال:
  •  بالا رفتن وزن سال اولیهای دانشگاه
  • مادرهای جدید که میخواهند وزن خود را بعد از زایمان کاهش دهند.
  • مردان جوانی که همیشه با چاقی مبارزه کردند.
چگونه بر روی دسته‌ای خاص از مخاطبان تمرکز کنیم و دایره مخاطبان را محدود کنیم؟ با مخاطبان عمومی شروع کنید وسپس از خود چند سوال واضح بپرسید تا به دقیقتر و مشخصتر شدن آن کمک کند.
  • به زنان یا مردان میفروشید؟
  • مخاطب هدف شما چند سال دارد؟
  • مخاطبان شما مجرد هستند یا متاهل؟
  • چالشی که محصول یا خدمات شما برطرف میکند چیست؟
هر سوال به شما کمک میکند تا مخاطبان خود را محدودتر کنید تا وقتی که یک گروه خاص برای هدفگذاری لندینگ پیج خود داشته باشید. اگر می‌خواهید بدانید چطور باید مخاطبان خود را دسته بندی کنید مقاله “چطور مشتریان را برای صفحات فرود دسته بندی کنیم؟” را مطالعه کنید.

۲)تصمیم بگیرید توقع چه نتیجه‌ای در لندینگ پیج خود را دارید

توقع دارید مخاطبان در لندینگ پیج شما چه کار کنند؟ چون هیچ فایده ای ندارد که فقط محتواهای لندینگ پیج را ببینندو بگذرند. شما می‌خواهید آنها عمل مورد انتظار شما را انجام دهند. شما از آنها میخواید تا:
  • فرم تماس را پر کنند
  • به یک لیست ایمیل ملحق شوند
  • یک خرید مستقیم انجام دهند 
  • و…
بیشتر اوقات فرآیند یا مسیر کاربر در لندینگ پیجهای مشاغل کوچک شفاف نیست، یه بطور واضح‌تر بدنبال هدف مشخصی نیستند. در نتیجه نباید انتظار نتیجه مشخصی نیز باشند.
در ابتدای فرایند هدف خود را مشخص کنید.شاید یکی از موارد لیست بالا باشد یا کاملا چیز متفاوتی باشد. سپس فرآیند یا مسیر کاربر در لندینگ پیج خود را بر اساس آن هدف بسازید. شما به نتیجه خواهید رسید و حتی میتوانید میزان موفقیت لندینگ پیج خود را اندازه گیری کنید.

۳)حواستان به یکپارچگی پیامی که به مخاطب می‌دهید باشید.

خودتان را جای مخاطبان خود بگذارید. لحضهای تصور کنید که پیامی را در بنر سایت دیجیاتو مشاهده میکنید که بسیار جالب به نظر می رسد.
“آیا تا به حال دلتان خواسته که شغل خود را رها کنید و کسب و کار شخصی خود را شروع کنید؟”
شما روی لینک کلیک میکنید و منتظر هستید تا ببینید چگونه می‌توانید شغل خود را ترک و کسب‌وکار جدید شروع کنید. سپس لندینگ پیجی را میبینید که به شما یک لیستی از پیشنهاد‌های شغلی ارايه می‌دهد. شما اطلاعات درباره شروع کسب‌و‌کار خود و ترک محل کار سنتی خود میخواستید ولی این لندینگ پیج چیز دیگری به شما پیشنهاد می‌دهد.
شما از خود سوال می‌کنید که “آیا روی لینک اشتباهی کلیک کردم؟”
نه شما اشتباه نکردید. فقط کسی که لندینگ پیج را ساخته، بررسی نکرده که آیا پیامها هماهنگ هستند یا نه!
ببینید، بعضی از مشاغل محصولات مختلفی دارند و به مخاطبان مختلفی خدمت میکنند. باید مطمئن شوید تجربه مخاطب از لندینگ پیج با تصورش مطابقت داشته باشد. اگر محصولی را بفروش گذاشتهاید که به مردم کمک کند تا شغل بهتری پیدا کنند به جای شروع کسب‌وکار خودشان، مطمئن شوید تا کانالهای ورودی شما هم همین پیام را به اشتراک میگذارند.

۴)ساختار و فرآیند مشخصی برای کاربران در نظر بگیرید.

وقتی کسی وارد لندینگ پیج شما می‌شود شما چند ثانیه وقت دارید تا او را متقاعد کنید تا در لندینگ پیج بماند و ببیند شما چه حرفی برای گفتن دارید. اگر لندینگ پیج شما از نظر فرآیند و ساختار ضعیف باشد شخص به سرعت احساس ناراحتی میکند و صفحه را ترک میکند.
شما ممکن است فکر کنید “چرا نرخ پرش من انقدر بالاست؟” ممکن است موارد گوناگونی عامل این این اتفاق باشد. ولی به احتمال زیاد فرآیندی که برای کاربر در لندینگ پیج در نظر گرفته‌اید ضعیف است و بازدیدکنندگان را پراکنده میکند.

۵)عناوین بیشتر از کلمات ساده هستند.

عناوین فقط کلماتی در بالای صفحه نیستند. آنها ساختار اساسی یک لندینگ پیج را تامین میکنند و همانطور به مخاطبان اجازه میدهد به سرعت صفحه شما را اسکن کنند و ببیند آیا ارزش زمان گذاشتن را دارد؟!
شما به بیش از یک عنوان نیاز دارید. زیرعنوان هم از اهمیت بالایی برخوردار هستند. متن را اسکن کنید و به دنبال ایده و مفاهیمی باشید که به هم ربط دارند. آن ایده و مفاهیم را از هم جدا کنید و تبدیل به زیرعنوان متمرکزتر کنید.

۶) لیست کردن یا طبقه‌بندی اطلاعات

همانطور که در بالا اشاره شد پاراگرافهای پشت سر هم میتواند خسته کننده باشد. یک خوانند باید توانایی این را داشته باشد که یک برداشت کلی از صفحه شما بگیرد. bullet-ponits به شما کمک می‌کند تا متن‌های طولانی را به بخش‌های کوچک تقسیم شود و اطلاعات کلیدی را از هم جدا می‌کند تا صفحه قابل اسکن باشد، و همینطور می توانند نقطه ورود مخاطبان باشد.

۷)اضافه کردن Bling یا همان ایجاد هیجان برای تعامل بیشتر

حتما از خودتان می پرسید Bling چیست؟ هرچیزی که لندینگ پیج شما را هیجان انگیز تر کند Bling نام دارد. یک ویدیو یا گیف درج کنید. ایفوگرافیک مربوط به صفحه بسازید. حتی یک تصویر زیبا هم میتواند کمک کند. تا لندینگ پیج خود را جذابتر کنید.
یک هشدار: مخاطبان خود را در گرافیک غرق نکنید. قالببندی و سلسله مراتب را رعایت کنید. چند Bling انتخاب کنید و بیشتر از یکی برای هر قسمت استفاده نکنید.
بیشترین چیزی که برای کسب و کار و کمپین‌های شما اهمیت دارد بهینه‌سازی زمان است. اینکه بتوانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن بهترین نتیجه را بگیرید. اگر شما وقت یا دانش کافی برای ساخت یک لندینگ پیج استاندارد ندارید و می‌خواهید  هزینه‌های جذب مخاطب به مشتری را کاهش دهید. پیشنهاد می‌کنم روی کمک ما حساب باز کنید. ما در کنارتون هستیم تا باهم یک فرآیند شفاف برای درگیر کردن مخاطب با لندینگ پیج شما طراحی کنیم تا در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید. همین حالا برخی از داستان‌های موفق مشتریان لندین رو ببنید.
بزودی منتظر قسمت دوم این مقاله در آزمایشگاه فرود لندین باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *