نماد سایت لندین | ساخت صفحه فرود | لندینگ پیج ساز

لندینگ پیج کمپین دیجیتال | 13 نکته برای «نتیجه» گرفتن

لندینگ پیج کمپین دیجیتال

لندینگ پیج کمپین دیجیتال | 13 نکته برای «نتیجه» گرفتن

عملکرد لندینگ پیج چه تاثیری بر روی موفقیت کمپین دیجیتال شما خواهد داشت؟ شما ساعت‌های زیادی را صرف ساخت یک کمپین اثرگذار با هدف جذب مخاطب و تبدیل مخاطبان به مشتری راه‌اندازی کرده اید. مخاطبان در رسانه‌ها و کانال‌های تبلیغاتی که شما آنها را انتخاب کرده‌اید با پیام شما بدنبال‌تان خواهند آمد.

اما موفقیت یا عدم موفقیت شما به نتیجه عملکرد لندینگ پیج شما بستگی دارد. این به این معناست که طراحی ساختار ضعیف یک لندینگ پیج به سادگی اولین فرصت شما در اولین ملاقات با مخاطب خراب می‌کند.
طراحی یک لندینگ ‌پیج یک رکن اساسی برای راه‌اندازی یک کمپین موفق به شمار می‌آید. اگر مخاطب نتواند پیام شما را در لندینگ پیج به‌درستی دریافت کند، ممکن است به بن‌بستی برسد که نداند در صفحه باید چه کار کند. شما بدنبال چیزی از مخاطب هستید اما نتیجه یک لندینگ پیج شلخته و شلوغ به نظر میرسد که بجای فرستادن مخاطب به سمت اینکه پیشنهاد شما را قبول کند به سمت دیوار هدایتش می‌کند.
واقعیت این است که شما برای ساخت یک لندینگ پیج با کارایی بالا به سلیقه ذاتی نیازی ندارید بلکه به یک استراتژی قوی نیاز دارید تا طراحیتان را رهبری کند. داشتن یک لیست برای اینکه مطمئن باشید همیشه در مسیر درست قرار دارید می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. 

لندینگ پیج کمپین دیجیتال #01: مخاطب

از نظر ست گوردون نویسنده آمریکایی تمامی افراد در دایره‌ی مخاطبان شما نیستند. واقعیت هم همین است بیشتر کارآفرینان و بازاریابها تصور میکنند که بازدیدکنندگان خود را میشناسند، در حالی که هیچکدام وقت کافی صرف شناسایی آنها صرف نکردهاند.به بیان دیگر اکثر کسبوکارهای کوچک دایره‌ پهناوری از افراد را به عنوان مخاطبان در نظر گرفته و در نهایت به همه دست پیدا کرده اما هیچ کس را به انحصار خود در نیاوردند.
به عنوان مثال اگر تمرکز شما روی نویسندههای فریلنسر و یا صاحبان کسبوکاری که به کتابدار نیاز دارند و یا هر کسی که میخواهد وزن خود را کم کند باشد، دایره مخاطبان شما بسیار گسترده میباشد. لندینگ پیج شما وقتی بر مخاطب اثرگذار خواهد بود که به طور ویژه دسته‌ای خاص از مخاطبان رو مورد هدف قرار بگیرد.
وقتی دایره مخاطبان شما متناسب با دسته‌ای خاص باشند. شما قادر هستید که هر جنبه از لندینگ پیج را متناسب با نیازهای خاص آن مخاطب طراحی کنید. بیاید آخرین مخاطبان گستردهای که در بالا اشاره کردیم را به عنوان یک مثال در نظر بگیریم: هر کسی که میخواهد چند کیلو وزن خود را کم کند.
حالا بیایید کوچکترش کنیم، بعنوان مثال:
  •  بالا رفتن وزن سال اولیهای دانشگاه
  • مادرهای جدید که میخواهند وزن خود را بعد از زایمان کاهش دهند.
  • مردان جوانی که همیشه با چاقی مبارزه کردند.
چگونه بر روی دسته‌ای خاص از مخاطبان تمرکز کنیم و دایره مخاطبان را محدود کنیم؟ با مخاطبان عمومی شروع کنید وسپس از خود چند سوال واضح بپرسید تا به دقیقتر و مشخصتر شدن آن کمک کند.
  • به زنان یا مردان میفروشید؟
  • مخاطب هدف شما چند سال دارد؟
  • مخاطبان شما مجرد هستند یا متاهل؟
  • چالشی که محصول یا خدمات شما برطرف میکند چیست؟
هر سوال به شما کمک میکند تا مخاطبان خود را محدودتر کنید تا وقتی که یک گروه خاص برای هدفگذاری لندینگ پیج خود داشته باشید. اگر می‌خواهید بدانید چطور باید مخاطبان خود را دسته بندی کنید مقاله “چطور مشتریان را برای صفحات فرود دسته بندی کنیم؟” را مطالعه کنید.

لندینگ پیج کمپین دیجیتال #02: نتیجه‌

توقع دارید مخاطبان در لندینگ پیج شما چه کار کنند؟ چون هیچ فایده ای ندارد که فقط محتواهای لندینگ پیج را ببینندو بگذرند. شما می‌خواهید آنها عمل مورد انتظار شما را انجام دهند. شما از آنها میخواید تا:
  • فرم تماس را پر کنند
  • به یک لیست ایمیل ملحق شوند
  • یک خرید مستقیم انجام دهند 
  • و…
بیشتر اوقات فرآیند یا مسیر کاربر در لندینگ پیجهای مشاغل کوچک شفاف نیست، یه بطور واضح‌تر بدنبال هدف مشخصی نیستند. در نتیجه نباید انتظار نتیجه مشخصی نیز باشند.
در ابتدای فرایند هدف خود را مشخص کنید.شاید یکی از موارد لیست بالا باشد یا کاملا چیز متفاوتی باشد. سپس فرآیند یا مسیر کاربر در لندینگ پیج خود را بر اساس آن هدف بسازید. شما به نتیجه خواهید رسید و حتی میتوانید میزان موفقیت لندینگ پیج خود را اندازه گیری کنید.

لندینگ پیج کمپین دیجیتال #03: یکپارچگی 

خودتان را جای مخاطبان خود بگذارید. لحضهای تصور کنید که پیامی را در بنر سایت دیجیاتو مشاهده میکنید که بسیار جالب به نظر می رسد. “آیا تا به حال دلتان خواسته که شغل خود را رها کنید و کسب و کار شخصی خود را شروع کنید؟”
شما روی لینک کلیک میکنید و منتظر هستید تا ببینید چگونه می‌توانید شغل خود را ترک و کسب‌وکار جدید شروع کنید. سپس لندینگ پیجی را میبینید که به شما یک لیستی از پیشنهاد‌های شغلی ارايه می‌دهد. شما اطلاعات درباره شروع کسب‌و‌کار خود و ترک محل کار سنتی خود میخواستید ولی این لندینگ پیج چیز دیگری به شما پیشنهاد می‌دهد.
شما از خود سوال می‌کنید که “آیا روی لینک اشتباهی کلیک کردم؟” نه شما اشتباه نکردید. فقط کسی که لندینگ پیج را ساخته، بررسی نکرده که آیا پیامها هماهنگ هستند یا نه!
ببینید، بعضی از مشاغل محصولات مختلفی دارند و به مخاطبان مختلفی خدمت میکنند. باید مطمئن شوید تجربه مخاطب از لندینگ پیج با تصورش مطابقت داشته باشد. اگر محصولی را بفروش گذاشتهاید که به مردم کمک کند تا شغل بهتری پیدا کنند به جای شروع کسب‌وکار خودشان، مطمئن شوید تا کانالهای ورودی شما هم همین پیام را به اشتراک میگذارند.

لندینگ پیج کمپین دیجیتال #04: فلو

وقتی کسی وارد لندینگ پیج شما می‌شود شما چند ثانیه وقت دارید تا او را متقاعد کنید تا در لندینگ پیج بماند و ببیند شما چه حرفی برای گفتن دارید. اگر لندینگ پیج شما از نظر فرآیند و ساختار ضعیف باشد شخص به سرعت احساس ناراحتی میکند و صفحه را ترک میکند.
شما ممکن است فکر کنید “چرا نرخ پرش من انقدر بالاست؟” ممکن است موارد گوناگونی عامل این این اتفاق باشد. ولی به احتمال زیاد فرآیندی که برای کاربر در لندینگ پیج در نظر گرفته‌اید ضعیف است و بازدیدکنندگان را پراکنده میکند.

لندینگ پیج کمپین دیجیتال #05: عناوین

عناوین فقط کلماتی در بالای صفحه نیستند. آنها ساختار اساسی یک لندینگ پیج را تامین میکنند و همانطور به مخاطبان اجازه میدهد به سرعت صفحه شما را اسکن کنند و ببیند آیا ارزش زمان گذاشتن را دارد؟!
شما به بیش از یک عنوان نیاز دارید. زیرعنوان هم از اهمیت بالایی برخوردار هستند. متن را اسکن کنید و به دنبال ایده و مفاهیمی باشید که به هم ربط دارند. آن ایده و مفاهیم را از هم جدا کنید و تبدیل به زیرعنوان متمرکزتر کنید.

لندینگ پیج کمپین دیجیتال #06: طبقه‌بندی 

همانطور که در بالا اشاره شد پاراگرافهای پشت سر هم میتواند خسته کننده باشد. یک خوانند باید توانایی این را داشته باشد که یک برداشت کلی از صفحه شما بگیرد. bullet-ponits به شما کمک می‌کند تا متن‌های طولانی را به بخش‌های کوچک تقسیم شود و اطلاعات کلیدی را از هم جدا می‌کند تا صفحه قابل اسکن باشد، و همینطور می توانند نقطه ورود مخاطبان باشد.

لندینگ پیج کمپین دیجیتال #07: بلینگ!

حتما از خودتان می پرسید Bling چیست؟ هرچیزی که لندینگ پیج شما را هیجان انگیز تر کند Bling نام دارد. یک ویدیو یا گیف درج کنید. ایفوگرافیک مربوط به صفحه بسازید. حتی یک تصویر زیبا هم میتواند کمک کند. تا لندینگ پیج خود را جذابتر کنید.
یک هشدار و دو توصیه:
  • مخاطبان خود را در گرافیک غرق نکنید.
  • قالببندی و سلسله مراتب را رعایت کنید.
  • بیشتر از یکی برای هر قسمت استفاده نکنید.

لندینگ پیج کمپین دیجیتال

لندینگ پیج کمپین دیجیتال #08: محتوا

 شما این فرصت را دارید تا محصول یا خدمات خود را توضیح دهید و بگویید که چرا مخاطبان نباید آن را از دست بدهند. این شانس شماست تا با استفاده از کلمات در جایگاه درست، مخاطبان بیشتری را به مشتری تبدیل کنید.
 یکی از مهم‌ترین عوامل درگیرشدن کاربر و انجام عمل مورد انتظار شما ارائه روایتی است ملموس با زندگی مخاطب شماست.
 پیشنهاد می‌کنیم اگر می‌خواهید نکات بیشتری از استفاده محتوا در بهبود لندینگ پیج خودتون بدونید مقاله پنج دیدگاه درباره محتوای لندینگ پیج و افزایش نرخ تبدیل” رو از دست ندید.
ممکن است احساس کنید فشار زیادی بر روی شماست تا لندینگ پیج شما نتیجه محور شود. همه ما طراح یا بازاریاب محتوایی نیستیم. شما اینجا دو گزینه دارید:
  1. زمان و انرژی مورد نیاز را بگذاریدو یک محتوا اثرگذار و قانع کننده بسازید.
  2. از سرویس لندین استفاده کنید.
اگر روش اول را انتخاب کردید سعی کنید کاربر را وارد روایتی کنید که بتواند ابتدا نیازهای خود را درک کند و متناسب با نیازهای او، با معرفی محصول خود راه حل ارائه بدهید. سعی کنید ویژگی‌ها و منفعتی که محصول یا خدمت شما برای مخاطب دارد بصورت شفاف ارائه کنید. همه چیزهایی که در ذهن خود دارید بنویسید.
سپس شروع به خط زدن کنید. هر جمله و کلمه را آنالیز کنید، مطمئن شوید پیامها هماهنگ هستند، پیامها باید مخاطبان را به سمت انجام عمل مورد انتظار شما هدایت کنند.
اگر با روش دوم جلو میروید یادتان باشد که شما با هزینه‌ای که بر روی بهبود لندینگ پیج خود انجام داده‌اید بر روی کمپین خود سرمایه گذاری کردید. هر چقدر لندینگ پیج شما نرخ تبدیل بهتری داشته باشد در هزینه‌هایی که برای کانال‌های ورودی تبلیغاتی انجام می‌دهید صرفه‌جویی می‌گردد. لندینگ پیج شما شبانه روز هفته در حال کار است. ارزش سرمایه گذاری را دارد.
در لندین داستان‌های موفقی برای انواع کسب و کارهای آنلاین خلق کرده‌ایم که برخی از آنها را می‌توانید در قسمت “داستان مشتریان ما “ مطالعه کنید.

لندینگ پیج کمپین دیجیتال #09: به آنها دید کوتاهی بدهید

به دست آوردن اعتماد یکی از مهم ترین اهداف در بهبود لندینگ پیج است. یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش اعتماد مخاطبان، نشان دادن یک پیشنمایش از محصولتان است. 
برای مثال اگر یک کتاب الکترونیک میفروشید، بگذارید یک فصل را قبل از خرید بخوانند. اگر زمان و تلاش واقعی روی محصولی که قرار است بفروشید گذاشته اید، این پیشنمایش به افزایش نرخ تبدیل شما کمک میکند.
مشخصا باید استراتژیک رفتار کنید. پیشنمایشی که میخواهید نشان دهید باید بهترین بخش محصول شما باشد، آن پیش نمایش باید مانند یک محرک رفتار کند. پیشنمایش نباید راهحل کامل باشد، چیزی باید باشد که مخاطبان را مایل به داشتن آن محصول کند.

لندینگ پیج کمپین دیجیتال #10: تایید اجتماعی

تایید اجتماعی چیست؟ استفاده از کلمات واقعی مردم تا به مخاطبان نشان دهید محصولتان ارزش هزینه کردن را دارد. توصیه‌نامه ( testimonial )  بهترین روش برای اضافه کردن تایید اجتماعی به لندینگ پیج است که به نوعی باعث بهبود لندینگ پیج شما می‌شود.
شما میتوانید این نظرات بصورت محتوا نوشتاری بگذارید. عکس، نام، موقعیت اجتماعی یا کاری آنها می‌تواند باعث اعتماد بیشتر مخاطبان شود. همچنین اگر بتوانید از محتوا ویدیویی استفاده کنید برای مخاطبان جنس این اعتماد ملموس‌تر می‌گردد

لندینگ پیج کمپین دیجیتال #11: تصاویر

شما باید آن همه محتوا متنی را با تصاویر زیبا جذاب کنید. کجا میتوانید این تصاویر را پیدا کنید؟ سعی کنید متناسب با هویت برند خود تصاویری واقعی‌تر برای درک فضای ذهنی و ارتباط موثر با مخاطب انتخاب کنید. از منابع زیر می‌توانید کمک بگیرید:
هربار که شما از تصویری استفاده میکنید، باعث میشوید مخاطبان بیشتر توجه کنند و مدت بیشتری در لندینگ پیج بمانند (اینجا به بهبود لندینگ پیج نزدیک می‌شویم ). تصاویر مناسب حتی به تقویت نرخ تبدیل نیز کمک میکنند.

لندینگ پیج کمپین دیجیتال #12: رنگها

از رنگهای متضاد برای بهبود لندینگ پیج خود استفاده کنید. برای مثال، شما ممکن است یک رنگ خاص از برند بوک خود داشته باشید. فقط نگذارید این تنها رنگی باشد که نمایانگر صفحه شماست. عکسهایی انتخاب کنید که شامل رنگهای روشن- قرمز، نارنجی و… باشد.
سپس از دکمه های رنگی برای فراخوانی به اقدام  (call to action)  استفاده کنید.  برای مثال اگر رنگ برند شما سبز است، یک رنگ متضاد برای CTA استفاده کنید تا در صفحه مشخص تر باشد مثل بنفش، قرمز یا آبی. سعی کنید طیف رنگی که انتخاب می‌کنید باهم تناسب داشته باشد. اگر نیاز به کمک دارید می توانید از سایت paletton.com استفاده کنید که به شما کمک میکند تعادل را پیدا کنید.

لندینگ پیج کمپین دیجیتال #13: فراخوان

در لندینگ پیج خود شما بدنبال این هستید تا مخاطبان عمل مورد انتظار شما را انجام دهند. اینجا دقیقا محلی است که می‌توانید به اهداف خود برسید. شما می توانید از یک تصویر با لینک،دکمه و یا چیزی کاملا متفاوت برای فراخوانی به اقدام خود استفاده کنید. این موارد مخاطب شما را به مرحله بعد منتقل میکند.
 یک نکته: بیشتر از یک گزینه فراخوانی به اقدام (از یک مدل) در صفحه خود استفاده کنید. مطمئن شوید منظور خود را واضح از عملی که از کاربر انتظار دارید رسانده باشید. باید با دکمه مورد نظر اشتیاقی که بازدیدکنندگان نیاز دارند را به آنها بدهید.
طول لندینگ پیج شما مشخص میکند به چند گزینه CTA در صفحه نیاز دارید. باید تمام انرژی خود را بکار ببرید تا مخاطبان عمل مورد انتظار شما را انجام دهند.
سعی کنید در طول صفحه به کاربر یادآوری کنید که عمل مورد انتظار شما را انجام دهد اما نه طوری که اسپم و آزاردهنده باشد. طوری که هر جا اعتمادش جلب شد و تصمیم گرفت بتوانید عمل مورد انتظار را انجام دهد.

 

نکتۀ پایانی
بیشترین چیزی که برای کسب و کار و کمپین‌های شما اهمیت دارد بهینه‌سازی زمان است. اینکه بتوانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن بهترین نتیجه را بگیرید. اگر شما وقت یا دانش کافی برای ساخت یک لندینگ پیج استاندارد ندارید و می‌خواهید  هزینه‌های جذب مخاطب به مشتری را کاهش دهید. پیشنهاد می‌کنم روی کمک ما حساب باز کنید. ما در کنارتون هستیم تا باهم یک فرآیند شفاف برای درگیر کردن مخاطب با لندینگ پیج شما طراحی کنیم تا در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید. همین حالا می‌تونید با استفاده از سرویس لندینگ پیج ساز لندین، لندینگ پیج خودتون رو بسازید.