چرا نرخ تبدیل لندینگ پیج من پایین است؟

چرا نرخ تبدیل لندینگ پیج من پایین است؟

چرا نرخ تبدیل لندینگ پیج من در کمپین های دیجیتال پایین است؟

نرخ تبدیل لندینگ پیج: فرض کنید که لندینگ‌پیج خود را ساخته و کمپین خود را به راه انداخته اید و تمام بودجه خود را مصرف کرده اید. جای نگرانی نیست، این اتفاقی است برای هرکسی ممکن است بیوفتد.
اگر تا به حال هزاران بار از خود پرسیده اید: «چرا نرخ تبدیل لندینگ پیج من پایین است؟»، حال زمان آن رسیده است که یک گام به عقب بردارید و بررسی کنید که آیا همه چیز به درستی پیش رفته است؟ و یا مهم‌تر از آن، کجا کار اشتباه بوده است؟
طبق مطالعات تجربه بازاریابی، تنها ۲۲% از کسب و کارها از نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری دائمی لندینگ پیج خود رضایت دارند.
این بدان معناست که ۷۸% مشاغل با افزایش نرخ تبدیل خود دست و پنجه نرم می کنند، بنابراین این یک مشکل بسیار رایج به حساب می آید.
رایج ترین دلایل نداشتن مشتری بالقوه  عبارت است از:
  • پیشنهاد نامنطبق
  • عدم وجود تناسب
  • ارزش قائل نشدن برای مخاطب هدف
  • طراحی ضعیف صفحه نخست
  • تجربه کاربری ضعیف (UX)
  • داشتن بیش از پیشنهاد در لندینگ پیج

 

۱- پیشنهاد نامنطبق

مشکل عدم وجود تبدیل در صفحه نخست سایت شما ممکن از خود لندینگ پیج نباشد بلکه پیشنهادی باشد که سایت شما ارائه می دهد. می‌توانید صفحه نخست خود را بسیار هنری طراحی کنید و متقاعدکننده‌ترین محتواها را در آن قرار دهید؛ با این حال، اگر هیچ بازدید کننده‌ای به پیشنهاد شما علاقه نشان ندهد، به مشتری دائمی شما تبدیل نمی‌شوند.
پیش از قرار دادن یک پیشنهاد در لندینگ پیج خود، باید خود را جای بازدیدکننده بگذارید. تصور کنید که برای نخستین بار وارد لندینگ پیج یک سایت شده‌ اید و هیچ اطلاعاتی از کسب و کار و اینکه چه کاری انجام می‌دهد ندارید.
از خود بپرسید:
  • چه پیشنهادی بیشترین جذابیت را دارد و می‌تواند منجر به ثبت نام شما در سایت شود؟
  • پیشنهاد شما در سایت چه فوایدی با خود همراه دارد؟
  • آیا انگیزه ای برای کلیک روی CTA (فراخوانی برای اقدام) شما وجود دارد؟
به محض پاسخ دادن به این سوالات، خواهید توانست پیشنهاد جذاب و مجاب کننده‌ای به مخاطبین هدف خود ارائه دهید.

۲- عدم وجود تناسب

دیگر ویژگی کلیدی در نرخ تبدیل لندینگ پیج درخور و شایسته، تناسب است. زبان، طراحی یا لحن سخنان در لندینگ پیج باید با تبلیغات متناسب باشد؛ در غیر این صورت، شما ممکن است مخاطبین خود در مراحل مختلف بازاریابی یا قیف فروش آنها را در یک مضمون متفاوت قرار داده و این امر ممکن است سبب ایجاد یک حس ناهماهنگی و عدم وجود یکپارچگی شود.
پس از انتخاب تم، رنگ، تصویر، لحن بیان و CTA برای تبلیغات، ایمیل یا دیگر منابع آن را در لندینگ پیج (جایی که کلیک منجر به بازدید و ترافیک می‌شود) خود حفظ کنید. از این طریق می‌توانید حس یکپارچگی را در کمپین خود داشته باشید. بازدیدکنندگان با تغییر ناگهانی ظاهر یا پیام ارائه شده حس ناخوشایندی پیدا می‌کنند که می‌تواند منجر به کاهش بازدیدها از کمپین شما شود.
صفحه نخست شما باید برای مشتریان یک نقش حیاتی را در تمام مسیر بازاریابی یا قیف فروش ایفا کند و با علاقمند کردن بازدیدکنندگان به پیشنهاد شما، تمایل کاوش بیشتر در کسب و کارتان را در آنها ایجاد کند. در قیف فروش، چهار فاز اولیه وجود دارد:
  • آگاهی
  • علاقه
  • تصمیم (بازاریابی و تعهد)
  • فراخوانی
تبلیغات به منظور افزایش آگاهی ایجاد شده اند. فاز علاقه، جایی است که لندینگ پیج نقش خود را ایفا می‌کند. برای سوق دادن یک بازدیدکننده به رد شدن از قیف فروش باید به جای افزایش ابهام پیرامون پیشنهاد خود، تمرکز خود را روی حفظ تناسب بگذارید زیرا یا این روش کار نمی‌کند و یا نمی‌تواند در کاربران حس اطمینان ایجاد کند.

۳- ارزش قائل نشدن برای مخاطب هدف

همانطور که پیپ لاجا (Peep Laja)، موسس ConversionXL بیان می کند: «۹۸% موفقیت لندینگ پیج شما به پیشنهاد شما بستگی دارد، پس تا جایی که می‌توانید سعی کنید پیشنهاد خوبی ارائه دهید. بهتر است پیشنهاد شما در مورد کاربران باشد. تفکرات خود را در مورد ۱۰ درصد تخفیف فراموش کنید. ارزش واقعی را حفظ کنید. بیش از هر چیز دیگر، رو یپیشنهاد خود کار کنید و در نهایت آن را در لندینگ پیج خود واضح که گیج کننده نباشد قرار دهید و مطمئن باشید جواب می‌دهد.»
به جای آنکه ارزشی را که محصولات یا خدمات شما می‌تواند به زندگی مشتریانتان ببخشید، تنها مشخصات آن را به کاربران منتقل کنید، نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری شما افزایشی نخواهد داشت و بازدیدکنندگان دلیلی برای ثبت نام یا استفاده از پیشنهاد شما نخواهند داشت.
این اتفاقا خصوصا زمانی رخ می‌دهد که به جای توجه به فواید خاصی که پیشنهاد شما برای مشتریان به همراه دارد، روی برند یا شرکت خود متمرکز شده اید. محتوای لندینگ پیج شما به جای جلب مشتری برای شرکت باید ابتدا در مورد ارائه ارزش‌ها باشد.
پیش از فروش، باید اعتبار کسب کنید و زمینه حرفه خود را مشخص کنید. علاوه بر آن، لندینگ پیج شما باید به وضوح «گزاره ارزش مشتری» را اعلام کند.
مواردی را که ممکن است مشتریان ایده آلتان را آزار دهد بیابید و سعی کنید آنها را متقاعد کنید که پیشنهاد شما می‌توانید راه حلی برای آنها ارائه دهد. به منظور اثبات اینکه محتوای ارشمندی را ارائه می‌دهید می‌توانید پا را از روش سنتی «همین حالا ثبت نام کنید» در صفحه نخست فرارتر بگذارید.
یک ایده عالی برای این کار، افزودن انگیزه برای بازدیدکنندگان است که ارزش کار شما را نیز نشان می‌دهد؛ مانند:
  • محتوای حفاظت شده یا آهنربای هدایتی (مثل یک کتاب الکترونیکی، یک مقاله ارزشمند)
  • وبینار یا سمینار آنلاین در مورد یک موضوع مرتبط
  • مشاوره رایگان
  • به محض آنکه بازدید کنندگان باور کنند که پیشنهاد شما برای آنها ارزشی را بهمراه دارد، تمایل پیدا می‌کنند که در سایت برند یا شرکت شما ثبت نام کنند؛ در غیر این صورت، بدون کوچکترین اثری صفحه شما را ترک خواهند کرد.

 

۴- طراحی ضعیف صفحه نخست

طبق فروش تعاملی (Interactive Marketing)، «شما تنها ۸ ثانیه برای تاثیر گذاری توسط لندینگ پیج خود زمان در اختیار دارید.»
تاثیرگذاری اولیه اهمیت دارد و بیشترین میزان آن از طریق طراحی لندینگ پیج است. اگر درنگاه اول، جذاب بنظر نرسد بازدیدکنندگان در صفحه شما باقی نمی‌مانند تا چیزهای بیشتری را جستجو کنند.
اگر لندینگ پیج خود را به عناصرضروری و ویژگی‌های لازم مجهز نکنید، نمی‌توانید بازدید کنندگان را به مشتری تبدیل کنید.
یک لندینگ پیج که به صورت حرفه ای طراحی شده است  باید شامل عناصر کلیدی زیر باشد:
  • یک تیتر دقیق و چشمگیر
  • یک سرعنوان (مرتبط با تیتر و دقیق اما با کمی توضیحات بیشتر)
  • عبارات متقاعد کننده در مورد فواید و ارزش پیشنهادی شما
  • تصویر (اما به تعداد مناسب و نه بسیار زیاد)
  • فراخوانی برای اقدام (CTA) قابل مشاهده
  • فرم جذب مشتری مختصر و مرتب
تمامی عوامل بالا می توانند ساختار صحیح یک لندینگ پیج مناسب در جهت افزایش نرخ تبدیل لندینگ پیج باشند. در طراحی یک لندینگ پیج، به خاطر داشته باشید که همه چیز باید به صورت منظم و مرتب نمایش داده شود.

۵- تجربه کاربری ضعیف

یک طراحی ضعیف از لندینگ پیج بر تجربه کاربری (UX) تاثیر منفی می‌گذارد. جدای از یک ظاهر زیبا و منظم باید تجربه کاربری حرفه ای را نیز برای بازدیدکنندگان رقم بزنید. اگر وجوه فنی لندینگ پیج شما از استاندارد لازم برخوردار نباشد مثلا زمان بارگذاری صفحه بسیار طولانی باشد و یا تجربه کاربری نیازمند اصلاح باشد در جذب مشتری بالقوه موفق نخواهید بود.
لندینگ پیج باید ساده، صادقانه، دقیق و با قابلیت مرور بالا باشد. طبق Crazyegg تمامی محتوای آن باید به گونه در دسترس کاربر قرار گرفته باشد که به آسانی بازدید کننده را به بخشی که می‌خواهیم هدایت کند: «۳۷% بازخوردها نشان دهنده تجربه کاربری ضعیف به موجب ضعف هدایت سایت بوده است آنچنان که کاربران قصد ترک کامل سایت را داشته اند».
دیگر عوامل موثر که در کیفیت طراحی صفحه نخست نقش داشته و بر تجربه کاربری نیز تاثیر مثبت می‌گذارند عبارت اند از:
  • رضایت نامه_ طبق True List «حدود ۸۸% از مشتریان اعتماد زیادی به نظرات مرور محصول یا خدمات و رضایت دیگر مشتریان دارند.»
  • ویدیو «استفاده از ویدیو در صفحه نخست می‌تواند آمار تبدیل بازدید کننده به مشتری را تا میزان ۸۶% افزایش دهد.»
  • تبلیغات پاپ آپ «برخی از تبلیغات پاپ آپ در فضای مجازی می توانند تا ۴۰% بازدید کنندگان وبسایت شما را به مشتریان بالقوه و اعضای سایت تبدیل کنند.»
  • لیست ویژگی‌ها_ استفاده از لیست نشانه گذاری می‌تواند فواید محصول یا خدمات شما را به صورت منظم و ساده به نمایش بگذارد.
هنگامی که صحبت از تجربه کاربری می‌شود، شما به عنوان نماینده برند یا شرکت خود در فضای مجازی وظیفه دارید اطمینان حاصل کنید که لندینگ پیج به سرعت بارگذاری شود. نیل پاتل (Neil Patel) به بهترین نحو این مفهوم را بیان کرده است: «۱ ثانیه تاخیر در سرعت سایت شما می تواند به کاهش ۷% از میزان تبدیل (بازدید کننده به مشتری) منجر شود.» سرعت در بارگذاری صفحه یک فاکتور حیاتی است زیرا هیچ کس دوست ندارد به صفحه خیره شده ومنتظر بارگذاری آن بماند.

۶- داشتن پیشنهادهای متنوع برای لندینگ پیج

اگر سعی کنید با یک تیر بیش از یک نشان را بزنید یعنی چند هدف را بخواهید در لندینگ پیج خود به صورت همزمان تحقق ببخشید، سخن من به شما این است که این کار امکان پذیر نیست.
باید همیشه بخاطر داشته باشید که یک لندینگ پیج = یک هدف؛ در غیر این صورت نمی‌توانید تمرکز بازدیدکنندگان خود را حفظ کنید و در نتیجه آنها به مشتری بالقوه شما تبدیل نمی‌شوند.
تنها زمانی که تمامی عوامل لندینگ پیج شما برای یک هدف تنظیم شوند، شانس بالایی برای داشتن بالاترین عملکرد لندینگ پیج خواهید داشت. قراردادن بیش از یک پیشنهاد در لندینگ پیج باعث حواس پرتی و تحت فشار قرار دادن بازدید کنندگان می‌شود که هیچ نفعی برای شما نخواهد داشت.
همانطور که می‌دانید، ممکن است دلایل مختلفی برای  پایین بدون نرخ تبدیللندینگ پیج (بازدید کننده به مشتری)  وجود داشته باشد. با این وجود، نباید بلافاصله دست به تغییر بزنید زیرا هنوز نمی‌دانید اشکال کار دقیقا از کجاست.
در عوض، باید وجوه مختلف لندینگ پیج خود را بوسیله  A/B تست (آزمایشی برای چک کردن عملکرد و بازخورد دو گزینه به صورت مقایسه ای) آزمایش کنید؛ اما به خاطر داشته باشید که در هر زمان تنها یک عامل را بررسی کنید. هرچه اطلاعات نتایج بیشتری به دست آورید، آموخته‌های بیشتری را می‌توانید در آینده برای بهینه سازی لندینگ پیج خود بکار ببندید.
اگر در زمینه ساخت لندینگ پیج استاندارد نیاز به کمک داشتید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *